تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821079974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تست‌زني در5ثانيه، مشاوره اعجازانگيز! «سراب دانشگاه» و يكه‌تازي موسسات كنكوري درآشفته بازاركنكور اعلام خطرسازمان سنجش نسبت به فعاليت موسسات غيرمجاز


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تست‌زني در5ثانيه، مشاوره اعجازانگيز! «سراب دانشگاه» و يكه‌تازي موسسات كنكوري درآشفته بازاركنكور اعلام خطرسازمان سنجش نسبت به فعاليت موسسات غيرمجاز


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

همزمان با نزديك شدن به زمان برگزاري كنكور سراسري، تبليغات موسسات غيرمجاز كنكور نيز افزايش يافته است به نحوي كه تقريبا تمامي ديوار و خيابانهاي اطراف دانشگاه تهران پوشيده از تبلغات رنگيني است كه بسياري از آنها، تنها اميد واهي را در دل كنكوريهاي نگران ايجاد مي‌كند.

اين موسسات كه در ايام كنكور قارچ‌گونه رشد مي‌كنند و يك شبه ايجاد مي‌شوند، با به كارگيري شيوه‌ها و ابزارهاي مختلف تبليغاتي و درج شعارها و وعده‌هاي اغواكننده و كاذب از جمله آموزش تست‌زني صحيح در 5 ثانيه، بررسي مدلهاي تست احتمالي، قبولي تضميني در دانشگاه، ارايه جزوات طلايي، مشاوره اعجاز انگيز، فروش سوالات كنكور و ... سعي براي حذف رقبا و يكه‌تازي در عرصه پرسود كنكور را دارند و از وراي «سراب دانشگاه»، سود كلاني به جيب مي‌زنند.

در ميان بمباران تبليغاتي موسسات كنكور، سازمان سنجش نيز همه ساله با صدور اطلاعيه‌هاي به داوطلبان و خانواده‌ها هشدار مي‌دهند كه فريب ترفندها و تبليغات اين موسسات را نخورند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براساس يكي از اين اطلاعيه‌ها، از جمله شگردهاي اين مؤسسات در جهت اغوا و فريب داوطلبان، دادن وعده‌هاي واهي از قبيل قبولي صد درصد تضميني، فروش سؤالات كنكور و يا فروش تست‌هاي احتمالي كنكور با مبالغ سرسام‌آور است و همزمان با نزديك شدن زمان برگزاري كنكور سراسري، شاهد فعاليت اين قبيل مؤسسات و آموزشگاه‌هاي سودجو هستيم؛ به طوري كه اخيراً چندين مؤسسه با تبليغات دروغين و ارسال جزوات به آدرس پستي داوطلبان، عليرغم عدم اطلاع و تمايل آنان، ادعاي فروش تست‌هاي كنكور را داشته و در اين ميان يا به نوعي خود را وابسته به سازمان سنجش آموزش كشور معرفي مي‌كنند و يا به طوري در تبليغات خود عمل نموده كه وانمود به همكاري با اين سازمان مي‌كنند. بنابراين، سازمان سنجش به داوطلبان و خانواده‌هاي آنان درخصوص تبليغات موهوم اين قبيل مؤسسات هشدار داده تا به انحاء و شيوه‌هاي مختلف، قرباني توطئه اين مؤسسات نشده و فريب آنها را نخورند.

اقدامات سازمان سنجش در حالي به صدور اطلاعيه و انجام مصاحبه‌ها با رسانه‌هاي مختلف جهت آگاهي داوطلبان و خانواده‌ها نسبت به فعاليت غيرمجاز اين موسسات كنكوري ادامه دارد كه برخورد با اين موسسات و جلوگيري از سودجويي صاحبان آنها، نيازمند يك عزم ملي و همكاري قواي سه گانه و سازمانها و نهادهاي مختلف و مرتبط را دارد.

به عنوان مثال تا زماني كه شركت پست بر خلاف اعتراضات سازمان سنجش، در هنگام توزيع فرم ثبت‌نام كنكور، نسبت به توزيع فرم و برگه‌هاي تبليغاتي موسسات كنكور نيز اقدام كند، اطلاعيه‌هاي هشداري سازمان سنجش تاثيرگذاري لازم را نخواهد داشت زيرا داوطلب كنكوري بر اساس اعتمادش به شركت پست، به آن موسسه كنكوري نيز اعتماد كرده و فرم مربوطه را تكميل مي‌كند.

تبليغات دروغين موسسات كنكور سرنوشت داوطلبان را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد و استرس داوطلبان را چند برابر مي‌كند

وي با تأكيد بر اينكه به فرض شركت داوطلبان در يك آزمون آزمايشي هيچ علمي بر آن‌ها اضافه نمي‌شود، مي‌افزايد: مؤسسات و مراكز آزاد آموزشي به شكل گمراه كننده‌ تبليغات مي‌كنند و فضاي كشور را تحت‌الشعاع خود قرار مي‌دهند و متأسفانه سازمان‌هاي رسمي و رسانه‌ها نيز به شدت به منظور كسب درآمد بيش‌تر است نه خدمت به مردم از آن‌ها حمايت مي‌كنند.

به اعتقاد رييس سازمان سنجش، تبليغات اين مؤسسات استرس داوطلبان را چند برابر مي‌كند و خانواده‌ها را دچار بحرانهاي روحي شديد مي‌كند، با تبليغات اين مراكز و مؤسسات آموزشي خانواده‌ها تحت‌الشعاع بمباران تبليغات قرار مي‌گيرند و فكر مي‌كنند در صورت عدم شركت در كلاس‌هاي اين مؤسسات، چيزي را از دست مي‌دهند و اين در حاليست كه شركت در كلاسهاي اين مراكز هيچ‌گونه داده جديدي به داوطلبان اضافه نمي‌كنند و اين مراكز تنها براي نمره‌سازي و رتبه‌سازي كاذب گام برمي‌دارند و داوطلبان را گمراه مي‌كنند.

پورعباس تأكيد مي‌كند: حضور در كلاسهاي مراكز آموزشي آزاد نه تنها ثمري براي داوطلبان ندارد بلكه گمراه كننده نيز هستند، موارد بسياري داشتيم كه در آزمون‌هاي اين مراكز نمره‌هاي خوبي كسب مي‌كردند اما در كنكور واقعي دچار استرس مي‌شدند و نمي‌توانستند نمره مناسبي كسب كنند، شاهد‌هاي زيادي در سازمان سنجش موجود است كه اين مؤسسات دارند به جامعه خيانت مي‌كنند.

سازمان سنجش به شدت اعلام خطر مي‌كند و نگران است چراكه اين مراكز و مؤسسات با دريافت 40 تا 50 هزار تومان براي داوطلبان انتخاب رشته‌هاي بسيار نااميد كننده‌اي مي‌كنند.

فعاليت در عرصه پررقيب كنكور آنقدر براي موسسات كنكور پرسود و درآمدزاست كه به هيچ وجه نمي‌خواهند آن را از دست دهند، به همين دليل با به روز كردن تبليغات خود همزمان با قوانين و آيين‌نامه‌هاي جديد، سعي بر جلب اعتماد مخاطبان خود را دارند، به عنوان مثال بلافاصله پس از تصويب طرح حذف كنكور و اعلام افزايش تاثير سوابق تحصيلي و معدل داوطلبان در كنكور، تبليغات اين موسسات نيز به انحاي ذيل به روز شد؛ «طرح ويژه ارتقاي معدل سومي‌ها»، «برنامه اختصاصي براي امتحانات نهايي» و غيره.

اين موسسات پا را فراتر گذاشته و حتي براي كنكور كشورهاي اطراف نيز در داخل كشور تبليغ كرده و كلاس كنكور برگزار مي‌كنند.

دكتر زاهدي وزير علوم از فعالان موسسات غيرمجاز با عنوان «شيادان علمي و آموزشي» ياد مي‌كند و به ايسنا مي‌گويد: فعاليت موسسات غيرمجاز، حيثيت علمي كشور را با چالش مواجه كرده است.

در همين راستا برخي از موسسات غيرمجاز كنكور سعي مي‌كنند با انتساب دروغين خود به دانشگاههاي معتبر، سازمان سنجش و حتي وزارت علوم نسبت به جذب متقاضيان بيشتر اقدام كنند كه در اين رابطه

دكتر عبدالحسين طاهري، مديركل اسبق دفتر آموزش‌هاي آزاد وزارت علوم در اين باره اظهار كرده بود كه وزارت علوم، فعاليت موسسات آموزشي فعال در دانشگاه‌هاي كشور را غيرمجاز مي‌داند و با صراحت اعلام كرد: موسسات آموزش عالي آزاد كه براي برگزاري دوره‌هاي آمادگي و كلاسهاي آموزشي خود از دانشگاه‌ها و مكان‌هايي غير از موسسه خود استفاده مي‌كنند غيرمجاز هستند.

به گفته وي؛ مردم بايد آگاه باشند كه فعاليت چنين موسساتي كاملا غيرقانوني و خلاف است و به تبليغات اين‌گونه موسسات در روزنامه‌ها و رسانه‌ها توجه نكنند.

پخش پيام تبليغ از صدا و سيما به معني قانوني بودن فعاليت موسسات كنكور نيست

سازمان سنجش آموزش كشور نيز با تشريح برخي سوء‌استفاده موسسات غيرمجاز كنكور تاكيد مي‌كند: سازمان سنجش با هيچ موسسه، آموزشگاه و رسانه‌اي در زمينه برگزاري آزمون‌هاي آزمايشي و انتخاب رشته همكاري نمي‌كند و استفاده موسسات از واژه «سنجش» در نامگذاري موسسه، مركز و آموزشگاه كه نوعي همكاري موسسه را با سازمان سنجش تداعي مي‌كند مورد تاييد سازمان سنجش آموزش كشور نيست.

پخش پيام تبليغ از صدا و سيما و يا روزنامه‌هاي كثيرالانتشار و برگزاري كلاس در محيط دانشگاه و ... بدين معني نيست كه فعاليت اين موسسات و آموزشگاه‌ها قانوني و مورد تاييد سازمان سنجش و وزارت علوم است.

مقوله «فعاليت دانشگاهها و موسسات غيرمجاز آموزشي» و مشكلات و چالش‌هاي رو به رشد آن، وزارت علوم را بر آن داشت كه با رايزني با مسؤولان قوه قضاييه به دنبال تشكيل شعبه ويژه قضايي تخلفات آموزشي باشد، شعبه قضايي با حضور قضاتي كه در اين زمينه تخصص لازم را داشته باشند تا روند برخورد با فعاليت موسسات غيرمجاز از نظر قضايي تسريع يابد.

دكتر علي عباسپور رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هفتم نيز در اين باره از خلأهاي قانوني مي‌گويد كه خود به عنوان يك نماينده مجلس، موظف به شناسايي و تهيه آن است.

تب كنكور هر روز بيشتر مي‌شود به نحوي كه بسياري از داوطلبان و خانواده‌ها اين روزها بي‌توجه به هشدارها و به اميد قبولي در دانشگاه، سرنوشت خود را به تبليغات اين موسسات مي‌سپارند و در اين ميان عدم هماهنگي سازمانهاي مرتبط با يكديگر و تعلل در اين باره، علاوه بر درآمدزايي سرسام‌آور صاحبان اين آژانسهاي آموزشي، موجب سرخوردگي و اتلاف نيروي جواناني مي‌شود كه آينده‌سازان اين مرز و بوم هستند.

انتهاي پيام
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن