تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806594803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه صنايع دستي و هداياي برتر جمهوري اسلامي به كار خود پايان داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نمايشگاه صنايع دستي و هداياي برتر جمهوري اسلامي به كار خود پايان داد
نمايشگاه صنايع دستي و هداياي برتر جمهوري اسلامي شامگاه جمعه بامعرفي رتبه‌هاي برتر به كار خود پايان داد.

به گزارش ايرنا ، در آيين اختتاميه اين نمايشگاه كه با حضور هنرمندان صنايع دستي كشور و مديران بخش خصوصي اين صنعت برگزار شد ،از استان‌ها در زمينه "توليد زنده" و فروش برتر تجليل و به چند چهره برتر كارآفرين لوح ويژه اهدا شد.

در بخش توليد زنده ، استان‌هاي اصفهان ، يزد و خراسان جنوبي به عنوان استان‌هاي برگزيده اين بخش معرفي شدند.

در بخش فروش برتر نيز اميد شهردوست از استان قزوين ، محسن يزدان شناس از استان زنجان و مدير كارگاه توپراق از استان آذربايجان شرقي به عنوان چهره‌هاي منتخب اين بخش توسط هيات داوران معرفي شدند.

در آيين اختتاميه اين نمايشگاه ،از "مريم زينالپور" به عنوان كارآفرين برتر استان كرمان كه براي ‪ ۴۰‬نفر از آسيب ديدگان زلزله بم ،فرصت شغلي ايجاد كرده بود ، تجليل شد.

استان كهگيلويه و بوير احمد نيز به عنوان استان برتر چادرهاي عشايري و موسيقي بومي معرفي شد.اعضاي اين گروه پيش از آغاز آيين اختتاميه در ورودي سالن نمايشگاه به اجراي رقص بومي دست زدند.

هيات داوران همچنين به استان آذربايجان‌شرقي به دليل حضور گسترده و بسيار متنوع ،را حائز جايزه برتر معرفي كرد و لوح تقدير اين نمايشگاه را به اداره كل ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي اهدا نمود.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، بومي بودن ، ارائه خوب و بديع محصولات صنايع دستي ، حضور هنرمندان در غرفه‌ها و ارائه توضيحات در مورد هنر سنتي استان خود، چيدمان غرفه و ارائه بروشور از مواردي بود كه در داوري داوران تاثير داشت.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي در آيين اختتاميه نمايشگاه مزبور حمايت دولت از بخش خصوصي را در توسعه و رشد روزافزون صنايع دستي كشور اعلام كرد.

به گزراش ايرنا ،" حسين هاتفي" با بيان‌اينكه دولت در صدد كاهش تصدي گري خود از صنايع دستي است ، افزود: دولت از بخش خصوصي حمايت خواهد كرد و حضور خود در اين حوزه را تقليل خواهد كرد.

وي گفت:بخش خصوصي، با توليد، بازرگاني و فروش محصولات‌صنايع دستي مي‌تواند به رشد و اعتلاي اين صنعت ملي كمك شاياني كند.

به گفته وي يكي از بخش‌هايي كه مي‌تواند مورد توجه و حمايت سازمان ميراث فرهنگي ،گردشگري و صنايع دستي قرار گيرد ، توجه به بخش صادرات چمداني است كه در توسعه اين صنعت بسيار موثر است.

وي با اشاره به حضور شمار كثيري از ايرانيان در خارج از كشور از آنان و خانواده‌هايشان در ايران خواست نسبت به معرفي و توسعه اين صنعت در آنسوي مرزها اقدام كنند.

هاتفي با تضمين حمايت دولت از اين بخش افزود:هموطنان مقيم خارج از كشور مي‌توانند با ايجادنمايشگاه و فروشگاه صنايع دستي ايران در معرفي و توسعه صنايع دستي كشور اقدام شاياني سامان دهند.

وي در ادامه با اشاره به بخشنامه جديد هيات دولت مبني بر ارائه محصولات صنايع دستي به عنوان "هديه" از سوي مسوولان دولتي، خاطر نشان كرد:اين امر مي تواند در حمايت از اين صنعت موثر باشد.

هاتفي همچنين موظف كردن بانك‌ها به تخصيص بخشي از جوايز قرعه كشي خود به محصولات صنايع دستي را از ديگر اقدامات دولت در راستاي حمايت از اين صنعت اعلام كرد.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي، همچنين از كليه شهروندان خواست در حمايت از اين صنعت به عنوان بخشي انكار ناپذير از هويت و گذشته خود دريغ نورزند و به جاي استفاده از اجناس لوكس خارجي ، محصولات صنايع دستي كشور را به عنوان هديه در نظر بگيرند.

هاتفي ، قدرت بازار ‪ ۷۰‬ميليوني صنايع دستي ايران را بسيار موثر عنوان كرد كه مي‌تواند در رشد اين صنعت اثر مطلوبي از خود برجاي گذارد.

در نمايشگاه صنايع دستي و هداياي برتر جمهوري اسلامي، استان‌هاي مختلف در ‪ ۷۰۰‬غرفه به مدت شش روز محصولات خود را به معرض نمايش گذاشتند و در ‪۱۶۰‬ غرفه ،شركت‌كنندگان به صورت زنده صنايع دستي خود را توليد نمودند.ك/‪۲‬ ‪۶۰۷ / ۵۸۶‬
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن