تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806766083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زمان بازگشت پرونده ايران از شوراي امنيت به آژانس فرا رسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: زمان بازگشت پرونده ايران از شوراي امنيت به آژانس فرا رسيده است
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مسكو- سفير ايران در روسيه با اشاره به همكاري خوب ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي و دادن پاسخ به تمام سوالات مطرح شده از سوي اين سازمان گفت: زمان آن فرا رسيده است كه پرونده هسته اي ايران از شوراي امنيت به آژانس بازگردد.


مسكو- سفير ايران در روسيه با اشاره به همكاري خوب ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي و دادن پاسخ به تمام سوالات مطرح شده از سوي اين سازمان گفت: زمان آن فرا رسيده است كه پرونده هسته اي ايران از شوراي امنيت به آژانس بازگردد.
"غلامرضا انصاري" روز چهارشنبه در ميزگردي در انستيتو اقتصاد جهاني و روابط بين المللي وابسته به آكادمي علوم روسيه كه در آن گروهي از كارشناسان برجسته روس شركت داشتند ، به تشريح سه موضوع " بسته پيشنهادي ايران به كشورهاي مختلف"، "گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي در باره برنامه هاي هسته اي ايران" و "ديدگاههاي ايران در باره بسته پيشنهادي گروه 1+5" پرداخت.
به گزارش ايرنا، سفير ايران در خصوص ويژگيهاي بسته پيشنهادي ايران گفت: ايران براي نخستين بار پيشنهادهايي براي حل مسايل هسته اي خود ارائه كرده است.
وي نگاه جامع ايران به مسايل و بحرانهاي منطقه اي و بين المللي در بسته پيشنهادهاي خود و نيز طرح زمانبندي براي روند مذاكرات هسته اي را دو ويژگي ديگر بسته پيشنهادي ايران عنوان كرد و افزود: علاقه منديم كه بسته پيشنهادهاي ايران مورد توجه قرار گيرد و چارچوبي براي مذاكرات آينده ايران و كشورهاي ذينفع شود.
انصاري سپس گزارش اخير "محمد البرادعي" مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در خصوص مساله اتمي ايران را تشريح كرد و افزود: گزارش به دو بخش پادمانهاي آژانس و مطالعات ادعايي تقسيم مي شود.
سفير ايران گفت: در بخش پادمانهاي گزارش، نقاط قوت زيادي مي بينيم كه نتيجه همكاريهاي ايران با اين سازمان است و از نظر ما در چارچوب پادمان، پرونده هسته اي ايران بايد عادي شود.
انصاري گفت: ايران در اين بخش توانست به شش سوال آژانس بطور كامل پاسخ دهد و براي هر كدام از سوالات خود رضايت كتبي آژانس را دارد.
وي در اين بخش از سخنان خود، چندين بند گزارش رييس آژانس ازجمله بند دوم آن را كه به كنترل آژانس بر تمام دستگاههاي نصب شده در مركز اتمي نطنز پرداخته، تشريح كرد.
سفير ايران سپس به بخش دوم گزارش البرادعي مربوط به مطالعات ادعايي اشاره كرد و گفت:اين بخش مشتمل بر اطلاعاتي است كه از سوي سازمانهاي امنيتي برخي كشورها ازجمله امريكا به آژانس داده شده است.
وي با ابراز تاسف از خودداري "اولي هاينونن" معاون امور پادماني آژانس بين المللي انرژي اتمي از دادن اطلاعات مربوط به مطالعات ادعايي به مقامات ايراني گفت: اين اطلاعات ديجيتالي است و فقط تصوير آنها به ايران نشان داده شده و لي با اين وجود كشور ما جوابهاي آنها را در 86 صفحه به آژانس داده است.
سفير ايران اين اطلاعات را جعلي و فاقد اعتبار خواند كه از اطلاعات رايانه اي استخراج شده است.
انصاري سپس گفت: ما اعتقاد داريم شيوه برخورد آژانس با پرونده ايران اعتبار آن را بشدت خدشه دار مي كند.
وي افزود: اين در حالي است كه كشورهايي كه عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي نيستند براحتي به اقدامات هسته اي خود ادامه مي دهند و جايزه هم دريافت مي كنند به عنوان مثال به وضعيت هند نگاه كنيد كه عضو ان.پي .تي نيست ولي آمريكا مذاكرات هسته اي را با آن كشور آغاز كرده است.
سفير ايران سپس به زرادخانه سلاح هسته اي اسراييل و حمايت آمريكا از آن و نيزحملات اسراييل به عراق و سوريه دو كشور عضو پيمان ان.پي .تي اشاره كرد.
انصاري خطاب به حاضران سوال كرد آيا اگر رييس كشوري بوديد حاضر به عضويت كشورتان درپيمان ان.پي م.تي مي شديد؟
وي در قسمت ديگري از سخنان خود بر موضع جمهوري اسلامي ايران براي ادامه همكاريها با آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد كرده و در مورد طرح پيشنهادي گروه 1+5 نيز كه در روزهاي آينده به ايران تحويل مي شود، گفت: مقامات ايراني اعلام كرده اند كه هيات سولانا را مي پذيرند و پيشنهادهاي گروه 1+5 را بدقت مورد بررسي قرار خواهند داد.
سفير ايران وجود آژانس براي صلح جهاني را بسيار مهم دانسته و بر لزوم كمك همه كشورها براي توانمند شدن اين سازمان تاكيد كرد.
معاون انستيتو اقتصاد جهاني و روابط بين المللي شركت كننده ديگر اين ميزگرد با اشاره به سوال انصاري كه آيا در صورتي كه رييس كشوري بوديد حاضر به عضويت در ان.پي.تي مي شديد، گفت: اين سوال بسيار جدي است ولي اين نكته را درنظر داشته باشيد كه آژانس سازماني است كه معيارهاي اصلي را درنظر مي گيرد و در صورتي كه سازمان مذكور وجود نداشت وضعيت جهان بدتر از حال بود.
"گنادي چوفرين" گفت: وضعيت پيرامون مساله اتمي ايران را فاجعه آميز نمي دانيم بلكه وضعيت بسيار دشواري است كه در آن منافع چند كشور برخورد كرده است.
"الكساندر پيكايف"رييس بخش حل و فصل بحرانهاي انستيتو اقتصاد جهاني گفت: وضعيت مربوط به ادعاهاي آمريكا عليه ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي، يادآور وضعيت مربوط به درخواست واشنگتن از حكومت بوريس يلتسين در اواسط دهه 90 براي محدود كردن همكاريها با ايران است كه با ادعاي واهي و اثبات نشده عليه ايران همراه بود.
اين كارشناس روس از اعمال فشار برخي كشورها از جمله آمريكا بر آژانس بين المللي انرژي اتمي درخصوص مساله اتمي ايران انتقاد كرد و افزود: فكر مي كنم سرانجام عدالت در گزارش البرادعي برتري خواهد يافت.
وي با اشاره به دفاع روسيه از حقوق هسته اي ايران گفت: ارسال سوخت هسته اي به نيروگاه اتمي بوشهر نشانگر اين موضع است.
پيكايف گفت: بسيار خوشحاليم كه ايران در بسياري موارد به استقبال آژانس مي رود و برخلاف بسياري كشورها درهاي مراكز نظامي خود را به روي اين سازمان مي گشايد.
ژنرال "ولاديمير بلائوس" يك كارشناس امور موشكي انستيتو اقتصاد جهاني نيز گفت: از ايران مي خواهيم كه ارتباط بين برنامه هاي موشكي و هسته اي را درك كند.
وي افزود: آمريكا با ادعاي واهي تهديد ايران حلقه سوم پدافند موشكي خود را برپا مي كند كه در واقع عليه روسيه است.
اين نظامي روس تغيير موضع رييس جمهوري جديد آمريكا در مورد ايران را بعيد دانست و افزود: آمريكا بدون حل مساله سوخت هسته اي ايران به سياست تهديد اين كشور ادامه خواهد داد.
"ويكتور ميزين" استاد دانشگاه روابط بين الملل وابسته به وزارت امور خارجه روسيه نيز همكاري ايران با آژانس در بخش پادماني را سودمند دانسته وبا تاكيد بر لزوم ادامه اين همكاريها گفت: متاسفانه برغم نواقص آژانس، سازمان ديگري براي حل و فصل مسايل هسته اي در جهان وجود ندارد.
وي با ابراز تاسف از فشار آمريكا و برخي كشورها بر آژانس گفت : ولي صحيح نيست كه بگوييم آژانس كاملا تحت كنترل آمريكا قرار دارد.
"آنتون خلوپكوف" رييس مركز مطالعات سياسي روسيه موسوم به" پيرسنتر" نيز گفت: اقدامات آژانس تا اندازه اي از تنش پيرامون مساله اتمي ايران مي كاهد.
وي سياست آمريكا در زمينه عدم انتشار سلاح هاي هسته اي را غيرمستمر و مساله دار دانست و پيش بيني كرد در يك سال و نيم آينده باتوجه به تغييرات در درون دستگاه حاكمه آمريكا گامهاي جديدي در مورد ايران برداشته نخواهد شد.
اروپام**2242**1388
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 352]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن