تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804706425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درآستانه هفته بزرگداشت مقام زن مشاور رييس‌جمهوري درامور زنان خبرداد: تصويب طرح معافيت پرداخت نيمي ازسهم حق‌بيمه كارفرماياني كه زنان سرپرست خانوار را بكارگيرند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: درآستانه هفته بزرگداشت مقام زن مشاور رييس‌جمهوري درامور زنان خبرداد: تصويب طرح معافيت پرداخت نيمي ازسهم حق‌بيمه كارفرماياني كه زنان سرپرست خانوار را بكارگيرند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - زنان

مشاور ارشد رييس‌جمهوري در امور زنان و رييس ستاد مركزي هفته بزرگداشت «مقام زن و روز مادر» از تصويب طرحي در دولت خبر داد كه بر اساس آن صاحبان كارگاه‌ها و حرف و مشاغل چنانچه زن سرپرست خانواري را بكار گيرند، از پرداخت نيمي از سهم حق بيمه كارفرمايي وي معاف مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر زهره طبيب زاده در نشست خبري كه در آستانه ولادت حضرت فاطمه(س) و به منظور تبيين و اعلام برنامه‌هاي هفته بزرگداشت « روز زن و مادر» برگزار شد، افزود: بر اساس سرشماري سال 85 يك ميليون و 650 هزار زن سرپرست خانوار در كشور وجود دارد كه به گفته مسؤولان سازمان بهزيستي سالانه 60 هزار نفر به دليل فوت همسر، طلاق، و غيره به جمعيت آن‌ها اضافه مي‌شود.

به گفته وي حدود 845 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش كميته امداد، 147 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزيستي و 44 تا 50 هزار نفر نيز پشت نوبت دريافت خدمات اين سازمان هستند كه با اختصاص بودجه لازم اين تعداد نيز در سال جاري تحت پوشش قرار مي‌گيرند.

مشاور ارشد رييس‌جمهوري در امور زنان با بيان اين كه بيش از يك ميليون نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان‌هاي حمايتي قرار دارند، در پاسخ به اين كه بنا به اظهارات مسؤولان وزارت رفاه در حال حاضر 80 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش هيچ ارگان و سازماني نيستند، يادآورشد: اين آمارها را تاييد نمي‌كنم، چرا كه هيچ آمار ريز و دقيقي از تعداد زنان سرپرست خانوار حتي در دستگاه‌هاي دولتي نداريم و دليل آن اين است كه برخي زنان پس از فوت يا طلاق از همسر اين موضوع را اعلام نمي‌كنند؛ بنابراين آمار دقيقي از تعداد اين زنان در كشور وجود ندارد.

وي با اشاره به اختصاص حدود 350 ميليارد تومان به وزارت رفاه از محل بند «ب» تبصره 15 جهت حمايت از 9 ـ 8 گروه جامعه هدف، عنوان كرد: با استفاده از اين رديف، زنان سرپرست خانوار روستايي تحت پوشش و غيرپوشش دستگاه‌هاي حمايتي كه توانايي پرداخت سهم حق‌بيمه خود را نداشتند، با كمك دولت تحت پوشش بيمه‌هاي اجتماعي قرار گرفتند كه 34 هزار نفر آن‌ها را زنان سرپرست خانوار روستايي تحت پوشش سازمان بهزيستي و 140 هزار نفر را نيز زنان تحت پوشش كميته امداد تشكيل مي‌دهند.

به گفته رييس ستاد مركزي هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، 25 درصد از زنان سرپرست خانوار مشغول فعاليت و داراي شغل هستند.

وي با اشاره به تشكيل بانك اطلاعات ايرانيان توسط وزارت رفاه و تامين اجتماعي، آن را از كارهاي عظيمي خواند كه در صورت تكميل، مي‌تواند به عنوان ساختاري در طراحي و برنامه‌ريزي مورد استفاده قرار گيرد.

به گزارش ايسنا، طبيب‌زاده در ادامه اين نشست با اشاره به بزرگداشت هفته زن و روز مادر گفت: بايد نقش و جايگاه زن در جهان كنوني تبيين و مشخص شود، نقش زن با نقش آرماني كه در حال حاضر براي آن‌ها در نظر گرفته شده، چقدر فاصله دارد؛ بايد ديد حضور سياسي و اجتماعي زنان و جايگاه آن‌ها به دور از افراط و تفريط‌ها چيست؟

بي‌دردي كه در بند ماهواره و فضاهاي مجازي هستند، تاثير دارد يا خير؟ ادامه داد: اسراف‌هايي كه با نام جشن و سرور در زمان تولد حضرت زهرا(س) صورت مي‌گيرد، در حالي كه 500 هزار زن روستايي در سيستان و بلوچستان بي‌سواد هستند، آيا توسط آن حضرت پذيرفته شدني است؟

مشاور ارشد رييس‌جمهور در امور زنان خاطر نشان كرد: بودجه‌هاي ميلياردي و ميليوني كه صرف چراغاني‌ها و تبليغات در نيمه‌هاي شعبان و اعياد مي‌شود، آيا حق زنان سيستاني و ايلامي و بويراحمدي نيست؟

وي در ادامه با تاكيد بر اين كه با توجه به سنت‌ها مجبورم يكسري آمار تشريفاتي از برنامه‌ها و عملكردهاي استاني در هفته بزرگداشت زن و روز مادر ارائه كنم، به اهم اين برنامه‌ها اشاره و خاطرنشان كرد: اين برنامه‌ها شامل تقدير از نخبگان زنان برجسته از جمله نخبگان علمي، تحقيقاتي و پژوهشي و زنان ايثارگر و مادران شهدا و ايثارگران، يعني تقدير از مادران سرداران بزرگ جنگ، مادران و يا همسران مسوولان بلند مرتبه اجرايي نظام چون شهيد باهنر و قدوسي و حضور در مرقد مطهر حضرت امام خميني (ره) است.

زنان، خلاقيت و خانواده شعار سال جاري هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر است كه رييس ستاد مركزي هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر با اشاره به آن گفت: مراسم تقدير از نخبگان و ايثارگران در حضور رييس‌جمهوري در چهارم تيرماه، حضور در مرقد مطهر امام خميني(ره) در 28 خرداد ماه، ‌ديدار با رييس قوه قضاييه، مراسم بزرگداشت روز زن در وزارت جهاد كشاورزي و برنامه استراتژيك انجمن علمي و درماني سلامت و چاقي زنان ايراني از جمله برنامه‌هاي اين هفته است.

وي حضور در جمع خيران، فراخوان سه ميليوني از خواهران بسيجي، افتتاح پارك بانوان، برگزاري مراسم نگين آفرينش توسط شهرداري در مناطق 22 گانه تهران، كنگره بين‌المللي فاطمه شناسي در پنجم و ششم تير ماه در شهر اراك، را از ديگر برنامه‌ها اعلام كرد.

در اين نشست اسامي روزهاي هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر اين گونه اعلام شد:

شنبه 1/4/87 زن، انديشه امام خميني(ره) و سيره فاطمي

يك‌شنبه 2/4/87 زن، عفاف و سلامت اجتماعي

دو‌شنبه 3/4/87 زن، كرامت انساني و حقوقي اسلامي

سه‌شنبه 4/4/87 زن، مقام مادري و تحكيم بنياد خانواده

چهار‌شنبه 5/4/87 زن، رسالت اسلامي، نوآوري و شكوفايي

پنج‌شنبه 6/4/87 زن، ايثارگري و پاسداشت خون شهيدان

جمعه 7/4/87 زن، مشاركت اجتماعي و حفظ ارزش‌هاي اسلامي

به گزارش ايسنا، براي اين هفته در مجموع 28 هزار و 339 برنامه اعم از فعاليت‌هاي علمي، تحقيقاتي، كارگاه آموزشي، همايش، جشنواره، نشست، بازديد، ديدار، مسابقه و غيره در استان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي برگزار مي‌شود كه از بين استان‌هايي كه برنامه‌هاي هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ارسال كرده‌اند، كرمانشاه با سه هزار و 543، مازندران با 785 و اصفهان با 700 برنامه به ترتيب بيشترين برنامه‌هاي ارسالي را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 379]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن