تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817119998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك عضوهيات رييسه مجلس درگفت‌وگو با ايسنا: حمايت مجلس از دولت به معني سكوت در مقابل دولت نيست نمايندگان در راي دادن تحت تاثير عوامل غيرواقعي قرار نگيرند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك عضوهيات رييسه مجلس درگفت‌وگو با ايسنا: حمايت مجلس از دولت به معني سكوت در مقابل دولت نيست نمايندگان در راي دادن تحت تاثير عوامل غيرواقعي قرار نگيرند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

يك عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي گفت: حمايت مجلس از دولت به معناي پيروي كردن و يا سكوت در مقابل دولت نيست، بلكه در راستاي حمايت از حاكميت و پيشبرد اهداف كلان كشور و نظام است.

محسن كوهكن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با نمايندگان مجلس هشتم، با بيان اين‌كه عموم بحث‌هاي مطرح در مجلس بر اساس كار كارشناسي است، گفت: آيين‌نامه داخلي براي هر بحثي كه در مجلس مطرح مي‌شود، امكان و اجازه‌ي طرح ديدگاه‌ها را مي‌دهد، از سوي ديگر طبق قانون اساسي نمايندگان در اظهارنظر آزاد هستند و هيچ‌گاه نمي‌توان آنها را به خاطر اظهارنظر در ايفاي وظايف نمايندگي‌شان تحت تعقيب قرار داد.

وي با بيان اين‌كه نماينده از يك طرف براي اظهارنظر در ايفاي وظايف خود مصونيت دارد و از جهت ديگر اجازه دارد در كليه‌ي امور كشور اظهارنظر كند و اظهارنظر و استدلال او براي ديگران مي‌تواند مبناي راي دادن و يا ندادن باشد، ادامه داد: مجموعه اين مسايل به امر مهمي كه ايجاد حق تكليف براي جامعه است، ختم مي‌شود.

نماينده مردم لنجان در خانه ملت تاكيد كرد: با نگاه به فرآيند قانون‌گذاري به خوبي مي‌توان درك كرد، كه نماينده بايد استقلال راي داشته باشد و به تشخيص خود عمل كند و تحت تاثير عوامل غيرواقعي و غيرمعقول قرار نگيرد.

وي همچنين درباره‌ي تعامل مجلس هشتم با دولت با توجه به سفارش مقام معظم رهبري به نمايندگان گفت: طبيعي است كه در كشور همه‌ي قوا بايد از يكديگر حمايت كنند، اما گاهي اوقات برخي افراد و بعضي جريانات امكان دارد حمايت كردن را به معني پيروي كردن، سكوت و يا اظهارنظر نكردن تفسير كنند.

اين نماينده اصولگراي مجلس با اشاره به اصل استقلال و تفكيك قوا در قانون اساسي تصريح كرد: بر اساس قانون اساسي حمايت از دولت و يا قوه‌ي قضاييه در راستاي حمايت از حاكميت براي پيشبرد اهداف كلان كشور و نظام است و اگر كسي درون يكي از سه قوه قرار گيرد، اما اساس كارش حمايت از دو قوه‌ي ديگر نباشد، قطعا ايجاد خلل مي‌كند، پس سه قوه بايد اصل را بر حمايت كردن از يكديگر بگذارند.

كوهكن در ادامه گفت: از آن‌جايي كه اعمال حاكميت در كشور اساسا از طريق قوه‌ي مجريه انجام مي‌شود و اجرا دست آنهاست، ناظر نظارت مي‌كند، اما اين نظارت مستلزم عدم حمايت نيست، مي‌توان در عين نظارت حمايت و ريل‌گذاري كرد، تا مجري براي رسيدن به اهداف جلو برود.

اين عضو هيات رييسه‌ي مجلس هشتم تصريح كرد: خصومت‌ورزي، چوب لاي چرخ گذاشتن و بدون دليل مخالفت كردن و متاثر از انگيزه‌هاي سياسي غيركارشناسي تصميم گرفتن مي‌تواند حمايت نكردن باشد. بنابراين به حكم عقل و تدبير اگر كسي در درون هريك از سه قوه قرا گيرد و به قانون اساسي اعتقاد داشته باشد، طبيعي است كه در همين مسيري كه مقام معظم رهبري فرمودند قدم برمي‌دارد.

كوهكن درباره‌ي اين فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اين‌كه قانون بايد جامع، كامل، ماندگار، گره‌گشا و ناظر بر مشكلات زندگي مردم باشد، نيز گفت: كساني كه پيش‌نويس طرح و لايحه‌اي را تهيه مي‌كنند، بايد به اين فرمايش رهبري دقيقا توجه كنند.

نماينده مردم لنجان در پايان افزود: پس در زمان تهيه‌ي طرح و لايحه مسووليت دو قوه مشابه يكديگر است و بايد آن‌چه تهيه مي‌كنند، كاملا كارشناسي شده، با آينده‌نگري و جامع و كامل باشد، اما بخش دوم به رسيدگي و تصميم‌گيري مرتبط است كه مشخصا توپ در ميدان مجلس است و مجلس در تصميماتي كه مي‌گيرد، و حذف و اضافاتي كه مي‌كند، قطعا بايد نگاهش غيربخشي و غيرمنطقه‌اي و كلان‌نگر باشد.

انتهاي پيام
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن