تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816361408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شكار سارق مرموز كيف دلار با دوربين صرافي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: شكار سارق مرموز كيف دلار با دوربين صرافي


داخلي- گروه حوادث:
راننده جوان پس از سرقت كيف پر از پول خلبان بازنشسته در فرودگاه مهرآباد، شروع به ولخرجي با پول‌هاي مسروقه كرد، اما تصوير ضبط شده وي دردوربين مداربسته يك صرافي، راز اين سرقت ميليوني را فاش كرد.

مدتي قبل مردي به دادسراي ناحيه 9 تهران رفت و مدعي شد كيف دستي‌اش كه حاوي 24 ميليون تومان چك پول و دلار بوده در فرودگاه مهرآباد به سرقت رفته است.

اين مرد كه ادعا مي‌كرد يك خلبان بازنشسته است در تشريح ماجرا به بهروز مهاجري- بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 9- گفت: از آنجا كه قصد داشتم براي انجام كاري به يكي از شهرهاي جنوبي كشور سفر كنم، عازم فرودگاه مهرآباد شدم اما لحظاتي قبل از سوار شدن به هواپيما متوجه شدم كيف دستي‌ام ناپديد شده يا به سرقت رفته است.

بنابراين به جست‌وجو در سالن انتظار فرودگاه پرداختم اما وقتي اثري از كيفم پيدا نكردم، تصميم گرفتم ماجرا را به دادسرا اطلاع دهم.

پس از اظهارات اين مرد، گروهي از كارآگاهان پليس آگاهي فرودگاه به سرپرستي سروان عرب تحقيقات پليسي براي شناسايي سارق را آغاز كردند.

از آنجا كه هيچ‌كس سارق كيف را نديده بود، ماموران با اعلام شماره چك‌پول‌هاي مسروقه به تمامي بانك‌ها، در كمين اين سارق نامرئي نشستند و مدتي بعد متوجه شدند تعدادي از چك‌پول‌هاي مسروقه در يكي از بانك‌هاي تهران نقد شده‌اند.

بلافاصله ماموران عازم اين بانك شدند و در تحقيقات اوليه دريافتند مردي كه چك‌پول‌ها را نقد كرده مالك يك صرافي در يكي از خيابان‌هاي مركز پايتخت است.

با اين سرنخ، مالك صرافي به اداره پليس احضار شد اما وقتي از ماجراي مسروقه بودن چك‌پول‌ها با خبر شد به ماموران گفت اين چك‌پول‌ها را مدتي قبل از يك مادر و پسر كه براي خريد دلار به مغازه‌اش رفته بودند دريافت كرده است.

شكار در دوربين صرافي

از آنجا كه مغازه صرافي مجهز به دوربين مداربسته بود، كارآگاهان به بررسي‌ فيلم‌هاي ضبط شده توسط دوربين پرداختند و به اين ترتيب موفق شدند تصاويري ازچهره مادر و پسر مرموز به دست بياورند.

در حالي كه اين تصاوير تنها سرنخ پليس براي كشف راز اين پرونده به شمار مي‌رفت، بررسي‌ها براي شناسايي تنها مظنونان پرونده آغاز شد و ماموران با استفاده از اطلاعاتي كه مالك صرافي در اختيارشان گذاشته بود، اواخر هفته گذشته محل زندگي اين مادر و پسر را شناسايي كردند.

با صدور دستور قضائي، گروهي از كارآگاهان عازم اين محل شدند و پس از دستگيري مظنونان، آنها را به دادسرا منتقل كردند.

اين مادر و پسر زماني كه مقابل قاضي مهاجري قرار گفتند مدعي شدند از ماجراي سرقت كيف پر از پول بي‌خبرند اما وقتي ماموران تصاوير ضبط‌شده آنها را هنگام خريد دلار با چك‌هاي مسروقه به آنها نشان دادند، پسر جوان لب به اعتراف گشود و به سرقت كيف خلبان بازنشسته اعتراف كرد.

وسوسه‌اي بر روي غلتك

او گفت: مدت‌ها بود كه براي تامين مخارج زندگي با ماشين مسافر كشي مي‌كردم تا اينكه روز حادثه مرد ميانسالي را به مقصد فرودگاه مهرآباد سوار خودروام كردم.

وقتي به مقصد رسيديم به درخواست مرد ميانسال وسايل او را به سالن انتظار فرودگاه بردم اما زماني كه اين وسايل را روي غلتك بخش بازرسي قرار دادم چشمم به يك كيف دستي كوچك افتاد و در يك لحظه وسوسه شدم تا آن را به سرقت ببرم.

وي افزود: نمي‌دانم چطور شد كه در يك چشم به هم زدن كيف را برداشتم و به سرعت خودم را به ماشينم رساندم.

وقتي در كيف را باز كردم با ديدن چك‌پول‌ها و دلارها چنان هيجان زده شده بودم كه به سرعت خودم را به خانه رساندم و همراه مادرم براي نقد كردن چك‌پول‌ها عازم يك صرافي شديم.

پس از خريد 11 هزار دلار، مقداري از چك‌پول‌ها را صرف خريد يك خودروي نو كردم و بخشي از آن را نيز به جاي اجاره به صاحب‌خانه پرداخت كردم اما 2 ميليون تومان از پول‌ها را يكي از آشنايانمان از خانه ما سرقت كرد.

پس از اعترافات متهم، بازپرس مهاجري براي او قرار قانوني صادر كرد و پرونده براي تحقيقات بيشتر در اختيار پليس قرار گرفت.

تاريخ درج: 25 خرداد 1387 ساعت 19:14 تاريخ تاييد: 25 خرداد 1387 ساعت 19:53 تاريخ به روز رساني: 25 خرداد 1387 ساعت 19:52
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن