تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820260059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشور در گفتگو با مهر:شرايط سالن‌هاي اداره تئاتر براي تمرين مناسب نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دانشور در گفتگو با مهر:شرايط سالن‌هاي اداره تئاتر براي تمرين مناسب نيست
داود دانشور با اشاره به اينكه فضاي سالن‌هاي تمرين اداره تئاتر داراي شرايط مناسب تمرين تئاتر نيست، آنها را فاقد برنامه‌ريزي مناسب براي فعاليت گروهها دانست.

اين نويسنده و كارگردان تئاتر كه تمرين‌هاي نمايش "پاي پياده" را در اداره تئاتر پشت سر گذاشته به خبرنگار مهر گفت: سالن‌ها به لحاظ امكانات در شرايط كاملا نامناسب بسر مي‌برد و سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي به صورت مطلوب كار نمي‌كند. به طور كلي روي سالن‌هاي اداره تئاتر به عنوان مكاني براي تمرين تئاتر به صورت اصولي كار نشده است.

دانشور ادامه داد: تخصيص نامناسب ساعت تمرين به گروههاي حرفه‌اي تئاتر از ديگر مشكلات اين مكان تئاتري است كه از نبود برنامه‌ريزي مناسب در اداره تئاتر حكايت دارد. به نظر من نبايد ساعت تمرين نمايشي كه توسط گروهي حرفه‌اي كار مي‌شود و قرار است به صحنه برود با هر نمايش ديگر يكسان باشد.

وي با اشاره به اينكه نظم و برنامه‌ريزي در اداره تئاتر با اشكال رو به روست اظهار داشت: چرا بايد گروهي كه زمان تمرين‌اش مشخص شده پشت در بسته سالن بماند و با تأخير وارد سالن شود. نظافت و بهداشت در سالن‌هاي تمرين وجود ندارد و اين باعث بي‌انگيزه شدن گروه در تمرين‌ها مي‌شود. سالن‌ها حتي از امكانات جزئي نظير ميز و صندلي مناسب نيز برخوردار نيستند.

اين كارگردان يادآور شد: اين مشكلات به هر وجهي در زمان تمرين‌هاي نمايش "پاي پياده" در اداره تئاتر وجود داشت. به نظر من بايد وضعيت و جايگاه گروههاي مختلف تئاتري در اداره تئاتر مشخص و به اين صورت شأن هر گروهي رعايت و حفظ شود.

دانشور در پايان با اشاره به اينكه اين شرايط در مكان تمرين روي كيفيت اجراي نمايش تأثيرگذار است گفت: اگر محيط و فضاي سالن تمرين سالم نباشد بر روحيه گروه تأثير منفي مي‌گذارد. وقتي ابزار مورد نياز براي تمرين مناسب در سالن وجود نداشته باشد شرايطي نامناسب ايجاد مي‌كند و زمان تمرين‌ها را به حداقل مي‌رساند كه اين به صورت مستقيم بر اجراي نمايش تأثيرگذار است.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن