تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821036999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان در هفته اي كه گذشت (1)سفر تاريخي يك وزير سوري به فرانسه/ كنفرانس كمك به افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جهان در هفته اي كه گذشت (1)سفر تاريخي يك وزير سوري به فرانسه/ كنفرانس كمك به افغانستان
خبرگزاري مهر - گروه بين الملل: هفته گذشته شاهد تحولات و رويدادهاي سرنوشت سازي در جهان بوديم كه از جمله مي توان به برگزاري كنفرانس حمايت از افغانستان در پاريس، سفر خداحافظي جرج بوش به اروپا و ديدار تاريخي رهبران فرانسه و لبنان اشاره كرد.

سفر تاريخي يك وزير سوري به پاريس

وزير فرهنگ سوريه به عنوان اولين عضو كابينه دولت اين كشور در مدت سه سال اخير در يك سفر رسمي به پاريس سفر كرد. وزارت امور خارجه فرانسه در اشاره اي به ورق خوردن برگ جديدي در روابط ميان پاريس و دمشق، نوشت: "رياض نسعان آغا" وزير فرهنگ سوريه به عنوان اولين وزير سوري در مدت سه سال اخير به پاريس سفر كرد.

"پاسكال آندره اني" سخنگوي وزارت خارجه فرانسه در اين باره به خبرنگاران گفت: ديدار نسعان در چارچوب يك برگ جديد در روابط دو كشور صورت مي گيرد كه ما اميدواريم تغييرات مثبتي را به همراه داشته باشد.

كنفرانس حمايت از افغانستان در پاريس

كنفرانس حمايت از افغانستان با شركت بيش از 80 كشور و سازمان بين المللي در پاريس برگزار شد و در آن "حامد كرزاي" رئيس جمهوري افغانستان و "بان كي مون دبيركل" سازمان ملل متحد نيز سخنراني كردند.

كرزاي در اين كنفرانس برنامه چشم انداز توسعه پنج ساله اي را با محوريت توسعه زيرساختي، امنيتي، آموزشي و كشاورزي را ارايه كرد. دراين كنفرانس منوچهر متكي وزير خارجه ايران نيز حضور داشت.

نيكلا ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه در آغاز اين كنفرانس متعهد شد كه حمايت پاريس از كابل را در جنگ خود عليه گروه طالبان در طول سال هاي 2008 تا 2010 ميلادي افزايش خواهد داد.

در اين كنفرانس قول ارسال بيش از 21 ميليارد دلار كمك هاي نقدي به افغانستان داده شد.

كنار گذاشتن يك مقام ارشد امنيتي انگليس

يك مقام ارشد امنيتي انگليس به علت آنكه اسناد فوق محرمانه مرتبط با شبكه القاعده را در يكي از متروهاي لندن جا گذاشت، تا اطلاع ثانوي از كار اخراج شد.

اين اسناد فوق محرمانه محتوي آخرين ارزيابي اطلاعاتي دولت انگليس درباره شبكه القاعده بود. هفت صفحه از اين اسناد طبقه بندي فوق محرمانه بريتانيا را دارد و شامل آخرين ارزيابيهاي اطلاعاتي دولت انگليس درباره شبكه القاعده مي‌شود. ديگر اسناد يافت شده مربوط به بررسيهاي وزارتخانه هاي امورخارجه و كشور انگليس درباره القاعده و برخي اسناد ديگر نيز مربوط به ارزيابيهاي وزارت دفاع درباره اوضاع عراق است .

توقف فعاليت راكتور هسته اي اوكراين

فعاليت راكتور هسته اي اوكراين واقع در شرق اين كشور به دليل نشت آب راديو اكتيو از آن متوقف شد.

به گفته يكي از متخصصين راكتور هسته اي "ريون"، به دليل شكستن يك لوله در حدود 1.3 متر مكعب آب راديواكتيو از اين راكتور نشت كرده است. لازم به ذكر است، آب موجود در راكتورها براي خنك كردن و جلوگيري از افزايش دماي راكتورها مورد استفاده قرار مي گيرد كه به علت جريان داشتن در لوله هاي اطراف راكتور به راديواكتيو آغشته مي شود و نشت آن مي تواند تهديدهاي زيست محيطي را به دنبال داشته باشد.

سفر خداحافظي جرج بوش به قاره اروپا

"جرج بوش" رئيس جمهوري آمريكا در آخرين سفر خود به قاره اروپا كه با "لورا" همسرش همراهي مي شود، در اجلاس اروپا - آمريكا در اسلووني شركت كرد. رئيس جمهوري آمريكا در ادامه سفر خود از آلمان ديدار و با "آنجلا مركل" صدراعظم اين كشور ملاقات و گفتگو كرد.

وي در ادامه به ايتاليا رفت و با مقامات اين كشور به بحث و تبادل نظر پرداخت. بوش قرار از كشورهاي فرانسه و انگلستان نيز ديدار كند.

موافقت ژاپن و آمريكا براي حل پرونده هسته اي پيونگ يانگ

ژاپن و آمريكا موافقت خود را براي همكاري نزديكتر به منظور حل پرونده هسته اي كره شمالي اعلام كردند. "كنيچيرو ساسائه" و "ويليام برنز" معاونان وزارت امور خارجه ژاپن و آمريكا در جريان ديدار با يكديگر در چارچوب كميته مشترك مشورتي، بر همكاري در زمينه برگزاري موفقيت آميز نشست آتي سران هشت كشور بزرگ صنعتي (G8) ‬در ژاپن تاكيد كردند.

منابع وزارت امور خارجه ژاپن گفتند كه ساسائه و برنز در اين ديدار همچنين با همكاري نزديك دو كشور درزمينه روند برقراري صلح خاورميانه موافقت كردند.

ژاپن و آمريكا به عنوان دو كشور هم پيمان و عضو مذاكرات شش جانبه براي حل پرونده هسته ‌اي كره شمالي، درصدد هستند با فشار به كره شمالي، اين كشور را به ارائه گزارش شفافي از تمام برنامه‌ هاي هسته‌ اي خود وادار كنند. كره شمالي بر اساس توافقنامه شش جانبه متعهد شده بود، در قبال دريافت كمكهاي اقتصادي و انرژي، ضمن متوقف كردن فعاليتهاي مراكز هسته‌ اي خود، تمام برنامه‌ هاي هسته ‌ايش را ارائه كند، اما با اتمام مهلت ارائه شده توسط كشورهاي عضو مذاكرات شش جانبه در پايان سال ‪۲۰۰۷‬ميلادي (‪ ۱۰‬دي ‪ (۸۶‬به اين تعهد خود عمل نكرد.

تظاهرات براي كناره گيري مشرف از قدرت

هزاران نفر از قضات و مخالفان رئيس جمهوري پاكستان تظاهرات خود را عليه وي از شهر كراچي آغاز كردند. اين تظاهرات كه در آن علاوه بر قضات مخالف پرويز مشرف، اعضاي حزب مسلم ليگ شاخه نواز، اعضاي حزب جماعت اسلامي و همچنين اعضاي حزب "عمران خان" قهرمان سابق كريكت پاكستان كه هم اكنون به سياست روي آورده، در آن حضور دارند از مقابل آرامگاه "محمد علي جناح" برگزار شد.

بر اساس اين گزارش، تظاهركنندگان قرار است چنين تظاهراتي را در شهرهاي ديگر نيز برگزار كنند. گفته مي شود هدف اصلي از برگزاري اين تظاهرات، وارد كردن فشار بر پرويز مشرف براي كنار رفتن از پست رياست جمهوري است.

ادامه حملات هوايي تركيه عليه "پ.ك.ك"

جنگنده هاي ارتش تركيه مواضع يك گروه تروريستي موسوم به "پ.ك.ك" را در شمال عراق بمباران كردند. ارتش تركيه در بيانيه اي اعلام كرد: جنگنده‌ هاي اين كشور مواضع شورشيان جدايي ‌طلب پ.ك.ك را در شمال عراق بمباران كردند.

در بيانيه‌ كوتاه سايت اينترنتي ستاد مشترك ارتش تركيه آمده است كه اين حمله عليه حزب غيرقانوني كارگران كردستان تركيه در منطقه "زاپ" كه به مرز تركيه با عراق نزديك است، انجام گرفت. از سوي ديگر اعلام شده كه ارتش تركيه تحركات خود در طول مرز اين كشور با عراق را به منظور مقابله جدي تر با عناصر پ.ك.ك افزايش داده است.

حزب جدايي طلب كارگران كردستان، از سال 1984 ميلادي اقدامات خود را عليه آنكارا آغاز كرده و در جريان فعاليتهاي تروريستي اين گروه شورشي تا كنون بيش از 37 هزار نفر كشته شده اند.

سفر غيرمنتظره همسر رئيس جمهوري آمريكا به كابل

"لورا بوش" همسر رئيس جمهوري آمريكا در سفري غير منتظره وارد كابل شد. لورا بوش در اين سفر با شماري از فرماندهان و سربازان آمريكايي، مسئولان نهادهاي حقوق بشر و برخي مقامهاي افغان ديدار و گفتگو كرد.

سفر همسر جرج بوش به افغانستان در حالي انجام شد كه آمريكا در تلاش است تا براي مقابله جدي تر با طالبان و ساير گروه هاي شبه نظامي در افغانستان نيروهاي بيشتري را به اين كشور اعزام كند.

ديدار روساي جمهوري فرانسه و لبنان در بيروت

رئيس جمهوري فرانسه پس از ورود به لبنان با رئيس جمهوري اين كشور در كاخ رياست جمهوري در منطقه بعبدا ديدار و گفتگو كرد.

نيكلا ساركوزي درصدر هيئتي بلندپايه براي سفري پنج ساعته به لبنان وارد فرودگاه بين المللي بيروت شد و مورد استقبال ميشل سليمان رئيس جمهوري، فواد سنيوره نخست وزير مامور تشكيل دولت وحدت ملي، نبيه بري رئيس مجلس نمايندگان و شمار ديگري از مسئولان بلندپايه لبناني قرار گرفت.

در مراسم استقبال از طرف فرانسه، برنار كوشنر وزير امور خارجه و اندريه باران سفير فرانسه در لبنان و كاركنان سفارت اين كشور حضور داشتند.

فرانسوا فيون نخست وزير، اروه موران وزير دفاع، ژان ديويد لاويت مشاور ديپلماتيك ساركوزي و تعدادي مشاور، وي را در اين سفر همراهي مي كردند. 21 گلوله توپ براي استقبال از ساركوزي هنگام نشستن هواپيماي وي شليك و مراسم رسمي استقبال شليك شد.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن