تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805163963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دانشگاه آزاد: با تقليل دانش‌آموزان در كشور ممكن است در آينده با كمبود دانشجو مواجه شويم پذيرش دانشجوي كارداني در آموزشكده‌هاي سما بايد بدون كنكور با‌شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس دانشگاه آزاد: با تقليل دانش‌آموزان در كشور ممكن است در آينده با كمبود دانشجو مواجه شويم پذيرش دانشجوي كارداني در آموزشكده‌هاي سما بايد بدون كنكور با‌شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

رييس دانشگاه آزاد اسلامي با تاكيد بر كاهش هزينه ها و افزايش كيفيت به عنوان شاخص هاي اصلي رقابت در بخش آموزش عالي و در آموزشكده هاي فني و حرفه‌يي سما گفت: هيات علمي، مهمترين شاخص و بالاترين استخوان بندي در سازمان سماست كه بايد به آن توجه جدي شود.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر جاسبي در همايش سرپرستان آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌يي سما سراسر كشور با بيان اين مطلب، افزود: حدود 17 سال پيش، مدارس سما از بطن دانشگاه آزاد اسلامي شكل گرفت و حدود هشت سال قبل نيز آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌يي راه اندازي شد.

وي با بيان اينكه كارهاي بزرگ در ابتدا مشكلات و مسائل مربوط به خود را دارد، گفت: تمام كارهاي بزرگ با برنامه‌ريزي، تدبير، استمرار و مقاومت، نتايج بزرگي دربردارد كه دانشگاه آزاد اسلامي نمونه روشن و مشخص آن است.

جاسبي با تاكيد بر توسعه، برنامه ريزي و تعميق كيفيت در آموزشكده هاي سما، گفت: اين آموزشكده ها در حوزه آموزش و پرورش تعريف و كارداني هاي پيوسته به عنوان بخشي از آموزش و پرورش شناخته شده اند اگرچه مجوزهاي آن بايد از آموزش عالي گرفته شود.

وي خاطرنشان كرد: پذيرش دانشجو در تمامي آموزشكده هاي سما در مقطع كارداني پيوسته مطابق قانون بايد بدون كنكور باشد.

وي افزود: اگر مي‌خواهيم اعتبار آموزشكده هاي سما افزايش يابند و در آينده به عنوان يك قطب جاذب و رقيب قدرتمند در عرصه آموزش عالي مطرح شوند، بايد از همين امروز مساله كيفيت را در برنامه خود مورد توجه قرار دهند.

وي ادامه داد: هيات علمي يكي از مهمترين شاخص‌هاي كيفيت است و نسبت هيات علمي به دانشجو در آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌يي سما با 70 هزار دانشجو بسيار پايين است كه بايد با جذب سريع هيات علمي تمام وقت با نسبت يك به پنجاه اين آمار به هزار و 400 نفر برسد.

وي، توسعه تحصيلات تكميلي در آموزش عالي را از بسترهاي لازم در اين رابطه دانست و گفت: ما بيش از 100 هزار دانشجوي فوق ليسانس در سطح آموزش عالي كشور داريم، اگرچه نسبت فارغ التحصيلان و دانشجويان فني و مهندسي نسبت به ساير رشته ها كمتر است؛ اما در همه رشته‌ها و گرايش‌ها اين نسبت درحال افزايش است و هر سال كه بگذرد امكان جذب هيات علمي نيز افزايش خواهد يافت.

وي ادامه داد: با مكاتبات صورت گرفته، طرح نظام وظيفه براي اعضاي هيات علمي افزايش خواهد يافت كه بخشي از آن نيز به سازمان سما اختصاص مي يابد.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي همچنين گفت: افرادي كه بخواهند در دوره دكتري تخصصي شركت كنند، همان امتيازي را خواهند داشت كه مربيان دانشگاه آزاد براي ورود به دوره دكتري دارند.

وي افزود: از آنجايي كه آموزشكده‌هاي سما در حال حاضر نيازي به هيات علمي با درجه دكتري تخصصي ندارند ممكن است در سما بورسيه نداشته باشيم؛ ولي، با ارائه وام دراز مدت، وام شهريه و مامور به خدمت شدن درصدد هستيم، هزينه‌هاي تحصيلي شان را كاهش دهيم.

جاسبي با تاكيد بر آموزش ضمن خدمت نيروي انساني، گفت: هزينه‌ها در كنار افزايش كيفيت، پائين آمده و پرسنل به حداقل ممكن مي رسد.

وي، خواستار مكانيزاسيون شدن سيستم‌ها در سما اعم از دريافت شهريه، ثبت نام و امور دانشجويي شد و افزود: با تقليل دانش‌آموزان در كشور ممكن است در آينده با كمبود دانشجو مواجه شويم ولي اگر روند كارداني هاي پيوسته هر ساله افزايش يابد، چون ظرفيت دانشگاه‌ها در حال افزايش و داوطلبان در حال كاهش است، ظرفيت كارداني ها خالي مي‌ماند.

جاسبي ادامه داد: اما در كارداني پيوسته چون مدارس فني و حرفه‌يي در حال افزايش است حداقل تا 10 سال آينده در زمينه جذب دانشجو نگراني وجود ندارد.

وي تصريح كرد: در آينده، آموزش عالي متعلق به كساني است كه در شاخص‌هاي رقابتي نظير هزينه و كيفيت برنده باشند.

به گزارش ايسنا، دكتر جاسبي، فضاي آموزشي و رفاهي را از ديگر شاخص‌هاي كيفيت دانست و خطاب به سرپرستان آموزشكده هاي فني و حرفه‌يي سما گفت: بايد با آينده نگري، فضا و زمين‌ها را با وسعت زياد انتخاب كنيد و مساله تجهيزات كارگاهي و آزمايشگاهي در رشته هاي فني و مهندسي را جدي بگيريد.

وي افزود: هراندازه سرمايه گذاري بر روي هيات علمي، تجهيزات و ساختمان بيشتر باشد، به همان نسبت ميزان بهره مندي شما بيشتر خواهد شد و در اين راه مي توانيد از وام هاي بانكي دراز مدت استفاده كنيد.

جاسبي با بيان اين كه بسياري از فارغ التحصيلان دانشگاه هاي دولتي خواستار بورسيه شدن در دانشگاه آزاد اسلامي هستند، گفت: بايد از فضا و امكانات به وجود آمده براي جذب هيات علمي حداكثر استفاده را ببريد.

وي با اشاره به اينكه مدارس سما به عنوان فرزندان خلف دانشگاه آزاد در مسير و خط درست قرار دارند، گفت: سما نيازمند كار زياد، برنامه ريزي مستمر، خلاقيت، ابتكار و نوآوري است تا با پويايي و به روز شدن، راه را براي توسعه آموزش عالي هموار كند.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي گفت: هرقدر كارشكني ها و اشكالات در مسير توسعه دانشگاه آزاد بيشتر باشد اجر شما نيز بيشتر خواهد بود.

در اين مراسم از علي امامي، رئيس آموزشكده فني و حرفه‌يي واحد ساري، مهندس حميد احمدزاده، رئيس آموزشكده فني و حرفه‌يي واحد تهران، محمدرضا كوچك زايي، رييس آموزشكده فني حرفه‌يي واحد زاهدان و علي اكبر نجفي، رئيس آموزشكده فني و حرفه‌يي واحد رشت به دليل كسب رتبه هاي برتر در ارزيابي عملكرد يك ساله سازمان سما تقدير شد.

انتهاي پيام
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 347]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن