تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815449991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمريكا بدنبال ايجاد مانع در برابر ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آمريكا بدنبال ايجاد مانع در برابر ايران است
سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: غوغاسالاران آمريكا از موضوع فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران تنها براي تعامل ناعادلانه با ملت ايران و مقابله با پيشرفت هاي علمي ايران بهره برداري مي كنند.
" سيدمحمدعلي حسيني" كه در نيوزيلند به سر مي برد، در سخناني با عنوان " سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران" در موسسه روابط بين الملل دانشگاه ويكتوريا در اين كشور ، اظهار داشت: موضوع فعاليت هاي مسالمت آميز هسته اي ايران به حدي شفاف و منطبق بر معاده منع گسترش سلاح هاي هسته اي و اساسنامه آژانس بين المللي انرژي اتمي است كه نشان مي دهد غوغا سالاران آمريكا تنها از آن براي تعامل ناعادلانه با ملت ايران و مقابله با پيشرفت هاي علمي و فني صلح آميز ما بهره برداري مي كنند.
به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، حسيني اظهار داشت: قدرت هايي كه امروز مصمم بر اعمال فشار بر ايران براي كنار گذاشتن همه فعاليت هاي هسته اي مسالمت آميز هستند، خود در دوران رژيم شاه پيشنهاد احداث نيروگاه و تاسيسات هسته اي را در ايران ارايه داده و همكاري هاي وسيعي با رژيم دست نشانده خود داشتند.
سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: آنها كه ادعاي منع گسترش سلاح هاي كشتار جمعي را دارند، هر روز زراد خانه هاي هسته اي و شيميايي خود را انباشته مي كنند و با تسليح رژيم هايي چون رژيم بعث عراق و رژيم صهيونيستي دست آنها را در كشتار انسان ها باز گزاردند.
حسيني اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همواره اراده خود را براي همكاري نزديك با نهادها و سازمان هاي بين المللي در همه زمينه ها بخصوص در زمينه پيمان ان.پي.تي. به اثبات رسانده و تمامي فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ايران تحت نظارت بازرسان آژانس قرار دارد و گزارشات متعدد دبير كل آژانس كوچكترين انحرافي را در فعاليت هاي هسته اي كشورمان گزارش نكرده است.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران در ادامه سخنان خود با بيان اينكه تهران براي رفع ابهامات و اتهامات بي اساس به تمامي سوالات آژانس در قالب طرح مداليتي پاسخ داده و همكاري هاي فني و حقوقي كماكان ادامه دارد، گفت: در كنار اين همكاريها، با هدف اعتمادسازي تاكنون گفت و گو هاي زيادي را با نماينده گروه پنج به علاوه يك داشته است.
حسيني به بسته پيشنهادي ايران اشاره كرد و گفت: اين بسته، راهكار جامعي را براي حل و فصل بحران هاي مختلف جهان از جمله موضوع هسته اي، مشكلات حقوق بشري ، همكاريهاي اقتصاد جهاني مبارزه هماهنگ با تروريسم و غيره ارايه كرده است كه مي تواند پايه محكمي براي گفتگوها باشد.
سخنگوي وزارت امور خارجه در بخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران روابط مسالمت آميز با همه كشورهاي جهان را سرلوحه سياست خارجي خود قرار داده و بر همين اساس دست دوستي خود را به سمت همه كشورها دراز كرده و از هر گونه روابط متوازن و برادرانه استقبال مي كند.
حسيني يادآور شد: طي سه دهه گذشته قدرت هاي سلطه گر با استفاده از اهرم هاي مختلفي نظير تحميل جنگ، توطئه كودتا، تحريم اقتصادي، ترويج واگرايي قومي و تبليغات گسترده رسانه اي عليه ملت ايران به عنوان يكي از قطب هاي اصلي مخالف نظام سلطه سعي كرده اند از طرح انديشه هاي حق طلبانه و عدالتخواهانه ملت ايران جلوگيري به عمل آورند.
سخنگوي وزارت امور خارجه به حادثه تروريستي 11 سپتامبر در آمريكا اشاره كرد و گفت:پس از اين واقعه فضاي حاكم بر جهان، به فضاي امنيتي تبديل شد و برخي قدرتها با استفاده از اين فضا به پيشبرد اهداف خود كه در شرايط صلح و آرامش ميسر نبود،‌همت گماردند و با ناديده انگاشتن ساز و كارهاي بين المللي و حقوق ساير ملت ها با اتخاذ رويكردهاي يكجانبه گرايانه به افغانستان و عراق تهاجم كردند.
حسيني افزود: وجود بهانه اي بزرگ به نام مبارزه با تروريسم، ميدان را براي تاخت و تاز آنها و چنگ اندازي بر منابع ثروت ملت هاي مظلوم در خاورميانه بويژه منابف نفت و انرژي فراهم ساخت،.
وي ‌گفت: وجود رژيم غاصب صهيونيستي در خاورميانه كه با تصاحب زورمدارانه سرزمين هاي فلسطيني و اعراب و اخراج اجباري و كوچاندن صاحبان اصلي اين سرزمين ها شكل گرفت، به دليل فقدان امنيت و تزلزل ثبات سياسي و ساختار اين رژيم تا دندان مسلح، خود عاملي اساسي
براي به آشوب كشيدن منطقه توسط آمريكا و اسرائيل بوده است.
حسيني با بيان اينكه ايران مخالف اقدامات يكجانبه گرايانه در عرصه بين المللي است، گفت: آنچه امروز در عراق و افغانستان مي گذرد حاكي از شكست سياست هاي سلطه طلبانه بزرگترين ابرقدرت جهان است كه با برخورداري از عناصر كليدي قدرت بويژه نظامي گري و صرف صدها ميليارد دلار هزينه، با وجود شعارهاي مبارزه با تروريسم و دمكراسي، عملكردي جز مشتعل ساختن خشونت و ناامني و قدرتمند تر كردن تروريست ها نداشته است.
سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران عامل اصلي بحران و افزايش ناامني ها را اشغالگري و تروريسم دانسته و راه حل مشكلات مردم عراق و افغانستان را در اتخاذ يك ديپلماسي فراگير و بدور از يكجانبه گرايي عنوان كرده و حداكثر تلاش خود را براي تامين امنيت و كمك به مردم اين كشورها به كار گرفته است.
حسيني، حمايت از فرآيند انتخاب دولت در عراق و افغانستان و تعميق مناسبات با آنها و گفتگو با آمريكا با هدف كمك به دولت عراق و برقراري امنيت و ثبات در اين كشور را از جمله رويكردهاي جمهوري اسلامي ايران در موضوع عراق و افغانستان برشمرد.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي يادآور شد: امروز بر همگان ثابت شده است كه شكل گيري گروههاي افراطي در افغانستان و قدرت طلبي صدام در عراق در سايه طراحي ها و همكاري هاي سازمان هاي اطلاعاتي و امنيتي آمريكا و برخي از قدرت هاي سلطه گر محقق شده بود.
حسيني اظهار داشت: گرچه ناكارآيي صدام و گروههاي افراطي در تامين اهداف برخي قدرت ها و عدول آنها از حدود تعيين شده سرانجام ناگواري را براي آنها رقم زد اما امروز متاسفانه اشغالگران با اتخاذ تدابير مشكوك به دنبال مداخله در فرآيند دمكراتيك و روي كار آوردن عناصري بد سابقه در عراق و افغانستان هستند.
وي با اشاره به افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان به رغم حضور نيروهاي خارجي در اين كشور، افزود: دست هاي پنهان اجازه ريشه كن كردن اين بلا و كشت هاي جايگزين را در افغانستان نداده است.
حسيني افزود: به اعتقاد كارشناسان آمريكايي، دوره پنج ساله جنگ عراق، شرم آورترين دوره تاريخ آمريكا بعد از جنگ ويتنام بوده و اين كشور با صرف حدود سه تريليون دلار، پرهزينه ترين جنگ تاريخ بشر بعد از جنگ جهاني دوم را رقم زده است.
وي يادآور شد كه در جنگ آمريكا با عراق، تاكنون بيش از چهارهزار سرباز آمريكايي كشته و 30 هزار نفر از نيروهاي آمريكايي مجروح شد اند. ضمن اينكه در اين جنگ ميليون ها عراقي كشته، زخمي يا آواره شدند و زيرساخت هاي آن كشور نابود شده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين به اشغال سرزمين هاي فلسطينيان اشاره كرد و گفت: براي حل اين معضل تاكنون طرح هاي زيادي ارايه شده است اما اين طرح ها غالبا به دنبال پاك كردن صورت مساله بودند و نسخه شفابخشي براي درمان ريشه اي نبودند.
حسيني با بيان اينكه تضييع حقوق ملت فلسطين براي آنها امري عادي است، گفت: نوع رفتار غرب با موضوع تروريسم بطور آشكار مبتني بر استانداردهاي دوگانه و حاكي از عدم تساوي و تبعيض نژادي است.
وي با اشاره به تحولات اخير لبنان و توافق گروههاي مختلف سياسي در اين كشور گفت: اين مساله نشان داد كه ملت ها توانايي مديريت بحران و حل مشكلات داخلي خود را دارند و مداخله بيگانگان و اشغال سرزمين ها تاثير منفي در پي دارد.
حسيني افزود: ادامه اشغال عراق توسط آمريكا و برخي از متحدان آن نشان مي دهد كه آنها صرفا با هدف كسب منافع راهبردي خود عراق را مورد تاخت و تاز قرار داده اند وگرنه ملت عراق و گروههاي سياسي آن كشور به حدي از بلوغ و بالندگي رسيده اند كه بتوانند همچون ملت لبنان مشكلات و اختلافات داخلي خود را كنار گذارده و كشور خود را بسازند.
سخنگوي وزارت امور خارجه درباره روابط دوجانبه ايران و نيوزلند، با اشاره به امضاي يادداشت تفاهم تشكيل كميسيون همكاريهاي سياسي و اقتصادي و برگزاري سه نشست كميسيون مشترك در ولينگتون و تهران ، آن را حاكي از عزم دو كشور براي گسترش روابط دو جانبه ارزيابي كرد.
حسيني افزود: در بعد اقتصادي علاوه بر مبادله كالا، ما شاهد اجراي برخي از پروژه هاي مربوط به انرژي توسط شركت هاي نيوزيلندي در ايران هستيم و مذاكراتي در خصوص طرحهاي ديگري در زمينه هاي ارتباطات و ناوبري هوايي در جريان است.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پايان ابراز اميدواري كرد كه روابط علمي و آموزشي بين دو كشور با اجراي شش يادداشت تفاهم همكاري با دانشگاههاي مختلف نيوزيلند و اعزام دانشجويان بورسيه ايراني به دانشگاههاي اين كشور بيش از پيش گسترش يابد.

منبع خبر :
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن