تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816818018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۳ امتياز براي صعود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۳ امتياز براي صعود


فوتبال- جوادپاينده:
تغيير معادلات در العين اتفاق افتاد، جايي كه اماراتي‌ها به تكميل عمليات صعود اميدوار بودند و البته به حفظ ركورد شكست‌ناپذيري در ورزشگاه القطاره.

تيم دايي اما معادلات را دگرگون كرد و به طلسم شكست‌ناپذيري ورزشگاه شهر العين پايان داد. با شكست امارات، ايران در مكان نخست جدول گروه قرار گرفت و پس از ۳ تساوي نااميدكننده بازهم چهره نخست مدعي صعود از گروه پنجم را پيدا كرد.

در پنجمين دور از رقابت‌هاي مرحله گروهي، تيم‌ملي ايران امشب در ورزشگاه العباسيون شهر دمشق مي‌تواند با غلبه بر سوريه عمليات صعود را در دمشق تكميل كند.

ايران با شكست سوريه در اين مسابقه رسماً جواز حضور در مرحله بعدي مسابقات را پيدا مي‌كند و بازي روز آخر با كويت كه در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود، شكل تشريفاتي پيدا خواهد كرد.

ايران با ۶ امتياز صدرنشين است ودر صورت كسب ۳ امتياز ديگر بدون توجه به بازي امارات و كويت، راهي دور بعدي رقابت‌ها خواهد شد.

بايد بازي با كويت را تشريفاتي كنيم

سرمربي تيم‌ملي در آستانه بازي حساس با سوريه گفت: «مثل ديدار قبلي بايد پيروز شويم تا بازي آخر مقابل كويت تشريفاتي شود.»

علي دايي با بيان اين مطلب اظهار داشت: «به نظر من بازي با سوريه به مراتب سخت‌تر از ديدار با امارات است، چون اين آخرين شانس سوري‌ها براي صعود از اين گروه است.

پيش‌بيني‌ام اين است كه بازي سختي در پيش داشته باشيم ولي شاگردان من توانايي شكست‌دادن حريف را دارند.»

وي در مورد شرايط فعلي تيم‌ملي گفت: «خوشبختانه بازيكنان از لحاظ روحي و آمادگي بدني شرايط بسيار خوبي دارند و مشكل خاصي براي ديدار با سوريه نداريم. در اين مسابقه هم فقط براي شكست دادن حريف به ميدان مي‌رويم و به اين فكر مي‌كنيم كه آنها ميزبان هستند.»

دايي در پاسخ به اين سئوال كه آيا تيم‌ملي از اين گروه صعود مي‌كند، گفت: «هدف اصلي، صعود از اين گروه و در نهايت رفتن به جام‌جهاني است ولي در فوتبال هيچ‌چيز قابل پيش‌بيني نيست و نمي‌توانم با قاطعيت از صعود حرف بزنم.»

دايي در پاسخ به اين سئوال كه آيا قبول داريد خط دفاعي تيم‌ملي در بازي با امارات ناهماهنگ بود، تاكيد كرد: «قرار نيست كه خط دفاعي در طول 90 دقيقه هيچ اشتباهي نداشته باشد، من در اين مسابقه از عملكرد تمامي بازيكنان رضايت كامل داشتم.»

تركيب موفق

به نظر نمي‌رسد دايي تمايلي به تغيير آرايش تيم ملي در اين بازي داشته باشد. او كه سيستم و تركيب جديدش را با موفقيت در امارات آزمايش كرد، حالا به اين تركيب و سيستم اميد بيشتري پيدا كرده و طبيعتاً مقابل سوري‌ها نياز به ايجاد تغييرات در تركيب بازي قبلي احساس نمي‌كند.

دايي بر خلاف گذشته از سيستم ۱-۳-۲-۴ دور شد و تيمش را با آرايش ۲-۴-۴ لوزي مقابل امارات به ميدان فرستاد. فريدون زندي از جمله بازيكناني بود كه براي نخستين بار در تركيب تيم دايي قرار گرفت و نمايش خوبي داشت.

طبيعتاً گلزن بازي قبل باز هم مورد اعتماد دايي قرار مي‌گيرد. ساير بازيكنان هم مقابل امارات بازي خوبي انجام دادند. معمولاً دايي تمايلي به تغيير تركيب تيم برنده ندارد و اگر مشكل خاصي پيش نيايد تيم‌ملي ايران باز هم با همان تركيب بازي قبلي به ميدان مي‌رود.

برتري آماري ايران

آمار نشان‌دهنده برتري ايران مقابل سوري‌ها است، خصوصا در مسابقاتي كه به ميزباني تيم ملي سوريه و در شهر دمشق برگزار شده. ايران در تاريخ ديدار‌هاي دو تيم 6 بار در دمشق مقابل سوريه قرار گرفته كه به 5 برد و تنها يك تساوي دست يافته است.

در حقيقت سوري‌ها هيچگاه در خانه موفق به شكست تيم ملي ايران نشده‌اند. تنها پيروزي تاريخ فوتبال سوريه مقابل ايران در سال ۱۹۷۳ ميلادي در تهران اتفاق افتاد.

نكته جالب توجه اين است كه سوريه پيش از اين هم ۴ بار در مراحل مقدماتي رقابت‌هاي جام‌جهاني با ايران همگروه بوده است. در اين بين همواره تيم ايران شرايط بهتري نسبت به سوري‌ها داشته و موفق به كسب جواز صعود از گروه شده است.

عمليات غيرممكن

پس از شكست سنگين ۴ بر ۲ در بازي با كويت، تغييراتي در كادرفني تيم‌ملي سوريه روي داد. حالا محمد قويض هدايت تيم ملي اين كشور را بر عهده دارد. اين مربي سوري در تمرينات اخير تلاش زيادي انجام داده تا تيمش را با تغييرات لازم براي ديدار با ايران آماده كند.

او در درجه اول به تقويت خط دفاعي سوريه تاكيد دارد خصوصاً با توجه به اينكه سرخپوشان در كويت ۴ گل دريافت كردند.

قويض در آخرين تمرين تيمش گفت: «اين آخرين شانس ما براي صعود است.اگر ايران را نبريم، فرصت ديگري باقي نمي‌ماند. مي‌دانم شكست تيم بزرگي مثل ايران تا چه حد سخت خواهد بود. ما در بازي‌هاي اخير وضعيت خوبي نداشته‌ايم اما اميدوارم شرايط را تغيير بدهيم.»

سرمربي تيم‌ملي سوريه روز چهارشنبه در مصاحبه ديگري پيرامون بازي با ايران گفته بود: «اين يك عمليات غيرممكن تلقي مي‌شود اما چاره ديگري براي ما باقي نمانده و نمي‌توانيم به چيز ديگري فكر كنيم.»

بازيكنان سوريه در آمادگي كامل به سر مي‌برند و هيچ كدام از ستاره‌هاي سرشناس اين تيم مشكلي براي حضور در بازي با ايران نخواهند داشت.

فراس خطيب، مهاجم نامدار سوري‌ها دو بار موفق به گشودن دروازه كويت شد. اين بازيكن آماده‌ترين ستاره سوريه در بازي‌ها و تمرينات اخير بوده است كه اميد اول تيم ميزبان براي گشودن دروازه ايران به شمار مي‌رود.

تاريخ درج: 24 خرداد 1387 ساعت 22:12 تاريخ تاييد: 24 خرداد 1387 ساعت 23:10 تاريخ به روز رساني: 24 خرداد 1387 ساعت 23:09
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن