تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798258702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: روي خط آفتاب
1126- از پارس آباد تماس مي‌گيرم. مگر نه اين است كه كشور ما اسلا‌مي است و اگر مي‌خواهيم جلوي فساد را بگيريم بايد زمينه اشتغال و در مرحله بعد، امكان ازدواج را براي جوانان فراهم كنيم، به قول امام صادق (ع) فقر همسايه ديوار به ديوار كفر است. (15/3)

1016- آقاي پورمحمدي وزير كشور قبلي را به مراسم افتتاح مجلس هشتم دعوت نكردند، راستي به نظر شما كنار گذاشتن آقاي پورمحمدي از وزارت كشور و دعوت نكردن او به مراسم افتتاح و بعضي بي‌مهري‌ها به نامبرده، عكس العمل انتقاد آقاي پورمحمدي از رد صلا‌حيت‌هاي گسترده از جانب هيئت‌هاي اجرايي نيست؟ اگر چنين باشد كه ظواهر امر نشان مي‌دهد حتماً همين طور است، واي بر ما كه تحمل يك انتقاد هر چند كوچك را نداريم. (15/3)

آفتاب يزد: ما هم برخورد نامناسب با آقاي پورمحمدي را محكوم مي‌كنيم اما باور كنيد انتقاد از رد صلا‌حيت‌ها، يك انتقاد كوچك نيست!

0109- از آمل تماس مي‌گيرم، نوشته سيد محمد خاتمي در مورد جامعه بي بهره‌از عدالت مطلوب امام (ره) را خواندم عالي بود، از ديدن چهره و سخنان ايشان در روزنامه بسيار خوشحال شدم از آقاي سيد محمد خاتمي تقاضا مي‌كنم براي رياست جمهوري سال 88 حتماً كانديدا شوند. (15/3)

1131- آقاي لاريجاني، ضمن تبريك رياست مجلس اميدواريم حقوق و مزايا به نمايندگاني پرداخت شود كه مرتب سرخدمتشان باشند و غيبت نكنند، چطور يك كارمند اگر چند روز غيبت بكند بلافاصله پرونده آن به دادگاه اداري مي‌رود و بعد اخراج مي‌شود، ولي نماينده‌اي اگر تاخير و غيبت‌هاي طولاني داشته باشد، تنبيه نمي‌شود؟ همچنين به نمايندگاني كه نمي‌گذارند از دولت انتقاد شود و دودو مي‌كنند به آنها تذكر بدهيد و طبق آيين نامه‌هاي مجلس تنبيه كنيد، اميدواريم شما وعده‌هايي را كه به مردم مي‌دهيد عملي كنيد و ضمنا جلوي تورم و گراني را بگيريد تا اين مردم، زير بار گراني و تورم نباشند. (16/3)

آفتاب يزد: 1- نمايندگان مجلس، حتي اگر حقوق نگيرند حق ندارند يك لحظه هم درانجام وظايف نمايندگي، كوتاهي كنند. 2- آيين‌نامه داخلي مجلس، ضوابطي براي تاخير و غيبت نمايندگان در نظر گرفته شده كه حتي مي‌تواند تا مرحله مستعفي شناخته شدن نماينده، پيش برود. البته نمي‌دانيم اين بخش از آيين‌نامه مجلس، در مجالس گذشته، مورد توجه قرار گرفته است يا نه؟ به هر حال اميدواريم با تاكيد آقاي لاريجاني، مجلس هشتم اين قسمت ازآيين‌نامه را كاملا‌ جدي بگيرد.

0028- با توجه به بي‌اعتنايي بعضي مسئولان محترم به پيام‌هايي كه در آفتاب يزد چاپ مي‌شود اين شعر سعدي را مناسب ديدم كه وصف حال ما پيام‌دهندگان است:

ســـر آن نـــدارد امــشـــب كـــه بــر آيــد آفـتــابــي

چه خيال ها گذر كرد و گذر نكرد خوابي

نـفـس خـروس بـگـرفـت كـه نوبتي بخواند

هـمـه بـلـبـلان بـمـردنـد و نـمـانـد جـز غـرابي

برو اي گداي مسكين و دري دگر طلب كن

كـــه هـــزار بـــار گــفــتــي و نـيــامــدت جــوابــي

دل همچو سنگت اي دوست به آب چشم سعدي

عجب است نگردد كه بگردد آسيابي (16/3)

0941- با عرض تسليت به آفتابيان عزيز. بنده اول عرض كنم كه طاغوتي نيستم، شهيد داده‌ام، من مي‌گويم اگر امام راحل - كه خدا رحمتش كند- زنده بود امثال خانم ... به خود اجازه مي‌دادند كه به ساحت مقدس بسياري از رزمندگان و كساني كه به انقلاب عشق مي‌ورزند توهين بكنند مثل آقاي خاتمي؟ (16/3)

2154- شما نوشته‌ايد در انتخاب نواب رئيس مجلس 263 نماينده شركت كردند، آقاي ابوترابي 177 راي، آقاي باهنر 126 راي كه جمعا مي‌شود 303 راي، آيا بعضي‌ها چند راي داده‌اند؟ لطفا توضيح بدهيد. (16/3)

آفتاب يزد: هر نماينده حق دارد به دو نفر براي تصدي پست نايب رئيسي مجلس راي دهد. پس از شمارش آرا، هر يك از كانديداها كه راي بيشتري داشته باشد نايب رئيس اول و حائز و رتبه دوم آرا به عنوان نايب رئيس دوم انتخاب خواهد شد.

2055- از ساري تماس مي‌گيرم. آقاي اژه‌اي گفته‌اند كه دشمنان سعي دارند مردم را نااميد كنند، ولي برخي سياستها و رفتار تعدادي از مديران دولتي الان مردم را نااميد مي‌كنند. (16/3)

2004- بعد از گراني‌هاي سي سال گذشته و با فرا رسيدن سال جديد، روش جديد گراني‌ها با اين وعده كه طرح‌هاي جديد براي شكوفايي اقتصادي و بهبود وضع را در تيرماه اعلام مي‌كنيم با گران شدن گوشت قرمز و مرغ و تخم مرغ و روغن و كرايه‌ها و برنج و پودر لباسشويي و اخيرا قند و شكر آغاز گرديد. درحالي كه معاون جوان وزير بازرگاني در تلويزيون اعلام كرد كه شايعه گران شدن قند و شكر دروغ است و مشكلي نيست، آقاي معاون وزير چون دم خروس گراني‌ها را زير بغل برخي مسئولان مي‌بينيم قسم‌هاي حضرت عباس را قبول نمي‌كنيم. به خدا گراني‌ها زياد است. (16/3)

2251- مي‌دانيد كه ما در اين دنيا به خاطر پول چه رنج‌هايي كه نمي‌كشيم، به خاطر به دست آوردن مختصري پول دست به سخت‌ترين كارها مي‌زنيم چون پدر و مادرمان نمي‌توانند نيازهاي ما را برآورده كنند، ما داريم رنج مي‌كشيم، تو را خدا به مسئولا‌ن بگوييد به جاي توجه به كشورهاي خارج و فقير به بعضي مردم ايران كه پر از رنج و غم هستند برسند. (17/3)

2116- چند وقت پيش تلويزيون سريالي را نشان مي‌داد كه داستان آن در مورد خبرنگاري بود كه گرچه در خانه اجاره‌اي زندگي مي‌كرد و براي امرار معاش در يك تئاتر نيز نقش بازي مي‌كرد ولي مصمم شده بود كه در مورد يك پروژه‌اي كه كارش ضبط پول‌هاي مردم بود افشاگري كند، به خبرنگار مي‌گويند كه اگر افشا‌گري كني كاري مي‌كنيم كه هيچ جا به تو كار ندهند و پيشنهاد پول زيادي به او مي‌كنند خبرنگار ناراحتي معده دارد و احتياج به عمل جراحي دارد و در بيمارستان بستري مي‌شود و در خواب مي‌بيند كه در صحراي كربلا‌ست و يزيديان اطرافش را گرفتند، به آنها مي‌گويد من خيلي تشنه‌ام و آنها مي‌گويند اگر با حسين بجنگي سيرابت مي‌كنيم، مي‌خواهد آب بخورد كه آب تبديل به خون مي‌شود، سراسيمه از خواب بلند مي‌شود و تصميم مي‌گيرد با تمام مشكلا‌ت بجنگد و بانيان پروژه را لو بدهد، بنابراين با نوشتن مقاله‌اي كار خودش را عملي مي‌كند، نام سريال بود منم هفتاد و سومين تن، مي‌خواستم بگويم به راستي شما حكم همين هفتاد و سومين يار امام را داريد، شجاعت شما قابل ستودن است و قابل تقدير، قلمهايتان تا زنده‌ايد پاينده باشد. (17/3)

آفتاب يزد: قطعاً خود را در حد هفتاد سومين يار امام حسين (ع) و حتي خاك پاي آنها نمي‌دانيم اما خوشحاليم كه برخي همراهان روزنامه، احساس خوبي نسبت به دوستان خود در آفتاب يزد دارند.

0009- از آمل تماس مي‌گيرم. خبر چنين بود: سند نام خليج فارس توسط برخي افراد ناشناس با شيء نوك تيز تخريب شد، توجه فرمائيد وقتي كه مقامات ما در كنفرانسي كه زير تابلوي آن نوشته شده خليج عربي، شركت مي‌كنند و بعد مي‌گويند نتايج آن موفقيت‌آميز بود وقتي كه از تجمع عده‌اي از مردم رو به روي سفارت امارات به خاطر اعتراض به خليج عربي ناميدن خليج فارس جلوگيري و برخورد مي‌كنند چه انتظاري مي توان داشت كه به هويت تمدن ملي ايرانيان تعرض نشود؟ عجيب تر اينكه گفته‌اند مامور حفاظت آنجا به صورت شبانه روزي كشيك مي‌داد و براي ورود به آنجا هم بايد مجوز داشت و اينكه اين كتيبه سند محكمي بود بر نامگذاري خليج فارس كه دل هر ايراني وطن پرستي را به درد ميآورد، آيندگان درباره ما قضاوت خواهند كرد. (17/3)

آفتاب يزد: مي دانيد كه اولين روزنامه‌اي كه به حضور مسئولان ايراني در كنفرانس دوحه اعتراض كرد، آفتاب يزد بود. در مورد مثبت دانستن بيانيه سران شوراي همكاري خليج فارس هم به شدت اعتراض كرديم. اما اين توضيح را ضروري مي‌دانيم كه آنچه بر روي تابلوي موردنظر شما نوشته شده با عبارت بود نه

1105- آيا دولت عراق بابت تجاوز و شروع جنگ تحميلي بر عليه ايران و ادامه 8 ساله آن تاكنون رسما از دولت و ملت بزرگ ايران عذرخواهي كرده‌اند يا خير؟ ضمنا دولت ژاپن با وجود اينكه بمب اتمي بر عليه اش منفجر شد، ولي به علت دخالت در جنگ جهاني دوم به نفع آلمان، از مردم ساير كشورها عذرخواهي كرد و با توجه به اينكه دولتهاي روسيه و انگليس بسيار بيشتر از امريكاي جهانخوار سابقه ظلم و ستم و تجاوز به كشور ما را داشته‌اند- اگرچه در حال حاضر نيز به نحوي ادامه دارد- چرا از عملكرد پيشين خود عذرخواهي نكردند و به قول حضرت امام خميني اين قدرتها يكي از ديگري بدتر هستند، امريكا از انگليس بدتر، روسيه از انگليس بدتر، فرانسه از امريكا بدتر، روسيه از امريكا بدتر، هر يك از ديگري بدترند و اين اظهارات صريح و ديدگاههاي صريح حضرت امام خميني در مورد همه ابرقدرتها بدون استثناست. (18/3)

1636- كساني كه نگران بودند و مي‌گفتند دستهايي در كار است كه نخواهند گذاشت اوباما به رياست جمهوري امريكا برسد اي كاش سخنان اوباما را در رابطه با اسرائيل و ايران شنيده باشند، جان مك كين بدتر از اوباما، روسيه و چين بدتر از هر دوي اينها و برخي سران اعراب هم دست كمي از هيچ يك از اينها ندارند، ما ملتي هستيم كه فقط بايد روي پاي خود بايستيم، تاريخ اين واقعيت را به ما نشان داده است. (18/3)

2029- به عنوان يك بانوي ايراني و ناشنوا از رئيس‌جمهور محترم يك سوالي داشتم، امروز روز شهادت بانوي بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) است، مقابل تلويزيون نشسته‌ام دارم نگاه مي‌كنم آقايي مرثيه مي‌خواند و عده‌اي از مسئولان گريه مي‌كنند، ياد سخنان چند وقت پيش شما افتادم كه به آقاي الهام فرموديد ما بايد غصه اهل بيت را بخوريم و غريبي امام زمان (عج) را به خاطر داشته باشيم. آيا غصه خوردن و اشك ريختن به تنهايي باعث شادي روح امامان بزرگوار ما مي‌شود؟ به خدا قسم هدف تمام امامان ما فقط اين بود كه ما راهشان را كه همان مبارزه با ظلم و بيدادگري بود ادامه دهيم، خود امام حسين (ع) هم فرمودند برما گريه نكنيد، بلكه راهمان را ادامه دهيد و مولي علي (ع) هم فرمودند كار نيك و تفكر نيكو بهتر از صدسال عبادت است. سالهاست كه كشور ما به دست متدينان اداره مي‌شود كه اكثر مردم ما با وجود ثروت عظيم و رشد روزافزون قيمت نفت از مشكلات اقتصادي و هزاران مشكلات ديگر مي‌نالند و همه مسئولان هم به آن اعتراف كرده‌اند، به خدا قسم حتي اگر يك نفر ايراني در گوشه‌اي از اين كشور آه بكشد و حقش ضايع شود و مسئولان پاسخگو نباشند . (18/3)

1647- دولتمرداني كه ادعاي مبارزه با مفاسد اقتصادي را مي‌كنند ابتدا مي بايست اين كار را به طور آزمايشي در محدوده‌اي كوچك شروع كنند و ببينند كه اصولا‌ آيا يك چنين مبارزه‌اي شدني هست يا خير، آيا مفسدين اقتصادي در زمره كساني هستند كه بشود آنها را پاي ميز محاكمه كشيد و سين جيم كرد؟ اگر از اين آزمايش نتيجه مثبت گرفتند بعد از آن شعار مبارزه بدهند در غير اين صورت ابتدا مردم را اميدوار كردن و سپس مايوس كردن، ساير شعارها را هم زير سوال مي برد. (18/3)

1549- پيام از كرج. متاسفانه بسياري از سياستمداران ومسئولان تلاش مي‌كنند اقدامات خود را به نحوي با دين و مقدسات پيوند بزنند، آن وقت امام جمعه موقت تهران مي‌فرمايند نبايد كاستي‌ها را به حساب اسلام گذاشت. (18/3)

آفتاب يزد: سخن امام جمعه موقت تهران درست است زيرا البته هشدار شما هم كاملا‌ درست است كه تلاش بعضي از سياستمداران براي مقدس جلوه دادن و منتسب كردن برخي افراد و سياستها به امور ديني، مي‌تواند موجب بدبيني به مقدسات شود.

2245- پيام از كرج، گفته‌اند جز تورم، تمام شاخص‌هاي اقتصادي كشور روبه بهبود است، پودر لباس‌شويي گلرنگ كه هنوز روي آن قيمت مصرف كننده 3200 ريال است در بازار شده 7 هزار ريال، چاي احمد نيم كيلو 3500 تومان شده 8 هزار تومان، اجاره بهاي مسكن صد هزار تومان شده 200 تا 500 هزار تومان، مسكن متر مربع 600 هزار تومان شده يك و نيم تا دو ميليون تومان، قند كيلويي 700 تومان شده 1500 تومان، خوشبختانه علي رغم همه فشارهاي استكبار، سازندگي انجام شده و پيشرفت و تحولي كه اتفاق افتاده چيزي نيست كه در شأن ملت و نظام باشد. بايد بيش از اين پيش رفت، اينها نتيجه تلا‌ش و گاه 200 ساعت كار كارشناسي است، رشد اقتصادي را بالا‌ي 7 درصد ناميده‌اند. شهروند: در حالي كه با توجه به گراني‌ها رشد اقتصادي 100 تا 150 درصدي به وجود آمده، البته ظاهراً براي دارندگان، ابزار گراني و رشد( !18/3)

1456- به كساني كه مي‌‌گويند معيشت مردم خوب شده بفرماييد آيا با مردم سروكار نداريد؟ كجا معيشت مردم خوب شده است؟ در مورد گراني بنزين كه اينها 400 تومان كردند و كسي هم جرا‡ت ندارد حرفي بزند، زمان دولت خاتمي كجا بنزين گران شده بود، 20 تومان بنزين را گران كردند عده‌اي داشتند خودكشي مي‌كردند؟ اينها اگر مي‌توانند بنزين را همان صد تومان يا 80 تومان قبلي بكنند مگر زمان دولت آقاي خاتمي بنزين گران بود و يا سهميه‌بندي كردند. (18/3)

1252- انشاءالله صاحب‌نظران و بزرگاني كه آن بالا‌ نشستند به فكر بينوايان هم باشند، من تعجب مي‌كنم آيا بعضي آقايان اين پيام‌ها را نمي‌خوانند؟ چه كار مي‌كنند؟ افراد متخصص را انتخاب كنيد، امروز قند را هزار تومان مي‌خريم فردا مي‌شود دو هزار تومان، چاي را هزار تومان مي‌خريم فردا مي‌شود 5 هزار تومان، يارانه پودر را برداشته‌اند، چه يارانه‌اي مي‌دهند كه آن را هم برداشته‌اند؟ كشور ثروتمندي داريم، آيا قانون فقط مشمول بينوايان مي‌شود؟ (18/3)

1725- در پيام 1624 پيام دهنده محترمي گفته بودند كه نفتمان يكصد ساله شد و با اين همه مديركل و مهندس نفت، دانشگاه نفت مالزي كه يك كشور كوچك بدون نفت است با ما قرارداد بسته كه بيايد نفت ما را استخراج كند و بفروشد و چاي مصرفي كه نوشيدني اول ايرانيان است كاملا‌ خارجي است و ... مي خواستم بگويم خبر نداريد كه پارچه چادري براي ما را هم ژاپني‌ها توليد مي‌كنند، البته ممكن است آفتاب يزدي‌ها بگويند كه مرسوم نيست تمام كشورهاي دنيا همه چيز را توليد كنند، اما بنده مي گويم يك چيز مرسوم است و آن اينكه عده اي در دنيا همه تلاش خود را مي‌كنند تا كشور ايران هيچ چيز توليد نكند. (19/3)

1704- سفر اخير آقاي نوري المالكي در شرف پايان است و راديو و تلويزيون هم مرتبا از ملاقات و حرف و گفت وگوهاي ايشان صحبت مي‌كند، ولي هيچ‌گونه صحبتي از خسارات جنگ تحميلي نمي‌كنند، جواب خون صدها هزار شهيد و جانباز را چه كسي مي خواهد بدهد؟ خواهش مي‌كنيم مسئولان در اين مورد پيگير باشند و نگذارند خون اين شهدا پايمال شود. (19/3)

1644- جانبازي از كرج هستم. مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور آقاي علي اكبر جوانفكر فرموده‌اند ثروت ملي وارد چرخه زندگي مردم شده است، به نظر بنده ثروت ملي همانند خون تازه‌اي مي‌باشد كه به زندگي مردم وارد مي‌شود، اما در شرايط فعلي، به نظرم سم برخي عدم مديريت‌ها و يك دندگي ها و تلاش رانت خواران مي باشد كه به چرخه زندگي مردم واردشده است كه قيمت نان، برنج، گوجه، روغن، قند، شكر، ماكاروني، رب و مواد شوينده را به قيمت‌هاي باور نكردني رسانده و بنده حدودا در طول 43 سال از عمر خودم چنين شرايطي را نديده‌ام ، لطفا مردم فهيم قضاوت نمايند و با اين حال هيچ نااميد نشدم و در انتظار روزي هستم كه با برنامه‌ريزي‌هاي صحيح، هموطنانم در رفاه و آسايش باشند و خداوند بزرگ را شاكر باشند. (19/3)

1520- به بعضي مورخان صدا و سيما عرض مي كنم انصاف و مروت چيز خوبي است يك طرفه با تسهيلات كه يكي از آنها تلويزيون است به قاضي نرويد وجدان خويش را داور قرار دهيد، اعتدال و عدالت را هم مد نظر داشته باشيد هرچند از مزايا و تسهيلا‌ت شما كاسته شود، در ضمن چه خوب بود كه وضعيت حال را نيز مورد نقد قرار مي‌داديد. (15/3)

1451- از آقاي رئيس جمهور خواهش مي كنم به شهر رشت هم رسيدگي بيشتري بكنند، الا‌ن 7 ، 8 سال است كه قرار است يك پل هوايي در جانبازان بزنند، اين چه وضعي است، اصلا‌ رسيدگي نمي‌شود كاري نمي كنند، خيابان‌ها ترافيك‌هاي سنگين دارد نماي شهر وحشتناك است، چرا از آنها مسئوليت نمي خواهند، چرا زمان تعيين نمي‌كنند كه بايد در اين زمان به وضع شهر سرو سامان بدهند. (15/3)

1019- مي‌گويند افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي براي سال جاري 17 درصد خواهد بود نمي‌دانم چرا در اين مملكت كه داراي يك مجلس و يك قانون است براي طبقات مختلف مصوبه و دستورالعمل هاي مختلف اجرا مي شود مانند همين افزايش حقوق كه براي بازنشستگان كشوري و لشكري به دستور دولت ده درصد و براي بازنشستگان تامين اجتماعي 17 درصد در نظر گرفته شده است . (15/3)

1201- از كرمانشاه تماس مي‌گيرم. خواهشي در مورد پيام ها داشتم، لطف كنيد پيام هاي سياسي و اقتصادي و غيره هر كدام در جاي مخصوص و جدا از هم چاپ بشود.(15/3)

آفتاب يزد: مگر در حال حاضر غير از اين است؟

1024- باز هم دارندگان افكار طالباني در لباس يك بي‌وطن و خائن در پي تخريب يك كتيبه هخامنشي سند هويت خليج فارس در جزيره خارك برآمدند و مطابق معمول مسئولين حافظ آثار باستاني در پي توجيه و بي تقصير جلوه دادن خود برآمدند ، از زماني كه دره بلا‌غي زير آب سد سيوند رفت و به ادعاي بعضي كارشناسان رطوبت آب درياچه به آرامگاه بزرگ مرد تاريخ جهان كوروش كبير رسيد هر روز شاهد گزارشي از تخريب آثار پر ارزش باستاني اين سرزمين هستيم، آثاري كه اقوام وحشي و اشغالگري مانند مغول را به خود ديد اما پابرجا ماند، نتوانستند به هدف خود برسند، ولي امروزه مي بينيم كه گام به گام و آرام آرام عده اي به آن هدف محو هويت ملي نزديك مي شوند. (15/3)

آفتاب يزد: اميدواريم قاطعيت و سرعت دستگاههاي مسئول براي شناسايي و مجازات عاملا‌ن اين حادثه، نگراني هاي شما و ساير هموطنان را برطرف كند .

1410- آقاي مفتح در تلويزيون مي‌گفتند، قند و شكر به اندازه كافي در انبارها هست، به چه قيمتي؟ شكر نداشتم رفتم به اندازه نيم كيلو خريدم 800 تومان، اگر فراوان است چرا اين قيمت است و ارزان نمي‌شود؟ (16/3)

1400- از اصفهان تماس مي‌گيرم. بنده هم‌اكنون بيش از 4 سال است كه خودروي خود را گازسوز كرده‌ام و طي اين مدت هيچ مشكلي به غير از كمبود جايگاهها نداشته‌ام، لذا به بعضي مديران محترم عرض مي‌كنم به جاي ترساندن مردم از خطرات آن كه اخيرا در رسانه‌ها پخش مي‌شود و در مقايسه با جايگاههاي پمپ بنزين كه اصلا‌ به حساب نميآيد بيايند به جاي ترساندن مردم از گازسوز كردن خودروها كه جهت شانه خالي كردن از مسئوليت احداث جايگاههاي گاز CNG مي‌باشد، تعداد جايگاهها را در سطح شهرها و جاده‌هاي كشور اضافه كنند. (16/3)

1854- خواستم بگويم در بعضي عرصه‌ها، چرا براي تحصيلات ارزش قائل نيستند؟ آن موقعي كه خدمت سربازي را مي‌فروختند ميآمدند از هر كس كه مدرك تحصيلي بالاتري داشت پول بيشتري مي‌گرفتند و الان هم باور كنيد كساني كه مدرك تحصيلي‌شان هر چه قدر بالاتر باشد در خدمت فشار بيشتري رويشان است، اعصابشان بيشتر به هم مي‌ريزد. يك پيشنهاد داشتم هرچند مي‌دانم هيچ وقت عملي نمي‌شود، بيايند براي كساني كه درس خوانده‌اند در خدمت سربازي‌شان تخفيف بدهند، بگويند كسي كه ليسانس دارد 4 ماه از خدمتش كم مي‌شود، كسي كه فوق ديپلم دارد دو ماه، كسي كه فوق ليسانس دارد 6 ماه، يعني مردم را به تحصيل تشويق كنند و بگويند به ازاي هر سالي كه درس خواندي يك ماه از خدمتت كم مي‌شود، اين روزنامه شما چيز خوبي است با خواندن آن اعصاب آدم آرام مي‌شود، هر چند مي‌دانم چيزهايي كه مي‌گوئيم هيچ فايده‌اي ندارد. (16/3)

1759 - از تهران تماس مي‌گيرم. خواستم بگويم يكباره دولت پودر شوينده را كه از لوازم ضروري بهداشتي است بيش از 200 درصد گران مي‌كند و بعد هم مرتباً از رسانه ملي مي‌خواهد كه گران فروشان معرفي شوند( !17/3)

1841- مدتي است كه برنامه تلويزيوني فارسي صداي آمريكا را مي‌بينم فكر مي‌كنم دولت آمريكا بخش فارسي صداي آمريكا را در اختيار اسرائيل گذاشته است. گويندگان اين بخش با قيافه‌هاي ناجور و گوناگون از چند نفر يهودي مثل سلطنت‌ طلب شكست خورده و يكي دو بهايي بيچاره تشكيل شده، بعضي از اينها چنان كينه توزانه از اسلا‌م صحبت مي‌كنند كه اين مطلب را تاييد مي‌كند، بهائيان بهتر است به زير چتر حامي اولي بروند اين حامي آنها را نابود خواهد كرد. (17/3)

1931- دبير بازنشسته سال 73 با تحصيلا‌ت عاليه و داراي 32 سال سابقه تدريس مي‌باشم، برخلا‌ف بعضي‌ها بدقول و حاشاكن هم نيستم و تمام زندگي‌ام همراه با شرافت بوده، 50 درصد از طلب 12 درصدي سال 81 را دريافت كردم كه اي كاش دريافت نمي‌كردم، به اصرار بچه‌ها به زيارت رفتيم و كلي بدهكار شدم و قول پرداخت آن را با حقوق فروردين 87 دادند كه تاكنون شرمنده و خجالت‌زده هستم و پول حاضري ما را نمي‌دهند. مگر رسول خدا نفرمود: مزد كارگر را قبل از خشك شدن عرق بدنش پرداخت كنيد كه شما 75 ماه است آن پول را كه فعلا‌ً ارزش هم ندارد نگه‌داشته‌ايد. (17/3)

پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه

احتراما، بازگشت به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاريخ 26/2/1387 ، در خصوص " افزايش تعداد اتوبوس در مسير جاده ساوه، پاسگاه نعمت آباد، جاده زمزم و خيابان جوانه" به اطلا‌ع مي‌رساند: در حال حاضر خطوط بليطي 15-4،16-4،32-4،33-4،44-4 و 27-5 به ترتيب از مبداء پايانه‌اي شهيد سروري ( پاسگاه نعمتآباد) به مقاصد ميدان انقلا‌ب اسلا‌مي، ميدان بهمن، شهرك دولتخواه، پايانه فياض بخش، مترو شوش- خيام و مترو صادقيه و همچنين دو خط خصوصي 2-9 و 2-13 به ترتيب از مبدا ياد شده به مقاصد ميدان انقلا‌ب اسلا‌مي و مترو صادقيه، ضمن تحت پوشش قرار دادن مسيرهاي مطروحه با تعداد اتوبوس موردنياز به شهروندان محترم خدمت‌رساني مي‌كنند كه با توجه به امكانات موجود نحوه فعاليت مطلوب ارزيابي مي شود ضمن آن كه امكان دارد گاهي اوقات به دليل ترافيك موجود در سطح شهر، شاهد بروز اختلا‌ل در زمينه جابجايي شهروندان محترم باشيم كه امري اجتناب ناپذير است. اميد است در آينده با واگذاري اتوبوس‌هاي جديد سهميه اين شركت از سوي دولت محترم و بكارگيري آنها در خطوط مختلف اتوبوسراني از جمله خطوط مذكور، خدمت‌رساني مطلوب به شهروندان محترم صورت گيرد.

1239- از سنندج تماس مي‌گيرم. مي‌خواستم از مسئولان تامين اجتماعي سوال بكنم قانون 25 سال، چرا شامل كارگر نمي‌شود، آقاي وزير رفاه كه اين همه سنگ كارگران را به سينه مي‌زنند خواهش مي‌كنم بفرمايند كارگر با كارمند چه فرقي دارد؟ (17/3)

1633- رحلت حضرت فاطمه زهرا (س) را به شما و همكارانتان تسليت عرض مي‌كنم. مراسم رحلت امام هم امسال برگزار شد، تعدادي از مسئولان نظام به سخنراني پرداختند و در مورد وصيت‌نامه امام و فرمايشات ايشان نسبت به اجراي عدالت و خدمت به مردم و قانون اساسي و حقوق بشر خيلي صحبت‌ها شد، من همسر يك جانباز هستم از تبريز تماس مي‌گيرم. همسرم 9 ماه سابقه جبهه و حضور فعال در بسيج دارد، سال 66 توسط دادگاه كرج به 99 ضربه شلاق تعزيري محكوم گرديد، راي دادگاه به ايشان ابلاغ نمي‌شود و همسرم به دليل عدم آگاهي نمي‌دانست چه طور بايستي راي دادگاه را در آن زمان بگيرد تا طبق وقت تعيين شده جهت اعتراض به تجديدنظر گذاشته بشود، راي فوق تا امروز پابرجاست يعني پس از 22 سال، ايشان به خاطر حكم تعزير سال 66 توسط دفتر قضايي نيروي هوايي بدون اينكه به وي ابلاغ بشود از محل كار اخراج شده است. طبق بخشنامه 31/3/74 خدمت جانبازان به محل كارش گزينش مراجعه مي‌كند‌، ولي مجددا اشاره مي‌كند به راي 22 سال پيش بايستي برائت بياوري در صورتي كه راي دادگاه 22 سال پيش به كانون وكلا‌ در محاكم برده مي‌فرمايند اين حكم مشمول مرور زمان شده است. همسرم چند سال است بيكار است، با 4 فرزند دختر، مستاجر هستيم من به عنوان همسر ايشان از قوه قضائيه، دادگستري و مسئولان كشور تقاضاي رسيدگي دارم. (17/3)

آفتاب يزد: پيام دهنده، تنها نام خود را در اختيار روزنامه گذارده است.

2123- آتش بگير تا كه ببيني چه مي‌كشم

احساس سوختن به تماشا نمي‌شود

اي خداي مهربان آگاه هستي حقوقي كه به بازنشستگان قبل از سال 79 پرداخت مي‌شود جوابگوي يك مورد از دهها مورد هزينه‌هاي زندگي كه هميشه دامنگيرشان مي‌باشد، نيست. (17/3)

0823- قرار شد به كاركنان دولت و بازنشستگان برنج بدهند، ولي از حد حرف خارج نشد و هيچ كاري نكردند. (17/3)

1055- دبير بازنشسته از اسلامشهر و از خوانندگان هميشگي روزنامه آفتاب هستم. وزارت نيرو براي مصرف برق، مردم را توصيه به صرفه‌جويي مي‌كند درحالي كه در اغلب شهرها برق معابر تا يك ساعت پس از طلوع آفتاب روشن است، حتي به عنوان نمونه برق منطقه جانبازان شهرك واوان در بعضي نقاط 24 ساعته روشن است، بهتر است وزارت نيرو براي عدم قطع برق منازل و مغازه‌ها برق معابر را قطع كنند تا آسيبي به لوازم برقي مردم و كسب و كار آنها وارد نشود. (17/3)

1711- از اهالي شهرستان ملاير هستم. جاده ملاير تا اراك حدود 45 كيلومتر تا توره به علت يك بانده بودن و پيچ و خم زياد هر ساله تعداد زيادي از هموطنان به خصوص همشهريان ما را به كام مرگ مي‌كشد، از مسئولان محترم خواهش مي‌كنم فكر كنند اين قسمت از جاده ايران هم مربوط به لبنان ، عراق و فلسطين است. براي رضاي خدا به اين جاده رسيدگي كنند. (17/3)

2257- دبير آموزش و پرورش هستم. سال 76 فوق ليسانس گرفتم از آن موقع تا به حال 11 سال است كه حق جذب ما را نداده‌اند حدودا دو ميليون و خرده‌اي است. (17/3)

2022- اين همه تعطيلات براي چيست؟ خودمانيم خوب مردم را فرستادند دنبال نخود سياه( !17/3)

آفتاب يزد: هر چند سال يك بار ، بحثي در مورد ساماندهي تعطيلات مطرح مي‌شود، اما ظاهرا ورود به اين حوزه، شجاعت زيادي مي‌خواهد!

1130- تنها روزنامه‌اي كه از عقده‌هايمان يك خرده كم مي‌شود آفتاب يزد است كه مسائل ما را به گوش مسئولان مي‌رساند، حالا‌ كه پودر لباسشويي 700 و پودر دستي 500 تومان است، لطف كنند اينها كه وارد كننده خوبي هستند يك مقدار چوبك وارد كنند برگرديم به زمان قديم، من خانمي 65 ساله و مستمري‌بگير و مستاجر هستم، نه خصومتي دارم و نه دشمني، براي رضاي خدا ما همه مسلمان هستيم سر و جانم به فداي فاطمه زهرا (س) ما نه ماهواره داريم و نه يك نوار، يك زن ميانسال هستم، 5 كانال هر 5 تا را كه باز مي‌كنيم مسئولان روحاني در حال عزاداري هستند ما خودمان داغداريم، اما دليلي ندارد كه همه كانال‌ها، برنامه عزاداري باشد.(18/3)

1229- آيــــــا بعضي دستگاههاي دولتي آنقدر امكانـــــــات ندارند، دولت جمهوري اسلامي وسعش نمي‌رسد ماهي 25 هزار تومــــــان بيشتر به افراد تحت پوشش كميته امداد بدهد؟(18/3)

1310- نفت و گاز را صادر مي‌كنند، اما پودر لباسشويي را هم دارند صادر مي‌كنند؟ مردم چه جور زندگي كنند؟ برنج كيلويي 4 هزار تومان ، گوشت كيلويي 8 هزار تومان، اين زندگي نشد كه ما داريم. (18/3)

0948- از سياهكل تماس مي‌گيرم. وقتي كه پيام‌هاي مردمي را مطالعه مي‌نمايم بيشتر آنها در مشكلات جامعه متجلي مي‌شود، منتهي يك سري مشكلات جامعه به صورت عمومي و يكسري مشكلات جامعه به صورت خصوصي نمود پيدا مي‌كند، لذا از دست اندركاران روزنامه آفتاب خواهشمند است براي دو دسته پيام صفحاتي جداگانه در نظر گرفته شود تا افراد عادي جامعه نه مسئولان، وقت خود را صرف خواندن پيام‌هاي خصوصي افراد نكنند. (18/3)

1927- امروز جمعه 17/3، اخبار ساعت 19 شبكه اول داشت جاده‌هاي ايران كه مال 70، 80 سال پيش است را نشان مي‌داد كه ترافيك غوغا مي‌كرد ، بلا‌فاصله قزاقستان را نشان داد كه ايراني‌ها در آن دارند بزرگراهي مي‌سازند كه نام ايران را پرافتخار مي‌كند، واقعاً دست مريزاد! در ضمن جناب آقاي وزير بهداشت فعلا‌ً سيگاري‌ها را رها كنيد و به فكر هروئيني‌ها باشيد در ضمن شما اگر راست مي‌گوييد مشكل مسكن را حل كنيد. (17/3)
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 574]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن