تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 19 مرداد 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810210530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دل مايكروسافت هنوز براي ياهو غنج مي‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: دل مايكروسافت هنوز براي ياهو غنج مي‌زند
آخرين پيشنهاد مايكروسافت جايگزين پيشنهاد قبلي اين شركت براي خريد تمامي سهام ياهو بود اما ياهو با رد آن، وارد عرصه همكاري با گوگل در زمينه تبليغات آنلاين شد.
نسترن صائبي-وقتي ياهو در نهايت با گوگل بر سر ميز مذاكره نشست، آخرين تير تركش مايكروسافت نيز به سنگ خورد، تيري كه براي خريد 16 درصد سهام ياهو پرتاب شده بود.
كوين جانسون، مدير بخش پلات فورم‌‌ها و سرويس‌هاي مايكروسافت با ارسال ايميلي به كارمندان اين شركت اعلام كرد كه آخرين پيشنهاد مايكروسافت به ياهو پرداخت 9 ميليارد دلار نقد، سالي يك ميليارد دلار به علاوه سود عملياتي بوده كه ياهو خود را از آن محروم كرده است. اين پيشنهاد براي خريد 16 درصد از سهام به مبلغ 8 ميليارد دلار و يك ميليارد دلار جهت خريد بخش تجارت جست‌وجوي ياهو ارايه شده بود.
علاوه بر آن مايكروسافت تضمين مي‌كرد كه در طول مدت سه سال، به پيشرفت‌هاي چشمگيري در زمينه تبليغات آنلاين از طريق نتايج جست‌‌وجوي ياهو دست پيدا كند.
آخرين پيشنهاد مايكروسافت در حقيقت جايگزين پيشنهاد قبلي اين شركت براي خريد تمامي سهام ياهو بود اما ياهو با رد آن، پنجشنبه گذشته وارد عرصه همكاري با گوگل در زمينه تبليغات آنلاين شد.
مايكروسافت اگرچه قدرت برتر در زمينه نرم‌افزار‌هاي دسكتاب محسوب مي‌شود، اما در زمينه تبليغات از طريق جست‌وجوي آنلاين جايگاه در خوري ندارد و به همين دليل هم اعلام كرده كه با وجود قرارداد گوگل و ياهو، هنوز هم براي مذاكره بر سر پيشنهاد جديدش آمادگي دارد.
البته هنوز نه مقامات ياهو و نه جف اومارا، سخنگوي، مايكروسافت هيچ كدام، اظهار نظري در مورد اين خبر نكرده‌اند.
يكي از منابع آگاه نيز اعلام كرده كه مايكروسافت پيشنهاد يك قرارداد انحصاري 10 ساله براي اداره تبليغات جست‌وجوي ياهو مطرح و تضمين كند كه در مدت سه سال از آن، رشد تبليغات آنلاين اين شركت را بالا ببرد. درحالي كه جانسون در ايميل خود، هيچ اشاره‌اي به مدت زمان اين قرارداد نكرده و تنها به گفتن قرارداد طولاني مدت بسنده كرده است. از نظر بسياري از تحليلگران عقد قرارداد ياهو با گوگل از آن جهت كه اين دو شركت را در مقابل هم قرار مي‌دهد، قراردادي انحصاري نيست. اين بدان معناست كه به واسطه قرارداد مذكور، شركت‌هاي ديگري نيز مي‌توانند در اين مزايده شركت كنند و بر سر مكان قرار گرفتن تبليغات‌شان درصفحه نتايج جست‌وجوي گوگل قيمت پيشنهاد كنند.
جانسون در ايميل خود اعلام كرد: متاسفانه ياهو، خط سير متفاوتي را انتخاب كرده است و چند روز پيش به قراردادي با گوگل تن در داده كه طبق آن 90 درصد درآمد حاصل از بازار‌يابي تبليغاتي آنلاين اين شركت به جيب گوگل خواهد رفت. وي افزود: اين اقدام ياهو، بازار تبليغات آنلاين را از حالت رقابتي در مي‌آورد. يكي از منابع آگاه در مايكروسافت اعلام كرده كه طبق گزارش ياهو، قرارداد اين شركت با گوگل، گردش مالي ياهو را با 250 ميليون دلار افزايش به 450 ميليون دلار در 12 ماه اول خواهد رساند و اين ميزان كمتر از نصف آن مبلغي است كه مايكروسافت در مقابل پرداخت يك ميليارد دلار به اضافه سود حاصل از آن پيش‌بيني كرده است.
آيا احتمال وجود قرارداد بهتري هست؟
مايكروسافت اعلام كرده كه پيشنهاد اخيرش مي‌تواند باعث افزايش حدود يك ميليارد دلار در سود عملياتي ياهو شود. زيرا اين ميزان، هزينه‌هاي عملياتي ياهو را جهت اجراي جست‌وجوي آنلاين كاهش داده و علاوه بر آن، ياهو مي‌تواند مبالغ هنگفتي را از طريق فرم جديدي كه هزينه‌هاي كسب ترافيك (TAC) نام دارد از مايكروسافت دريافت كند.
مايكروسافت همچنين اعلام كرده كه علاوه بر آن ياهو ديگر مجبور نخواهد بود كه براي توسعه جست‌وجوي آنلاين، تحقيق و پژوهش انجام دهد.
ديويد ميشل اسميت، يكي از تحليلگران مركز تحقيقاتي گارتنر معتقد است كه قرارداد ياهو با مايكروسافت، قرارداد بهتري به نظر مي‌رسد.
گفتني است كه مايكروسافت در ماه مه فكر خريد كل ياهو را از سر بيرون كرده بود، زيرا مذاكرات اين دو شركت بيش از حد به درازا كشيده شد و از طرف ديگر بيم آن مي‌رفت كه قرارداد در نهادهاي رگولاتوري به مشكل بربخورد.
به عقيده كارشناسان، مايكروسافت تا آخر سال به مقصود خود يعني خريد كامل ياهو نمي‌رسيد؛ اين بدان معنا بود كه مايكروسافت مجبور به تن دادن به يك ريسك بزرگ مي‌شد و بايد تا 18 ماه براي تصاحب ياهو، 40 ميليارد دلار اضافه‌تر پرداخت مي‌كرد.
از طرف ديگر، پس از اينكه ارزش سهام جست‌وجوي ياهو، بيش از تصورات و پيش‌بيني‌هاي مايكروسافت رو به كاهش گذاشت، مايكروسافت بيش‌تر از پيش بابت خريد كل اين شركت دچار ترديد شد.
از اين رو مايكروسافت در پيشنهاد جايگزين خود بيش‌تر روي جست‌وجوي آنلاين متمركز شد تا به نگراني‌ها و بهانه‌هاي ياهو مبني بر اينكه ادغام اين دو شركت، ادغام كاربران ايميل و پيام فوري را در بردارد و مشكالات قانوني را در پي خواهد داشت، فيصله دهد.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن