تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816595640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سولانا در جلسه پرسش و پاسخ -1 به درخواستمان در مورد تعليق ادامه مي‌دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سولانا در جلسه پرسش و پاسخ -1 به درخواستمان در مورد تعليق ادامه مي‌دهيم
خبرگزاري فارس: مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با بيان اينكه ما (1+5) به درخواستمان در مورد تعليق ادامه مي‌دهيم گفت: ما در مورد تعليق غني سازي در طي زمان مذاكره صحبت مي‌كنيم و بعد مي‌بينيم چه نتايجي به بار خواهد آورد.


به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، در ادامه نشست مطبوعاتي خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در سفارت آلمان در تهران خبرنگار تلويزيون آخ تي فرانسه با اشاره به تجربه دردآور ملت ايران در عدم اعتماد نسبت به غرب در قرن بيستم از سولانا پرسيد چگونه تلاش مي‌كنيد اعتماد را در طرف ايراني بازسازي و احياء كنيد؟ كه سولانا پاسخ داد: من مي دانم برخي از ايراني‌ها يك حس عدم اعتماد دارند و اين وظيفه ماست كه در هنگام گفتگوها بتوانيم مواضع طرف متقابل را به خوبي درك كنيم.
وي افزود: بگذاريد صادقانه بگويم ما بسيار تلاش مي‌كنيم كه طرف مقابل را درك كنيم. زماني به گذشته و تاريخ مي‌نگريم اشتباهات بسيار زيادي را شاهد هستيم. من با ايراني‌هاي زيادي صحبت كردم و از مشكلات و رنجهايي كه در گذشته به ويژه در مناسبات ايران و عراق متحمل شدند خبردار هستم.
سولانا گفت: من با بسياري از ايراني‌ها كه در زمره دوستان من هستند در اين زمينه صحبت كرده‌ام.
خبرنگار رويترز از مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا سوال كرد كه آيا گروه 1+5 علاقمندند پيش از آغاز گفتگوها تعليق غني سازي آغاز شود و وي همچنين با اشاره به اظهارات امروز الهام سخنگوي دولت مبني بر اينكه ايران هيچگونه پيش شرطي را نمي ‌پذيرد آيا به اين معناست كه ايران بسته را رد كرده است؟ كه سولانا با بيان اينكه ما به درخواستمان در مورد تعليق ادامه مي‌دهيم اظهار داشت:‌ ما در مورد تعليق غني سازي در طي زمان مذاكره صحبت مي‌كنيم و بعد مي‌بينيم چه نتايجي به بار خواهد آورد.
وي خاطرنشان كرد: بعد از الان مذاكرات در طول چند ماه آغاز خواهد شد.
مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا ادامه داد:‌شما مي‌دانيد كه چه مقدار زمان طول مي‌كشد تا يك نيروگاه هسته‌اي ساخته شود ممكن است حداقل 10 سال به طول بيانجامد شما بايد سعي كنيد نسبت به اين دو مدت را با هم مقايسه كنيد. ما داريم امكان ساخت نيروگاههاي هسته‌اي را ارائه مي‌كنيم، همانطور كه روس‌ها اين كار را كردند.
سولانا ادامه داد: تا زماني كه يك نيروگاه هسته‌اي در ايران نداشته باشيم جايي براي استفاده از مواد غني سازي شده وجود نخواهد داشت.
وي در پاسخ به پرسشي در خصوص بسته پيشنهادي ايران و مشتركات و نكات مثبت آن كه سوال يكي از خبرنگاران بود اظهار داشت: من اين بسته را از طريق سفير ايران در بروكسل دريافت كردم و ما به آن توجه كرديم و امروز ديدگاه خودمان را به مقامات ايراني ارائه داديم.
سولانا افزود: فكر مي‌كنم سر فصل هاي پيشنهاد ايران با بسياري از بخشهايي كه در پيشنهادهاي ماست همخواني دارند و قابل تطابق هستند و ما مي‌توانيم روي آنها كار كنيم.
وي تاكيد كرد: اين سر فصل هاست كه ايران علاقه مند است در مورد آنها مذاكره انجام شود و ما خوشحاليم كه بتوانيم اين مذاكرات را هر چه سريعتر آغاز كنيم.
انتهاي پيام/
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن