تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798746084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروري بر اقتصاد و رويدادهاي آن در هفته گذشته تعطيلي اصناف و كارخانجات به دليل كمبود برق //كاهش قيمت نفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مروري بر اقتصاد و رويدادهاي آن در هفته گذشته تعطيلي اصناف و كارخانجات به دليل كمبود برق //كاهش قيمت نفت


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: با وجود تعطيلاتي كه آخرين روز آن منتهي به هفته گذشته بود اقتصاد كشور هفته آرامي را سپري نكرد و از اين ميان وزارت نيرو گوي رقابت را از ساير وزارت خانه ها و سازمان ها ربود .

***پيشنهاد وزارت نيرو به اصناف و صاحبان صنايع:
برق نداريم تعطيل
از ابتكارات وزارت نيرو جهت كاهش مصرف برق تعطيلي اصناف در ساعات اوليه شب و خواب يك هفته اي كارخانجات بود كه اين امر نظرات كارشناسي زيادي كه اغلب آنها منفي بود را نيز بدنبال داشت .
***قيمت نفت كاهش يافت
در پي افزايش نسبي ارزش دلار در برابر يورو- پول واحد اروپا- و ين ژاپن، قيمت نفت در معاملات امروز بازار نيويورك اندكي كاهش يافت.
در معاملات امروز بازار سنگاپور قيمت نفت با 99 سنت كاهش به 135 دلار و 39 سنت رسيد.
قيمت نفت در معاملات روز گذشته بازار سنگاپور با پنج دلار و هفت سنت افزايش نسبت به روز قبل از آن در 136 دلار و 38 سنت ثابت مانده بود.
همچنين قيمت نفت خام برنت درياي شمال، در معاملات روز چهارشنبه بازار لندن، با 95 سنت كاهش به 134 دلار و هفت سنت رسيد.
كارشناسان معتقدند كه بي ثباتي وضعيت دلار در برابر ارزهاي جهاني و ادامه اختلال در روند توليد نفت در نيجريه باعث شده كه قيمت نفت همچنان بالا باقي بماند.
به عقيده آن ها افزايش تقاضاي چين و ديگر اقتصادهاي در حال رشد براي سوخت از عوامل افزايش بي سابقه قيمت نفت است.
در پي ادامه روند افزايش قيمت نفت و پس از اين كه روز جمعه گذشته ( 17 خرداد) قيمت نفت خام به ركورد تاريخي بيش از 139 دلار در هر بشكه رسيد،عربستان سعودي پيشنهاد كرد كه كشورهاي بزرگ توليد كننده و مصرف كننده نفت براي گفت و گو درمورد وضعيت بازار نفت نشستي را برگزار كنند.
اين نشست قرار است روز 22 ژوئن (دوم تيرماه) در شهر بندري جده در عربستان سعودي برگزار شود
***صادرات نان ممنوع شد
مدير كل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت از ممنوعيت صادرات نان از محل آرد يارانه اي خبر داد.

***نفت به 200 دلار مي رسد
رئيس جمهوري ونزوئلا براي چندمين بار پيش بيني كرد كه قيمت نفت به 200 دلار خواهد رسيد .
با اين حال چاوس نگفت كه احتمالا چه زماني پيش بيني وي تحقق پيدا مي كند. ، چاوس افزايش بي سابقه قيمت نفت را به كاهش ارزش دلار در برابر ارزهاي جهاني، تهديدهاي آمريكا عليه ايران و آن چه وي " مديريت بد" اقتصادي در آمريكا مي خواند نسبت داد.
قيمت نفت در معاملات روز جمعه گذشته ( 17 خرداد) براي اولين بار در تاريخ معاملات نفتي از 139 دلار در هر بشكه فراتر رفت. ونزوئلا يكي از كشورهاي عضو اوپك و پنجمين صادر كننده بزرگ نفت به آمريكا است.
آخرين پيش بيني از سوي شركت گارپروم روسيه نيز حاكي است كه بهاي نفت درآينده نه چندان دور به بشكه اي 250 خواهد رسيد

***با حضور رئيس‌جمهور در كارگروه اشتغال و صنعت و معدن راهكارهاي اشتغالزايي و رونق صنعت و معدن چهارمحال و بختياري بررسي شد
در جلسه كارگروه اشتغال و صنعت و معدن كه در اولين روز از دومين سفر استاني دولت به چهارمحال و بختياري برگزار شد، راهكارهاي رفع بيكاري و مشكلات بخش صنعت و معدن بررسي شد.
دكتر محمود احمدي‌نژاد در اين جلسه با اشاره به ظرفيت‌هاي فراوان استان چهارمحال و بختياري تأكيد كرد: مردم به ويژه جوانان و همچنين مسؤؤلان استان بايد با همت، تلاش و استفاده از منابع و امكانات موجود نرخ بيكاري در چهارمحال و بختياري را كاهش داده و صنعت استان را توسعه دهند.
رئيس‌جمهور همچنين رهنمودهاي لازم را براي اشتغالزايي و پيشرفت صنعت و معدن استان بيان كرد.
در جلسه كارگروه اشتغال و صنعت و معدن چهارمحال و بختياري تعدادي از نمايندگان بخش خصوصي و كارآفرينان در سخناني با بيان مشكلات و موانع پيش‌روي بخش صنعت، راهكارهاي پيشنهادي خود را براي رفع اين موانع و ايجاد اشتغال و رونق صنايع در استان ارايه كردند.

***جامع ترين سايت فروش اينترنتي محصولات ايران خودرو راه اندازي شد
شركت ايران خودرو به منظور پاسخ گويي به نياز مشتريان و حذف واسطه ها جامع ترين سايت اينترنتي فروش محصولات خود راراه اندازي كرد .
محمدجامعي مقدم مديرعامل شركت توسعه تجارت و خدمات خودرو با اعلام خبر فوق اظهارداشت:مشتريان مي توانند با مراجعه به اين سايت نسبت به خريد خودرو موردعلاقه خود اقدام كنند.
وي اظهارداشت: متقاضيان خريد خودرو با مراجعه به وب سايت مربوطه، از جديدترين شرايط فروش خودرو مطلع شده و كليه مراحل ثبت نام خود را بدون نياز به مراجعه به نمايندگي انجام دهند.
مديرعامل شركت توسعه تجارت و خدمات خودرو اظهار داشت: بعد از ثبت نامه مشتريان مي توانند با كد رهگيري كه به آنها اختصاص داده مي شود تمام مراحل خريد خودرو خود را كنترل كنند.
وي ادامه داد: اين نوع فروش موجب مي شود تا مشتريان بتوانند در اسرع وقت خودروي مورد نظر را با شرايط دلخواه و قيمت مورد اطمينان، خريداري كنند.
جامعي مقدم اظهار داشت: مشتريان با مراجعه به اين سايت مي توانند براي پرداخت وجوه استفاده از روشهاي معمول پرداخت الكترونيك نيز استفاده نمايند.
مديرعامل شركت توسعه تجارت و خدمات خودرو اظهارداشت:در ثبت نام اينترنتي مشتري مي تواند از مزاياي انتخاب كارت طلايي بدنه استفاده و درصورت انتخاب بايدمبلغ كارت طلايي را به ستون قيمت اضافه كند.

***ذخاير نفتي آمريكا به شدت كاهش يافت
وزارت انرژي آمريكا از كاهش شديد و غيرمنتظره ذخاير نفتي اين كشور در هفته گذشته براي چهارمين هفته پياپي خبر داد.
وزارت انرژي آمريكا در گزارش هفتگي خود اعلام كرد ميزان ذخاير نفت خام اين كشور در هفته منتهي به شش ژوئن (17 خرداد ماه) چهار ميليون و 600 هزار بشكه كاهش داشته و به 302 ميليون و 200 هزار بشكه رسيده است. اين در حالي است كه تحليلگران پيش بيني مي كردند ميزان اين ذخاير تنها يك ميليون و 500 هزار بشكه كاهش داشته باشد.
ميزان ذخاير نفت خام آمريكا هم اكنون 5/13 درصد كمتر از مدت مشابه در سال گذشته است.
در حالي كه تنها چند هفته به آغاز فصل اوج مصرف بنزين در آمريكا باقي مانده است، ميزان ذخاير بنزين اين كشور يك ميليون بشكه افزايش يافته و به 210 ميليون و يكصد هزار بشكه رسيده است. اين در حالي است كه تحليلگران پيش بيني مي كردند ميزان اين ذخاير يك ميليون و 450 هزار بشكه افزايش پيدا كند.
ميزان ذخاير بنزين آمريكا هم اكنون 4/3 درصد بيش از مدت مشابه در سال گذشته است اما با اين حال هنوز هم كمتر از ميانگين معمول براي اين موقع از سال است.
بر اساس گزارش وزارت انرژي آمريكا، ميزان ذخاير فرآورده هاي پالايشي اين كشور كه شامل گازوئيل و سوخت گرمايشي نيز مي شود، در هفته گذشته دو ميليون و 300 هزار بشكه افزايش داشته و به 114 ميليون بشكه رسيده است كه اين افزايش تقريبا برابر با رقمي (دو ميليون بشكه) است كه تحليلگران پيش بيني كرده بودند.
ميزان كنوني ذخاير فراورده هاي پالايشي آمريكا 5/8 درصد كمتر از مدت مشابه در سال گذشته است.
پالايشگاه هاي آمريكا در هفته گذشته با 6/88 درصد از ظرفيت خود كار كرده اند در حالي كه اين رقم در دو هفته قبل 7/89 درصد بود.
ميانگين مصرف فراورده هاي نفتي در آمريكا ظرف چهار هفته اخير 20 ميليون و 400 هزار بشكه در روز بوده است كه در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته 3/1 درصد كاهش داشته است.
ميانگين تقاضاي بنزين در آمريكا نيز در چهار هفته گذشته 9 ميليون و 300 هزار بشكه در روز بوده است كه اين رقم نيز 3/1 درصد كمتر از مدت مشابه در سال 2007 است.
آمريكا بزرگترين مصرف كننده نفت و فراورده هاي نفتي در دنيا است و گزارش هاي هفتگي كه وزارت انرژي اين كشور از ميزان ذخاير نفتي آن منتشر مي كند بر قيمت نفت خام در بازارهاي جهاني كاملا تاثيرگذار است.

** ابلاغ قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن از سوي رئيس جمهور
رئيس جمهور قانوني را ابلاغ كرد كه بر اساس آن، به دولت اجازه داده مي‌شود نسبت به واگذاري زمين تحت تملك خود با اعمال تخفيف و... اقدام كند.
قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن در جلسه علني 25 ارديبهشت 87 مجلس شوراي اسلامي تصويب شده و در دوم خرداد ماه به تاييد شوراي نگهبان رسيده است.
بر اساس اين قانون، به منظور تامين مسكن و سهولت دسترسي فاقدين مسكن بويژه گروه هاي كم درآمد به خانه مناسب، ‌ارتقا كيفي و كمي مسكن توليدي كشور، حمايت از سرمايه‌گذاري در امر توليد مسكن با استفاده از فناوري هاي نوين و توليد صنعتي مسكن، بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده شهري و سكونت گاههاي غير رسمي و مقاوم سازي واحدهاي مسكوني موجود، دولت موظف است از طريق حمايت هاي لازم از قبيل تامين زمين مناسب و كاهش يا حذف بهاي زمين از قيمت تمام شده مسكن، تامين تسهيلات بانكي ارزان قيمت، اعمال معافيت هاي مالياتي و تامين ساير نهاده هاي مورد نياز بخش مسكن در چارچوب مفاد اين قانون، تدوين نظامات و مقررات ملي ساخت و ساز و اعمال نظارت بر تحقق آنها و افزايش ظرفيت سرمايه‌گذاري در بخش توليد و عرضه مسكن با هدف تامين مسكن براي فاقدين مسكن (جهت هر خانوار يك بار) با رعايت مقررات ملي ساختمان و الگوي مصرف مسكن و اصول شهرسازي و معماري اقدام نمايد.
بر اساس قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن، همچنين به دولت اجازه داده مي‌شود نسبت به واگذاري زمين تحت تملك خود با اعمال تخفيف، تقسيط يا واگذاري حق بهره‌برداري به صورت اجاره‌اي ارزان قيمت در قالب حمايت از توليد و عرضه مسكن اجاره‌اي توسط بخش غيردولتي متناسب با مدت بهره‌برداري از واحد مسكوني به صورت اجاره‌ا ي و حمايت از توليد و عرضه مسكن براي گروه هاي كم درآمد اعضاء تعاوني هاي مسكن يا تحت پوشش نهادهاي متولي اين گروهها يا خيرين مسكن ساز و ساير تشكلهاي غير دولتي مرتبط اقدام كند.

**3فروند هواپيماي مسافري اين هفته وارد ناوگان كشور مي شود
سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد : اين هفته 3 فروند هواپيماي توپولف 154 با 495 صندلي پروازي به ناوگان هوايي كشور افزوده مي
رضا جعفر زاده سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به اينكه در دو ماه اخير3 فروند هواپيماي مسافربري جديد به ناوگان هوايي ماهان ، كاسپين ، ايرتور اضافه شده است گفت : تقاضا در بخش حمل و نقل هوايي بيش از ظرفيت موجود است به همين منظور بحث توسعه ناوگان در صدر برنامه هاي سازمان قرار دارد .
وي افزود : با همت متخصصينداخلي و نظارت استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري سه فروند ديگر از هواپيماهايي كه به علت رسيدن چك هاي گراند شده بودند به ناوگان حمل و نقل ملحق شدند.
جعفر زاده تاكيد كرد: با توجه به افزايش تقاضاي سفر در تابستان ، توسعه ناوگان اولويت اين بخش است و دستورات لازم براي امادگي پذيرايي از مسافران تابستاني به شركت هاي هواپيمايي ابلاغ شده است.
وي افزود : ايران با 84 كشور در پنج قاره جهان تفاهم نامه همكاري در بخش حمل و نقل هوايي امضا كرده است و سال گذشته30 ميليون مسافر در فرودگاه هاي كشور جابجا شدند كه شامل 12 ميليون مسافر داخلي ، 7 ميليون مسافر خارجي و بقيه هم مسافران 155 هزار پرواز عبوري و ترانزيتي بود.
در دو ماه اخير نيز 134 هزار و 476 زائر خانه خدا با 445 پرواز شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به حج عمره اعزام شدند.

**از سوي رئيس جمهور تسهيلات جديد براي بيمه شدگان كشوري و لشكري ابلاغ شد
رئيس جمهور قانوني را ابلاغ كرد كه به موجب آن در صورت مطالبه نشدن مستمري توسط مستمري بگيران بازنشسته يا از كار افتاده كشوري و لشگري به مدت شش ماه، بازماندگان واجد شرايط آنها، حق دارند موقتا مستمري يا حقوق وظيفه قانوني خود را دريافت كنند. بهباشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز " به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، رئيس جمهور در تاريخ 19/3/1387 قانون الحاق يك تبصره به ماده (80) قانون تأمين اجتماعي و ماده (153) قانون ارتش جمهوري اسلامي ايران مصوب 1366 و ماده (171) قانون مقررات استخدامي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مصوب 1370 را ابلاغ كرد كه بر اساس آن بازماندگان واجد شرايط بيمه شده متوفي در صورت فوت بيمه شده بازنشسته، فوت بيمه شده از كار افتاده مستمري بگير، فوت بيمه شده اي كه در ده سال آخر حيات خود حداقل حق بيمه يك سال كار را در آخرين سال حيات پرداخته باشد و مواردي كه بيمه شده بر اثر حادثه ناشي از كار يا بيماري هاي حرفه اي فوت كند، بازماندگان مستمري دريافت خواهند كرد.
بر اساس اين تبصره كه همچنين به قانون استخدامي ارتش و قانون استخدامي سپاه پاسداران نيز الحاق مي‌شود، هرگاه مستمري بگير بازنشسته يا از كار افتاده به مدت شش ماه مستمري بازنشستگي يا از كارافتادگي كلي خود را مطالبه نكند، بازماندگان واجد شرايط وي حق دارند موقتا مستمري و يا حقوق وظيفه قانوني خود را تقاضا و دريافت كنند و در صورتي كه معلوم شود شخص مذكور در حال حيات است، وضع مستمري او به حالت اول اعاده مي‌شود.
مطابق اين قانون كه در تاريخ 18/2/1387 به تصويب مجلس شوراي اسلامي و پس از آن به تأييد شوراي نگهبان رسيد، بازنشستگان كليه صندوق‌هاي بازنشستگي كشور نيز مشمول اين تبصره خواهند بود.

**صمصامي خواستار كنترل اضافه برداشت و كاهش بدهي بانك ها به بانك مركزي شد
سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي ، در نامه اي به مديران عامل بانك هاي كشور كنترل اضافه برداشت بانك ها و كاهش بدهي آنها را به بانك مركزي خواستار شد .
، حسين صمصامي ، در اين نامه از مديران عامل بانك ها خواست برنامه عملياتي و مدون خود براي جلوگيري از افزايش بدهي بانكها به بانك مركزي را به اين وزارتخانه ارائه دهند .
در نامه سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي به مديران عامل بانك ها ، با اشاره به رشد 87 درصدي مانده مطالبات بانك مركزي از بانك ها ، از مبلغ 77 هزار ميليارد ريال در ابتداي سال 1386 به مبلغ 144 ميليارد ريال در پايان سال و نيز تداوم اين روند در سال 1387كه منجر به افزايش12 درصدي اين مطالبات از اين رقم به 166 هزار ميليارد ريال تا بيست و نهم فروردين ماه شده ، از بانك ها خواسته شده است تا به كاهش بدهي هاي خود به بانك مركزي اقدام كنند .
سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي در ادامه همچنين با بيان اينكه ميزان اضافه برداشت بانك ها از بانك مركزي ، از 14 هزار ميليارد ريال در پايان سال 1385 به بيش از 85 هزار ميليارد ريال در پايان سال 86 رسيده ، اظهار داشته است : ارائه چنين روندي نه تنها به مصلحت شبكه بانكي كشور نيست ، بلكه با پرداخت نرخ جريمه 34 درصد بابت اضافه برداشت بانك ها از بانك مركزي، موجب تحميل هزينه سنگين به بانك ها شده است و در نهايت منجر به كاهش سود دولت و ضرر و زيان خواهد شد .
سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي در اين نامه همچنين رئيس هيئت نظارت بانك مركزي را به ارائه گزارش روند اضافه برداشت بانك ها به صورت هفتگي موظف كرده است .

**از سوي بانك مركزي و وزارت كار اعلام شد: 98 درصد بنگاه هاي زودبازده در پنج استان كشور اجرايي شده است
بررسي نحوه اجرايي بنگاه هاي زودبازده از سوي كارشناسان بانك مركزي و وزارت كار نشان مي دهد روند تاسيس بنگاه ها با موفقيت در حال اجرا است .

**بازهم تعطيلي... بعد از اصناف نوبت به صاحبان صنايع رسيد
در پي پيشنهاد وزارت نيرو براي تعطيلي اصناف با تاريكي هوا، به صاحبان صنايع بخشنامه شد كه به علت كمبود برق، كارخانجات خود را به مدت 15 روز تعطيل كنند.
بعد از اينكه معاون وزيرنيرو در امور برق و انرژي پيشنهاد سنجيده خود را مبني برتعطيلي اصناف درساعت 30/20 ارايه كرد و جبران خسارت آنها، حال نوبت به صاحبان صنايع شده است تا اين وزارتخانه را در رفع كمبودهايش ياري دهد.
اين بار وزارت نيرو به صنايع توليد كننده دستور داده است كه به علت كمبود برق كارخانجات خود را به مدت 15 روز تعطيل كنند.
اين بخشنامه حتي براي كارخانجاتي كه محصولات خود را صادر مي كنند نيزفرستاده شده است واجرايي شدن اين دستور تبعات بدي را به همراه خواهد داشت.
حال بايد تصوركرد كه خسارات ناشي از اين تعطيلي ها چه مبلغ هنگفتي را تشكيل خواهد داد و چه كسي جوابگو و جبران كننده اين خسارات خواهد بود.

**قيمت نفت كاهش يافت
در پي افزايش نسبي ارزش دلار در برابر يورو- پول واحد اروپا- و ين ژاپن، قيمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار نيويورك اندكي كاهش يافت.
در معاملات اين روز بازار سنگاپور قيمت نفت با 99 سنت كاهش به 135 دلار و 39 سنت رسيد.
قيمت نفت در معاملات روز گذشته (چهارشنبه) بازار سنگاپور با پنج دلار و هفت سنت افزايش نسبت به روز قبل از آن در 136 دلار و 38 سنت ثابت مانده بود.
همچنين قيمت نفت خام برنت درياي شمال، در معاملات روز چهارشنبه بازار لندن، با 95 سنت كاهش به 134 دلار و هفت سنت رسيد.
كارشناسان معتقدند كه بي ثباتي وضعيت دلار در برابر ارزهاي جهاني و ادامه اختلال در روند توليد نفت در نيجريه باعث شده كه قيمت نفت همچنان بالا باقي بماند.
به عقيده آن ها افزايش تقاضاي چين و ديگر اقتصادهاي در حال رشد براي سوخت از عوامل افزايش بي سابقه قيمت نفت است.
در پي ادامه روند افزايش قيمت نفت و پس از اين كه روز جمعه گذشته ( 17 خرداد) قيمت نفت خام به ركورد تاريخي بيش از 139 دلار در هر بشكه رسيد،عربستان سعودي پيشنهاد كرد كه كشورهاي بزرگ توليد كننده و مصرف كننده نفت براي گفت و گو درمورد وضعيت بازار نفت نشستي را برگزار كنند.
اين نشست قرار است روز 22 ژوئن (دوم تيرماه) در شهر بندري جده در عربستان سعودي برگزار شود.

**صادرات نان ممنوع شد
مدير كل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت از ممنوعيت صادرات نان از محل آرد يارانه اي خبر داد.
مديركل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ايران در نامه اي به دفتر صادرات گمرك نوشت: بر اساس اعلام سرپرست هماهنگي آرد و نان شركت مادر تخصصي بازرگاني دولت ايران، صادرات انواع نان صرفنظر از منبع تامين آرد آن ( به جز آرد واردات موقت موضوع ماده 12 قانون مقررات صادرات و واردات ) ممنوع است.
پيش از اين نيز به دليل افزايش قيمت جهاني آرد و براي تامين آرد مصرفي عموم مردم و در راستاي حمايت از توليد آرد داخلي و مديريت آثار ناشي از خشكسالي دولت ضمن افزايش ارزش صادراتي گندم و آرد در برخي موارد نيز سهميه آرد برخي صنوف مانند صنعت ماكاروني را قطع كرده است.

** رييس سازمان امور عشاير كشور : 120 هزار خانوار عشايري تا پايان برنامه چهارم اسكان داده مي شوند
رييس سازمان امور عشاير كشورگفت: تا پايان برنامه چهارم 120 هزار خانوار عشايري اسكان داده مي شوند.
جهانشاه صديق رييس امور عشايركشور درجمع خبرنگاران گفت: حدود 65 درصد از عشاير از خدمات جايگزيني سوخت فسيلي بهره مند شده اند.
وي براي مقابله با بحران خشكسالي گفت: دربين عشاير حدود 250 تانكر سيار براي جابجايي آب، دوهزار تانكر ثابت وچرخدار و100 دستگاه تانكر سيارتوزيع و600 دستگاه تانكر اضافه جهت رساندن آب درخواست شده است.
صديق درخصوص خريد دام عشاير توسط شركت پشتيباني دربحران خشكسالي گفت: 400 هزار راس دام توسط شركت پشتيباني ازعشاير وحدود 60 هزارراس دام نيز توسط اتحاديه ها وتعاوني ها خريداري شده است.
وي از درخواست 20درصدي علوفه دامي عشاير خبرداد وگفت: با وجود اين ميزان درخواست شركت پشتيباني ميزان بيشتر ازدرخواست را دراختيار عشاير قرارمي دهد.

**ايران و بوليوي همكاري هاي كشاورزي خود را گسترش مي دهند
جمهوري اسلامي ايران و بوليوي همكاري هاي كشاورزي خود را گسترش مي دهند.
مهندس محمدرضا اسكندري وزيرجهاد كشاورزي درديدار با كارلوس كارسيا فرستاده ويژه رييس جمهور بوليوي پيرامون مهمترين زمينه هاي همكاري دو كشور دربخش كشاورزي گفت وگو كرد.
وزيرجهادكشاورزي دراين ديدار با اشاره به سطح بالاي روابط سياسي دوكشور اظهارداشت: ظرفيت هاي بسيار زيادي براي همكاري دوكشور درزمينه كشاورزي وجود دارد كه بايد شناسايي و به توسعه روابط بينجامد./120
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 434]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن