محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845992338
ساخت بازي در سبك scrolling shoter با game maker (سطح متوسط)
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: Prince_ of _Persia10-05-2006, 06:13 AMمقدمه با سلام خدمت دوستان. :cool: بازهم سری دیگری از آموزش های ساخت بازی با game maker. قرار بود در سری جدید ساخت بازیهای در سبک platform رو آموزش بدم ولی از آنجاییکه این سبک حرفه ای و پیچیده تر است تصمیم گرفتم که در ابتدا به این سبک بپردازم. خواهشمندم دوستان در این تاپیک فقط در مورد game maker بحث کنند و فقط لینک بازیهایی که با game maker ساختن بگذارند و موضوع رو به بیراهه ( مانند تاپیک قبلی)نکشونند. :angry: برای معرفی بازیهایی که خودتون و با نرم افزاری غیر از game maker ساختید می تونید یک تاپیک جدید بزنید. قبل از اینکه شما این آموزش رو بخونید باید سطح مقدماتی رو تموم کرده باشید بنابراین اگه قبلا آموزش سبک مقدماتی رو نخوندید روی این لینک (37137&page=1&pp=10) کلیک کنید. در ابتدا شما باید source بازی invaders رو که برای آموزش در نظر گرفتم دانلود کنید توجه داشته باشید که این یک بازی کامل نیست ولی برای آموزش نکات اصلی در این سبک بسیار مفید است. حتما دانلود کنید چون ما به منبع ابزار هایی که در این فایل هست احتیاج داریم می تونید اون رو از اینجا (http://gamemakerfarsi.persiangig.com/other/invaders.gm6) دانلود کنید. در پایان مقدمه باید بگم حتما نظرات خود را در مورد محتوای آموزش بگید تا به کیفیت این آموزش ها اضافه شود. ------------------------------------------------------ لینک فایل آموزشی pdf :http://gamemakerfarsi.persiangig.com/document/ssshooting.pdf --------------------------------------------------------- Prince_ of _Persia12-05-2006, 07:44 AMبعد از اینکه فایل سورس رو دانلود کرد یک کپی از اون بگیرید و سپس تمامی آبجکت ها و فضاهای (room) بازی رو حذف کنید چون قراره تمام آنها رو خودتون طراحی کنید و ما به منبع ابزارهای(کسی اگه کلمه بهتری به جای این سراغ داره حتما بگه چون واقعا این کلمه سنگینه و معنا رو کامل نمی رسونه) این سورس نیاز داریم. اگر در قسمت از آموزش خوب متوجه منظور من نشدید می تونید به کپی که از سورس گرفتید مراجعه کنید و دستورات اون قسمت رو بررسی کنید. منبع ابزارهای این فایل عبارتند از : منبع ابزارهای اسپرایت : sprite0 : اسپرایت سفینه (متحرک) sprite1 :اسپرایت لیزر سفینه (متحرک) sprite2 : اسپرایت هواپیما های دشمن (متحرک) sprite3 : اسپرایت سنگ های آسمانی (متحرک) sprite4 : اسپرایت انفجار ( متحرک) spr_blocker : اسپرایت مسدود کننده حرکت هواپیماها (ثابت) (نکته : بهترین نوع نام گذاری همین مورد است زیرا ما از نام آن می توانیم بفهمیم که منبع ابزار یک اسپرایت است و اسپرایتی برای مسدود کردن می باشد.) sprite6 : اسپرایت اطلاعات بازی (ثابت) منبع ابزارهای صوتی : laizer : صدای لیزر airexplode : صدای انفجار هواپیماهای دشمن explotion : صدای انفجار سفینه sound 3 : موزیک پس زمینه بازی ( متعلق به بازی سونیک کلاسیک به هنگام مواجه با غول مرحله اول ) منبع ابزارهای پس زمینه : background 0 : تصویر پس زمینه آسمان ما در جلسه اول به ساخت و طراحی سفینه که کاراکتر اصلی است و همچنین طراحی room می پردازیم. در ابتدا یک آبجکت با نام obj_safine ایجاد کنید و برای اون از اسپرایت شماره صفر استفاده کنید. در شیوه نام گذاری این آبجکت دقت کنید این نام گذاری که استانداردترین نام گذاری است قواعد خاصی دارد و در آن شما سه حرف اول نوع منبع ابزار را در ابتدا و پس از آن یک underscore(_) قرار می دهید و سپس نام منبع ابزار که گویای کارکرد آن باشد. ایده کلی این بازی بدین صورت است که ما می خواهیم یک سفینه بر روی بک گراند متحرک آسمان داشته باشیم که بتواند به اطراف حرکت کند و دشمنان خود را که هواپیماهای جنگی هستند با لیزر مورد هدف قرار دهد و نابود سازد. برای شروع ما باید بتوانی سفینه را در چهار جهت اصلی حرکت دهیم برای اینکار چهار رویداد keyborad برای چهار جهت left,right,up,down ایجاد کنید و در قسمت واکنش های آن ها واکنش های زیر را قرار بدید. برای جهت چپ یا left : 1. در برگه code قسمت variables آیکون دوم بنفش رنگ و پارامترهای آن را به این صورت پر کنید: variable : x value: 0 operation : smaller than و گزینه not را هم فعال کنید. 2. در برگه code قسمت variables آیکون اول خاکستری رنگ با مقادیر ذیل : variable:x value:-5 و گزینه relative را هم فعال کنید. توضیح کارکرد : در این جهت در واکنش اول بررسی می شود که اگر پارامتر x سفینه کوچکتر از صفر نیست یا به عبارت دیگر در منتها علیه سمت چپ صفحه قرار ندارد 5 گام به عقب برود(واکنش دوم). برای جهات دیگر هم همین دو واکنش منتها با پارامتر های مختلف دیگر را داریم که بصورت زیر است : جهت راست : واکنش اول : variable : x value: 600 operation : larger than و گزینه not را هم فعال کنید. واکنش دوم : variable:x value:5 و گزینه relative را هم فعال کنید. جهت بالا : برای جهت بالا پارامتر y نباید کمتر از صفر باشد و باید منفی 5 به y آن اضافه شود. جهت پایین : برای جهت پایین پارامتر y نباید بزرگتر از 450 باشد و باید 5 واحد به y آن اضافه شود. دو مورد آخر رو برای اینکه بیشتر مسلط بشید بدین صورت توضیح دادم که می تونید با توجه به دو مورد اول اون ها را اجرا کنید.حالا آبجکت ما در چهار جهت اصلی حرکت می کند . نوبت ساختن فضای بازی است . یک room جدید ایجاد کنید. در برگه backgrounds تیک draw a background color رو بردارید و به جای اون پس زمینه خودمون رو از لیست شناور در زیر قسمت forground image انتخاب کنید و سپس گزینه visible when room start رو فعال کنید . با اینکار تصویر آسمان ما ظاهر می شود. دقت کنید که حتما دو گزینه tile hor و tile ver فعال باشد تا تصویر بصورت کاشی کنار هم چیده شود و کل فضای بازی را در بر گیرد. برای اینکه تصویر ما بصورت scrolling و متحرک در آید در قسمت hor. speed مقدار منفی 5 را وارد کنید. با این کار تصویر پس زمینه در جهت افقی و با سرعت منفی که باعث می شود به نظر برسد سفینه به سمت جلو حرکت می کند ایجاد می شود. حال به برگه objects بروید و یک آبجکت ( منظورم همون نمونه است) سفینه را در وسط room قرار دهید حالا می توانید بازی رو اجرا کنید . تا حالا که عالی بوده نظر شما چیه ؟ در جلسه بعدی با تکمیل آبجکت سفینه و همچنین طراحی آبجکت هواپیماهای دشمن می پردازیم. 0000000000000000000000000000000000000000000 کلیه حقوق معنوی این آموزش محفوظ است. ********************************************* Prince_ of _Persia14-05-2006, 06:55 AMتو تاپيك قبلي كه خيلي ها منتظر آموزش جديد بودند . پس چرا استقبال نشده ؟ بابا يك كم از حالت مصرف كنندگي در بيايند تا كي مي خواهيد بازيهايي ساخت خارج رو بازي كنيد. يك بازي هم خودتون طراحي كنيد تا بفهيميد چطوري بازي ساخته مي شود. به هر حال تا زماني كه از تاپيك استقبال نشه من مطلبي نميدم چون بيكار كه نيستم اين همه مطلب آموزشي را بنويسم و حدود چند روز روش كار كنم بعد كسي نخوندش چون من اين آموزش ها رو خودم روشون كار كنم و از جايي بر نداشتم copy &paste کنم که زمانی برام نگرفته باشه. پس فعلا بای تا زمانی که از تاپیک استقبال بیشتری بشه...... Prince_ of _Persia14-05-2006, 07:00 AMاصلا شاید تالار رو من اشتباهی برای این تاپیکم انتخاب کردم ولی قبلی هم که تو این تاپیک بود .. شاید هم کلا بهتر برم تو persiandesigner یا oxogame این مطالبو بزارم . اونجا آدمایی خلاق که به یادگیری فوت و فن طراحی بازی اهمیت می دن بیشتر از کسانی که به یادگیری فوت و فن چگونگی انجام یک بازی اهمیت می دن. کلا فرهنگ بازی سازیشون بیشتره.... M E H D I14-05-2006, 02:00 PMسلام من از زحمات شما تشكر مي كنم. علت اين كه دوستان هم نظر نميدن شايد اينه كه موقع امتحاناته و كلا انجمن بازيها توي اين مواقع بيننده ش كم ميشه. شما به دل نگيرين http://qsmile.com/qsimages/41.gif ALt3rnA14-05-2006, 03:28 PMاقا سلام من تا تابستون فقط دو بار دیگه میتونم ان بشم ولی سعی میکنم به تاپیکت سر بزنم ...موفق باشی Prince_ of _Persia16-05-2006, 07:01 AMسلام . از شما خيلي ممنونم كه نظر داديد. ديگه داشتم كم كم نا اميد مي شدم... http://qsmile.com/qsimages/37.gif علت اين كه دوستان هم نظر نميدن شايد اينه كه موقع امتحاناته و كلا انجمن بازيها توي اين مواقع بيننده ش كم ميشه حواسم به امتحانات نبود شما راست مي گيد. فردا قسمت بعدي آموزش رو مي گذارم. با تشكر http://qsmile.com/qsimages/51.gif Prince_ of _Persia18-05-2006, 06:12 PMجلسه دوم : طراحی هواپیماهای دشمن و تکمیل آبجکت سفینه با سلام. در این قسمت ابتدا آّبجکت سفینه خودمان را تکمیل می کنیم تا به آن امکاناتی از قبیل شلیک لیزر و نشانگر میزان سالم بودن سفینه و همچنین انفجار در صورت برخورد با دشمن را بدهیم. برای شلیک لیزر کلید <CTRL> را انتخاب کردم . بنابراین در آبجکت سفینه safine شما رویدادpress<ctr را انتخاب کنید تو جه کنید که برای اینکه شلیک بصورت متوالی انجام نگیرد و مزه بازی از بین نرود ما از رویداد press استفاده کردیم که با هر بار فشرده شدن کلید <Ctrl> فقط یک بار واکنش های درون این رویداد اجرا می گردد. خوب در این رویداد ما تنها نیاز به یک واکنش داریم تا آبجکت لیزر را ایجاد کند بنابراین رویداد create instance موجود در برگه main1 را انتخاب می کنیم و به درون لیست واکنش های مربوط به این رویداد قرار می دهیم. در تنظیمات آن در قسمت object تایپ کنید tir ( توجه کنید که ما هنوز این آبجکت را ایجاد نکرده ایم و بنابراین در لیست وجود ندارد) پارامتر x را به 100 و جعبه چک relative را فعال کنید و بقیه تنظیمات بصورت پیش فرض باشد. حال آبجکت tir یا ليزر را ایجاد کنید و از اسپرایت ها sprite1 که همان اسپرایت لیزر است را انتخاب کنید . دو رویداد برای این آبجکت نیاز داریم یک رویداد create و یک رویداد animation end که در قسمت other رویداد ها موجود است. در رویداد create واکنش play a sound را انتخاب کنید و برای صوت آن از لیست آن laizer را انتخاب کنید. در رویداد animation end واکنش destroy the instance را قرار دهید. خوب فکر کنم برای شما که در این سطح از آموزش ها هستید پیدا کردن و اکنش هایی که گفتم و همچنین کاری که انجام می دهند با توجه با نامشان قابل درک باشد ولی بازهم توضیح می دهم در رویداد خلق این آبجکت یا همان create که به هنگام ایجاد آبجکت روی میدهد ما مشخص کردیم که صدای لیزر پخش شود و در رویداد animation end که به هنگام پایان نمایش اسپرایت لیزر روی می دهد مشخص کردیم که این لیزر از بین برود. احتمالا تعجب کردید که کار اصلی این آبجکت که همان نابود کردن هواپیماهای دشمن است در این قسمت تعریف نشده است نگران نباشید ما این کار را در آبجت دشمن تعریف خواهیم کرد!!!!. خوب حالا که شلیک برای سفینه مان را طراحی کردیم . به سراغ هواپیماهای دشمن می رویم. یک آبجکت جدید ایجاد کنید و نام آن را airplane بگذارید و از اسپرایت ها sprite2 را برایش انتخاب کنید. چند رویداد برای این آبجکت نیاز داریم یک رویداد create یک رویداد outside room و دو رویداد collision با دو آبجکت tir و safine . در رویداد create برای این آبجکت واکنش start movine in a direction را قرار دهید و از جهت ها سمت چپ را انتخاب کنید و در قسمت speed مقدار 7 را وارد کنید تا هواپیماهای دشمن بلافاصله پس از ایجاد به سمت سفینه ما حرکت کنند. در رویداد برخورد یا همان collision با دو آبجکت تیر و سفینه دو واکنشdestroy the instance و create instance را انتخاب کنید و در تنظیمات create instance آبجکت explode را تایپ کنید که ما بعدا آن را ایجاد می کنیم و همچنین جعبه چک relative را فعال کنید و باقی تنظیمات به حالت پیش فرض.و در رویداد outside room هم واکنش destroy the instance را انتخاب کنید تا پس از اینکه این آبجکت از فضای بازی خارج شدند از بین بروند و فضای گرفته شده در حافظه توسط آنها آزاد گردد. طراحی دشمن هم به پایان رسید.!!! حالا آبجکت انفجار یا explode را طراحی می کنیم یک آبجکت جدید ایجاد کنید نام آن را explode بگذارید و از اسپرایت ها sprite4 را برایش انتخاب کنید . این آبجکت تنها نیاز به یک رویداد دارد . رویداد ainmation end در قسمت other را انتخاب کنید و در این رویداد واکنش destroy the instance را قرار دهید تا هنگامی که انیمیشن اسپرایت آن تمام شد این آبجکت نابود گردد. نوبت به قرار دادن امکانات جانبی دیگر از قبیل میزان سلامت و همچنین تعریف برخورد با دشمن است. یک رویداد create برای آبجکت سفینه ایجاد کنید و واکنش set the health را انتخاب کنید و مقدار آن را 100 قرار دهید و ok کنید. حال یک رویداد collision با آبجکت airplane ایجاد کنید و از برگه score واکنش set the health را انتخاب کنید و پارامتر -10 را برای این واکنش تایپ کنید و جعبه چک relative را فعال کنید. این واکنش موجب می شود تا در صورت برخورد با هواپیمای دشمن از میزان سلامت سفینه کم شود. برای نمایش میزان سلامت بازی در رویداد create سفینه واکنش set the window caption info را قرار دهید و پارامتر show health آن را به show تنظیم کنید با اینکار میزان سلامت به صورت عدد در نوار عنوان بازی در طی اجرای بازی دیده می شود. یک رویداد دیگر به نام destroy را هم برای این آبجکت ایجاد کنید و در قسمت واکنش های مربوط به آن واکنش create instance را قرار دهید و پارامتر object آن را به آبجکت explode تنظیم کنید و جعبه چک relative را فعال کنید همچنین برای ایجاد صدای انفجار واکنش play a sound را در این قسمت قرار دهید و صوت explotion را انتخاب کنید. http://gamemakerfarsi.persiangig.com/image/pic1.JPG نوبت به قسمت پایانی این جلسه رسید اکنون سه آبجکت هواپیمای دشمن را در سمت راست room قرار دهید و بازی را اجرا کنید. http://gamemakerfarsi.persiangig.com/image/pic2.JPG اکنون شما می توانید سفینه خود را به اطراف حرکت دهید به طرف دشمن شلیک کنید و او را از بین ببرید. اما هواپیماهای دشمن بعد از نابود شدن یا اینکه از room خارج شدند دیگر وجود نخواهند داشت در جلسه بعد طریقه جابه جایی مکرر هواپیماها دشمن به صورتی که همیشه حداقل سه هواپیما در مقابل شما باشد را فرا خواهید گرفت همچنین برای بازی نشانگر سلامت گرافیکی و قابلیت restart شدن بازی و امکانات جانبی دیگر می پردازم. کسانی که این بازی رو که آموزش رو دادم ، ساختند حتما نظر ، پیشنهاد یا مشکل خودشون رو مطرح کنند. -------------------------------- با تشکر prince http://qsmile.com/qsimages/6.gif ---------------------------------------- Prince_ of _Persia18-05-2006, 06:32 PMبزودي بازی سه بعدی خودمو که شبیه doom1&2 هست رو تکمیل و آپلود می کنم. این بازی کاملا سه بعدیه و با امکانات سه بعدی game maker ساخته شده . امیدورام فقط حجمش خیلی نشه که نتونم آپلودش کنم. فعلا دو تا عکس ازش براتون می زارم ببنید چطوره . http://gamemakerfarsi.persiangig.com/image/doom03.jpg دو تا عکس دیگه رو هم از این لینک ببینید : http://gamemakerfarsi.persiangig.com/image/doom02.JPG http://gamemakerfarsi.persiangig.com/image/doom04.JPG Moh3en_DDD19-05-2006, 11:02 AMمن اين را از پرشين گرافيك آپلود كرده ام ... اين به صورت ساده تر بيان كرده : http://www.420megs.com/users/mohsen/Game%20Maker/tut_no_2.zip s2r20-05-2006, 09:37 PMسلام - خیلی خوب و عالی بود mehdi_bjt20-05-2006, 10:36 PMسلام من دارم يك Engine كاملا ايراني براي سبك Platform Scroller مي نويسم كه تا يك ماه ديگه آماده ميشه . فقط Map Collision Detection اون مونده كه بايد تكميلش كنم . احتمالا 3 ماه ديگه يك بازي كاملا ايراني تو اين سبك مي سازم . البته همش رو با C نوشتم و از هيچ برنامه اي استفاده نكردم. Prince_ of _Persia22-05-2006, 06:23 AMنظرتون راجع به بازي سه بعديه كه ساختم و عکسش رو تو صفحه قبل گذاشتم چيه ؟ فكر كنم اين ميشه سومين بازي سه بعدي ايراني!! بازي اكشن ترسناك تو سبك first person shooter هستش و از کاراکتر های دوم در اون استفاده شده. در ضمن آموزشها هنوز تمام نشده و 2 جلسه دیگه فکر کنم نیاز داشته باشه . جلسه بعدی رو به زودی می گذارم. با تشکر ************** Moh3en_DDD22-05-2006, 11:45 AMشاهزاده جان اين آموزش سه بعدي و بزار دلمون ضعف رفت !!!! Prince_ of _Persia23-05-2006, 06:58 AMشاهزاده جان اين آموزش سه بعدي و بزار دلمون ضعف رفت !!!! چشم ولی تا حالا کسی پیدا نشده بگه من این بازی رو که آموزشش دادم ساخته و تکمیلش کرده یا هنوز کسی بازی با game maker در سطح متوسط نساخته و این نشون می ده هنوز باید تو سطح متوسط کار کرد . بازی سه بعدی خیلی پیشرفته است و نیاز به محاسبات ریاضی و دانستن مثلثات داره فعلا بزار بر وبچ از پس دوبعدی بر بیاند به سه بعدی هم می رسیم. Moh3en_DDD23-05-2006, 01:25 PMچشم ولی تا حالا کسی پیدا نشده بگه من این بازی رو که آموزشش دادم ساخته و تکمیلش کرده یا هنوز کسی بازی با game maker در سطح متوسط نساخته و این نشون می ده هنوز باید تو سطح متوسط کار کرد . بازی سه بعدی خیلی پیشرفته است و نیاز به محاسبات ریاضی و دانستن مثلثات داره فعلا بزار بر وبچ از پس دوبعدی بر بیاند به سه بعدی هم می رسیم. مي خواي برات نمونه كار بزارم ببيني چجوريه .... ولي يه بدي داره كه حجمش بالا است(در حدود 2 mb) و وقتي مي خوام آپلودش كنم تا 500 kb را ميره و ديگه اينترنت نه چيزي دريافت مي كنه نه چيزي send مي كنه . . . مي خوام ببينم چجوري اينو بايد آپلودش كنم ؟ :sad: Prince_ of _Persia29-05-2006, 06:01 PMسلام ببخشيد يه چند وقتي نتونستم بيام نت. محسن جان شما مي توني از همون سايتي كه من براي بازي مهاجمان يعني www.badongo.com استفاده کنی . من هم موقع آپلود رو هاست های دیگه همین مشکلو داشتم ولی رو این یکی جواب داد. اگه نتونستی برای من میل کن من آپلود می کنم . بازیهای ایرانی باید حتما بیشتر تو نت پخش شوند تا همه بدونند برای ساخت یک بازی ایرانی لازم نیست 2 میلیارد تومن الکی هدر بره آخرش هم به جای بازی عکس و نقشه تهران رو تحویل آدم بدند. بقیه آموزش ها رو تا یه هفته دیگه می ذارم . Morteza_SOS11-06-2006, 05:01 PMبه نام خدا با سلام خدمت دوست عزیز Prince_ of _Persia لطفا اگر ممکن است مقالاتت را به صورت فایل های پی دی اف PDF درست کن تا ما راحتتر از آموزش های کاملتان بهره مند شویم . در ضمن اگر ممکن است مقالات را مثل پست های اول ساخت بازیت به صورت کامل و یک جا قرار بده ... البته شرمنده از این همه درخواست . دوستاران شما مرتضی اس اَ اس a 3m00n24-06-2006, 04:27 PMسلام دوست عزيز ما داريم از نوشتهاي شما استفاده ميكنيم اگه ميشه بيشتر و زودتر بنويسيد ممنونم Omid_Sadeghvand27-06-2006, 09:10 AMسلام ببخشيد يه چند وقتي نتونستم بيام نت. محسن جان شما مي توني از همون سايتي كه من براي بازي مهاجمان يعني www.badongo.com استفاده کنی . من هم موقع آپلود رو هاست های دیگه همین مشکلو داشتم ولی رو این یکی جواب داد. اگه نتونستی برای من میل کن من آپلود می کنم . بازیهای ایرانی باید حتما بیشتر تو نت پخش شوند تا همه بدونند برای ساخت یک بازی ایرانی لازم نیست 2 میلیارد تومن الکی هدر بره آخرش هم به جای بازی عکس و نقشه تهران رو تحویل آدم بدند. بقیه آموزش ها رو تا یه هفته دیگه می ذارم . بعضي ها هستن كه بازي هاي خيلي جالبي ساختن لااقل يه قسمتي از بازي رو بذاريد تا حال كنيد لطفا ميگيد در كدام قسمت گيم مكر ميشه سه بعدي ساخت...ممنون ميشم. Prince_ of _Persia27-06-2006, 01:18 PMشرمنده دو تا شد. Prince_ of _Persia27-06-2006, 01:23 PMبا سلام ببخشيد اين تاپيكي رو كه زده بودم فراموش كرده بودم. بازي هاي سه بعدي را در گيم ميكر توسط اسكريپت نويسي و با استفاده از direct3d می توان طراحی کرد. امیدوارم بتونم هر چه زودتر این بازی رو کامل کنم ولی فعلا نسخه اولیه اون رو براتون می ذارم حال کنید. مشکلات این بازی رو بهم بگید تا تو نسخه نهایی برطرفشون کنم. لینک بازی : http://gamemakerfarsi.persiangig.com/other/3dgame.exe حجم بازی : 1.48mb Omid_Sadeghvand27-06-2006, 08:40 PMبا سلام ببخشيد اين تاپيكي رو كه زده بودم فراموش كرده بودم. بازي هاي سه بعدي را در گيم ميكر توسط اسكريپت نويسي و با استفاده از direct3d می توان طراحی کرد. امیدوارم بتونم هر چه زودتر این بازی رو کامل کنم ولی فعلا نسخه اولیه اون رو براتون می ذارم حال کنید. مشکلات این بازی رو بهم بگید تا تو نسخه نهایی برطرفشون کنم. لینک بازی : http://gamemakerfarsi.persiangig.com/other/3dgame.exe حجم بازی : 1.48mb خوبه ولی کیفیت پایینی داره ... اگر کیفیتشو مثل اون بازیی که در امضات هست بسازی عالی میشه. ببخشید در کدام قسمت گیم مکر میشه سه بعدی ساخت و شی سه بعدی وارد گسم مکر کرد. یه سوال : آیا میشه با گیم مکر در قسمت سه بعدش یه بازیی به صورت از قبل رندر شده ساخت. Prince_ of _Persia29-06-2006, 12:21 PMخوبه ولی کیفیت پایینی داره ... اگر کیفیتشو مثل اون بازیی که در امضات هست بسازی عالی میشه. كيفتش گرافيكيش بدليل اين پايينه كه اسپرايت كاركترها در سايز 60×60 و بزرگنمایی شده بنابراین وضوح کمتری داره این اسپرایتها هم از بازی دوم گرفته شده ولی اگه اسپرایت سایز بزرگ داشته باشم براحتی می تونم اونو بجاش قرار بدم. در ضمن منظور از بازی که در امضام هست کدوم یکیه ؟ ببخشید در کدام قسمت گیم مکر میشه سه بعدی ساخت و شی سه بعدی وارد گسم مکر کرد. تمامی مدل های دوبعدی هستند فقط دیوارها از دو طرف دارای تکسچر هستند در مورد شی سه بعدی من هنوز دارم تلاش می کنم تا ببینم می شه واردش کرد یا نه یه سوال : آیا میشه با گیم مکر در قسمت سه بعدش یه بازیی به صورت از قبل رندر شده ساخت. متوجه منظورت نشدم..؟؟؟ راستی بازی شما رو هم دارم دانلود می کنم یکیش رو هم قبلا دیده بودم از نظر گرافیکی حرف نداره. اگه بتونیم تو ساخت یه بازی با هم همکاری کنیم محشر می شه. Omid_Sadeghvand01-07-2006, 07:10 AMكيفتش گرافيكيش بدليل اين پايينه كه اسپرايت كاركترها در سايز 60×60 و بزرگنمایی شده بنابراین وضوح کمتری داره این اسپرایتها هم از بازی دوم گرفته شده ولی اگه اسپرایت سایز بزرگ داشته باشم براحتی می تونم اونو بجاش قرار بدم. در ضمن منظور از بازی که در امضام هست کدوم یکیه ؟ تمامی مدل های دوبعدی هستند فقط دیوارها از دو طرف دارای تکسچر هستند در مورد شی سه بعدی من هنوز دارم تلاش می کنم تا ببینم می شه واردش کرد یا نه متوجه منظورت نشدم..؟؟؟ راستی بازی شما رو هم دارم دانلود می کنم یکیش رو هم قبلا دیده بودم از نظر گرافیکی حرف نداره. اگه بتونیم تو ساخت یه بازی با هم همکاری کنیم محشر می شه. كارت درسته من اون بازيي كه در امضات گفتم همون آخريه يه بازي سه بعدي با حجم كم. منظورم از قبل رندر شده اينه كه تصاوير بازيتون را از قبل با بهترين كيفيت ميسازيد و رنر ( Render ) یعنی با همون کیفیت بالا به صورت عکس یا فیلم در میآورید. در مورد همکاری بگم اگر در گیم مکر بشه مثل بالایی که توضیح دادم ( از قبل رندر شده ) ساخت عالیه. Prince_ of _Persia01-07-2006, 12:15 PMاگه منظورت مثل بازيهاي resident evil 2&3 یا parasite eve است باید بگم که کاملا انجام پذیره مثلا تو همین بازی می شه به جای دیوار ها از یک محیط از قبل رندر شده استفاده کرد. majoot01-07-2006, 08:26 PMلطفا ادامه بدين من بريا همين Game Makre عضو سايت شدم لطفا اموزش ها رو بيشتر كنيد من تا ايتجا همه رو دنبال كردم Prince_ of _Persia03-07-2006, 09:53 PMابتدا ورودتون رو به پي سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3489]
-
گوناگون
پربازدیدترینها