تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820888709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزيرخارجه فرانسه: شهرك‌سازي‌هاي اسراييل ازمهمترين موانع در روند صلح خاورميانه است فرانسه به لبنان توجه ويژه دارد عراق هم‌چنان مشكل بزرگي به حساب مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزيرخارجه فرانسه: شهرك‌سازي‌هاي اسراييل ازمهمترين موانع در روند صلح خاورميانه است فرانسه به لبنان توجه ويژه دارد عراق هم‌چنان مشكل بزرگي به حساب مي‌آيد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

وزير امور خارجه‌ي فرانسه اظهار داشت: بدون ترديد گسترش شهرك سازي از سوي اسراييل يكي از مهمترين موانع در روند صلح است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) برنار كوشنه، وزير امور خارجه‌ي فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه‌ي عربستاني عكاظ در خصوص تحقق روند صلح با توجه به سياست شهرك‌سازي رژيم صهيونيستي تصريح كرد: فرانسه نيز همانند جامعه جهاني رسما از اسراييل مي‌خواهد شهرك سازي‌ها را متوقف كند تا به اين ترتيب تعهد واقعي خود را در قبال ايجاد كشور مستقل فلسطين و برقراري صلح دايم در خاورميانه به اثبات برساند.

وي ادامه داد: اتحاديه‌ي اروپا به تلاش‌ها در زمينه‌ي تحقق صلح در منطقه ادامه خواهد داد و ما در حال حاضر نيازمند احراز پيشرفت ميداني با هدف پايان فوري تمام خشونت‌ها، توقف شهرك‌سازي‌ها، بهبود شرايط رفت و آمد در كرانه‌ي باختري، گشودن گذرگاه‌ها و بهبود وضعيت سوخت و برق هستيم.

وزير امور خارجه‌ي فرانسه درباره‌ي طرح صلح عربي اظهار داشت: ما از طرح صلح عربي حمايت مي‌كنيم و بايد مذاكرات وضعيت نهايي بر روي قطعنامه‌هاي شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل، طرح نقشه‌ي راه و اساس كنفرانس مادريد و طرح صلح عربي متمركز باشد.

وي درباره‌ي لبنان خاطر نشان كرد: فرانسه به اوضاع لبنان توجه ويژه دارد. زماني كه براي نخستين بار به عنوان وزير امور خارجه‌ به لبنان سفر كردم گروه‌هاي لبناني با هم مذاكره نمي‌كردند در حالي كه در حال حاضر بعد از چندين سفر من به بيروت ما شاهد انتخاب رييس جمهور جديد از سوي آنها هستيم. البته توافقنامه‌ي دوحه پيروزي بزرگ براي تمام لبناني‌ها است و بايد به طور كامل اجرا شود.

وي افزود: لبناني‌ها مي‌دانند كه مي‌توانند به اتحاديه‌ي اروپا و فرانسه در جوار چالش‌هاي فراروي شان تكيه كنند. ما به اجراي قطعنامه‌هاي شوراي امنيت خواهيم پرداخت. البته ازسرگيري مذاكرات با سوريه در گروحل بحران لبنان است.

وزير امور خارجه‌ي فرانسه در خصوص عراق عنوان داشت: هم‌چنان اوضاع عراق مشكل بزرگي به حساب مي‌آيد و هيچ كس نمي‌تواند نسبت به آن بي‌تفاوت باشد، من در سفر اخيرم به عراق بر همبستگي فرانسه با اين كشور تاكيد كردم و گفتم فرانسه هم‌چنان آماده‌ي ميزباني كنفرانس آشتي ملي عراق است.

كوشنه بر همكاري با اعراب در زمينه مبارزه با تروريسم با توجه به طرح پادشاه عربستان جهت ايجاد مركز بين‌المللي مبارزه با تروريسم تاكيد كرد.

وي هم‌چنين از موضع‌گيري عربستان در خصوص گفت‌وگوي اديان و آشتي ميان شرق و غرب تقدير كرد.

وي درباره‌ي برنامه‌ي هسته‌يي ايران تصريح كرد: ما معتقديم خاوير سولانا، مسوول سياست خارجه‌ي اتحاديه‌ي اروپا بايد پيشنهاد جديدي را به ايران ارايه دهد و اين پيشنهاد در برگيرنده‌ي تعليق تمام فعاليت‌هاي حساس و لزوم مطمئن ساختن جهان از سوي ايران در قبال برنامه‌ي هسته‌يي‌اش باشد.

وي با بيان اينكه اروپايي‌ها نگران عدم همكاري ايران هستند، گفت: اگر ايران مذاكره را رد كند جامعه جهاني چاره‌اي جز ادامه‌ي اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران ندارد.

برنار كوشنه هم چنين به راديو اروپا گفت: من از سفر بشار اسد، رييس جمهور سوريه به فرانسه خرسند نيستم اما ما بايد افراد مختلف مذاكره كنيم حتي اگر چندان به مذاق ما خوش نيايد.

كوشنه گفت: ما بايد يا مذاكره كنيم يا هم چنان با سوريه روابط تيره داشته باشيم.

وي خاطر نشان كرد: ما گفته بوديم اگر بحران لبنان حل شود و رييس‌جمهورشان انتخاب شود ما با سوريه روابط عادي برقرار مي‌كنيم و در حال حاضر اين مساله را عملي مي‌كنيم.

انتهاي پيام
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن