تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817640190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پس از ماهها سرگرداني،اولمرت رفتني شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پس از ماهها سرگرداني،اولمرت رفتني شد
ايهود اولمرت در هفته هاي اخير با رسوايي مربوط به دريافت مبلغي معادل پانصد هزار دلار به صورت رشوه و يا كمك هاي غير قانوني به صندوق انتخاباتي خود روبرو بوده و چند بار از سوي ماموران پليس مورد پرسش قرار گرفته است ،دستور داده است كه اعضاي حزب خود را براي برگزاري انتخابات رهبري حزب در تاريخي كه بعدا اعلام مي شود آماده كنند.
نخست وزير اسرائيل در پي فشارهايي براي كناره گيري از سمت خود، دستور برگزاري انتخابات رهبري حزب حاكم كديما را صادر كرده است.

به گزارش بي بي سي، امروز 23 خرداد،دفتر ايهود اولمرت، نخست وزير اسرائيل و رهبر حزب كاديما، اعلام داشت كه وي دستور داده است كه اعضاي حزب خود را براي برگزاري انتخابات رهبري حزب در تاريخي كه بعدا اعلام مي شود آماده كنند.

انتخابات رهبري كاديما مي تواند به بركناري اولمرت از سمت رهبري حزب و در نتيجه، مقام نخست وزيري منجر شود.

ايهود اولمرت در هفته هاي اخير با رسوايي مربوط به دريافت مبلغي معادل پانصد هزار دلار به صورت رشوه و يا كمك هاي غير قانوني به صندوق انتخاباتي خود روبرو بوده و چند بار از سوي ماموران پليس مورد پرسش قرار گرفته است.

در عين حال، مقامات قضايي اسرائيل هنوز اتهاماتي را عليه اولمرت وارد نكرده اند.

وي پذيرفته است كه قبل از تصدي سمت نخست وزيري در سال 2006، مبالغي را از موريس تالانسكي، بازرگان يهودي آمريكايي، دريافت كرده بود اما اين مبالغ را كمك هاي قانوني در حمايت از مبارزات انتخاباتي توصيف كرده است.

اولمرت گفته بود كه در صورتي كه رسما به تخلف مالي متهم شود، از سمت خود كناره مي گيرد اما اين وعده باعث كاهش فشار از داخل و خارج حزب براي كناره گيري او نشد.

تصميم ايهود اولمرت به برگزاري انتخابات حزبي پس از آن اعلام مي شود كه برخي اعضاي ارشد حزب كاديما و اعضاي كابينه ائتلافي كناره گيري او از نخست وزيري را توصيه كردند.

به گفته مخالفان اولمرت تضعيف موقعيت او بر مذاكرات با فلسطينيان تاثيري منفي داشته است

هنوز تاريخي براي برگزاري انتخابات رهبري حزب كاديما تعيين نشده اما منابع حزبي مي گويند كه احتمالا اين انتخابات پس از انجام تحقيقات از تالانسكي در روز 17 ژوئيه برگزار مي شود.

در چند هفته اخير، برخي از ناظران سياسي گفته بودند كه مواجهه با يك رسوايي مالي در كنار انتقادات ديگري كه از رهبري اولمرت در مقام نخست وزيري به عمل آمده باعث تضعيف موقعيت وي در مقام نخست وزيري شده است.

به گفته ناظران، ترديد در مورد آينده سياسي اهود اولمرت و ضعف او در مقام نخست وزيري مي تواند بر توانايي او در مذاكرات صلح با فلسطينيان تاثيري منفي بگذارد و مانع از پيشرفت رضايتبخش در اين مذاكرات شود.

به همين دليل، چند حزب شريك در دولت ائتلافي و برخي از اعضاي ارشد حزب كاديما تاكيد داشته اند كه درگير شدن ايهود اولمرت با يك رسوايي مالي، حتي اگر به طرح اتهام كيفري عليه او منجر نشود، براي كناره گيري از سمت نخست وزيري كافي است.

از جمله هفته گذشته زيپي ليوني، وزير خارجه اسرائيل و از اعضاي ارشد حزب كاديما، گفت كه اعضاي حزب بايد موضوع انتخاب رهبر جديدي را مورد توجه قرار دهند.

از ليوني به عنوان يكي از نامزدهاي مهم انتخابات رهبري كاديما و جانشين احتمالي اولمرت نام برده مي شود.

همچنين، روز چهارشنبه ايهود باراك، رهبر حزب كارگر و شريك اصلي در دولت ائتلافي، بار ديگر گفت كه در صورتي كه آقاي اولمرت از سمت خود كنار نرود، ادامه عضويت حزب كارگر در دولت ائتلافي را به مصلحت نمي داند.

در حال حاضر، حزب كاديما بيست و نه كرسي از يكصد و بيست كرسي كنست - پارلمان اسرائيل - را در اختيار دارد و بدون حمايت حزب كارگر، با نوزده عضو در پارلمان، ادامه كار دولت ائتلافي امكانپذير نيست.

در صورت خروج حزب كارگر از دولت، برگزاري انتخابات پيشرس اجتناب ناپذير مي بود در حاليكه با توجه به دشواري هاي اولمرت، ممكن بود حزب كديما نتواند موقعيت خود را به عنوان بزرگترين حزب در پارلمان حفظ كند.

ايهود اولمرت، كه شصت و سه سال دارد، براي نخستين بار در سال 1973 و سن بيست و هشت سالگي به عضويت پارلمان اسرائيل انتخاب شد و با تشكيل حزب ليكود در همان سال، به عضويت اين حزب در آمد.

در سال هاي بعد، آقاي اولمرت سمت هاي مختلفي را در كابينه هاي اسرائيل بر عهده داشت و براي مدتي نيز شهردار بيت المقدس بود.

در سال 2003، وي دوباره به نمايندگي كنست انتخاب شد و به عضويت دولت آريل شارون، نخست وزير در آمد.

پس از خروج آريل شارون از حزب ليكود و تاسيس حزب كاديما در سال 2005، ايهود اولمرت نيز به حزب جديد پيوست و به عضويت كابينه در آمد و آخرين سمت او در كابينه شارون، تصدي وزارت دارايي بود.

در ژانويه سال 2006 كه آقاي شارون به دليل بيماري، قدرت ادامه كار را از دست داد، اهود اولمرت سمت كفيل نخست وزيري را بر عهده گرفت و در ماه مه همان سال، رسما به نخست وزيري منصوب شد.

يكي از مهمترين تصميم هايي كه ايهود اولمرت در مقام نخست وزير اسرائيل اتخاذ كرد، مقابله با نيروهاي حزب الله لبنان و اجراي عمليات گسترده عليه اين كشور در تابستان سال 2006 بود كه سرانجام با مداخله شوراي امنيت، به برقراري آتش بس منجر شد.

عملكرد ضعيف ارتش اسرائيل در اين جنگ انتقادات گسترده اي را در داخل اسرائيل به دنبال آورد و ضربه سنگيني را به اعتبار آقاي اولمرت در افكار عمومي اين كشور وارد ساخت.
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن