تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820939716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با هفته زن رئيس‌جمهور از مادران سرداران شهيد تجليل مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همزمان با هفته زن رئيس‌جمهور از مادران سرداران شهيد تجليل مي‌كند
گروه اجتماعي: تجليل از همسران سرداران شهيد و مادران مسئولان عالي‌رتبه انقلاب اسلامي كه به دست منافقان به شهادت رسيدند، از جمله برنامه‌هاي هفته بزرگداشت مقام زن است كه چهارم تيرماه جاري با حضور رئيس جمهور انجام مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، «زهره طبيب‌زاده‌نوري» مشاور رئيس‌جمهور و رئيس مركز امور بانوان و خانواده نهاد رياست جمهوري امروز 22 خردادماه در نشست خبري تشريح برنامه‌هاي ستاد بزرگداشت هفته زن، تبيين جايگاه متعالي زن در جامعه اسلامي را از اولويت‌هاي اين هفته دانست و گفت: بيشتر برنامه‌هاي اين هفته به جشن و سرور مي‌گذرد و شناخت منزلت زن و معرفي آن به عموم جامعه موضوعي است كه با غفلت مسئولان و مردم روبه‌رو شده است.

وي خواستار اتخاذ راهكارهاي عملي براي معرفي چهره صحيح زن به جامعه شد و افزود: جايگاه فعلي زن به‌ويژه در بعد حقوقي آن فاصله زيادي با احكام اسلامي دارد اما آنچه كه ما عملاً شاهد آن هستيم اين است كه حقوق زنان مورد تضييع يا فراموشي قرار مي‌گيرد.

اين مقام مسئول در امور بانوان با شكوه از توجه به جنبه ظاهري و تجملي ميلاد ائمه(ع) تصريح كرد: همزمان با ميلاد يكي از امامان معصوم(ع) تمام شهر چراغاني مي‌شود كه به عقيده من صرف اين هزينه‌ها در ايام ولادت حضرت فاطمه(س) سهم زناني است كه در شهرها و روستاهاي محرومي همچون سيستان و بلوچستان و ايلام زندگي مي‌كنند.

طبيب‌زاده در ادامه با اشاره به اين مطلب كه از تمام مراكز استان‌ها و دستگاه‌ها خواسته‌ايم كه تا آنجا كه مي‌توانند از برپايي همايش‌ها و نشست‌هاي بيهوده پرهيز كنند و به ترويج سيره عملي و رفتاري حضرت زهرا(س) بپردازند به ارائه برنامه‌هاي دستگاه‌هاي مختلف در هفته بزرگداشت مقام زن پرداخت.

به گفته رئيس مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري برنامه‌هاي هفته زن از ابتداي تيرماه سال جاري با شعار «زنان، خلاقيت و خانواده» آغاز مي‌شود و 28 هزار و 339 برنامه در قالب‌هاي مختلف همايش، جشنواره، مراسم تجليل از بانوان نخبه، برپايي نمايشگاه و ... توسط دستگاه‌هاي اجرايي كشور تدوين شده است.

وي افزود: هشت‌هزار و 233 استان و 20 هزار و 116 دستگاه براي شركت در اين مراسم اعلام آمادگي‌كرده‌اند كه در اين ميان استان كرمانشاه، مازندران، سيستان و بلوچستان و وزارت‌خانه‌هاي آموزش و پرورش، كار و امور اجتماعي نيروي مقاومت بسيج مجري برپايي بيشترين برنامه‌ها از لحاظ كمي هستند.

دبير ستاد بزرگداشت مراسم هفته زن به ذكر عناوين اين هفته پرداخت و تصريح كرد: شنبه يكم تيرماه جاري به عنوان نخستين روز از اين هفته «زن، انديشه امام خميني(ره) و سيره فاطمي»، يك‌شنبه دوم تيرماه جاري «زن، عفاف و سلامت اجتماعي» و سوم تيرماه «زن، كرامت انساني و حقوق اسلامي» ناميده شده است.

«زن، مقام مادري و تحكيم خانواده»، «زن، رسالت اسلامي، نوآوري و شكوفايي»، «زن، ايثارگري و پاسداشت خون شهيدان» و «زن، مشاركت اجتماعي و حفظ ارزش‌هاي اسلامي» ديگر عناوين نامگذاري‌شده براي اين هفته است كه طبيب‌زاده به آن اشاره كرد.

مشاور رئيس جمهور در امور زنان و خانواده در تشريح برنامه‌هاي اين هفته اظهار كرد: بيعت با آرمان‌هاي امام خميني(ره) آغازبخش برنامه‌هاي هفته زن است كه 28 خردادماه جاري صورت مي‌گيرد.

اين مقام مسئول در امور بانوان تجليل از بانوان نخبه در عرصه‌هاي علمي و تحقيقي و بزرگداشت همسران و مادران سرداران شهيد را از ديگر برنامه‌هاي هفته زن عنوان و اظهار كرد: در اين برنامه كه چهارم تيرماه سال جاري برگزار مي‌شود از مادران سرداران شهيد و مسئولان عالي‌رتبه انقلاب اسلامي كه به دست منافقان به شهادت رسيدند تجليل مي‌شود.

وي ديدار با آيت‌الله «شاهرودي» رئيس قوه قضاييه، گراميداشت مقام زن در وزارت جهاد كشاورزي، ديدار با زنان خير، افتتاح بوستان بانوان با عنوان «مادر آزادگان»، برپايي همايش «نگين آفرينش» در مناطق 22گانه شهرداري تهران و برگزاري برنامه فرهنگي «همراز ياس» ويژه زنان شاغل را از ديگر برنامه‌هاي تدوين شده براي بزرگداشت اين ايام عنوان كرد.

طبيب‌زاده از ديدار احتمالي اعضاي مركز امور زنان و خانواده با مقام معظم رهبري در سوم تيرماه سال جاري خبر داد و گفت: تعدد برنامه‌هاي مقام معظم رهبري و ديدارهاي مكرر ايشان با گروه‌هاي مختلف باعث شده تاكنون پاسخ قطعي در اين مورد دريافت نكنيم.

وي در پايان اين نشست خبري از ارائه تسهيلاتي به زنان سرپرست خانوار و پرستاران در اين هفته خبر داد.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن