تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 28 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811611693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار متكي با سولانا و نمايندگان كشورهاي عضو گروه 1+5غرب منتظر پاسخ ايران به پيشنهادهاي 1+5


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ديدار متكي با سولانا و نمايندگان كشورهاي عضو گروه 1+5غرب منتظر پاسخ ايران به پيشنهادهاي 1+5
سولانا به همراه نمايندگان كشورهاي 1+5 به غير از آمريكا در تهراندنياي اقتصاد – خاوير سولانا رييس سياست خارجه اتحاديه اروپايي در راس هياتي متشكل از نمايندگان كشورهاي 1+5 به غير‌از آمريكا صبح ديروز در ديدار با منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان، بسته پيشنهادي جديد كشورهاي يادشده را به وي تسليم كرد.


سولانا در اين ديدار با اشاره به اينكه ما درخواست داريم ايران بسته ارائه‌شده را به طور جامع بررسي كند، تاكيد كرد: ما براي تاريخ، تمدن و فرهنگ ايران احترام خاصي قائليم. حق جمهوري اسلامي ايران را در استفاده از فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي به طور كامل شناسايي مي‌كنيم. نماينده عالي سياسي امنيتي اروپا گفت: ما در بسته ايران نيز نقاط مشترك مناسبي را يافته‌ايم كه اين نكات مي‌تواند زمينه مشترك شروع مذاكرات را فراهم سازد.
وزير امور خارجه كشورمان نيز پس از دريافت بسته شش كشور اظهار كرد: ما منتظر دريافت نظرات مشخص كشورهاي 1+5 در مورد بسته ايران هستيم، طبيعي است پاسخ ايران به اين بسته كشورهاي يادشده با در نظر گرفتن پاسخ منطقي و سازنده كشورهاي 1+5 به بسته ايران خواهد بود.
وي گفت: دولت و ملت ايران با دفاع از حقوق حقه و مسلم خود همواره اعلام كرده است كه آمادگي لازم را براي مذاكره در زمينه‌هاي مختلف دارد.
منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان نيز با اشاره به آثار و نتايج بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران اظهار كرد: بسته ايران متضمن مسائل متنوع و گسترده‌اي در عرصه‌هاي سياسي، امنيتي، اقتصادي، هسته‌اي، همكاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي بوده است كه مي‌تواند با نگرش واقع‌بينانه نسبت به آن، زمينه‌ساز مذاكراتي سازنده‌ و آغازگر فرايندهاي مثبتي در تمامي زمينه‌ها باشد.
وزير امور خارجه كشورمان تصريح كرد: بسته جمهوري اسلامي ايران از سوي بسياري از كشورها مورد استقبال قرار گرفته و آن را به عنوان رويكرد فراگير و منطقي توصيف شده كه مي‌تواند گشايش‌گر مذاكرات و فضاي مناسب براي چشم‌اندازهاي آتي باشد.
متكي با تشريح موضوعات و زمينه‌هاي مختلف بسته پيشنهادي خاطر نشان كرد: ايران در بسته پيشنهادي خود به موضوعات مورد علاقه طرفين به شكلي جامع و فراگير نگريسته است؛ در اين بسته مسائل – امنيتي، تروريسم، مواد مخدر، جرايم سازمان يافته و مهاجرت‌هاي غيرقانوني از موضوعاتي هستند كه براي تمامي ما تهديد‌كننده بود و بايد به دنبال راه‌هاي مبارزه با آن به صورت مشترك باشيم.
وي افزود: در بخش اقتصادي، همكاري در زمينه انرژي و امنيت، به ويژه با توجه به تحولات بازارهاي بين‌المللي و تلاش براي رفع فقر و تنظيم مناسبات به نفع هر دو طرف است.
متكي گفت: در بخش هسته‌اي نيز موضوعات مورد علاقه‌ بر مبناي تعهدات دسته جمعي تمامي كشورها مطرح شده است. حصول اطمينان از عدم انحراف فعاليت‌هاي صلح‌آميز همه كشورها ايجاد كنسرسيوم در تمامي كشورها از جمله ايران، تقويت نظارت‌هاي آژانس بر فعاليت‌هاي هسته‌اي تمامي كشورها گسترش استفاده از فناوري‌هاي صلح‌آميز براي همه، تحقق خلع سلاح هسته‌اي و تشكيل كميته پيگيري و نظارت آژانس بر فعاليت‌هاي هسته‌اي تمامي كشورها مواردي هستند كه در اين بخش مورد اشاره قرار گرفته‌اند.
وزير امور خارجه كشورمان خاطرنشان كرد: شما امروز با بسته‌اي از پيشنهادها به ايران آمده‌ايد؛ انتظار مي‌رود بسته‌هاي پيشنهادي به طور متقابل با رهيافتي منطقي و سازنده مورد بررسي قرار گيرد. اين بررسي بايد براساس احترام متقابل، عدالت، حق حاكميت و تعهدات دسته جمعي صورت پذيرد تا راه براي مذاكرات نتيجه بخش و حل و فصل چالش‌ها و معضلات عمده منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي هموار شود.
پيش‌داوري فرانسه
فرانسه از اعضاي گروه 1+5 كه بسته پيشنهادي خود را به دست «خاوير سولانا» مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپايي براي ارائه آن به ايران سپرده‌ است، اعتراف كرد، اين گروه منتظر پاسخ جديد مطابق با مقاصد اتحاديه اروپا از ماموريت سولانا در تهران نيست.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه «الشرق الاوسط»، يك منبع آگاه رسمي فرانسه در ديدار با خبرنگاران اظهار كرد: كشورهاي غربي در گروه شش (فرانسه، انگليس، آلمان، آمريكا، چين و روسيه) منتظر نكته جديدي از سفر سولانا در تهران نيستند اما روسيه و چين بر ديدار دوباره وي با مقامات ايراني تاكيد كردند.
اين منبع فرانسوي بدون در نظر گرفتن حق ايران براي بهره‌‌گيري از انرژي هسته‌اي تحت نظارت آژانس و منطبق با معاهدات ‌‌(‌ان‌پي‌تي) ادعا كرد: در صورتي كه بسته پيشنهادي مورد قبول واقع نشود يعني همه وسايل ممكن در برخورد با برنامه هسته‌اي ايران ‌بي‌نتيجه
بوده و بايد گام‌هاي ديگري برداشته شود.
هنوز محتواي كامل بسته پيشنهادي كه آن را نسبت به بسته پيشنهادي ژانويه 2006 به ايران سخاوتمندانه‌تر خوانده‌اند، فاش نشده اما يك منبع فرانسوي گفت: اين بسته مشتمل بر دو صفحه، به مسائل گفت‌وگو با تهران درباره امنيت و ثبات منطقه خليج «فارس» مي‌پردازد و درباره پرونده هسته‌‌اي اين كشور نيز، گروه 1+5 بار ديگر آمادگي خود را براي كمك به ايران از طريق تحويل نيروگاه‌هايي كه با آب سبك كار كرده و تامين سوخت مورد نياز نيروگاه تحت كنترل كميته مشترك ناظر اعلام كردند.
اين منبع افزود: گروه شش در اين بسته پيشنهادي بر تعليق برنامه هسته‌‌اي در مدت مذاكرات با آژانس تاكيد دارد.
اين در حالي است كه بر اساس معاهده ان‌پي‌تي اين حق ايران و كشورهاي عضو اين معاهده است كه از انرژي صلح‌آميز اتمي و غني‌سازي اورانيوم تحت نظارت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي برخوردار باشند.
كشورهاي غربي به ويژه آمريكا و سه كشور اروپايي نسبت به برنامه هسته‌اي ايران حساس هستند و به هر نحو ممكن تلاش مي‌كنند ايران را از پيگيري برنامه هسته‌اي خود منصرف كنند و براي اين كار مدل‌هاي مختلفي را دنبال مي‌كنند.
آنها از سويي تلاش مي‌كنند فشارها را عليه ايران تقويت كنند و از سويي ديگر مي‌كوشند مشوق‌هايي را براي ايران در نظر بگيرند تا جمهوري اسلامي از برنامه هسته‌اي خود دست بكشد كه هر دوي آنها تاكنون بي‌نتيجه بوده است.
ضرورت تعليق فعاليت‌هاي حساس
وزير امور خارجه فرانسه مدعي شد: اروپا از همكاري نكردن ايران با جامعه جهاني نگران است.
به گزارش ايسنا، برنارد كوشنر، وزير امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه عكاظ، چاپ عربستان گفت: در صورت مخالفت ايران با انجام گفت‌وگوها و تلاش‌هايي كه در حال حاضر انجام مي‌شود، جامعه جهاني چاره‌اي جز اعمال تحريم‌هاي جديد عليه اين كشور نخواهد داشت.
وي ادامه داد: تلاش‌هايي از سوي كشورهاي اروپايي از جمله فرانسه در رابطه با مساله هسته‌اي ايران انجام مي‌شود. ما معتقديم خاوير سولانا، رييس سياست خارجه اتحاديه اروپا بايد بسته پيشنهادي جديدي را به طرف ايراني ارائه دهد كه اين پيشنهاد شامل ضرورت تعليق فعاليت‌هاي حساس و اعتمادسازي در خصوص اهداف برنامه‌هاي هسته‌اي است.
كوشنر گفت: در واقع اروپايي‌ها نگران هستند كه ايران نشانه‌اي از همكاري از خود نشان نمي‌دهد.
اگر تهران با مذاكره مخالفت كند جامعه جهاني هم چاره‌اي جز ادامه تكيه بر تحريم‌هاي جديد نخواهد داشت؛ مساله‌اي كه نيازمند پيگيري تلاش‌ها براي تثبيت اعمال فشارهاي بين‌المللي است.
او درباره مساله گفت‌وگوي اديان و فرهنگ‌ها و پيشنهاد پادشاه عربستان به تقويت گفتمان فرهنگي و ديني اظهار كرد: پادشاه عربستان در جريان كنفرانس جهان اسلام و ژاپن كه 24 مارس گذشته برگزار شد، سخنان تاريخي را ايراد كرد كه در آن بر عزم عربستان بر كاهش مشكلات در جوامع و جلوگيري از بروز بحران‌هاي بين‌المللي از طريق گفت‌وگو و شنيدن نظرات ديگران تاكيد شد.
وي ادامه داد: گفت‌وگو و شنيدن نظرات ديگران موجب غلبه بر ترس ناشي از جهل مي‌شود.
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن