تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816791736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/روياي خانه دار شدن در قالب طرح مسكن مهر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/روياي خانه دار شدن در قالب طرح مسكن مهر
سنندج - خبرگزاري مهر: يكي از معضلات كشور در طول چند سال گذشته گراني مسكن بوده و به همين دليل طرح مسكن مهر يكي از برنامه هاي جدي دولت نهم براي رفع اين مشكل به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، با اعلام فراخوان طرح ثبت نام مسكن مهر در استان كردستان مردم با شور و شوق خاصي اقدام به ثبت نام كردند به نحوي كه در همان روزهاي اول شمار ثبت نام كنندگان از رقم 25 هزار نفر گذشت.

در استان كردستان با توجه به شرايط ويژه جغرافيايي و كمبود زمينهاي مسطح و هموار، رشد فزاينده جمعيت از يك سو و مهاجرت مردم روستاها به سوي شهرها از سوي ديگر باعث شده كه قيمت مسكن به شكلي پلكاني در تمام مناطق استان افزايش يابد.

مسئله گراني مسكن در استان كردستان در مركز و شهرستانهاي بانه و مريوان بيش از ساير شهرستانهاي استان ملموس و قابل توجه است به نحوي كه هم اكنون هزينه اجاره يك واحد مسكن يك خوابه در مناطق متوسط شهر سنندج به بالاي 20 ميليون ريال رسيده و اين ميزان در مناطق ديگر شهر نيز بيش از اين است.

با آغاز طرح مسكن مهر و هجوم خيل عظيم افراد فاقد سرپناه در استان باعث شد كه اميد به خانه دار شدن در ميان افراد فاقد مسكن بيشتر شود اما برخي موانع موجود در راه تحقق اين امر باعث شده طرح مسكن مهر به طرحي رويايي براي عده اي از متقاضيان تبديل شود.

سهم استان كردستان در مرحله اول ثبت نام طرح مسكن مهر 20 هزار واحد اعلام شد كه با توجه به درخواستهاي مكرر مردم و همچنين بر اساس مصوبه وزارت مسكن و شهرسازي اين رقم به 30 هزار نفر افزايش يافت.

به نحوي كه مدير كل تعاون استان كردستان در گفتگو با خبرنگار مهر در سنندج اظهار داشت: از آغاز طرح مسكن مهر در استان كردستان تا كنون 55 هزار و 107 نفر ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد پرونده 33 هزار و 389 نفر بررسي و در نوبت اقدام قرار گرفته است.

وي عنوان كرد: شمار تعاونيهاي ثبت شده در استان كردستان با 27 هزار و 502 نفر عضو به 329 تعاوني رسيده است.

مدير كل تعاون استان كردستان تصريح كرد: همچنين از جمع كل افراد ثبت نام شده 11 هزار و 207 نفر حذف شده اند كه بيشترين دلايل حذف آنها نداشتن شرايط چهارگانه، نداشتن آورده شخصي و عدم امكان دسترسي به متقاضيان به شمار مي رود.

زارعي خاطرنشان كرد: همچنين تا كنون 291 تعاوني با تعداد 23 هزار و 606 نفر براي عقد قرارداد و واگذاري زمين به سازمان مسكن و شهرسازي استان كردستان معرفي شده اند.

زارعي خاطرنشان كرد: اعضاي شركت هاي تعاوني استان كردستان تا كنون 197 هكتار زمين را از سازمان مسكن و شهرسازي استان تحويل گرفته اند كه تقريبا در تمامي شهرها عمليات آماده سازي زمين ها آغاز شده است.

رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان كردستان نيز كل اعتبارات و تسهيلات در نظر گرفته شده در سال 86 را براي اجراي شدن طرح مسكن مهر در استان يك هزار و 840 ميليارد ريال دانست.

محمد رسولي عنوان كرد: تا كنون 400 هكتار زمين در استان كردستان شناسايي و بيش از 189 هكتار زمين به 21 هزار و 105 واحد واگذار شده است.

رسولي تصريح كرد: براي تسريع در روند اجراي مسكن مهر در استان نيز كميته اي جهت رعايت معماري بومي منطقه اي و اسلامي تاسيس شده است.

همچنين به گفته مدير كل تعاون استان كردستان تا كنون بيش از 12 هزار نفر سهم 10 ميليون ريال سهم آورده خود را به حساب شركت هاي تعاوني در صندوق تعاون استان واريز كرده اند.

در حالي كه بر اساس قانون مصوب طرح مسكن مهر مي بايست سهم آورده متقاضيان به عنوان مشاركت در بانك عامل سرمايه گذاري شود و تا زماني كه اين امر محقق نشود هيچ بانكي حاضر به پرداخت تسهيلات آماده سازي نخواهد بود.

همچنين در حال حاضر در استان كردستان فقط بانكهاي ملي و مسكن آماده پرداخت تسهيلات بانكي به متقاضيان هستند و ديگر بانكهاي عامل استان از جمله ( صادرات، ملت، رفاه و تجارت) با اعلام نداشتن اعتبارات حاضر به پرداخت تسهيلات مسكن مهر نيستند.

با توجه به گذشت دو سال از آغاز طرح مسكن مهر در استان هم اكنون فقط در شهرستانهاي كامياران، سقز و سنندج مراحل آماده سازي زمين آغاز شده كه به دليل ناهماهنگي هاي موجود در بين دستگاه هاي متولي مراحل آماده سازي زمينها با كندي قابل توجهي نيز مواجه است.

اولين مسئله اي كه در اين طرح براي مردم استان رقم خورد افزايش بي سابقه قيمت مسكن و زمين بود كه سير صعودي آن همچنان ادامه دارد. پس از آن خستگي روحي مردم از طرح موضوع مسكن ارزان به مسائل دامن زد و هم اكنون شمار زيادي از متقاضيان به دلايل موانع موجود از دستيابي به مسكن در مدت متعارف نااميد هستند و خواسته آنها با اما و اگرهاي بسياري همراه شده است.

ادامه اين روند علاوه بر لطمه زدن به اصل طرح كه برنامه اي مفيد و سازنده است باعث دلسردي مردم و نيز عدم تحقق چشم انداز طرح مسكن مهر خواهد شد و به نظر مي رسد مسئولان براي برداشتن موانع اين طرح بايد به طور جدي وارد عمل شوند.

در اين ميان بيشترين مشكل براي متقاضيان به سهم آورده، ضمانتهاي بانكي و بروكراسي طولاني و خسته كننده طرح بازمي گردد كه اميد است به برنامه ريزي اصولي و جدي قبل از انحراف طرح از اهداف اصلي اين مشكلات مرتفع شود.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن