محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845639264
کابوسهای کودکانه
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما - حسرت روزهای رفته سینمای کودک نقطه مشترک همه دستاندرکاران این عرصه است؛ احساسی که این روزها همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان بیش از پیش احساس میشود. به گزارش خبرآنلاین، سینمای کودک با وجود همه افتخارهایی که برای سینمای ایران آفریده چند سالی است به گوشهای رها شده و گاه به بهانه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان و گاه با همت دغدغهمندهای این عرصه یادی از آن زنده میشود؛ هرچند این روزها دیگر سینمای کودک نه عباس کیارستمی دارد نه امیر نادری و نه مرضیه برومند. آشفتگی فضای سینمای کودک از وضعیت نابهسامان تولیدات این عرصه و به نمایش درنیامدن فیلمهایی که با این موضوع ساخته میشوند به وضوح قابل مشاهده است. به نمایش درنیامدن معدود فیلمهایی که در این سالها با موضوع کودک و نوجوان ساخته شدهاند به خوبی نشان میدهد سینمای کودک از میان دغدغههای مدیران سینمایی خارج شده و هر از گاهی دلسوزی در این عرصه با تلاش بسیار و گذر از سنگلاخها فرصت اکران برای اثری به وجود میآورد، آن هم محدود و کوتاه مدت. در حالی بیست و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان جمعه شب 16 مهر ماه کار خود را آغاز کرد که همه فعالان سینمای کودک آگاهند این سینما دوران بحران را سپری میکند. محمد رجبی: سینمای کودک فیلم باورپذیر میخواهدمدیرعامل اسبق بنیاد سینمایی فارابی باورپذیری آن را مهمترین ویژگی فیلمهای کودکان برای برقراری ارتباط با مخاطبان دانست. دکترمحمد رجبی مدیرعامل اسبق بنیاد سینمایی فارابی در این زمینه به خبرآنلاین گفت: «سینمای کودک به فیلمهایی با داستان قوی، کارگردانی و اجرای خوب نیاز دارد. اینها میتواند مولفههای مناسب برای بخش کودک سینمای ایران باشد.» او درباره ویژگیهای فیلم کودک تصریح کرد: «باورپذیری باید در زمینههای داستان، کارگردانی و بازیها دیده شود. بازیگران باید به صورت طبیعی بازی کنند تا بیننده در درک فضا با مشکل روبرو نشود.» دکتر رجبی ادامه داد: «به عنوان مثال فیلم «کلید» ابراهیم فروزش یکی از نمونههای موفق فیلم باورپذیر کودک و نوجوان است. این فیلم علاوه برآنکه در جشنواره کودک مورد توجه قرار گرفت بعد از نمایش در جشنوارهای خارجی، منتقدی نوشت این اثر تا لحظات پایانی به صورت نفسگیر جلو میرود. این مسئلهای بود که تماشاگران ایرانی هم در برخورد با فیلم به درستی متوجه آن میشدند.» خسرو معصومی: سینمای کودک مخاطبان زیادی خواهد داشتکارگردان فیلم سینمایی «رسم عاشقکشی» وضعیت امروز سینمای کودک را بسیار ناراحت کننده دانست و تاکید کرد اگر اوضاع این سینما بهبود پیدا کند مخاطبان آن گسترده خواهند بود. او در مورد سینمای کودک و نوجوان به خبرآنلاین گفت: «سینمای کودک ایران در صورتی که جان بگیرد و فعالیت چشمگیر داشته باشد قطعاً مخاطبان بسیاری خواهد داشت. همانطور که در سالهای قبل وقتی فیلم «کلاه قرمزی و پسرخاله» اکران شد با استقبالی گسترده روبرو و عنوان پرفروشترین فیلم سینمای ایران را به خود اختصاص داد.» او ادامه داد: «کودکان به تنهایی تماشاگر فیلم کودک نیستند و حضور آنها در کنار والدین در سالن سینما موجب افزایش فروش فیلمها میشود. کودکان ایرانی در انتظار اکران شدن فیلمهایی تولید کشور خودمان و در فضای فانتزی هستند، اما رسیدن به این هدف نیازمند آن است که گروهی دغدغه آن را داشته باشد.» معصومی یادآور شد: «بنیاد سینمایی فارابی میتواند برای حمایت از تولید فیلم کودک اقدامی جدی داشته باشد. زمانی که «خانه دوست کجاست»، «باشو غریبه کوچک» و «دونده» ساخته میشد این فیلمها در ایران و خارج مطرح میشدند و مورد توجه بودند و کودکان نیز آنها را دوست داشتند، اما الان باید این سینما باید به خوبی حمایت شود تا جانی دوباره بگیرد.» او همچنین اظهار داشت: «اینکه فقط در آستانه جشنواره کودک بحث سینمای کودک مطرح میشود مشکلی است که باید برطرف شود. سینمای کودک نیاز دارد در طول سال حیات طبیعی خود را داشته باشد.» ابراهیم فروزش: استقبال از سینمای کودک در همدان فوقالعاده استکارگردان فیلم سینمایی «هامون و دریا» استقبال از سینما و جشنواره کودک را در استان همدان فوقالعاده ارزیابی کرد. فروزش در گفتوگو با خبرآنلاین، درباره برگزاری سه دوره از جشنواره در همدان گفت: «یک دوره در جریان برگزاری جشنواره در همدان به عنوان داور حضور داشتم و دورهای دیگر دو فیلمم در جشنواره به نمایش درآمد. زمانی که به سینماهای نمایش دهنده آثار جشنواره رفتم متوجه استقبال گسترده تماشاگران از فیلمها شدم.» او ادامه داد: «با وجود آنکه جشنواره در شهری همانند همدان برگزار میشد تعداد زیادی از مخاطبان در سالنهای نمایشدهنده فیلمها حضور داشتند و این اتفاق خوشایندی برای سینمای کودک بود، زیرا زمینه آشنایی افراد حاضر در شهری غیر از تهران با جشنواره و فیلم کودک به وجود آمد.» فروزش همچنین نمایش فیلمهای بیست و چهارمین دوره جشنواره کودک را در دیگر شهرهای استان همدان اتفاقی خوشایند ارزیابی کرد و یادآور شد: «برای جلب رضایت سینماگران فعال در عرصه سینمای کودک، باید در حوزه نمایش فیلمها دقت بیشتری صورت بگیرد و آثار با کیفیت مناسب روی پرده بروند.» این کارگردان گفت: «تعداد فیلمهای تولید شده در حوزه سینمای کودک و نوجوان نشان دهنده مشکلات این سینما است. سینمای کودک در شرایط دشواری به حیات خود ادامه میدهد، اما خوشبختانه با وجود تعداد کم تولیدات، کیفیت آثار قابل قبول است و این میتواند نکتهای امیدوارکننده برای ما باشد.» مهدی باقربیگی: چرا کودکان ما باید منتظر فیلم «شرک» باشند؟بازیگر نقش مجید در مجموعه فیلمهای «قصههای مجید» با اشاره به قابلیتهای ادبیات داستانی و سینمای ایران جذب شدن کودکان ایرانی را به فیلمهای خارجی به عنوان یک آسیب معرفی کرد. او درباره سینمای کودک به خبرآنلاین، گفت: «ظرفیتهای بالای ادبیات داستانی ایران کمتر در آثار سینمایی نمود یافته و به همین دلیل کودکان ایرانی به آثار خارجی گرایش یافتهاند چرا کودکان ما باید منتظر دیدن فیلمهایی چون «شرک» باشند؟» او خاطر نشان کرد: «اگر فیلم خوبی در سینمای کودک ساخته شود حتماً مخاطب خود را خواهد داشت و تماشاگران بسیاری شامل خود کودکان و خانوادههایشان را راهی سالن سینما میکنند. این نشان میدهد فیلم کودک تا چه حد میتواند برای سینمای ایران سودآور باشد. به خاطر دارم سالهایی که «قصههای مجید» اکران شد صفهای بسیار طولانی برای تماشای آن تشکیل میشد، اما الان در حسرت صفهای طولانی آن سالها برای تماشای فیلمها هستیم.» باقربیگی در مورد تاثیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان بر رونق سینمای کودک گفت: «جشنواره فیلم کودک میتواند با جوایزی که به برگزیدگان خود اختصاص میدهد انگیزهای در میان سینماگران به وجود آورد تا برای ساخت فیلم در این حوزه سرمایهگذاری کنند. جشنواره کودک میتواند همانند کاتالیزوری عمل کند که ارتباط میان مخاطب و سینمای کودک را سریعتر کند.» این بازیگر ادامه داد: «در دوران کودکی ما فیلمهای خوبی ساخته میشد، اما اکنون افسوس میخورم چرا کودکان امکان تماشای کارهایی که آن سالها تولید میشد را ندارند و دیگر فیلمهایی با آن کیفیت برای آن ها ساخته نمیشود. ادبیاتی و فرهنگ ما بسیار غنی است و از سوی دیگر سینماگرانی توانا نیز در این حوزه فعالیت میکنند که میتوانند سینمای کودک را جانی تازه ببخشند.» بازماندهها از اکراننبود شرایط برای نمایش فیلمهای کودک و نوجوان به عنوان یکی از آسیبهای جدی موجود در این سینما فعالان این عرصه را آزار و اذیت میکند. در سه سال اخیر که جشنواره کودک در همدان برگزار شده، 31 فیلم کودک در بخش مسابقه به نمایش درآمده که از این تعداد 18 فیلم به نمایش عمومی درنیامده اند. در جدول اسامی برخی از این فیلمها و موفقیتهای آنان مورد بررسی قرار گرفته است. نام فیلم کارگردان دوره جشنواره توضیحات جمشید و خورشید بهروز یغماییان دوره بیست و یکم (1386) این فیلم یکی از معدود تولیدات انیمیشنی سینمای ایران است. از سال 87 تا به امروز بارها وعده اکران آن رسانهای شده که آخرین این وعدهها 14 مهر 89 است. صداپیشگی چنگیز جلیلوند، پرویز پرستویی، امین حیایی، ترانه علیدوستی، حبیب رضایی، رامبد جوان و ثریا قاسمی در این انیمیشن از برگبرندههای آن برای جذب مخاطب است. فیلم تاکنون در چندین جشنواره حضور یافته و در جشنواره کودک نیز دیپلم افتخار هیئت داوران را از آن خود کرد. زمانی برای دوست داشتن ابراهیم فروزش دوره بیست و دوم (1387) ابراهیم فروزش این فیلم را در سال 1386 ساخت و اثر او در دو جشنواره فیلم فجر و فیلم کودک به نمایش درآمد و از جشنواره فیلم فجر جایزه بینالمذاهب را دریافت کرد. قند تلخ محمد عرب دوره بیست و دوم (1387) سومین فیلم محمد عرب با بازی یکتا ناصر به موضوع مادری میپردازد که برای موفقیت فرزند ورزشکارش تلاش میکند. جنگ کودکانه ابوالقاسم طالبی دوره بیست و یکم (1386) فیلم طالبی در مقطعی ساخته شد که موضوع جنگهای منطقه و تاثیر آن بر کودکان مطرح و مورد توجه بود. چوپان دروغگو سیروس حسنپور دوره بیستم (1384) از فیلمهای پرخبر سینمای کودک محسوب میشود که تا امروز در جشنوارههای مکزیک، شیکاگو، قاهره، اسپانیا و فنلاند نمایندگی سینمای ایران را عهدهدار بودهاست. در جشنواره کودک نیز دیپلم افتخار بهترین کارگردانی و پروانهزرین بهترین بازیگری را از آن خود کرد. نشانی فریدون حسنپور دوره بیست و دوم (1387) فیلم حسنپور در علاوه بر مسابقه سینمای ایران در بخش بینالملل جشنواره هم به نمایش درآمد و در بخش بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شد. این فیلم روایتگر سرگردانیهای زندگی نوجوانی پرورشگاهی است. قفل ساز غلامرضا رمضانی دوره بیست و یکم (1386) پروانه زرین بهترین فیلم و فیلمنامه از جشنواره فیلم کودک و جایزه ویژه هیئت داوران از جشنواره فیلم رشد را در کارنامه دارد. رمضانی پس از این فیلم دو فیلم کودک دیگر نیز ساخت که هنوز در صف اکران هستند. خاله سوسکه نادره ترکمانی دوره بیست و سوم (1388) نخستین تجربه ساخت فیلم بلند سینمایی ترکمانی فیلمی برای کودکان است که ترکیبی از بازیهای زنده و عروسکی است. مانا علیرضا رزازیفر دوره بیست و دوم (1387) این فیلم نخستین اثر سینمایی علیرضا رزازیفر است که داستان آن درباره بیماری ایدز آن هم در سنین کودکی و نوجوانی است. رویا نونهالی بازیگر اصلی این فیلم است. جعبه موسیقی فرزاد موتمن دوره بیست و دوم (1387) تندیس زرین بهترین فیلمنامه جشنواره کودک همدان برای این فیلم به مسعود احمدیان فیلمنامهنویس آن رسید. فیلم درباره مرگ و زندگی است و حضور رامبد جوان در نقش فرشته مرگ از ویژگیهای آن محسوب میشود. زمزمه بودا حسین قاسمیجامی دوره بیست و دوم (1387) در جشنواره کودک سال گذشته نامزد دریافت تندیس بهترین کارگردانی شناخته شد. فیلم که بازیگران آن افغانی هستند در مرداد ماه 87 پروانه نمایش گرفت اما هنوز فرصت اکران نیافته است و البته کارگردانش نیز معتقد است:«از ابتدا هم این فیلم به قصد فروش ساخته نشد.» هامون و دریا ابراهیم فروزش دوره بیست و دوم (1387) «هامون و دریا» تاکنون نمایندگی سینمای ایران در جشنوارههای معتبری چون کوالالامپور و توکیو را عهدهدار بودهاست. فیلم از نگاه داوران جشنواره کودک همدان هم در چهار رشته کاندیدای دریافت جایزه شناخته شد. مسیر عشق بیژن شکرریز دوره بیست و سوم (1388) این فیلم که نخستین تجربه کارگردانی شکرریز در سینما محسوب میشود، داستان مسافرت نوجوانی به کربلاست. نخودی جلال فاطمی دوره بیست و سوم (1388) به نمایش نسخه نهایی نشده در جشنواره فیلم کودک بیست و سوم، نام این فیلم در فهرست بخش رقابتی جشنواره بیست و چهارم قرار گرفته است. ساخت این فیلم را میتوان بازگشت فرشته طائرپور تهیهکننده آن به سینمای کودک محسوب کرد؛ سینماگری که جزو صاحبنامترین افراد در سینمای کودک و یادگار دوران اوج این سینماست. همبازی غلامرضا رمضانی دوره بیست و سوم (1388) پس از «قفلساز» و «بازی» این سومین فیلم رمضانی محسوب میشود که با وجود حضور بازیگرانی چون چون نیکی کریمی و حمید فرخنژاد هنوز موفق به اکران نشده است. خوابهای دنبالهدار پوران درخشنده دوره بیست و سوم (1388) اکران نسخه ناقص فیلم در جشنواره بیست و سوم فیلم کودک حاشیههای بسیاری بدنبال داشت و از همین رو مسئولان جشنواره را بر آن داشت تا وعده حضور این فیلم را در جشنواره بیست و چهارم بدهند. این فیلم در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش در آمد. کلانتری غیرانتفاعی یدالله صمدی دوره بیست و سوم (1388) این فیلم ماجرای گروگانگیری در یک مدرسه است. پرواز مرغابیها علی شاهحاتمی دوره بیست و سوم (1388) فیلم جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره کودک را از آن خود کرد و در نخستین نمایش خارجی خود در پانزدهمین دوره جشنواره فیلم کودک اشلینگل آلمان به روی پرده رفت. این فیلم اخیراً برای نمایش در بخش رقابتی بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم سینهکید نیز پذیرفته شدهاست.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 558]
صفحات پیشنهادی
با کابوس هاي کودکانه چه بايد کرد؟
با کابوس هاي کودکانه چه بايد کرد؟ کابوس هاي کودکان روياهاي ترسناکي هستند که بين کودکان در تمام سنين متداول است. دست کم 25 درصد کودکان در هفته يک بار کابوس ...
با کابوس هاي کودکانه چه بايد کرد؟ کابوس هاي کودکان روياهاي ترسناکي هستند که بين کودکان در تمام سنين متداول است. دست کم 25 درصد کودکان در هفته يک بار کابوس ...
کابوس های کودکان
کابوس های کودکان رؤیاهای ترسناکی هستند که بین کودکان در تمام سنین متداول هستند. دست کم 25 درصد کودکان در هفته یک بار کابوس می بینند. ...
کابوس های کودکان رؤیاهای ترسناکی هستند که بین کودکان در تمام سنین متداول هستند. دست کم 25 درصد کودکان در هفته یک بار کابوس می بینند. ...
NikSalehi.com ::: کابوس های کودکان
NikSalehi.com ::: کابوس های کودکان. ... NikSalehi.com ::: کابوس های کودکان صفحه اصلی انجمن های گفتگو تماس با ما شما هم رأی بدید. [ارسال شده از: سایت ریسک] ...
NikSalehi.com ::: کابوس های کودکان. ... NikSalehi.com ::: کابوس های کودکان صفحه اصلی انجمن های گفتگو تماس با ما شما هم رأی بدید. [ارسال شده از: سایت ریسک] ...
کابوسهای کودکانه
کابوسهای کودکانه. فرهنگ > سینما - حسرت روزهای رفته سینمای کودک نقطه مشترک همه دستاندرکاران این عرصه است؛ احساسی که این روزها همزمان با برگزاری جشنواره ...
کابوسهای کودکانه. فرهنگ > سینما - حسرت روزهای رفته سینمای کودک نقطه مشترک همه دستاندرکاران این عرصه است؛ احساسی که این روزها همزمان با برگزاری جشنواره ...
موثرترین نقش را در بهبود کابوس های شبانه کودکان چیست
موثرترین نقش را در بهبود کابوس های شبانه کودکان چیست.
موثرترین نقش را در بهبود کابوس های شبانه کودکان چیست.
بد خوابي كودكان
كابوس هاي كودكانه كابوس در واقع روياي بد و ناراحت كننده است كه غالبا به خاطر عوامل ترسناك در روز بروز مي كند. اين عوامل مي تواند از جانب والدين، تماشاي ...
كابوس هاي كودكانه كابوس در واقع روياي بد و ناراحت كننده است كه غالبا به خاطر عوامل ترسناك در روز بروز مي كند. اين عوامل مي تواند از جانب والدين، تماشاي ...
کابوسهای شبانه در کودکان طبیعی است
کابوسهای شبانه در کودکان طبیعی است بسیاری از والدین از کابوسهایی که کودک در خواب می بیند نگران می شوند اما متخصصان معتقدند که این کابوسها عموماً طبیعی است و ...
کابوسهای شبانه در کودکان طبیعی است بسیاری از والدین از کابوسهایی که کودک در خواب می بیند نگران می شوند اما متخصصان معتقدند که این کابوسها عموماً طبیعی است و ...
طلاق ،کابوس کودکانه - vazeh.com :: واضح پايگاه جامع ایرانیان
آسیب های جبران ناپذیر روحی و روانی طلاق بر کودکان طلاق ،کابوس کودکانه رفتارهای خشونت آمیز و بزهکاری فرزندان از آسیب های جبران ناپذیری روحی و روانی طلاق بر ...
آسیب های جبران ناپذیر روحی و روانی طلاق بر کودکان طلاق ،کابوس کودکانه رفتارهای خشونت آمیز و بزهکاری فرزندان از آسیب های جبران ناپذیری روحی و روانی طلاق بر ...
بد خوابی کودکان
کابوس های کودکانه کابوس در واقع رویای بد و ناراحت کننده است که غالبا به خاطر عوامل ترسناک در روز بروز می کند. این عوامل می تواند از جانب والدین، تماشای ...
کابوس های کودکانه کابوس در واقع رویای بد و ناراحت کننده است که غالبا به خاطر عوامل ترسناک در روز بروز می کند. این عوامل می تواند از جانب والدین، تماشای ...
طلاق ،کابوس کودکانه - پایگاه جامع ایرانیان
طلاق ،کابوس کودکانهآسیب های جبران ناپذیر روحی و روانی طلاق بر کودکان طلاق ،کابوس کودکانه رفتارهای خشونت آمیز و بزهکاری فرزندان از آسیب های جبران ناپذیری ...
طلاق ،کابوس کودکانهآسیب های جبران ناپذیر روحی و روانی طلاق بر کودکان طلاق ،کابوس کودکانه رفتارهای خشونت آمیز و بزهکاری فرزندان از آسیب های جبران ناپذیری ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها