تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812989413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهترين خدمتي كه امروز در اختيارمردم قرار مي گيرداورژانس اجتماعي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بهترين خدمتي كه امروز در اختيارمردم قرار مي گيرداورژانس اجتماعي است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): عبدالرضا مصري در آيين افتتاح اورژانس اجتماعي كشور گفت: در ادامه گسترش خدمات اجتماعي در كشور بهترين خدمتي كه امروز در اختيار مردم قرار مي گيرد، اورژانس اجتماعي است.


به گزارش روز شنبه خبرنگار ايرنا، وزير رفاه و تامين اجتماعي در جمع خبرنگاران افزود: بسياري از آسيب هاي اجتماعي حاصل فن آوري،تكنولوژي و ارتباطات جديد است و بومي نيست، اما چون آسيب ايجاد شده بايد به فكر رفع مشكل مردم باشيم.
مصري وضعيت موجود اورژانس اجتماعي كشور را كاملا ابتكاري خواند و افزود: همكاران به دنبال ثبت جهاني اين طرح هستند و اين طرح صرفا براي رسيدگي به مشكلات اجتماعي مردم است.
وي رسيدگي و درمان مشكلات اجتماعي مردم را در لحظات اوليه بسيار موثر دانست و افزود:
اگر در همان لحظه و در همان مكان توسط كارشناسان و روانشناسان به كمك كسي كه گرفتار عواطف و احساسات شده برسيم، مي توانيم فرد را از احساسات خود خارج و به محيط عقلاني بازگردانيم.
مصري با بيان اين مطلب كه در آمبولانسهاي اورژانس اجتماعي كار درماني انجام نمي گيرد، اظهار داشت: در اين آمبولانس ها بيشتر كارهاي روانشناسي و مددكاري اجتماعي صورت مي گيرد و كار درماني انجام نمي گيرد، ولي با هماهنگي هاي صورت گرفته با اورژانس سلامت و نيروي انتظامي اميدواريم اين طرح باعث كاهش آسيب ها و خصوصا امر پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در كشور باشد.
وي در باره الويت بكار گيري اين اورژانس در كشور گفت: در بسياري از شهرهاي كوچك كه سبك زندگي سنتي صورت مي گيرد، اين مشكلات آنچنان حاد نيست و ما در مرحله اول در شهرهاي بزرگ و مراكز استانها كه پذيراي بيشترين كودكان و دختران فراري هستند، اين طرح را انجام داديم.
وي در پاسخ به اين انتقاد كه در شهرهاي كوچك ما شاهد خودكشي و خودسوزي دختران هستيم گفت: خودكشي و خودسوزي دختران را فقط در يك منطقه از كشور داشتيم كه طبق آمار جديد به شدت رو به كاهش است و علاوه بر اين مداخله اورژانس اجتماعي در آسيب هاي منطقه اي اثر گذار نيست و اين امور احتياج به تشكيل يك گروه كارشناسي خاص را دارد.
وي گسست اوليه فرد از دامن خانواده را داراي عمق كمتري دانست و افزود: از طريق اورژانس اجتماعي و با مشاوره مددكاران و مشاوران اجتماعي سعي خواهد شد فرد به دامن خانواده بازگردد و اگر در لحظه اول ورود دختران فراري به شهرهاي بزرگ به آنها رسيدگي شود، گسست دوم شكل نخواهد گرفت.
وي تعداد آمبولانسهاي موجود اورژانس اجتماعي را 50 دستگاه اعلام كرد و افزود: 12 دستگاه آمبولانس در استان تهران بكارگيري شده و در صدد هستيم بتدريج 100 دستگاه ديگر به اين ناوگان اضافه كنيم.
وي همچنين در مورد طرح افزايش حقوق بازنشستگان گفت: دولت لايحه مديريت خدمات كشوري را در مورد بازنشسته ها تصويب كرده و حدود سه هزار ميليارد تومان بار مالي دارد كه يك مقدار از آن در بودجه قابل تامين است و قانون گذار دولت را مكلف كرده مابقي آن را به صورت واگذاري سهام شركتها به بازنشستگان پرداخت نمايد.
وي در مورد اين سئوال كه مشكل عدم دخالت مددكاران و مشاوران اجتماعي در اورژانس اجتماعي را چگونه حل كرده ايد، گفت: توافق نامه اي بين دستگاه قضايي و سازمان بهزيستي انجام شده و بتدريج كه احساس نياز كنيم به تدوين قوانين و آيين نامه ها اقدام خواهيم كرد و با قواي مختلف بويژه مجلس شوراي اسلامي اين طرح را مطرح و رفع مشكل مي كنيم.
وي با بيان اين مطلب كه قصد دخالت در امور مردم را نداريم، افزود: در اين طرح نمي خواهيم كسي را تاديب يا به زندان ببريم، بلكه مي خواهيم با همكاري و نوعي مشاركت خانوادگي مشكل بوجود آمده را از طريق متخصصين حل بكنيم و اميدواريم مردم خودشان متقاضي كمك مددكاران باشند.
وي در مورد مطالبات بازنشستگان پيش از سال 79 گفت: اين مطالبات به عنوان پاداش پايان خدمت فرد بازنشسته است كه به تدبير آقاي احمدي نژاد همه بازنشستگان قبل از سال 79 كه 30 سال خدمت كرده اند و كمتر از 30 روز در سال پاداش دريافت كرده اند را شامل مي شود.
وي هزينه اين طرح را هزار ميليارد تومان ذكر كرد و افزود: از طريق واگذاري سهام شركت ها مطالبات قابل پرداخت خواهد بود.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن