تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805491962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويژه برنامه هاي اوقات فراغت تابستان امسال تشريح شد: برگزاري 122 جشن تابستاني در بوستان هاي شهر تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ويژه برنامه هاي اوقات فراغت تابستان امسال تشريح شد: برگزاري 122 جشن تابستاني در بوستان هاي شهر تهران
تهران - خبرگزاري ايسكانيوز:معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران با تشريح ويژه برنامه هاي اين نهاد براي اوقات فراغت خانواده ها و دانش آموزان در تابستان امسال، افزود: تابستان امسال هر هفته در 122 نقطه از شهر تهران جشن برگزار مي شود.
به گزارش روز پنج شنبه گروه اجتماعي باشگاته خبرنگاران دانشجويي ايران «ايسكانيوز»احمد نوريان با اشاره به راه هاي رسمي و غير رسمي گذران اوقات فراغت گفت: اگر براي زمان يا فرصت هاي فراغتي افراد به درستي برنامه ريزي نشود و جهت دهي لازم صورت نگيرد يا مصداق گذران وقت به بطالت خواهد بود يا در شرايط بدتر، براي فرد يا جامعه آسيب زا مي شود كه از جمله اين راه ها مي توان به پرسه زني بي هدف در خيابان ها و پارك ها، جستجوهاي اينترنتي بي هدف، دوستيابي هاي غير معمولي پنهاني در بين جنس مخالف، حضور در محافل و مجالس خوش گذراني هاي افراطي ، استعمال مواد مخدر و مصرف الكل، تخريب اموال عمومي، مزاحمت ها، بزه ها و بالاخره ارتكاب به جرم اشاره كرد.
وي در ادامه استفاده از محصولات فرهنگي مانند تلويزيون، سينما، تئاتر، گردشگري و غيره ، توليد آثار هنري بويژه هنرهاي تجسمي، خط ، نقاشي، صنايع دستي و غيره ، انجام فعاليت هاي ورزشي، بازي هاي سنتي و جديد مانند حضور در شهربازي ها، ديد و بازديد هاي فاميلي و صله رحم، فعاليت هاي مذهبي، فعاليت هاي علمي آزاد، مشاركت در امور اجتماعي و فعاليت هاي فرهنگي و اقتصادي، حرفه آموزي و مهارت آموزي، كتابخواني و ... به عنوان بهترين راه هاي گذران اوقات فراغت به خانواده ها و بويژه دانش آموزان و دانشجويان توصيه كرد.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران به كاركرد هاي مثبت گذران صحيح اوقات فراغت اشاره و تاكيد كرد: در صورتيكه فرصت هاي فراغتي اقشار مختلف مردم بويژه نوجوانان و جوانان به درستي شناسايي و براي آن برنامه ريزي صحيح شود. كاركرد هاي مهم و قابل توجهي از قبيل افزايش تعلق و همبستگي ، رشد خلاقيت و خود شكوفايي ، بهره مندي از زندگي با كيفيت، واكسينه شدن در برابر آسيب هاي رواني و اجتماعي ، رشد شخصيت اجتماعي و جامعه پذيري، تقويت هويت ديني و ملي و در نهايت تقويت سرمايه اجتماعي را به دنبال خواهد داشت.
نوريان همچنين فرصت ها و زمان هاي فراغت را محدود به سه ماهه تابستان ندانست و تصريح كرد: اين اوقات به سه دسته عمده تقسيم مي شود كه شامل فراغت روزانه يا كوتاه مدت، فراغت پايان هفته يا ميان مدت و فرصت هاي فراغتي چند هفته اي و بيشتر يا بلند مدت مي شود كه بهترين آن تعطيلات تابستاني است.
وي گفت: توجه به تنوع درگذران اوقات فراغت با لحاظ تفاوت هاي فرهنگي، سني و جنسيتي شهروندان تهراني امر مهمي است كه بايد مد نظر مسوولان قرار گيرد. لذا بنا به تاكيد شهردار تهران، مديران سطوح مختلف بايد در برنامه ريزي ها به فرصت هاي پيراموني زندگي افراد توجه داشته و به خانواده در مديريت اين اوقات كمك شود.
وي همچنين در خصوص تفاوت هاي برنامه هاي ويژه اوقات فراغت امسال با سال هاي گذشته، گفت: عملكرد سال گذشته شهرداري در حوزه اوقات فراغت، مورد بررسي و آسيب شناسي قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و تهديدات استخراج شد و ان شاء ا... با جهت گيري مناسب تري برنامه هاي سال جديد را تنظيم كرده ايم.
وي رويكرد هاي برنامه هاي غني سازي اوقات فراغت امسال را بر شمرد و تصريح كرد: رويكرد نخست مديريت شهري ، طراحي و اجراي برنامه ها بر اساس محله محوري است و سعي شده ظرفيت هاي محله اي در اين بخش به كارگيري شده و گروه هاي سرود، عكس، نمايش فيلم، نشريه محلي و غيره در 371 محله تهران تشكيل خواهد شد كه خروجي كار آنها در قالب جشنواره هايي مانند جشنواره فيلم محله و ... عرضه مي گردد.
وي همچنين از توسعه جشن هاي محلي به مناسبت سي امين سال استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي خبر داد و افزود: سال گذشته در قالب طرح سامانه هاي نشاط و با هدف توسعه نشاط و شادابي در جامعه و ادخال سرور در قلوب شهروندان، ايجاد فضاهاي مفرح، پند آموز و آموزش دهنده، هر هفته در 66 نقطه از شهر تهران ، جشن هاي محلي برگزار مي شود كه امسال اين جشن ها به 122 نقطه از شهر تهران افزايش خواهد يافت.
نوريان سومين رويكرد معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران و سازمان فرهنگي و هنري در برگزاري ويژه برنامه هاي اوقات فراغت را جلب مشاركت حداكثري نهادها و سازمان ها دانست و افزود: با همكاري آموزش و پرورش بودجه اي پيش بيني كرده ايم تا در زمينه تقويت تحصيلي دانش آموزان پايه اول دبيرستان اقدام شود.
وي اضافه كرد: با كانون پرورش فكري نيز مذاكره و توافقاتي داشتيم تا در تابستان امسال در زمينه هايي چون عرضه محصولات فرهنگي، ادبيات، نمايش، انيميشن و غيره، برنامه هاي مشتركي براي غني سازي اوقات فراغت كودكان و نوجوانان اجرا شود. همينطور با همكاري سازمان تبليغات اسلامي وي‍ژه برنامه هايي جهت اجرا در مساجد پيش بيني خواهد شد.
رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران توانمندسازي و ارتقاء آگاهي ها و توسعه آموزش هاي شهروندي به ويژه در بخش هايي كه به وظايف و مسئوليت هاي شهرداري بر مي گردد را از ديگر رويكردهاي اين نهاد در غني سازي فرصت هاي فراغتي خانواده ها و شهروندان عنوان و تشريع كرد: آموزش حقوق و وظايف شهروندي، استفاده صحيح از منابع حياتي مانند آب و برق، راه هاي صرفه جويي در زندگي و پرهيز از اسراف و تبذيرها، حفاظت از محيط زيست، بازيافت و آشنايي نسل جوان و مهارت هاي زندگي منطبق با آموزه هاي ديني و غيره از جمله اين آموزش هاست.
به گفته وي مديريت شهري در برنامه هاي امسال به دنبال آشناسازي جوانان با فرهنگ كار و سازندگي و ايجاد فرصت هاي جديد شغلي در شهر است كه شهرداران مناطق نيز با دستور شهردار تهران موظف به سرمايه گذاري و توسعه و راه اندازي مراكز كارآفريني و مهارت آموزي و خانه هاي كارآفريني شده اند.
نوريان از ديگر رويكردهاي برنامه هاي اوقات فراغت امسال شهرداري تهران را شناساندن ظرفيت هاي اين بخش به مديران و خانواده ها، با همكاري نهادها، تشكل ها و مؤسسات برشمرد و افزود: طي فراخواني از تمامي افراد حقيقي و حقوقي خواستيم تا در نمايشگاه بزرگ اوقات فراغت پايتخت كه به مدت يك هفته از 15 تير ماه در محل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان (خ حجاب) برگزار مي شود، شركت نمايند.
وي همچنين از پيش بيني برنامه هاي متنوع ورزشي براي جوانان و نوجوانان در تابستان امسال خبر داد كه از جمله آن ها توسعه ورزش همگاني و تشكيل تيم هاي ورزش محلي، برپايي ايستگاههاي سلامتي و نشاط درمحلات، برگزاري مسابقات، جشنواره ها و همايش هاي بزرگ در رشته هاي مختلف ورزشي براي خانم ها و آقايان مي باشند، كه البته با راه اندازي مجموعه هاي جديد فرهنگي و ورزشي، احداث زمين هاي چمن مصنوعي، فعال شدن مجموعه هاي الزهرا (س) (ويژه بانوان) و ... بسترهاي لازم فراهم شده است.
به گفته وي امسال با تأكيد شهردار تهران بودجه ورزش افزايش قابل توجهي داشت، لذا به دنبال ارزان كردن خدمات ورزشي و ملاحظه اقشار آسيب پذير در برخورداري از اين امكانات هستيم.
وي از اجراي طرح گردشگري تهران در ابعاد وسيع تري نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اين نوع از گردشگري دركشور منحصر به فرد است زيرا تلاش داريم براي بالابردن احساس تعلق شهروندان نسبت به محله و شهرشان و همچنين كمك به هويت يابي نسل جوان آن ها را با ظرفيت هاي طبيعي، تاريخي ، مذهبي و علمي شهر آشنا سازيم كه از جمله آنها بازديد از موزه هاي شهر ، پروژه هاي ملي، ديدار با مفاخر علمي فرهنگي و هنري، زيارت اماكن متبركه ، آشنايي با تهران قديم و سازمانها و نهادهاي فرهنگي مي باشد.
وي اضافه كرد:‌تورهاي تهران گردي در طول تابستان امسال با همكاري شوراياري هاي محلات تهران برگزار خواهد شد.
رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران همچنين از برپايي «جشنواره تابستان 87 شهر تهران» توسط اين سازمان به مدت 14 هفته خبر داد و اظهار داشت: در اين جشنواره از اول تيرماه تا 26 شهريور ماه، با برنامه هاي متنوع در سرفصل هاي آموزشي، انگيزشي، پرورشي و اجرا مي شود كه در آينده نزديك جزئيات آن در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
وي در پايان تأكيد كرد كليه برنامه هاي اوقات فراغت تابستان امسال سازمان فرهنگي و هنري و شهرداري تهران در نشست هاي تخصصي كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر مورد بررسي قرار گرفته و نقطه نظرات اعضاي شورا در آن لحاظ شده است./110
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 525]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن