تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813240529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/جنگ طلبان منفورند ؛ اعتراض گسترده اروپاييها به سفر بوش


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/جنگ طلبان منفورند ؛ اعتراض گسترده اروپاييها به سفر بوش
خبرگزاري مهر - گروه بين الملل: كاروان حامل رئيس جمهوري آمريكا در چند روز گذشته از خيابانهاي برخي از پايتختهاي اروپايي عبور كرد، اما بجاي استقبال مردم، با تظاهرات گسترده اي كه عليه آنان و در مخالفت با سياستهاي جنگ طلبانه آنها تدارك ديده شده بود، مواجه شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، وجهه آمريكا در سراسر جهان در دوره رياست جمهوري "جرج بوش" بشدت مخدوش شده و اروپايي ها همچون بسياري از مردم آمريكا و ساير كشورهاي جهان از سياستهاي جنگ طلبانه وي خسته شده اند و شمار زيادي از آنان اميدوارند كه رئيس جمهوري آينده اين كشور مواضعي متفاوت و در راستاي منافع جهاني داشته باشد.

البته جاي يادآوري دارد كه اين سفر بوش، سفر خداحافظي وي با اروپايي ها به شمار نمي رود زيرا وي قصد دارد ماه آينده در اجلاسي در ژاپن با رهبران اروپايي ديداري دوباره داشته باشد.

بوش در حال حاضر از كشورهاي اسلووني، آلمان و ايتاليا ديدار كرده و امروز جمعه نيز براي ديدار با صاحب كاخ اليزه به پاريس مي رود و در ادامه اين سفر به پلاك 10 خيابان داونينگ استريت لندن سري خواهد زد تا با "گوردون براون" نخست وزير انگليس و صاحب اين خانه به گفتگو بپردازد.

در اولين مرحله از سفر رئيس حمهوري آمريكا شاهد شديدترين تدابير امنيتي در اسلووني بويژه در فرودگاه "ليوبليانا" و در حومه پايتخت اين كشور كه مقر نشست سران آمريكا و اروپا در آن قرار داشت، هستيم.

اين تدابير امنيتي ويژه از روز جمعه گذشته در فرودگاه ليوبليانا و حومه آن برقرار شد و كارشناسان مواد منفجره همه نقاط فرودگاه از جمله ادارات و دفاتر هواپيمايي ها را به دقت مورد بازرسي قرار دادند.

اين درحالي است كه 15 دقيقه پيش از ورود هواپيماي مخصوص بوش، حريم هوايي اسلووني براي تمامي پروازها به استثناي هواپيماي رئيس جمهوري آمريكا بسته شد.

در همين حال، فعاليت تمامي مغازه ها، رستوران ها و پمپ بنزين ها در اطراف فرودگاه در هنگام عبور رئيس جمهوري آمريكا ممنوع اعلام شد. همچنين حركت كاميون هاي بيش از 5/3 تني بسوي شهر ليوبليانا و حومه آن نيز ممنوع اعلام شد.

برطبق گزارش مطبوعات اسلووني، ماموران امنيتي آمريكا با لباس هاي شخصي براي تامين امنيت رئيس جمهوري خود در محل حضور يافته و تمامي رفت وآمدها و نقاط را زير نظر گرفته بودند. اين درحالي است كه بيش از سه هزار مامور امنيتي اسلووني نيز با ماموران آمريكايي همكاري داشتند.

دولت اسلووني چند روز پيش از ورود بوش به اين كشور، برگزاري هر گونه تظاهراتي را ممنوع اعلام كرد كه در پي وجود اين ممنوعيت، مخالفان حضور بوش در اسلووني، تظاهرات آرامي را در پايتخت كشورشان برگزار كردند.

به گزارش مهر، تصميم بوش در كاخ سفيد براي آغاز حمله به كشورهاي افغانستان و عراق موجب شد كه كشورهاي اروپايي نيز به طور اجباري وارد اين جنگ شوند و شهروندان اروپايي مجبور شدند فرزندان خود را كه براي خدمت به كشور خود به ارتش پيوسته بودند، به جنگي پوچ و بيهوده بفرستند.

مرحله بعدي سفر بوش، سرزمين آلمان و دشمن سابق آمريكا در سال هاي جنگ جهاني دوم بود.

رهبران اروپا نيز ديگر هيچ دليلي براي همكاري با رئيس جمهوري كنوني آمريكا نمي بينند، چرا كه وي دوره اش رو به پايان است و اين درحالي است كه بوش تمام انرژي خود را صرف جنگ عراق كرد و اين مسئله تنفر گسترده اي را برايش در اروپا به همراه آورده است.

مردم اروپا از هم اكنون به رئيس جمهوري آتي آمريكا چشم دوخته اند.

در اولين نشانه ها براي مخالفت مردم آلمان با حضور بوش در كشورشان، يك نظرسنجي منتشر شد.

بر اساس اين نظرسنجي كه قبل از ديدار رئيس جمهوري آمريكا از آلمان صورت گرفت، بيش از سه چهارم از مردم اين كشور وي را فردي ناموفق دانستند.

اين درحالي بود كه گروههاي ضدجنگ آلماني نيز با برپايي تظاهراتي آرام سعي كردند مخالفت خود را با ورود سردسته جنگ طلبان دنيا در حال حاضر نشان دهند.

مسائلي همچون افغانستان، بحران جهاني غذا، كشمكش در خاورميانه، لبنان و برنامه هسته اي ايران موضوعاتي هستند كه رئيس جمهوري كنوني آمريكا درباره آنها با "آنجلا مركل" صدراعظم آلمان به گفتگو پرداخت.

پيش از آغاز سفر بوش به اروپا، بسياري از مقامات آمريكايي اين سفر را بدون نتيجه دانستند و اعلام كردند كه اين سفر هيچ نتيجه اي در پي نخواهد داشت.

بعد از حمله آمريكا به عراق در سال 2003 ميلادي، اروپايي ها با نگاهي شك برانگيز و بدون اعتماد به بوش مي نگرند و در همين حال، ميزان عدم محبوبيت وي در اروپا به طور قابل توجه اي كاهش يافته است.

رئيس جمهوري آمريكا در سومين مرحله از سفر خود وارد ايتاليا شد و اين درحالي بود كه مخالفان سياست هاي جنگ طلبانه بوش، خود را براي برپايي تظاهرات آماده كرده بودند.

مردم ايتاليا با برپايي تظاهرات گسترده ضدآمريكايي در سراسر اين كشور، به استقبال بوش رفتند.

اين تظاهرات اعتراض آميز در شهرهاي رم ، ميلان و پالرمو در نزديكي سفارت و كنسولگري هاي آمريكا در اين سه شهر برگزار شد. پايگاه هاي نظامي ايتاليا از ديگر مناطق تجمع فعالان ضد جنگ در ايتاليا بودند.

رئيس جمهور آمريكا در سفر سه روزه خود به ايتاليا با رئيس جمهوري، نخست وزير و پاپ بنديكت شانزدهم ديدار و گفتگو كرد.

وزارت كشور ايتاليا اعلام كرد كه بيش از 10 هزار مامور پليس در حفاظت از بوش شركت دارند.

به گزارش مهر، اروپا اكنون در برابر درخواست هاي كاخ سفيد براي اعزام نيروهاي بيشتر به مناطق جنگي عراق و افغانستان مقاومت مي كند و بيشتر چشم به رئيس جمهوري آتي آمريكا دوخته است.

مراحل بعدي سفر دوره اي بوش را كشورهاي فرانسه و انگلستان تشكيل مي دهند.

گروه هاي ضدجنگ در انگليس و فرانسه قصد دارند در مخالفت با سفر آتي رئيس جمهوري آمريكا، تظاهرات بزرگي را برپا كنند.

بوش اكنون و در آخرين سفر خود به قاره اروپا آمده تا اختلافات دو طرف را در زمينه برخي از مسائل ازجمله خاورميانه و محيط زيست حل كند، اما نشانه اي براي موفقيت اين سفر دوره اي وجود ندارد.
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن