تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815514346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير جهاد كشاورزي: *استراتژي توليدات گياهي تدوين شد *انتقال يافته‌هاي تحقيقاتي به عرصه‌هاي كشاورزي ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون وزير جهاد كشاورزي: *استراتژي توليدات گياهي تدوين شد *انتقال يافته‌هاي تحقيقاتي به عرصه‌هاي كشاورزي ضروري است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كشاورزي و دامپروري

معاون وزير جهاد كشاورزي با تاكيد بر انتقال يافته‌هاي تحقيقاتي به عرصه‌هاي كشاورزي، گفت: ورود يافته‌هاي تحقيقاتي به مزارع مهمترين و بهترين روش براي مقابله با وضعيت ويژه اقليم كشور است كه هر ساله با خشكسالي، سرمازدگي و ... مواجه مي‌شود، چراكه طبق بازديدهاي اخير لطمه‌هاي خشكسالي در مكان‌هايي كه يافته‌ها و نتايج تحقيقات كاربرد داشته كمتر بوده است.

به گزارش خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا جهانسوز ـ معاون امور توليدات گياهي وزارت جهاد كشاورزي امروز (شنبه) در همايش« تبيين مفاهيم و راهكارهاي توليد پايدار كشاورزي» اظهار كرد: تنها مديريت مزرعه در توليد پايدار محصولات كشاورزي تاثيرگذار نيست، چه بسا اگر توليدات و استفاده از خدمات در حد مطلوب باشد درصورت وجود مشكلات در تجارت و بازار، فقدان سيستم‌هاي فرآوري يا نبود تشكل‌هاي خاص مردمي و كشاورزي يا ... نمي‌توان توليد را افزايش داد.

وي با تاكيد به نگرش جامع براي رسيدن به توليد پايدار، گفت: اگر تمام سطوح موثر در توليد در حد مناسب و مطلوب باشد توليد به بالاترين سطح خود افزايش مي‌يابد؛ وظيفه مستقيم و غيرمستقيم اين بخش استفاده از مديريت براي رساندن به وضعيت موجود به وضعيت مطلوب است كه لازمه آن تدوين قوانين و مقرراتي است كه سيستم توليد را به سمت پايداري سوق داده و نگرش استراتژيك براي توليد هر محصول زراعي ـ گياهي شكل گيرد.

جهانسوز با اشاره به اينكه استراتژي توليدات گياهي براي اولين بار به منظور حركت به سوي توليد پايدار تدوين شده است، افزود: استراتژي توليد محصولات زراعي و برخي محصولات باغباني تدوين شده و به‌زودي اعلام خواهد شد. همچنين تهيه سيستم پايش و عملياتي نيز مورد توجه قرار گرفته است.

وي با تاكيد بر ضرورت توجه به الگوي كشت در كشور خاطرنشان كرد: توليد در تمامي بخش‌هاي كشاورزي بايد براساس نيازمندي‌هاي ملي و پتانسيل‌هاي كشور باشد.

جهانسوز با اشاره به خصوصي بودن سيستم كشاورزي در ايران، تصريح كرد: الگوي كشت بايد به سمت محصولات استراتژيك و متناسب با مزيت‌هاي نسبي باشد و با پرداخت يارانه و حمايت كشاورزان را به اين سمت سوق داد.

معاون امور توليدات گياهي وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به پتانسيل‌هاي بسيار بالاي كشور براي توليد محصولات كشاورزي، گفت: جايگاه زراعت بايد به سمت توليدات بيشتر و موزون حركت كند و با اجراي طرح‌هاي آرماني كشاورز محرك و بخش دولتي حامي آن باشد.

وي افزايش توليد در برنامه پنج ساله با ورود نتايج تحقيقاتي در مزارع را مستحق كشور دانست و مهمترين مسووليت همه بخش‌ها را مشخص شدن بانك اطلاعاتي جغرافياي كشاورزي عنوان كرد.

جهانسوز در پايان اجراي اين طرح (بانك اطلاعاتي جغرافياي كشاورزي) به صورت پايلوت در دو استان كشور را مهمترين حركت به سمت توسعه پايدار كشاورزي خواند.

انتهاي پيام
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن