تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836412608
بازي سازي با دلفي
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : بازي سازي با دلفي مرد مباح20-03-2006, 11:05 AMدوستان يكي از پكهايي كه براي دلفي وجود داره , پك DirectX است. اين پك امكان دسترسي شما را به حافظه كارت گرافيك و لينكهاي سريع براي ساخت بازي را فراهم ميكند. من خودم اطلاعات كافي براي استفاده از اين پك و ساخت تصاوير خوب رو ندارم. دوستاني كه اطلاعات بيشتري دارند , كمك كنن. البته منظورم درباره اطلاعات الگوريتمهاي هوش مصنوعي نيست. اونا رو تا حدي بلدم. كار با اين كامپوننتها رو ميخوام بدونم. codemaster28-04-2006, 02:01 AMسلام دوست من! من از اين component استفاده میکنم خیلی بلد نیستم ولی یه بازی هایی باهاش نوشتم. اگه دوست داشته باشی با هم مشورت کنیم! Email من هم اینه : [email protected] اگه خواستی حتما" Email کن! فقط اسم دقیق component که من استفاده می کنم DelphiX هستش! مال تو هم همینه؟ به هر حال خوشحال میشم با هم همفکری کنیم! مرسی! :blush: soldier27-05-2006, 11:02 AMمي توني به اين تاپيك بري 35761&page=2&pp=10 soldier27-05-2006, 06:51 PMآقاي codeMaster اگه می تونید این پک دلفی ایکس رو آپلود کنید. ممنون می شم. codemaster04-06-2006, 09:19 AMآقاي codeMaster اگه می تونید این پک دلفی ایکس رو آپلود کنید. ممنون می شم. با سلام به دوست عزيز ! اولا" از كجا فهميدي من آقا هستم! دوما" آدرسش http://www.torry.net/authorsmore.php?id=1132 هست مي تونيد download کنید! ببخشيد من مدتي گرفتار بودم و به سايت سر نزدم و متن شما رو نديدم! شرمنده :blush: ! codemaster04-06-2006, 10:10 AMمن روش کار با این Component رو بطور تجربی یاد گرفتم و ممکنه ایراداتی تو کارم باشه . من گرافیک 3D کار نکردم ولی الآن دارم مطالعه میکنم. نمیدونم چقدر با بازیهای سبک Point-and-click Adventure آشنا هستید. این بازیها نسلشون داره منقرض میشه و به نظر من زیبا ترین بازیهای دنیا هستند. بین اونها بازیهای دوران شکوفایی این سبک : 1- Indiana Jones - Last Crusade 2- Indiana Jones - Fate Of Atlantis 3- Gobliiins 4- Gobliins 5- Goblins 6- Day Of The Tentacle 7- Monkey Island 1,2,3 8- Full Thrutlle 9- Toon Struck 10 - Sam & Max - Hit The Road 11- Leisure Suit Larry 1,2,3,5,6,7 12- Phantasmagoria 2 - Puzzle Of Flesh ( غیر از Sam & Max و Phantasmagoria همشون رو تموم کردم اون هم فرصت نشد و Phantasmagoria هم cd 1 رو فقط داشتم و گیر نمیاد هر کی داره خوش به حالش! :tongue: :biggrin: ) و غیره... رو میشه نام برد که همه با دو بعد ساخته شده بودند و در نهایت زیبایی و هنرمندی... با تصاویر زیبا و انیمیشن باور نکردنی. که الآن کمتر از این دست بازیها در بازار پیدا میشه و اگر میشه بسیار ضعیف با پازلهای پیش پا افتاده ساخته شده که دل آدم رو به هم میزنه. خیلی از این بازیهای قدیمی هم اصلا تصاویر و فیلم های واقعی بودند که به اونها Movie-Game می گفتند مثل Phantasmagoria. بهر حال من بیشتر دنبال ساخت بازیهای 2D با کیفیت تصویر و انیمیشن های زیبا هستم و زیاد از بازیهای 3D خوشم نمیاد. البته چند تا بازی 3D به همین سبک رو تموم کردم ولی به زیبایی قدیمی ها نبود. حالا اگر کسی می خواد در مورد این سبک بازیها با هم مطالعه و مشورت کنیم و به راه حل های بهتر برسیم. آدرس email خودم رو هم قبلا" اینجا گذاشتم ولی دوباره میذارم که اگه کسی خواست email یا PM بده! email : [email protected] Yahoo ID : cna_2g ... :blush: soldier04-06-2006, 11:19 AMسلام کد مستر من این بازی هاییی که نام بردید هیچ کدام را بازی نکرده ام. اما به هر حال بازی های دو بعدی اگر خوب ساخته شوند و عکس و موضوع و انیمیشن داشته باشه خیلی خوبه. بازی های سه بعدی هم جالب هستند. و الآن در بازار بسیار بسیار زیاد دیده می شوند. بهتره یه مشورتی با هم داشته باشیم. در کل با هم موافقت می کنیم. و ممکنه بتونیم با هم یه بازی رو تشکیل بدیم. و یک گروه و در نهایت ... من هم یه پک دلفی ایکس پیدا کردم. می زارم که شاید به درد شما و بقیه بخوره. http://www.torry.ru/vcl/mmedia/directx/Dx.zip و به نظر من یک تاپیک برای بحث در این مورد ایجاد کنیم. codemaster04-06-2006, 07:34 PMخيلي نظر خوبيه! من هم موافقم و البته اينطور هم نيست كه من اصلا" از بازيهاي 3D خوشم نمیاد و باید ریختشون دور... اگر فکر میکنی که ایجاد یک forum واسه این موضوع لازمه باشه ایجاد می کنیم ... ولی برنامه نویسی سه بعدی چندین برابر مشکل تر از برنامه نویسی دو بعدیه و توی برنامه خام پر از باگهایی میشه که اصلا" بعضی وقتها آدم روحش هم خبر نداره... ولی با این حال سر من درد می کنه واسه بازی نوشتن چه 2D چه 3D چه 4D چه 5D .... :tongue: فقط به من بگو با این DelphiX چقدر کار کردی و تا حالا چیزی نوشتی یا نه؟ اگه نوشتی یا تو تاپیک بذار یا email کن خوشحال میشم ببینم ... من هم یه چیز های نصفه نیمه ای دارم البته از اونجایی که همیشه در این زمینه تنها بودم هیچ کدوم رو به آخر نرسوندم. و یک چیز دیگه هم بگو و اون اینکه تمایل به ساختن بازیهای 2D داری یا 3D ؟ البته فکر کنم فهمیدم... :rolleye: تو بازیهای سه بعدی چیزی که خیلی مهمه Engine و نحوه Render کردنه و باید رو این مطالب خوب دقت کنیم و از همه مهمتر استفاده بهینه از RAM که در سرعت اجرای برنامه مخصوصا" Real 3D Animation ها خیلی موثره. با این همه من حاضرم با شما در مورد این قضیه مطالعه کنیم و البته دست به کار هم بشیم. * مرحله اول : الگوریتم سازی برای یک موتور 3D . soldier05-06-2006, 10:09 AMسلام من هم منظورم این نبود که می خواهی بریزی شون دور. گفتم شاید علاقه نداری نسبت به بازی های سه بعدی گفتم که این بازی ها الآن بازار بازی رو گرم کرده اند. باشه سر وقتش یک تاپیک ایجاد می کنم و شما را به آنجا راهنمایی خواهم کرد. در مورد بازی های سه بعدی بهتره اول یه بازی دوبعدی مشترک بسازیم و بعد سه بعدی. من هم مثل شما همیشه دوست داشتم و دارم که هر نوع بازی باشه تولید کنم. من با دلفی ایکس هیچ کار نکردم اما اگه خیلی علاقه داری به ساخت بازی های سه بعدی من حاضرم دلفی ایکس رو یاد بگیرم آخه چند نمونه که از اینترنت گرفته ام نشون می ده که کار با دلفی ایکس ساده است و مشکل زیادی نداره اما بهتره واسه ی شروع دو بعدی رو انتخاب کنیم. بهتره چیزهایی رو که ساختی بزاری بالاخره یه چیز هایی دستگیرمون بشه. اینو هم که اول گفتم بهتره دو بعدی باشه و سفارش من هم اینه. و یک چیزه دیگه بهتره در مورد برنامه ی Real 3D Animation توضیح بدی چون باش کار نکرده ام. من هم موافقم پس بهتره یه قرار بزاریم توی چت. من ادت کردم وقتی رفتی می بینی. راستی من چندین بازی دو بعدی با دلفی ساختم می خواهم بزارم توی یه تاپیک مخصوص. اونا رو ببین و یه نظر بده که در چه سطحی هستم. فعلآ بای. مرد مباح05-06-2006, 03:04 PMبچه ها بيشتر با هم در تماس باشيم. Soldier جان. شما هم با DirectX كار ميكنيد؟ codemaster05-06-2006, 05:46 PMلطف میکنی یه توضیحی در مورد نحوه فراخوانی توابع DirectX در Delphi بدی...ویا اگر از Component خاصی استفاده می کنی اون رو معرفی کنی؟ در مورد بازی 2D موافقم ما اول باید بتونیم مدیریت تیمی یه کار کوچیک رو به درستی انجام بدیم بعد سنگ بزرگ برداریم! در مورد Real 3D Animation هم که گفتم منظورم Render تصاویر متحرک سه بعدی لحظه ای هست نه بصورت فیلم از قبل تهیه شده. که یک تکنولوژی است و نرم افزار خاصی ندارد و تمام تهیه کننده های محیط های سه بعدی (مثل DirectX و OpenGL) این امکان رو در خودشون دارند. :) مرد مباح05-06-2006, 09:38 PMكاملا قبول دارم. DirectX توي دلفي فقط از طريق DelphiX كه يك سري كامپوننت هست قابل دسترسيه. البته تا جايي كه من ميدونم. شما مگه با Component ديگه اي كار ميكنيد؟ soldier05-06-2006, 11:32 PMبچه ها بيشتر با هم در تماس باشيم. Soldier جان. شما هم با DirectX كار ميكنيد؟ سلام آره بهتره بيشتر در تماس باشيم. من با دیرکت ایکس کار نکردم. soldier05-06-2006, 11:33 PMلطف میکنی یه توضیحی در مورد نحوه فراخوانی توابع DirectX در Delphi بدی...ویا اگر از Component خاصی استفاده می کنی اون رو معرفی کنی؟ در مورد بازی 2D موافقم ما اول باید بتونیم مدیریت تیمی یه کار کوچیک رو به درستی انجام بدیم بعد سنگ بزرگ برداریم! در مورد Real 3D Animation هم که گفتم منظورم Render تصاویر متحرک سه بعدی لحظه ای هست نه بصورت فیلم از قبل تهیه شده. که یک تکنولوژی است و نرم افزار خاصی ندارد و تمام تهیه کننده های محیط های سه بعدی (مثل DirectX و OpenGL) این امکان رو در خودشون دارند. :) سلام در مورد DirectX چیزی نمی دونم! خوبه که موافق هستی و به موافقت رسیدیم. پس بهتره در مورد 3d کمتر صحبت کنیم چون این یک بحث متفرقه و جدا از موضوع است اگه دوست داری که درموردش بحث بشه یه تاپیک جدید بزن. اما چرا من تو رو توی لیست یاهوم اضافه کردم اما هیچ نمی بینمت که باشی! خوب حالا بهتره در مورد موضوع ، گرافیک ، طرح ، آهنگ ، سبک بازی بحث کنیم. تا این کار رو عملی کنیم و بهتره یک بازی مشترک بسازیم. حالا بهتره بگی که از این حرفه ها :موضوع ، گرافیک ، طرح ، آهنگ ، سبک بازی کدوم ها رو شامل هستی و کدوم ها رو حرفه ای هستی؟ من منتظر جواب شما هستم.بعد از جواب شما به پله بعدی میریم. و می گم که باید چه کار هایی انجام بدهیم. soldier05-06-2006, 11:36 PMكاملا قبول دارم. DirectX توي دلفي فقط از طريق DelphiX كه يك سري كامپوننت هست قابل دسترسيه. البته تا جايي كه من ميدونم. شما مگه با Component ديگه اي كار ميكنيد؟ سلام مرد مباح من هیچ نوع سه بعدی کار نکردم. و از شما می خواهم که یه سری آموزش بزارید. که در این تاپیک گفتم. 49243&page=1&pp=10 9# من DirectX کار نکردم و نمی دونم اما فکر کنم مرد مباح کار کرده. اما تا جایی که می دونم بر اثاث توابع است و کمپننت خواصی نداره. و حالا خواهش میکنم از کد مستر که اگر تا حدودی دلفی ایکس کار کرده آموزش دلفی ایکس رو توی تاپیک جدیدی بزاره. و همچنین آقای مباح شما هم اگر می توانید آموزش دیرکت ایکس بگذارید. و به صورت بسیار بسیار ساختم. نه کمپننت دیگه ای دارم و نه دیرکت ایکس کار می کنم و نه دلفی ایکس. soldier06-06-2006, 10:42 AMسلام من فکر کردم و به نتیجه رسیدم که بهتره با دلفی یه بازی ساده ماشین درست کنیم. چطوره؟ هر کی نظری داره بگه من منتظرم که دیگه شروع به کار یشیم و یه بازی مشترک بسازیم. و بعد از انتخاب موضوع هر کی باید توانایی خودش رو مشخص کنه. که کار ها تقسیم بشن و يك بازي بسازيم. مرد مباح06-06-2006, 12:43 PMدوست عزيز من خودم كار با DelphiX رو بلد نيستم. ولي خيلي دوست دارم به كمك بچه هاي اينجا اونو ياد بگيريم. البته يه كمي باهاش ور رفتم. ولي راحت نيست. ولي هم دوبعدي و هم 3بعدي رو عين آب خوردن ميسازه و چون با DirectX ويندوز در تماسه خيلي سريعتر و با كيفيت تر از طراحي با روش عاديه. درباره نوشتن بازي ماشين هم موافقم. به نظر من يك ماشين بازي ساده كه ماشينو از بالا نشون بده براي شروع خوبه. يك چيزي شبيه GTA 2. soldier06-06-2006, 05:36 PMسلام آقای مباح دقیقآ درست حدس زدی . همین موضوع بازی ما است و در مورد سه بعدی درست می گی اما بهتره دیگه بحثش رو نکنیم. و حالا یه قدم دیگه رفتیم جلو موضوع هم انتخاب شد. بهتره بگیم که : به چه وسیله ارتباط رو نزدیکتر و سریعتر کنیم؟ چون اگر بخواهیم اینطور ادامه بدیم ممکنه سال آینده تازه یه بازی ماشین ساده بسازیم! به نظر من : بهتره در تاپیک بعدی در مورد ساختار بازی حرف بزنیم؟ و بهتره در مورد رسوندن اطلاعات به دیگر اعضای گروه کمی حرف بزنیم! چون هر کسی یه قسمتی از بازی رو می سازه. مرد مباح06-06-2006, 06:36 PMاين چيزي كه درباره ساخت بخشهاي مختلف يك بازي توسط افراد مختلف ميگيو كاملا قبول دارم ولي همه بايد كار با Dll رو بلد باشن كه خيلي ها بلد نيستند. منم كه يكمي در اين مورد بلدم تاحالا تو هيچ پروژه اي ازش استفاده نكردم. چون فقط پروژههام يك نفري بوده نه تيمي. codemaster06-06-2006, 07:23 PMسلام در مورد DirectX چیزی نمی دونم! خوبه که موافق هستی و به موافقت رسیدیم. پس بهتره در مورد 3d کمتر صحبت کنیم چون این یک بحث متفرقه و جدا از موضوع است اگه دوست داری که درموردش بحث بشه یه تاپیک جدید بزن. اما چرا من تو رو توی لیست یاهوم اضافه کردم اما هیچ نمی بینمت که باشی! خوب حالا بهتره در مورد موضوع ، گرافیک ، طرح ، آهنگ ، سبک بازی بحث کنیم. تا این کار رو عملی کنیم و بهتره یک بازی مشترک بسازیم. حالا بهتره بگی که از این حرفه ها :موضوع ، گرافیک ، طرح ، آهنگ ، سبک بازی کدوم ها رو شامل هستی و کدوم ها رو حرفه ای هستی؟ من منتظر جواب شما هستم.بعد از جواب شما به پله بعدی میریم. و می گم که باید چه کار هایی انجام بدهیم. سلام من فکر کردم و به نتیجه رسیدم که بهتره با دلفی یه بازی ساده ماشین درست کنیم. چطوره؟ هر کی نظری داره بگه من منتظرم که دیگه شروع به کار یشیم و یه بازی مشترک بسازیم. و بعد از انتخاب موضوع هر کی باید توانایی خودش رو مشخص کنه. که کار ها تقسیم بشن و يك بازي بسازيم. با اين سبك بازي موافقم... من در باره طراحي ساختار و هم موزيك مي تونم كمك كنم ( خودم آهنگ سازی می کنم ) برادرم هم گرافيسته و ميتونه از لحاظ گرافيكي كمكمون كنه اگه شما موافق باشيد. من قبلا" در مورد حركت اتومبيل بصورت بازي GTA 2 کار کردم و به نتیجه قابل توجهی نرسیدم... حرکت ماشین چند فاکتور اصلی داره : 0- جهت حرکت 1- سرعت 2- شتاب ( که وابسته به سرعته ) 3- گردش به چپ و راست 4- حرکت معکوس راه حل من: 0 - هنوز راه حلی برای تعیین جهت اتومبیل ندارم. 1- سرعت قابل حله بوسیله fps. 2- شتاب هم وابسته به سرعته. 3 - خوب ما میتونیم برای گردش به چپ و راست از تابع Rotate استفاده کنیم. 4- میشه از نقیض دستور های حرکت به جلو پیروی کنه ولی باز تو تعیین جهت مشکل هست. ببینید اگه مثلا زاویه اتومبیل با محور y ها 35 درجه باشه میشه معادله خط سیر اتومبیل رو حساب کرد ولی اعدادی که در معادله صدق میکنه باید اعداد صحیح باشند و نمیتونیم از اعداد اعشاری استفاده کنیم ( چون تعداد pixel ها یک عدد صحیح برگتر مساوی صفر است یعنی ربع اول دایره مثلثاتی) و دچار مشکل میشویم البته این آزمایش رو دوباره من انجام میدم تا به نتیجه مطلوب برسیم. خوب با این وجود اگه در مورد تعیین جهت کسی نظری داره بگه و اگه مطلب بیشتری به نظرش میرسه گوشزد کنه. برای این بازی باید یک Engine نوشته بشه که بعدا" برای Update package ها مشکلی نداشته باشیم و باید از الان فکرش رو بکنیم تا دردسر کمتری داشته باشیم چون بعدا" ممکنه بازی خوبی بشه احتیاج به اضافه شدن level ها یا update شدن داشته باشه. :rolleye: soldier06-06-2006, 09:09 PMاين چيزي كه درباره ساخت بخشهاي مختلف يك بازي توسط افراد مختلف ميگيو كاملا قبول دارم ولي همه بايد كار با Dll رو بلد باشن كه خيلي ها بلد نيستند. منم كه يكمي در اين مورد بلدم تاحالا تو هيچ پروژه اي ازش استفاده نكردم. چون فقط پروژههام يك نفري بوده نه تيمي. سلام مرد مباح من خودم dll رو به طور کامل آموزش می دهم. و برای استفاده از آن اگر موافقید پروژه بمونه پیش خودم و شما با فایل های dll کامل کنید چون من کاملآ با فایل های dll کار کردم. و در يه قسمتي نام شما كاركنان رو مي نويسم نظرتون چیه ؟ soldier06-06-2006, 09:13 PMبا اين سبك بازي موافقم... من در باره طراحي ساختار و هم موزيك مي تونم كمك كنم ( خودم آهنگ سازی می کنم ) برادرم هم گرافيسته و ميتونه از لحاظ گرافيكي كمكمون كنه اگه شما موافق باشيد. من قبلا" در مورد حركت اتومبيل بصورت بازي GTA 2 کار کردم و به نتیجه قابل توجهی نرسیدم... حرکت ماشین چند فاکتور اصلی داره : 0- جهت حرکت 1- سرعت 2- شتاب ( که وابسته به سرعته ) 3- گردش به چپ و راست 4- حرکت معکوس راه حل من: 0 - هنوز راه حلی برای تعیین جهت اتومبیل ندارم. 1- سرعت قابل حله بوسیله fps. 2- شتاب هم وابسته به سرعته. 3 - خوب ما میتونیم برای گردش به چپ و راست از تابع Rotate استفاده کنیم. 4- میشه از نقیض دستور های حرکت به جلو پیروی کنه ولی باز تو تعیین جهت مشکل هست. ببینید اگه مثلا زاویه اتومبیل با محور y ها 35 درجه باشه میشه معادله خط سیر اتومبیل رو حساب کرد ولی اعدادی که در معادله صدق میکنه باید اعداد صحیح باشند و نمیتونیم از اعداد اعشاری استفاده کنیم ( چون تعداد pixel ها یک عدد صحیح برگتر مساوی صفر است یعنی ربع اول دایره مثلثاتی) و دچار مشکل میشویم البته این آزمایش رو دوباره من انجام میدم تا به نتیجه مطلوب برسیم. خوب با این وجود اگه در مورد تعیین جهت کسی نظری داره بگه و اگه مطلب بیشتری به نظرش میرسه گوشزد کنه. برای این بازی باید یک Engine نوشته بشه که بعدا" برای Update package ها مشکلی نداشته باشیم و باید از الان فکرش رو بکنیم تا دردسر کمتری داشته باشیم چون بعدا" ممکنه بازی خوبی بشه احتیاج به اضافه شدن level ها یا update شدن داشته باشه. :rolleye: سلام شما با اين نوشته نشون مي دين كه از دلفي ايكس مي خواهيد استفاده كنيد؟ در مورد يك Engine هم توضیح بدید ! به نظر من با دلفی ساده بنویسیم بهتره! خوب نظرتون چیه؟ در مورد ایمکه یه گرافیست و آهنگ ساز داریم خوبه و خوشحالم :happy: :biggrin: مرد مباح06-06-2006, 09:27 PMنه لزوما به DelphiX مربوط نميشه. در مورد پيشنهادتون كه داده بودين بايد عرض كنم كه بهتر يكجايي قرار بزاريم و همديگرو ببينيم تا نظرات و ... در مورد همين ماشين روني هم يكي بشه و بعد كارو شروع كنيم. شما ساكن تهران هستيد سولجر جان؟ كدمستر شما چي؟ soldier06-06-2006, 10:13 PMسلام آقای مباح آخه این دستورات دلفی ایکس هستن fps rotate و تا اونجایی که می دونم دلفی اینها رو نداره. پس نشون می ده که دستورات دلفی ایکس هستند. در مورد انجین هم توضیح ندادین! اگه می خواهید موافقت کنیم بیاین تو چت. می تونی آی دی مرا توی قسمتی که بازی مرا دانلود می کنی پیدا کنی. من رو اد کن تا با هم به چت بپردازیم. لطفآ یه ساعت خواصی رو هم مشخص کن که سه تایی با هم onLine بشیم و همدیگر رو ببینیم. راستي من ساكن تهران نيستم. پس بهتره تو چت يه ملاقاتي داشته باشيم. codemaster07-06-2006, 12:11 AMسلام شما با اين نوشته نشون مي دين كه از دلفي ايكس مي خواهيد استفاده كنيد؟ در مورد يك Engine هم توضیح بدید ! به نظر من با دلفی ساده بنویسیم بهتره! خوب نظرتون چیه؟ در مورد ایمکه یه گرافیست و آهنگ ساز داریم خوبه و خوشحالم :happy: :biggrin: نه! منظورم از rotate چرخش و از fps تعداد فریم بر ثانیه ( frame per second ) است که عمومیت داره و مختص DelphiX نیست. ولی از اونجایی که من تجربه کردم VCL دلفی در پردازش حجم بالا کم میاره و مثلا" اگه Resolution بالا باشه و Full Screen بشه ، یا پرش دار میشه و یا حتی در بعضی موارد تصویر دیده نمیشه. یکی از دلایل رو آوردن من به DirectX همینه! در تصاویر چند لایه مثل4 یا 5 لایه تصاویر به حالت چشمک زن در میان مخصوصا" اگه ابعادشون بزرگ باشه. من اینها رو از IBM 286 با 2MB رم گرافیک تا Pentium 4 با 256 MB رم گرافیک تست کردم و نتیجه مشابه داشته چون VCL دلفی به بخش حرفه ای و سخت افزار کارت گرافیک دسترسی ندارد و تمام اعمال را با شبیه ساز سخت افزار انجام میده. ببین! هر نرم افزاری که از گرافیک استفاده می کنه دسترسی مستقیم به امکانات سخت فزار ( کارت گرافیک ) نداره ... یعنی Windows این اجازه رو به هیچ نرم افزاری نمیده و همیشه Windows واسطه بین نرم افزار و سخت افزاره. که قاعدتا" هم باید باشه چون سیستم عامله! ولی چون این امر باعث ضعف و کم شدن سرعت میشه شرکت Microsoft یک نرم افزار سطح بالا ( DirectX ) طراحی کرده که امکان دسترسی سریع به سخت افزار رو بدون واسطه میده و از همه مهمتر اینکه لزومی نداره بدونی حد اکثر قدرت سخت افزار چقدره برای اینکه DirectX همیشه بالاترین قدرت سخت افزار نصب شده رو به نمایش می ذاره... من قبل از اینکه اصلا" Delphi کار کنم سال 1374 ، Compaq 286 داشتم و سیستم عاملم MS-DOS 6.00 بود و Windows 3.1 رو بورس بود و همه استفاده می کردن. اون موقع هم برای نوشتن بازی ها از یک نرم افزار که باز Microsoft طراحی کرده بود به نام Dos4GW استفاده می شد که از این نرم افزار در زبانهای مختلف مثل C و Pascal استفاده میشد که دقیقا" کار DirectX رو در محیط MS-DOS انجام می داد. از این گذشته ... VCL دلفی اصلا" برای نمایش حجم بالا طراحی نشده و کار حرفه ای اینه که از ابزار خامی که Windows در اختیار ما میذاره اسفاده کنیم (مثل DirectX) در غیر این صورت مثل این میمونه که بخوای با یه ماشین سواری 2 تن بار رو بکشی ... شاید سواری 50 کیلو رو بکشه ...ولی تو 2 تن کم میاره ... (یه موقع هم دیدی کشید!) حتی خود Windows هم از توابع DirectX استفاده میکنه. فکر نمی کنم چرخش تصویر ( که تو این پروژه هم وجود داره ) با VCL دلفی راحت باشه ، حد اقل من ندیدم. من نمی خوام تورو مجاب کنم که DelphiX بهتر از هر چیزیه ... حالا باز میل خودته... هر چی شما بگی همون کار رو می کنم... مرسی از Download بازی و نظرت! soldier07-06-2006, 09:42 AMسلام کدمستر خوب به قول شما بهتره از این ابزار استفاده کنیم چون یه تیم که تشکیل دادیم بهتره یه تیم حرفه ای باشه. اما یه مشکل هست من نه با DirectX کار کردم و نه با DelphiX حالا شما کدام رو انتخاب می کنید . فکر کنم همون دلفی ایکس بهتره چون خودتون هم می گید که از Top , Left استفاده می کنه. اما خوب بهتره دلفی ایکس استفاده کنیم . و بهتره که یه اموزش کوچیک بزاری. خوب تو تاپيكي كه بازي هاي خودمو گذاشته بودم یک نفر پیشنهاد داد که هر کی بازی آپلود می کنه توضیحی بده در موردش! حالا اگر می شه اول یه توضیحی بده در مورد دلفی ایکس و (بازی که آپلود کردی) که ببینیم کار با دلفی ایکس چطوره و یه آموزش هم بزار که کمی یاد بگیریم. در ضمن برای اینکه پرنده ها کادر سفیدی دورش نیود چی کار کرده بودی فکر کنم که دلفی ایکس این امکان رو داره. آموزش دلفی ایکس یادت نره . هر چی باشه یه کمی هم یاد می گیریم و راه می یفتیم. :happy: soldier07-06-2006, 09:52 AMسلام کدمستر اما متاسفانه شما نه در مورد انجین چیزی گفتی و نه در مورد این که fps , rotate این دستورات مختص چه چیزی هستند؟ codemaster07-06-2006, 11:12 AMبراي آموزش DelphiX به سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1808]
-
گوناگون
پربازدیدترینها