تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815054368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير رفاه : امروز براي ارايه خدمات به مردم مراجعه مي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير رفاه : امروز براي ارايه خدمات به مردم مراجعه مي كنيم
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): وزير رفاه و تامين اجتماعي درآيين افتتاح اورژانس اجتماعي كشور گفت: با استفاده از اين اورژانس امكاني ايجاد شد تا براي ارايه خدمات به مردم مراجعه كرده و بيشتر در خدمت مردم باشيم.


وزير رفاه و تامين اجتماعي روز شنبه در اين مراسم تاكيد كرد افتتاح اين اورژانس برمبناي حفظ عزت انسان ها انجام شده است.
دكتر "عبدالرضا مصري " افزود: امروز نمي شود، فردي را كه در معرض خودكشي است با بحث هاي پدرانه منصرف كرد و بايد يك روانشناس دريچه هاي بسته ذهن اور را باز كند .
مصري تاكيد كرد : بايد امروز كار را به دست افرادي سپرد كه دركنار تجربه از علم لازم براي راهنمايي مردم برخوردار باشند .
وي با اشاره به اينكه سال جديد ، سال نوآوري و شكوفايي است ،‌تدوين و ابلاغ بسته هاي بيمه خدمات درماني و يكي شدن تعهدات تمام سازمان هاي بيمه گر پس از 13 سال تكليف قانوني و هشت ماه كار كارشناسي و با بهر گيري از 180 پزشك و متخصص را از جمله اقدامات وزارت رفاه در اين سال اعلام كرد .
دكتر "‌عبدالرضا مصري " همچنين ،ايجاد بانك جامع اطلاعاتي با بيش از يك ميليارد ركورد و فعاليت 14 ماهه به صورت شبانه روزي ، را ا ز ديگر فعاليت هاي اين وزارت برشمرد و گفت : با ايجاد اين بانك اطلاعاتي مي توان هم پوشاني همه دستگاههاي بيمه اي ،‌حمايتي و صندوق ها را دسته بندي كرد و خدمات را بر اساس مرزهاي ايجاد شده ارايه داد.
وي در ادامه افتتاح اورژانس اجتماعي را به عنوان سومين اقدام وزارت رفاه در سال نوآوري برشمرد و گفت : پس از اورژانس سلامت با شماره 115 و اورژانس امنيت با شماره تلفن 110 نياز به ايجاد اورژانس اجتماعي بيش از پيش احساس مي شد .
مصري افزود : آسيب هاي اجتماعي امروز آسيب هاي بومي نيستند و تكنولوژي ، ارتباطات ، ماهواره ها و زندگي صنعتي آسيب هايي به همراه دارد و بايد تمهيدات لازم را براي مقابله با آن ايجاد كرد .
وي با اشاره به اينكه بايد همه دستگاههاي مسوول ، سازمان بهزيستي را در ارايه خدمات اورژانس اجتماعي ياري كنند ،‌گفت :‌سازمان بهزيستي به تنهايي و بدون حمايت و پشتوانه قادر به ارايه خدمات در سطح وسيع نخواهد بود .
وزير رفاه و تامين اجتماعي در ادامه گفت : اورژانس اجتماعي يك طرح عملياتي جديد است و شامل چهار بخش ، " مركز مداخله در بحران هاي فردي ، خانوادگي و اجتماعي ، خط تلفن اورژانس اجتماعي ( يك ، دو ، سه " 123" ) ،‌پايگاه خدمات اجتماعي و خدمات سيار اورژانس اجتماعي است .
مصري ،‌كنترل و كاهش بحران هاي فردي ، خانوادگي و اجتماعي ، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصي و اورژانس بهزيستي به آحاد جامعه ، ارتقا توانمندي هاي افراد در معرض آسيب و آسيب ديده اجتماعي جهت مقابله با مسايل اجتماعي در شرايط بحراني از طريق ارايه خدمات تخصصي و به موقع ، را از جمله اهداف راه اندازي اورژانس اجتماعي دانست .
وي ، ايجاد زمينه مشاركت مردم و سازمان هاي غير دولتي ، جايگزيني مداخلات رواني اجتماعي قبل از مداخلات قضايي و انتظامي ، انجام مداخلات رواني اجتماعي در كنار مداخلات قضايي ،قضا زدايي و پيشگيري از جرم را نيز از ديگر اهداف راه اندازي اورژانس اجتماعي اعلام كرد .
به گفته مصري ، كودكان آزار ديده ، زنان آزار ديده ، افرادي كه اقدام به خود كشي كرده و ياقصد خودكشي دارند ، فرار از منزل ، زوجين متقاضي طلاق ، كودكان كار و خيابان ، سالمندان و معلوين آزاد ديده ، معتادين ، افراد بي خانمان ، بيماران رواني مزمن و ساير افرادي كه در شرايط بحران قرار دارند گروه هدف اورژانس اجتماعي را تشكيل مي دهند.
وي ، سه ويژگي تخصصي بودن ،‌در دسترس بودن و به موقع بودن را از ويژگي هاي اورژانس اجتماعي اعلام كرد و گفت : با انجام اورژانس اجاتماعي امكان مداخله در مشكلات خانوادگي فراهم شده و مانع تبديل گسست هاي موقت در خانواده به گسست هاي قطعي مي شود .
مصري ، پذيرش ، ارزيابي اوليه ، تشخيص ، مداخله (مستقيم يا غير مستقيم ) و ترخيص را از جمله مراحل اورژانس اجتماعي عنوان كرد.
مصري در پايان به كل اعتبار بخش رفاه و تامين اجتماعي در سال 1383 كه برابر با يك هزار و 390 ميليارد تومان بوده اشاره كرد و گفت :‌اين رقم در سال جاري به چهار هزار و 946 ميليارد تومان افزايش داشته و اين نشان از اهميت مساله عدالت اجتماعي و توجه به اقشارآسيب پذير است.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 261]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن