تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812206012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رمز جاودانگي انقلاب امام خميني(ره) رجعت‌دادن انسان‌ها به اصل خويش بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رمز جاودانگي انقلاب امام خميني(ره) رجعت‌دادن انسان‌ها به اصل خويش بود
گروه بين‌الملل: انقلاب بازگشت به اصل است و رمز جاودانگي انقلاب امام خميني نيز در همين اصل نهفته است امام با اين حركت، انسان‌ها را به اصل خود بازگرداند و همين امر موجب شد كه خاطره او براي ابد در اذهان جهانيان حك شود.
«احمد ريبويروت» نويسنده و پيانيست كنسرواتوار فرانسه در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب، گفت: امام خميني(ره) با قدرت معنوي و نور الهي خود توانست حكومت مستبد را ريشه‌كن كند و با تحولي دروني در اصول و انديشه‌هاي مردم آنان را به اصل خود آگاه سازد.

وي افزود: امام خميني رهبري است كه انوار اسلام و امامان معصوم در شخصيت اين مرد بزرگ متبلور است، اين مرد با روحيه الهي و معنوي خود تلاش كرد تا اين خوبي و بزرگي را به تمام مردم انتقال دهد؛ آن‌چه امام خميني را به چهره‌اي جهاني مبدل كرد اين مهم بود كه ايشان قبل از انقلاب در جامعه‌اي كه اصول و فرهنگ خود را فراموش كرده‌ بودند در درون تك‌تك مردم، انقلاب و تحول ايجاد و آنان را از خواب غفلت بيدار كرد، در واقع امام نوري براي هدايت بشر بود.

امام خميني(ره)؛ احياگر فلسفه الهي

احمد ريبويروت در ادامه تأكيدكرد: آن‌چه بيش‌تر مرا تحت تأثير قرارداد، ويژگي فلسفي تفكرات و انديشه‌هاي امام خميني بود؛ اگرچه به‌طور كلي ديدگاه ايشان با نظريه‌هاي فلاسفه بزرگ قرن بيستم تطبيق داشت ولي برخلاف فلسفه غرب كه در پي دنيايي بي‌خدا است فلسفه امام خميني ريشه در عقايد و انديشه‌هاي اسلامي او دارد.

وي فلسفه امام خميني درباره مسائل روز را چنين توصيف‌كرد: انديشه‌، فلسفه و برداشت‌هاي امام خميني از مسائل روز حتي از بزرگان قرن خويش نيز پيشي مي‌گرفت، قبل از آن‌كه با انديشه‌هاي امام آشنا شوم با مطالعه آثار بزرگان فلسفه قرن بيستم همچون «هايدگر» مبهوت نظرات و ديدگاه‌هاي اين انديشمندان مي‌شدم، اما از آن زمان كه با امام خميني و ديدگاه‌هايش آشنا شدم، دريافتم كه فلسفه واقعي در بينش امام نهفته است، چرا كه فلسفه غرب فلسفه‌اي برپايه تفكرات و تأملات صرف است؛ فلسفه امام خميني(ره) فلسفه‌اي زنده و پويا بود زيرا امام اين نظرات را خود در زندگي درك كرده و بدان پاي‌بند بود.

اين نويسنده فرانسوي افزود: تمامي انديشه‌هاي اين بزرگ‌مرد در دنياي خارجي نمود داشت و اين در واقع همان اصلي است كه فلسفه غرب از نبودش در عذاب است چراكه فلسفه غرب در نهايت به طرح ديدگاهي واحد منجر مي‌شود، در حالي كه انديشه‌هاي امام خميني(ره)، نظريات و ديدگاه‌هاي اسلامي را كه در حال فراموشي بودند جاني دوباره بخشيد، پس مي‌توان اين چنين استنتاج كرد كه فلسفه امام احياگر رهنمودهاي اسلامي در زماني بود كه انسان سير قهقرايي را پشت سر مي‌گذاشت.

وي همچنين خاطرنشان كرد: قبل از آشنايي با نظرات و ديدگاه‌هاي امام خميني ايشان را به اشتباه با «ماهاتما گاندي» مقايسه مي‌كردم، البته شباهت‌‌هايي ميان اين دو رهبر انقلابي وجوددارد؛ امام عارفي بزرگ و از انديشه‌هاي عارفانه بهره‌مند بود، در حالي كه گاندي تنها در برهه‌اي از زمان با يادآوري بخشي از تاريخ هند و گذشته هندي‌ها آنان را بيداركرد، اكنون بسياري از هندي‌ها ديگر به گفته‌هاي گاندي ايمان ندارند و اين مرد انقلابي ديگر محبوبيت گذشته را در ميان طرفدارانش ندارد، ولي انديشه‌هاي امام خميني تا هميشه تاريخ زنده و جاودانه است و شايد مخالفت‌هايي در داخل و خارج با عقايد او باشد ولي اين رهبر بزرگ همواره محبوب و در خاطره جهانيان ثبت شده است.

غرب در جست‌وجوي فلسفه بدون خدا

احمد ريبويروت بااشاره به تفاوت ميان فلسفه غرب و فلسفه اسلامي اظهاركرد: غرب امروزه به‌دنبال فلسفه بدون خداست آنان جامعه و زندگي را از وجود خداوند تهي مي‌بينند در حالي كه در مشرق‌زمين معنويت و خداپرستي بر تمام اصول فكري احاطه دارد.

وي با توضيح اين‌كه ايران كشوري است رشديافته بر پايه عقايد خداپرستي و امام خميني نيز نقشي اساسي در اين ميان ايفاكرد، به ارائه تحليلي از جامعه ايران پرداخت و افرود: امام خميني مردم را نسبت به واقعيت بيدار و اصول فراموش شده را به آنان يادآوري‌كرد.

پيانيست فرانسوي با ابراز تأسف از عدم شناخت واقعي برخي جوانان ايراني از شخصيت امام راحل گفت: به‌عنوان كسي كه از بيرون به جامعه ايران مي‌نگرد بايد بگويم جوانان ايراني چندان با عقايد امام آشنا نيستند، دوستان ايراني بسياري دارم كه در فرانسه مشغول به تحصيل هستند ولي متأسفانه چندان مجذوب زرق و برق غرب شده‌اند كه گويي فراموش كرده‌اند اصالت آنان از چه كشوري است و ريشه در چه فرهنگ غني‌ دارند؛ آنان فراموش‌كرده‌اند به كشوري تعلق‌دارند كه با رهبري مردي شجاع از گرفتاري‌ها رها شد؛ ماترياليسم چندان اين جوانان را مجذوب كرده است كه اصل خود را از ياد برده‌اند.

وي توضيح داد: امروز شاهديم كه غرب هر روز به انحطاط خود نزديك‌تر مي‌شود زيرا همواره به‌دنبال جايگزيني براي خدا و معنويت است ولي امام خميني همواره مروج افكار و انديشه‌هاي روحاني بود.

وي بااظهار شگفتي از شيوه زندگي و ساده‌زيستي امام خميني(ره) گفت: با امام خميني از طريق تنها رساله دكترايي كه در دانشگاه سوربن نگاشته شده بود، آشنا شدم؛ اين پايان‌نامه تنها رساله‌اي بود كه در پاريس در مورد شخصيت و انديشه‌هاي امام خميني(ره) نوشته و در آن به شخصيت فلسفي ـ روحاني امام(ره) پرداخته شده بود.

اين نويسنده فرانسوي به موضع‌گيري جامعه فرانسه نسبت به شخصيت امام خميني(ره) اشاره و اظهاركرد: در فرانسه همواره از يك بُعد شخصيتي امام سخن به ميان مي‌آيد چرا كه آنان تنها به‌دنبال ترسيم چهره‌اي منفي و تاريك از اين مرد بزرگ هستند، در فرانسه چهره‌اي واقعي از انقلاب و حركت امام (ه) نمايش داده نمي‌شود، سياستمداران تنها برداشت‌هاي اشتباه خود را به خورد فرانسوي‌ها مي‌دهند.

وي سؤال خبرنگار ايكنا در مورد علت اصلي شهرت جهاني امام(ره) را چنين پاسخ‌داد: شهرت امري نسبي است، در غرب از آن‌جايي كه تمام اطلاعات از فيلتر و نگاه دولت عبور مي‌كند و با سياست‌هاي آنان هماهنگ مي‌شود از اين رو تنها تصويري منفي از اين عالِم بزرگ وجود دارد، زيرا اين دولت‌مردان نخواستند و نتوانستند تمام ابعاد شخصيتي امام را بشناسند، زيرا حكومتي مستبد بر اين منطقه از جهان حاكم است.

احمد ريبويروت در حالي كه با حيرت از ساده‌زيستي امام(ره) سخن مي‌گفت، ادامه داد: زماني كه براي نخستين‌بار به ديدار بيت امام رفتم، بر خود لرزيدم چراكه هرگز نديده بودم رهبري با اين قدرت معنوي، چنين زندگي ساده‌اي داشته باشد، از نظر من اين روش زندگي غيرممكن است.

وي در بخش پاياني اين گفت‌وگو، امام خميني(ره) را چهره جهاني خواند و با ابراز تأسف از اين‌كه تمام ابعاد شخصيتي او شناخته نشده است، گفت: او پيرو خط امام حسين(ع) و سنت نبوي بود، امام خميني مردي است كه به الگويي ابدي براي آزادمردان جهان مبدل شد ولي متأسفانه حتي در جامعه عرب و مسلمان نيز ناشناخته است و هنوز تمام ابعاد چهره واقعي اين مردبزرگ شناخته نشده است.

وي افزود: انقلاب امام خميني نوري براي هدايت و روشنايي بشر بود و اين بزرگ‌ترين پيام و درسي است كه مي‌توان از اين حركت مردمي به رهبري مردي آزادانديش استنتاج كرد.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن