تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806747007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كدخدايي در جمع خبرنگاران-1:اظهارات آيت الله جنتي نظر شخصي ‌است/ نواقص زياد قانون انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كدخدايي در جمع خبرنگاران-1:اظهارات آيت الله جنتي نظر شخصي ‌است/ نواقص زياد قانون انتخابات
سخنگوي شوراي نگهبان گفت :‌اظهارات دبير شوراي نگهبان در خصوص لزوم رد اعتبار نامه چند تن از نمايندگان مجلس هشتم، موضع شوراي نگهبان نبوده و نظر شخصي آيت الله جنتي است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در نشست خبري امروز خود با خبرنگاران رسانه ها از تاييد انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه بندرماهشهر ، اميديه و هنديجان خبر داد و گفت : پس از گزارش هيئت بازرسي صحت انتخابات در اين حوزه مورد تاييد واقع شد.

وي همچنين درباره تاييد يا عدم تاييد انتخابات گرگان نيز تصريح كرد: عليرغم اينكه بازرسي در گرگان انجام شده بود به دليل ترديدهايي كه ايجاد شد، هيئت بازرسي ديگري اعزام شد و اين هيئت هم اكنون در منطقه هستند.

كدخدايي ابرازاميدواري كرد: دراين هفته بتوانيم تكليف اين حوزه را اعلام كنيم.وي افزود: با اعلام نتيجه گرگان پرودنده انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي به پايان خواهد رسيد.

سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه به اظهارات آيت الله جنتي در روز افتتاحيه هشتمين دوره مجلس كه گفته بود " تاييد چند نماينده از دست ما در رفته است و از نمايندگان مجلس هشتم درخواست مي كنيم تا اعتبار نامه اين افراد را رد كنند" اشاره كرد و اسامي نمايندگان را جويا شد، گفت: اين سخنان اظهارات شخصي آيت الله جنتي است و بنده نمي دانم چه كساني مد نظر ايشان هستند اما آنچه مي توانم بگويم اين است كه بحث بررسي اعتبارنامه ها درصلاحيت مجلس است و كار بررسي صلاحيت ها صرفا تا قبل از راي گيري در اختيار شوراي نگهبان است.

خبرنگاري پرسيد وقتي در خصوص تاييد صلاحيت ها اشتباه شده، بنابراين در رد صلاحيت ها نيز ممكن است شوراي نگهبان دچار اشتباه شده باشد اين شورا چطور مي خواهد خسارت وارده بر رد صلاحيت شدگان را جبران كند . كد خدايي گفت : تا كنون چنين مطلبي اعلام نشده است و شوراي نگهبان در اظهار نظر هاي خود از اين مورد دفاع مي كند.

وي بار ديگر تاكيد كرد : اظهارات آقاي جنتي موضع شورا ي نگهبان نيست و مي توانيد از خود ايشان در اين باره بپرسيد.

به گزارش خبرنگارمهر، سخنگوي شوراي نگهبان درادامه نشست خبري خود با خبرنگاران درپاسخ به اين سئوال كه آيااظهارات عباس پاليزدار در مورد دو تن از اعضاي شوراي نگهبان صحت دارد يا خير گفت: در مقامي نيستم كه به اين موارد پاسخ دهم دستگاه هاي ذيربط در حال بررسي هستند اگر تخلفي باشد هر فرد بايد پاسخگوي اقدامات و اظهاراتش باشد.

خبرنگاري به دستگيري 2 تن از نمايندگان مجلس هشتم به اتهام مفاسد اخلاقي اشاره كرد و پرسيد با توجه به سخت گيري شوراي نگهبان در تاييد صلاحيت اين شائبه پيش مي آيد كه ممكن است در رد صلاحيت نيز اشتباهاتي وجود داشته باشد آيا اين احتمال را تاييد مي كنيد ؟‌

سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ خاطر نشان كرد: در خصوص اين بحث ها بارها ما رويه شوراي نگهبان را تشريح كرده ايم ما بر اساس اسناد ومداركي كه به دست ما برسد ارزيابي مي كنيم و نتيجه در جلسه شورا قرائت مي شود و با راي گيري اعضاي نسبت به صلاحيت افراد اظهار نظر مي شود.

وي تاكيد كرد: شوراي نگهبان محكمه قضايي نيست كه تمام اسناد و مدارك را بتواند به دست آورد. در اين 2 مورد گزارشات غير قابل اعتنايي به دست ما رسيده بود كه ممكن است بعد از آن زمان كامل شده باشد و محاكم قضايي بتوانند به مجرميت يا عدم مجرميت افراد پي ببرند اما همچنان در مورد نظر شورا در مورد افراد دفاع مي كنيم.

كدخدايي در پاسخ به پرسشي آيا رد صلاحيت يك نامزد انتخابات مجلس در كرمان در شب انتخابات امنيت خاطر نامزدها را به خطر نمي اندازد، يادآور شد: ما نمي توانيم يك بام و دو هوا عمل كنيم كساني كه مدعي اين مورد هستند مي توانند مدارك ارائه كنند ما هم دارك ارائه مي دهيم تا معلوم شود كدام ذي حق هستيم. در مورد افرادي كه شب انتخابات رد صلاحيت شده اند نيز قطعا در همه موارد پاسخ روشن داشته و از فرد دعوت شده و پاسخ لازم به وي داده شده است.

وي در خصوص احتمال تغيير قانون انتخابات كه خبرنگاري در مورد آن سئوال كرد گفت: قانون انتخابات داراي نواقص زيادي است و از دولت و مجلس انتظار داريم با همكاري هم قانون انتخابات جامعي براي انتخابات رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي كه از نظر سياسي واجتماعي حائز اهميت است به تصويب برسانند. شوراي نگهبان نيز آمادگي دارد تجربيات خود را براي شكل گيري يك قانون جامع انتخاباتي در اختيار دو قوه مجريه و مقننه قرار دهد.

سخنگوي شوراي نگهبان درخصوص بررسي طرحها و لوايح مصوب مجلس هفتم در شوراي نگهبان نيز گفت: با قرائت گزارش امروز شوراي نگهبان در خصوص تاييد مغايرت طرح و لوايح مصوب مجلس بررسي مصوبات مجلس هفتم در شوراي نگهبان به پايان رسيد و طرح يا لايحه ديگري در دست شوراي نگهبان باقي نمانده است.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن