تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815538910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اخبار كوتاه از سيستان وبلوچستان/ طرح لايروبي انهار در دشت سيستان اجرا شد طرح پرواربندي ‌٢ هزار راسي گوساله در شهرستان زاهدان افتتاح و به بهره‌برداري رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /اخبار كوتاه از سيستان وبلوچستان/ طرح لايروبي انهار در دشت سيستان اجرا شد طرح پرواربندي ‌٢ هزار راسي گوساله در شهرستان زاهدان افتتاح و به بهره‌برداري رسيد
خبرگزاري دانشجويان ايران - زاهدان
سرويس: شهرستان‌ها

رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان وبلوچستان گفت: با هدف ايجاد زمينه اشتغال موقت روستاييان و كشاورزان و كمك به بنيه اقتصادي اين قشر طرح لايروبي انهار سنتي با دست به تعداد 364 هزار نفر روز و ادامه طرح لايروبي انهار با بيل مكانيكي در بيش از 2هزارو 586 نهر با طول 9هزارو278 كيلومتر در دشت سيستان به دنبال ورود آب انجام و زمينه كشت و كار مجدد فراهم شده است.

محمد علي نيكبخت در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه سيستان و بلوچستان، افزود: همچنين از طريق خريد دام مازاد و پيگيري در احداث و بهره‌وري كشتارگاه صنعتي مشكل خروج دام زنده مرتفع و زمينه اشتغال مستقيم و غير مستقيم دو هزار نفر ايجاد شده است.

وي افزود: با استفاده از چاهك‌هاي توليد نهال انگور با احداث نهالستان‌ها توانسته‌ايم نهال توليدي به استان‌هاي خوزستان و خراسان و ديگر نقاط صادر كنيم و بيش از 900 هكتار باغ را با استفاده از چاهك‌ها احياء كنيم.

نيكبخت افزود: بيش از 96 هزار تن گندم در سال قبل توليد شده كه اين امر در نوع خود بي سابقه بوده و 50 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان به مراكز خريد تحويل داده شده است.

معاون امور دام سازمان جهاد كشاورزي سيستان وبلوچستان:

طرح پرواربندي 2 هزار راسي گوساله در شهرستان زاهدان افتتاح و به بهره‌برداري رسيد

حسين سعادتي پور در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه سيستان و بلوچستان، افزود: اين ميزان توليد از رشد 3 درصدي برخوردار است .

وي تعداد واحدهاي دامي در سيستان و بلوچستان را بيش از 4 ميليون واحد دامي عنوان كرد و تصريح كرد: در سال گذشته 83 ميليارد ريال تسهيلات بانكي در قالب 759 طرح دامي به دامداران منطقه پرداخت شده است.

سعادتي پور توزيع 51 هزار تن كنستانتره يارانه دار، پرداخت مبلغ 5 ميليارد و 300 ميليون ريال جهت بهداشتي نمودن جايگاه دام، اجراي ساماندهي مرغ و تخم مرغ، راه اندازي جايگاه جمع آوري شير، اجراي طرح ساماندهي دام روستايي و اصلاح نژاد آن و فعال سازي كشتارگاه ها و واحدهاي بسته بندي كوچك را از جمله كارهاي اين معاونت در سال گذشته عنوان كرد.

وي همچنين افزود : در دومين روز از هفت جهاد كشاورزي طرح پرواربندي 2 هزار راسي گوساله در شهرستان زاهدان افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

وي اظهار داشت: اين طرح در زميني به مساحت 7 هكتار با سرمايه گذاري بخش خصوصي به بهره برداري رسيده كه زمينه اشتغال 20 نفر به صورت دائم فراهم كرده است.

در هفته جهاد كشاورزي؛

57 پروژه با بيش از 6 ميليارد ريال در شهرستان زابل به بهره‌برداري رسيد

مدير جهاد كشاورزي شهرستان زابل گفت: در ايام هفته جهاد كشاورزي 100 حلقه چاهك كشاورزي، 50 استخر ذخيره آب، 80 هكتار باغ انگور ياقوتي، 80 هزار متر مربع قلمستان جهت توليد نهال انگور ياقوتي، 12 هزار متر مربع گلخانه، 3200 متر مربع جايگاه بهداشتي دام، 3 هزار متر مربع كانال انتقال آب و 7 ايستگاه جمع‌آوري شير به بهره‌برداري رسيد.

رضا نجفي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه ي سيستان و بلوچستان، افزود: جهت اجراي اين پروژه‌ها 6 ميليارد و 120 ميليون ريال اعتبار هزينه شده كه با افتتاح اين طرح‌ها زمينه اشتغال دائم براي 275 نفر فراهم شده است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن