تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816967592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آوارگان فلسطيني ومفهوم حقوق بشر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آوارگان فلسطيني ومفهوم حقوق بشر
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): دمشق - اين روزها دمشق ميزبان سازمان كمك رساني و اشتغال آوارگان فلسطيني و ممالك ميزبان و كشورهاي كمك كننده به اين گروه از انسان هايي است كه دهها سال رنج آوارگي را تحمل كرده اند.


صرف نظر از اقدام پسنديده تعدادي از اشخاص نوع دوست كه براساس وجدان فردي به فكر تاسيس سازماني به نام آنروا افتاده اند تا به آوارگان خدمات رساني كنند، مردم دنيا هنوز به اين پاسخ دست نيافته اند كه چرا بايد اين آوارگي استمرار داشته باشد.
اگر مفهوم حقوق بشر داراي مصاديق است ، بي ترديد زندگي در موطن اصلي و خروج از آوارگي ، مهم ترين مصداق و حق بشر تلقي مي شود و سازمان هاي مسوول نمي توانند هيچ اقدامي را جايگزين آن و اعمال خود را توجيه كنند.
اكنون جمعيت آواره فلسطيني فقط در نوار غزه و كرانه باختري به همراه سه كشور سوريه ، لبنان و اردن به بيش از چهار ميليون و 500 هزار نفر رسيده و بر اساس آمار سال 2007، اين سازمان بيش از 29 هزار پرسنل فلسطيني و بيش از 100 پرسنل خارجي براي خدمات رساني به آنان دارد.
همچنين سازمان آنروا در سال 2008 بيش از 544 ميليون دلار بودجه را براي رسيدگي به اموري مانند بهداشتي ، درماني و آموزش و پرورش آوارگان اختصاص مي دهد، بودجه اي كه اگر سازمان ملل و اعضاي موثر آن اهتمام مي كردند، مي توانست از اين دستور كار خارج شود و براي محروميت زدايي در كشورهايي قحطي زده آفريقا هزينه شود.
سازمان كمك رساني و اشتغال آوارگان فلسطيني (آنروا) بعد از اشغال فلسطين ، در دسامبر 1949 و بر اساس قطعنامه 302 مجمع عمومي سازمان ملل متحد به منظور حل مشكلات آوارگان فلسطيني تاسيس شد و كار خود را به طور عملي در مه 1950 آغاز كرد.
مجموع جمعيت آوارگان ساكن اردوگاه ها در پنج منطقه فوق بيش از يك ميليون و 350 هزار نفر و در خارج از اردوگاه ها بيش از سه ميليون و 200 هزار نفر است .
براي آوارگان تحت پوشش آنروا بيش از 680 دبستان ، راهنمايي و دبيرستان فعال است كه حدود 500 هزار نفر در آن مشغول به تحصيلند.
هشت مركز فني حرفه اي و سه مركز تربيت معلم از ديگر مراكز آموزشي آنروا است .
همچنين حدود 130 مركز بهداشتي ساير و ثابت به صدها هزار آواره در زمينه هاي دندانپزشكي ، بهداشت مادر و كودك ، تنظيم خانواده ،درمان ديابت ، قند خون و فشار خون و آزمايشگاه ، خدمات ارائه مي دهد.
آنروا همچنين تاكنون حدود 150 ميليون دلار وام براي اجراي طرح هاي كوچك ، خودكفايي و خوداشتغالي به آوارگان فلسطيني ساكن كرانه باختري و نوار غزه به ويژه زنان سرپرست خانوار اعطا كرده كه اين وام ها حداقل هزار و حداكثر 75 هزار دلار است .
آنروا همچنين داراي برنامه حفظ اسناد است كه در آن بيش از 25 ميليون سند در 680 هزار پرونده خانواده شامل كپي گواهي ولادت ، ازدواج ، وفات ، اسناد مالكيت ، اشتغال و سفر نگهداري مي شود.
آوارگان فلسطيني در مجموع در 59 اردوگاه زندگي خود را ادامه مي دهند كه كرانه باختري با 19 و نوار عزه با هشت اردوگاه مناطقي هستند كه بيشترين و كمترين اردوگاه را در خود جاي داده اند.
همچنين در لبنان 12، اردن 10 و سوريه 10 اردوگاه داير شده و سوريه پذيراي حدود نيم ميليون آواره فلسطيني است .
خان الشيخ ، خان ذاالنون ، سبينه ، قبرالست ، جرمانا، درعا، حمص ، حماه و النيرب اردوگاههاي مستقر در سوريه و مارالياس ، برج البراجنه ، ضبيه ، شتيلا، عين الحلوه ، الميه ميه ، البص ، الرشيديه ، برج الشمالي ، ويفل ، نهرالبارد و البداوي ، اردوگاههاي موجود در لبنان است .
يكي از طرحهاي دولت سوريه بازسازي اردوگاه النيرب در 15 كيلومتري جنوب شهر حلب است كه 26 ميليون دلار هزينه دارد.
اين اردوگاه در بدو تاسيس سه هزار نفر جمعيت داشت و اينك اين رقم بيش از 18 هزار تن رسيده است .
اردن نيز با 10 اردوگاه امان جديد، اربد، الحصن ، سوف ، جبل الحسين ، البقعه ، الزرقاء، ماركا، الطالبيه و جرش و نوار غزه با 8 اردوگاه به نامهاي جباليا، الشاطي ء، النصيرات ، البريج ، ديرالبلح ، المغازي ، خانيونس و رفح پذيراي آوارگان هستند.
عقبه جبر، عين السلطان ، شعفاط، الامعري ، قلنديا، ديرعمار، الجلزون ، الفوار، العروب ، الدهيشه ، عائده ، بيت جبرين ، الفارعه ، شماره 1، عسكر، بلاطه ، طولكرم ، جنين و نورشمس، اردوگاه هايي است كه آوارگان فلسطيني ناچار به اقامت در آنها شده اند.
شماري از آوارگان فلسطيني هم در اين مدت با اتكا به توان فردي خويش زندگي در محيطي خارج از اردوگاه ها را برگزيده اند.
براساس آمار سازمان هاي بين المللي ، شمار آوارگان و مهاجران فلسطيني تا پايان سال 2002 حدود هفت ميليون نفر از 9 ميليون و 300 هزار نفر كل فلسطيني بود.
خاورم 5 **2321**1577**1373
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن