تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816191814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

50 درصد، سهم دولت در اجراي طرح جامع ترافيك


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: 50 درصد، سهم دولت در اجراي طرح جامع ترافيك


مديريت ترافيك- زهرا كشوري:
مطالعات دوساله كارشناسان سازمان مطالعات ترافيك تهران نشان مي‌دهد كه شرايط فني براي رفع مشكلات حمل‌ونقل درون شهري كاملا مهيا است.

و تنها كافي است تا دولت مشي و روش خود در قبال برنامه‌هاي حمل ونقل شهري و شهرداري را تغيير دهد تا شهر تهران پس از سال‌ها تحمل مشكل در حمل‌ونقل عمومي، نفسي به راحتي بكشد.

تجربه سال‌‌هاي اخير نشان داده در شرايطي كه تمام مديران شهري، برنامه‌هاي خود را براي بهبود حمل‌ونقل و ترافيك شهر به اجرا مي‌گذارند اگر دولت درصدد ايفاي نقش خود در اين ماجرا نباشد در نهايت آنچه عايد تهران مي‌شود، مانند چند سال اخير فشار مضاعف به شهروندان و نرسيدن به سطح مطلوب در بخش ترافيك است.

نقش دولت در ساماندهي حمل‌ونقل درون شهري پايتخت قانون همه يا هيچ است. يعني اگر مانند سال‌هاي گذشته نخواهد نقشي كه قوانين و شرايط كشور براي وي نوشته‌اند ايفا كند كميت ناگاون حمل‌ونقل درون شهري باز هم با مشكل مواجه خواهد بود. به هر حال تجربه سال‌هاي گذشته به گفته افندي زاده، رئيس مركز مطالعات طرح جامع حمل ونقل و ترافيك نشان داده كه شهرداري تهران به تنهايي نمي‌تواند طرح جامع ترافيك را اجرايي و مشكلات پيش‌روي ترافيك و حمل‌ونقل پايتخت را برطرف كند.

بنابراين وي بسيار اميدواراست كه اين طرح پس از تصويب از سوي شوراي‌عالي ترافيك كشور مورد بي‌مهري دولت قرار نگيرد.افندي‌زاده اعتقاد دارد كه مصوبه شوراي‌عالي ترافيك كشور دولت را ملزم مي‌كند كه 50 درصد اعتباري كه بايد براي ساماندهي حمل‌ونقل درون شهري پرداخت كند، بپردازد.

رئيس مركز مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيك يكي از مؤثر‌ترين راه‌ها براي اجرايي شدن طرح ترافيك شهر تهران را روشن كردن افكار عمومي مي‌داند.وي تاكيد مي‌كند كه تنها فشار افكار عمومي مي‌تواند دولت را ترغيب به همكاري با شهرداري و ساير سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط با بحث ترافيك و حمل‌ونقل شهري پايتخت كند.لايحه‌اي كه افندي‌زاده براساس آن سال 1404 را پاياني بر تمامي دغدغه‌هاي حمل‌ونقل شهري مي‌داند طرحي است كه به تازگي و پس از چهار سال و گذراندن عمر دو شهردار و دو شورا به تصويب شوراي شهر تهران رسيده است.

اما همه آنچه گفته شده منوط به همكاري و همياري دولت است.آمار‌ها نشان مي‌دهد كه عدم‌همراهي دولت هم اينك احداث مسيرهاي مترو را كند كرده و اتوبوسراني را با مشكلات بسياري روبه‌رو كرده است از سويي ديگر تاكسيراني چه بخش خصوصي و دولتي نيز تا رسيدن به شرايط ايده‌آل راه بسيار زيادي دارد كه تا حدودي از عدم‌همراهي دولت نشأت مي‌گيرد.

هرچند بسياري چون حمزه شكيب عضو شوراي شهر تهران با توجه به مشكلات موجود به موفقيت اين طرح با ديده شك مي‌نگرند اما افندي‌زاده اميدوار است آخرين راهكار يعني مصوبه شوراي‌عالي ترافيك كشور دولت را مجبور به ايفاي نقش در اين مقوله كند.به گفته وي طرح پس از دو سال مطالعه از سوي كارشناسان و متخصصان تهيه شده و نزديك به 7 ماه به بحث و بررسي گذاشته شده است. چشم‌اندازي كه افراد مختلف به گفته افندي‌زاده پس از مطالعه دقيق طرح ترسيم مي‌كنند بسيار روشن و موفقيت‌آميز است و بر اساس اين طرح در سال افق، يعني سال 1404، تهران داراي سيستم حمل‌ونقلي است كه كيفيت زندگي و فعاليت ساكنان شهر را مطابق با استانداردهاي بين‌المللي ارتقا مي‌دهد.

وي اين موفقيت رامستلزم وجود يك سيستم دردسترس، راحت، ايمن، پاك و در جهت توسعه اقتصادي شهر مي‌داند كه با در نظر گرفتن محدوديت منابع نيز قابل اجرا باشد. افندي‌زاده توجه به كرامت انساني در جابه جايي شهروندان از طريق ارائه خدمات كيفي حمل‌ونقل شهري در جهت ارتقاي كيفي زندگي شهري را از مباني اصلي چشم‌انداز طرح جامع حمل‌ونقل ترافيك تهران مي‌داند. به گفته رئيس مركز مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيك شرايط فني براي رسيدن به چنين جايگاهي مهياست و تنها دغدغه مسئولان مسئله اعتبار است اگر دولت همانند شهرداري سهمي كه قانون روي دوشش گذاشته پرداخت كند ناگاون حمل‌ونقل شهري تهران در سال افق به سر منزل مقصود مي‌رسد.به گفته وي تمامي برنامه با همكاري دولت، شهرداري و ساير سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط طوري بايد پيش رود كه تا سال 1391، 11 هزار اتوبوس سالم بدون هيچ نقصي در خيابان‌هاي پايتخت وظيفه نقل و انتقال مسافران را انجام دهد.

از سوي ديگر سرمايه‌گذاري‌ها بايد طوري برنامه ريزي شود كه 115 كيلومتر خطوط ويژه براي تسهيل حمل‌ونقل درون شهري احداث شود. افندي‌زاده تاكيد دارد كه براساس همين طرح شوراي شهر برنامه 5 ساله‌اي را در اواخر شهريورماه سال‌جاري به تصويب مي‌رساند كه تا بتوان برنامه‌هاي كوتاه مدت اين طرح را اجرايي و يا برنامه‌هاي درازمدت آن را آغاز كرد.

پيش‌بيني پاركينگ‌هاي عمومي كاهش و يا حذف پاركينگ‌‌هاي عمومي و... از جمله برنامه‌هاي اين طرح پنج ساله در قالب طرح ترافيك و حمل‌ونقل شهر تهران است.واقعيت اين است كه اگر برنامه‌ها براساس طرح جامع ترافيك شهر پيش نرود تهران براي ساليان سال با ترافيك و پديده‌هاي اجتماعي و رواني آن درگير خواهد بود و هزينه‌هاي آن بر دوش شهر نهاده مي‌شود كه شايد هرگز قابل جبران نباشد.

تاريخ درج: 25 خرداد 1387 ساعت 12:19 تاريخ تاييد: 25 خرداد 1387 ساعت 14:59 تاريخ به روز رساني: 25 خرداد 1387 ساعت 14:58
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن