تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815743368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شمارش معكوس براي جشنواره بين المللي فيلم كودكان و نوجوانان آْغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شمارش معكوس براي جشنواره بين المللي فيلم كودكان و نوجوانان آْغاز شد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): شمارش معكوس براي برپايي جشنواره بين المللي فيلم كودكان ونوجوانان در همدان با معرفي گروههاي داوري، تركيب فيلم هاي ايراني و خارجي بخش هاي مختلف آغاز شده است .


*هيات داوران بخش بين الملل بيست و دومين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان از سوي امور بين الملل بنياد سينمايي فارابي اعلام شد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان، 5 داور خارجي و 2 داور ايراني فيلم هاي اين بخش از جشنواره را ارزيابي مي كنند.
"ماري آن ردپت" دبير جشنواره كودك و نوجوان برلين از آلمان (تبعه استراليا) , "ميكاييل مانيانتيس" معاون اتحاديه شبكه هاي تلويزيوني كودك و نوجوان اروپا از كشور يونان , "سونگيوس سوگماكانان" كارگردن فيلم دبيرستان شبانه روزي و برنده جايزه از جشنواره فيلم هاي كودكان و نوجوانان از كشور تايلند, "گومينگ يائو" تهيه كننده فيلم عشق حقيقي (برنده جايزه بهترين فيلم آسيايي از جشنواره فيلم هاي كودكان و نوجوانان) از كشور چين و "ميو مير راي سوويچ" رييس مركز آموزش رسانه اي صربستان, داوران خارجي اين بخش از جشنواره هستند.
"رسول صدرعاملي" تهيه كننده و كارگردان سينما و "محمد باقر قهرماني" مدرس و كارشناس سينما به عنوان داوران ايراني فيلم هاي بخش بين الملل جشنواره را ارزيابي خواهند كرد.
*يكي از بزرگداشت هاي بيست و دومين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان به "مهدي فقيه" هنرمند شناخته شده سينما و تلويزيون و خالق عروسك هاي اچ و مچ اختصاص يافته است .
فقيه متولد 1324 شيراز , فعاليت خود را به صورت تجربي با تئاترهاي عروسكي در شيراز آغاز كرد و به صورت حرفه اي در دانشگاه هنرهاي دراماتيك تهران ادامه داد و سپس براي ادامه تحصيل به دانشگاه ون سن كشور فرانسه رفت.
او در ادامه به احياي تئاتر "جي جي وي جي" كه از نمايش هاي عروسكي شيراز محسوب مي شود, پرداخت و اين تئاتر را براي كودكان اجرا و سپس زمينه اجراي آن را در فرانسه فراهم كرد كه با استقبال مخاطبان رو به رو شد.
اين هنرمند بر اساس فيلمنامه اي از مجيد افشاريان , طراحي صحنه و عروسك ها و كارگرداني مجموعه تلويزيوني "اچ و مچ" را به عهده گرفت , مجموعه اي كه با استقبال مخاطبان بخش دوم آن نيز با عنوان "اچ و مچ و رنگ آبي" در فاصله اي كوتاه مدت ساخته و به نمايش در آمد و از جشنواره راديو و تلويزيون سه جايره دريافت كرد. بعد از آن نيز, فقيه مجموعه تلويزيوني سرزمين سبز را طراحي و كارگرداني كرد.
فعاليت در عرصه سينماي دفاع مقدس از ديگر كارهاي اين هنرمند به شمار مي رود , فقيه در فيلم هايي چون "هور در آتش" , "ستارگان خاك" و "گشتي ها" نقش آفريني كرده است.
اين هنرمند پس از نقش آفريني در "تاكسي نارنجي" , هم اكنون در فيلم "ملك سليمان" بازي مي كند و بعد از 12 سال, نگارش يك مجموعه تلويزيوني عروسكي بر اساس شاهنامه فردوسي را به پايان رسانده است .
*30 فيلم كوتاه و نيمه بلند از آثار فيلمسازان همداني در بيست و دومين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان به روي پرده مي روند.
در اين بخش فيلم هاي كوتاه و نيمه بلند, "آبي آب" ساخته علي جيحونيان , "آوازي براي باران" از مجتبي مطلبي , "آواي دوستي" از بهرام كلاهي , "بچه هاي كوچ" از شهرام غفوري , "به رنگ ياس" ساخته رضا بيات , "بهمنيار" از خداكرمي , "تا خورشيد" از محمد گودرزي سروش , "ترانه اي در قفس" از راستين هستي پرست , "جنگ با ميكروب ها" ساخته مهدي جهانگيري مشرف , "خوان هشتم" ساخته محمدرضا زردشتي , "سفيد" و "ذوالجناح" از ساخته هاي عليرضا عين القضاتي و رامين رهبر , "رد پاي گرگ" ساخته مجتبي بهرامي و "روياي من" ساخته زهرا تركاشوند به روي پرده مي روند.
ديگر آثار اين بخش عبارتند از : "سرزمين من" ساخته مجتبي بهرامي , "عروسك هاي من مي خندند" ساخته نرجس موحدي فر , "عطر گندم زار" ساخته احسان صديقي , "فريادهاي بي پايان" ساخته حسين اقبال پور, "قارستان – يك كلاغ و چهل كلاغ" ساخته فهيمه نيكو منظري , "قاصدك مهر" ساخته حجت مهرابي فرد , "كودكانه" از شبير ترابي , "لي لي" ساخته مهدي محمدظاهري , "مثل ماهي" ساخته قاسم كاشفيان , "محمد(ص)" از پدرام گنجي , "مشق" از ليلا قمري , "من و عزيز" از زهرا قلخاني , "و آن هنگام كه خداوند لبخند مي زند" از مهدي حيات العين و مجيد امرايي , "واكسي" از حشمت الله كلهر, "يونيفورم" از نقي موسيوند و "يه دست گل" از مهيار كلهر.
* سه فيلم بلند سينمايي ايراني براي حضور در بخش مسابقه بين الملل بيست و دومين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان انتخاب شدند.
فيلم هاي ايراني اين بخش با 15 فيلم از 13 كشور جهان رقابت مي كنند.
"نشاني" ساخته فريدون حسن پور , "جعبه موسيقي" ساخته فرزاد موتمن و "زماني براي دوست داشتن" ساخته ابراهيم فروزش فيلم هاي ايراني اين بخش از جشنواره به شمار مي روند.
در بخش مسابقه بين الملل جشنواره كودك, كشورهايي چون آلمان با سه فيلم و فنلاند و ايتاليا با دو فيلم حضور دارند.
بيست و دومين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان از اول تا پنجم تيرماه در همدان برگزار مي شود.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 411]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن