تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816406759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وجود فساد در تورهاي خارجي اثرات زيان‌باري بر الگوپذيري جوانان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: وجود فساد در تورهاي خارجي اثرات زيان‌باري بر الگوپذيري جوانان دارد
سفرهاي كوتاه مدت خارج از كشور به وسيله تورهاي مسافرتي احساس نياز به تغيير در بافت زندگي و به روز زندگي كردن را در افراد به وجود مي آورد ضمن اين كه وجود فساد در برخي تورهاي خارجي و يا در كشورهاي مقصد اثرات زيان باري بر الگوپذيري جوانان دارد.


ناصر قاسم زاده روان شناس باليني و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي برنا، گفت: امروزه تعداد كمي از جوانان با استفاده از تورها به خارج از كشور سفر كنند.

قاسم زاده در ادامه گفت: تاثيرات منفي و آسيب در نوع رفتار و آداب و رسوم در بين كساني كه با تورهاي تفريحي به خارج از كشور سفر مي‌كنند بسيار كم مشاهده مي‌شود اما شيوع فساد دربرخي از اين سفرها بويژه در برخي از كشورها قابل مشاهده است.

وي با اشاره به اين مطلب كه امروزه ورود معيارهاي فرهنگي بيگانه در كشور از طريق ماهواره و اينترنت به آساني امكان‌پذير است گفت: ترويج انواع فساد اخلاقي شايد از مهمترين موارد شايع در بيشتر برنامه‌هايي است كه از طريق كانال هاي مختلف ماهواره و سايت هاي اروپايي پخش مي شود.
اين استا دانشگاه ابراز كرد: طي چند سال گذشته و تا پيش از شيوع استفاده از اين وسايل ارتباطي تاثير منفي بر نوع رفتار و تغيير الگو با سفرهايي كه به وسيله تورها به خارج از كشور انجام مي‌گرفت بيشتر بود چون اين وسايل كمتر در دسترس عام بود.

اين روان شناس در ادامه اظهار داشت: سفرهاي كوتاه مدت خارج از كشور به وسيله تورهاي مسافرتي احساس نياز به تغيير در بافت زندگي و به روز زندگي كردن را در افراد به وجود مي آورد ضمن اين كه وجود فساد در برخي تورهاي خارجي و يا در كشورهاي مقصد اثرات زيان باري بر الگوپذيري جوانان دارد. و براي اين كه اين احساس تبديل به تغيير كلي در زندگي و الگو پذيري در نوع رفتار پيدا نشود، يك الگوي قوي و باثبات بايد براي جوانان ايجاد شود.
وي با تاكيد بر اين كه اين گونه سفرها بيشتر توسط افراد و خانواده هاي متمول انجام مي‌شود، اظهار داشت: ساير طبقات اجتماع بويژه طبقات متوسط به پايين با الگو برداري از دوستان و يا آشناياني كه به اين سفرها رفته اند و يا به دليل اينكه مي‌خواهند در ظاهر با تظاهر به طبقه اجتماعي بالاتر پايگاه اجتماعي خود را بالاتر ببرند اقدام به تقليد اين رفتارها مي‌كنند.

قاسم زاده تاكيد كرد: بر اساس نياز سنجي و نظرسنجي از جوانان بايد امكانات و ابزار به روز دنيا را مطابق با قواعد، اصول اعتقادي و مذهب در كشور در دسترس اين قشر از جامعه قرار دهيم تا اين گروه سني در اثر سفر كوتاه به خارج از كشور تاثير پذيري كمتري از الگو هاي رايج و ناهمخوان با هنجارهاي بومي خود داشته باشند.

وي گفت: بايد الگوهاي كاربردي و به روز و مورد پذيرش جوانان در اختيار آنها قرا ربگيرد تا جوانان با قدرت شناخت و شناسايي كامل و باور داشتن فرهنگ و اعتقادات تغيير نگرش پيدا نكنند.

روان شناس باليني در خاتمه ابراز كرد: با برنامه ريزي صحيح درفرامين ديني و آداب و رسوم كشورمان در قالب هاي امروزي و مورد نياز جامعه در بين خانواده ها، مدارس و نهادهاي اجتماعي و فرهنگي مي توان از آسيب هاي فرهنگ غرب به ويژه سفرهاي كوتاه مدت به خارج از كشور را كاهش داد.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 587]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن