تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806692384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محسن رضايي: همه گفتند بهترين سخنران مكه هاشمي بود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: محسن رضايي: همه گفتند بهترين سخنران مكه هاشمي بود
وي در پاسخ به پرسشي درباره سفر سولانا به ايران گفت: ما در مجمع تشخيص در اين زمينه بحثي نكرديم اما نظر شخصي من اين است كه نبايد اجازه دهيم اين گفت‌و‌گوها تضعيف شود در گفت‌وگوها همه چيز قابل حل است. با توجه به اين‌كه آمريكايي‌ها حاضر نيستند مذاكره ايران با كشورهاي منطقه و نيز كشورهاي اروپايي يا آسيايي ادامه پيدا كند؛ لذا بايد از هر سفري استقبال كنيم و به نظر من كار دولت در بسته پيشنهادي بسيار خوب است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به جلسه امروز(شنبه) اين مجمع گفت: در اين جلسه ايرادات شوراي محترم نگهبان و مجمع در ارتباط با چند مصوبه درباره تطبيق سياست‌هاي كلي از لايحه اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم در اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 مطرح شد.

اتمام بررسي لايحه شوراي عالي اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44
به گزارش ايسنا، محسن رضايي پس از جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران افزود: اين لايحه در 21 مورد ايرادات شوراي نگهبان را و در پنج مورد با سياست‌هاي كلي مغايرت داشت.

وي ادامه داد: اين مغايرت‌ها و عدم انطباق‌ها به دو گروه تقسيم مي‌شود؛ برخي ايرادات فني بود كه در واژه‌ها با روح قانون اساسي و شرع مغايرت داشت كه اصلاح شد. اشكالات ديگر اساسي بود، شوراي عالي اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 ـ كه در مجلس تصويب شده بود و دولت اصرار داشت اين شورا نباشد و شوراي نگهبان نيز آن را مغاير مي‌دانست ـ كه طبق توضيحات داده شده معلوم شد اكثريت اعضاي اين شورا عضو دولت هستند، از جمله خود رييس‌جمهور و يا تعدادي كه به انتخاب آقاي رييس‌جمهور برگزيده مي‌شوند. از سوي ديگر رياست اين شورا با آقاي رييس‌جمهور و تصويب آيين‌نامه‌ها در مجموعه‌اي است كه وزرا در آن نقش دارند؛ لذا مجمع اصرار كردند كه نظر مجلس درست است و آن را تصويب كرد و اين لايحه امروز تمام شد.

ضرورت تغيير نگاه به نفت و درآمد‌هاي آن
وي خاطرنشان كرد: بحث ديگري كه در جلسه مطرح شد، الزامات مربوط به چشم‌انداز و موضوع مربوط به نفت بود كه ماده هشتم الزامات است. اين قانون به دليل تغيير اساسي كه در اقتصاد كشور ايجاد مي‌كند، مدت‌ها‌ست كه از كميسيون به مجمع مي‌رود و برمي‌گردد و امروز ما به دليل آن‌كه بخشي از مسوولان دولت در جلسه حضور نداشتند، نتوانستيم كامل اين طرح را بررسي كنيم و آن‌چه امروز تصويب شد تغيير نگاه به نفت و درآمد‌هاي آن است كه بايد منبع بودجه عمومي به منابع و سرمايه‌هاي زاينده تغيير پيدا كند؛ يعني درآمد نفت بخشي مربوط به تامين بودجه دولت و بخشي صرف سرمايه‌هاي زاينده شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌كه «لازمه اختصاص درآمد نفت به سرمايه‌هاي زاينده، شكل‌گيري صندوق توسعه‌ ملي است» اظهار كرد: صندوق توسعه‌ ملي كه از درآمدهاي نفت حاصل مي‌شود فرقش با حساب ذخيره ارزي اين است كه اين حساب (حساب ذخيره ارزي) در اختيار دولت قرار دارد و در واقع يك حساب است و سازوكاري كه بتوان از آن درسرمايه‌گذاري‌ها استفاده‌ وسيعي كرد، ندارد. البته گام مثبتي بود؛ اما تشكيل صندوق توسعه‌ ملي گام شفاف‌تري است و اكثر كشورهاي نفت‌خيز دنيا نيز از اين روش استفاده مي‌كنند.

وي ادامه داد: دراين جلسه همچنين بنا بر اين شد كه وجوه حاصل از فروش نفت خام و گاز طبيعي اعم از صادراتي و مصرف داخلي به قيمت صادراتي محسوب شود و پس از آن‌كه هزينه‌هاي توليد نفت كاهش پيدا كرد، كسر كلي اين هزينه‌ها مابقي درآمد دولت محسوب نمي‌شود و تنها درصدي در اختيار دولت قرار مي‌گيرد و بخش ديگر به صندوق توسعه ملي مي‌رود كه اينجا نظر دولت را مي‌طلبد تا در جزءسه ماده هشت از آن استفاده كنيم.

استقبال علما از سخنان هاشمي در عربستان
وي با اشاره به اين‌كه «در اين جلسه برخي اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام از آقاي هاشمي ارائه گزارشي از سفر اخيرشان را خواستار شدند» گفت: گزارش اين سفر چند بخش دارد؛ بخش اول بحث‌هاي سياسي بود كه آقاي هاشمي با توجه به تقاضاهايي كه از طرف مسوولين كشور مطرح شده بود، مطرح و آن‌ها قبول كردند و قرار شد همكاري‌هاي بيشتري بين ايران و عربستان صورت بگيرد و در واقع روح كلي اين مباحث سياسي اين بود كه عربستان آمادگي همكاري بيشتري با ايران دارد.

رضايي ادامه داد: بخش دوم گزارش مربوط به حضورآقاي هاشمي در كنفرانس گفت‌وگوي بين اسلام و ساير اديان الهي بود كه سخنان آقاي هاشمي فضاي همايش را گرفت و هم علماي اهل سنت و هم تشيع گفتند كه بهترين سخنراني مربوط به آقاي هاشمي بود و هم تلويزيون‌هاي عربستان از چند شبكه همزمان اين سخنراني را پخش كردند.

وي خاطرنشان كرد: در سال‌هاي اخير جوسازي‌هاي زيادي شده بود كه سخنراني آقاي هاشمي توانست بخش زيادي از حساسيت‌هاي دو طرف را كاهش دهد و چون دولت عربستان از ايشان به خوبي استقبال كرد و ايشان توانستند از تقريب مذاهب و سابقه آن در ايران به خوبي صحبت و نكات مهمي را در زمينه جهان اسلام مطرح كنند؛ اين‌كه بدون همكاري كشورهاي بزرگ جهان اسلام، مشكلات جهان اسلام قابل حل نيست از جمله موارد مطرح شده از سوي ايشان بود و هيات شركت‌ كننده در همايش نيز دست‌آوردهاي آن را مثبت ارزيابي كردند.

وي با اشاره به بخش سوم دست‌آورد سفر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به عربستان گفت: بخش سوم اين گزارش مربوط به دست‌آوردهاي عبادي سفر است به خصوص عبادت در بقيع كه چهار شب همه‌ ايراني‌ها چه زن و چه مرد درآن‌جا حضور داشتند و فضاي معنوي خوبي بين ايراني‌ها ايجاد شده بود و علي‌رغم آن‌كه همواره ايراني‌ها از برخورد با زائران ايراني گله‌مند بودند، اما اين طلسم شكسته شد و بالاي 15 هزار نفر در بقيع حضور يافتند و مقامات سعودي نيز مانع‌تراشي نكردند. همچنين دراين سفر محدوده فدك كشف شد و هيچ ايراني تاكنون به آن‌جا نرفته بود و بوستان حضرت فاطمه(س) و چاه‌ها كاملا مشخص شد به گونه‌اي كه آقاياني كه مسوول اين كارها و از علماي اهل سنت بودند نقطه به نقطه فدك را توضيح دادند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: بعد عبادي ديگر سفر اين بود كه قرار شد دو طرف كنترل كنند كه به اختلافات دامن زده نشود و زيارت ايراني‌ها چه زن و چه مرد با آرامش انجام شود و از پخش برخي جزاوات عليه هم و همچنين از برخوردهاي تند ميان دوطرف جلوگيري شود كه در مجموع بايد گفت بخش عبادي سفر نيز دست‌آورد مثبتي داشت. همچنين بخش خيبر و قبا را ديديم كه مردم آن‌جا هم روحيات مثبتي نسبت به ايراني‌ها داشتند.

وي خاطرنشان كرد: در جلسه مجمع تشيخص مصلحت نظام مطرح شد كه سياست‌هاي كلي برنامه پنجم از جلسات آينده مورد بحث و بررسي قرار بگيرد.

ضرورت عدم تضعيف گفت‌وگو با سولانا
وي در پاسخ به پرسشي درباره سفر سولانا به ايران گفت: ما در مجمع تشخيص در اين زمينه بحثي نكرديم اما نظر شخصي من اين است كه نبايد اجازه دهيم اين گفت‌گوها تضعيف شود در گفت‌وگوها همه چيز قابل حل است. با توجه به اين‌كه آمريكايي‌ها حاضر نيستند مذاكره ايران با كشورهاي منطقه و نيز كشورهاي اروپايي يا آسيايي ادامه پيدا كند؛ لذا بايد از هر سفري استقبال كنيم و به نظر من كار دولت در بسته پيشنهادي بسيار خوب است.

رعايت نشدن سياست‌هاي كلي نظام عامل نابساماني‌هاي اقتصادي
رضايي همچنين در پاسخ به پرسشي درباره نابساماني‌هاي اقتصادي موجود در ايران گفت: نابساماني‌هاي اقتصادي در ايران، ناشي از فشارهاي بين‌المللي و نيز عدم رعايت سياست‌هاي كلي نظام است؛ چراكه اين سياست‌ها هرچه بهتر و قوي‌تر اجرا شود، مشكلات ما كمتر خواهد بود.

ملت و دولت عراق زير بار پيشنهاد آمريكا نخواهند رفت
خبرنگار ديگري درباره شرايط عراق و تاثير آن در منطقه پرسيد كه رضايي پاسخ داد: دولت و ملت عراق تصميمي كه خواهند گرفت منطقي خواهد بود. در پيشنهاد آمريكايي‌ها اشكال جدي وجود داشته است، اما ملت و دولت عراق زير بار آن نخواهند رفت.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن