تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812894826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشهشتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان بم 25 خرداد آغاز به كار مي كندنبود چرخه اقتصادي ضرورت ايجاد بخش پوستر را فراهم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشهشتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان بم 25 خرداد آغاز به كار مي كندنبود چرخه اقتصادي ضرورت ايجاد بخش پوستر را فراهم كرد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ مديرعامل انجمن سينماي جوان گفت:مشكل عدم عرضه و نبود چرخه اقتصادي براي فيلم كوتاه سبب توجه بيشتر به بخش پوستر در راستاي تبليغاتي و اطلاع‌رساني شده است.


به گزارش خبرنگار موج، نشست خبري هشتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان بم صبح امروز در انجمن سينماي جوانان ايران برگزار شد.
يزدان عشيري مدير روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران در ابتداي جلسه ضمن ارائه اطلاعات ازاين جشنواره تأكيد كرد: هشتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان، منطقه يك از 25 تا 28 خرداد سالجاري در استان كرمان، شهربم برگزار مي ‌شود.
وي افزود: همزمان با برگزاري اين جشنواره نمايشگاه عكس «سي سال زندگي در بستر انقلاب» از مجموعه آثار امير علي جواديان كه شامل 20 قطعه عكس است، درحاشيه جشنواره برگزار مي شود.
مدير روابط عمومي انجمن سينماي جوان تصريح كرد: جشنواره منطقه يك سينماي جوان كشور با حضور فيلمسازان، عكاسان و فيلمنامه‌نويسان و طراحان پوستر فيلم از استان‌هاي يزد، خراسان جنوبي، خراسان رضوي، سمنان، سيستان و بلوچستان، فارس، قزوين، كرمان، مركزي و هرمزگان برگزار مي شود.
وي عنوان كرد: 915 اثر در بخش هاي مختلف به دبيرخانه ارسال شده كه از اين تعداد آثار، 20 اثر در بخش فيلم‌نامه، 31 اثر در بخش عكس و 7 اثر در بخش پوستر و 57 اثر در بخش فيلم از سوي هيأت داوران انتخاب و به جشنواره راه پيدا كردند.
مديرروابط عمومي انجمن سينماي جوان تأكيد كرد: در جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان بم بيش از يكصد و ده ميليون ريال جايزه به برگزيدگان بخش‌هاي مختلف جشنواره اهدا مي شود.
علي گنج كريمي تصريح كرد: استان كرمان با تقسيم استان خراسان،يكي از بزرگترين استان‌هاي كشور با داشتن 16 شهرستان است،كه در 3 شهرستان آن دفاتر انجمن فعال هستند.
معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: دفتر انجمن كرمان در سال 1360،دفتر رفسنجان در سال 1365 و دفتر بم در سال 1385 تأسيس شده است.
وي خاطرنشان كرد: ذهنيت‌هاي خاصي نسبت به كرمان وجود دارد اما با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري نسبت به آباداني آن و تبديل بم به شهري كه بسيار مستحكم است.
«ناصر باكيده» در ادامه نشست اظهار داشت: آنچه در شهر بم قرار است اتفاق بيفتد، اداي دين، سلام و صلواتي است بر همه رفتگاني كه در حادثه بم از ميان ما رفتند و باعث اندوه ايران و همه مردم دنيا شدند.
وي عنوان كرد: بم با اين حادثه ناگوار،‌ به سمت و سويي رفت كه سپاس گزار خدا باشد، چرا كه در هر اتفاقي مصلحت خداوند است، اكنون اميد، شكوفايي در بم زياد شده و نمي توانيم به عنوان شهري ويرانه به آن نگاه كنيم.
مديرعامل انجمن سينماي جوان در ادامه گفت: انجمن سينماي جوان در برنامه برگزاري جشنواره‌هاي منطقه‌اي و تأسيس دفتر، برخود لازم مي ‌دانست كه اهتمام ويژه‌ ‌اي به بم داشته باشد. جوانان بمي كه فعاليت‌شان را دو سال پيش در يك كانكس شروع كردند، امروز به خود مي‌بالند كه ميزبان بخش عمده‌اي از جريان فيلمسازي باشند.
وي افزود: انجمن به عنوان آموزش و پرورش ملي سينما و برگزاركننده جشنواره فيلم كوتاه در استان ها در سال جاري با برگزاري سه جشنواره منطقه‌اي كه در بم شروع و در خراسان شمالي ادامه دارد، در شهر دزفول به پايان مي رسد.
باكيده اظهار داشت: سه بخش عكس، فيلمنامه و پوستر به جشنواره هاي منطقه اي انجمن سينماي جوان افزوده شده است چرا كه معتقديم جريان فيلمسازي رابطه تنگاتنگي با عكاسي دارد.
وي افزود: در بخش فيلمنامه ،بخش اقتباس از متون كهن پيش بيني شد و مورد استقبال فيلمسازان قرار گرفت.
مديرعامل انجمن سينماي جوان تأكيد كرد: درحاشيه جشنواره، جلساتي در آسيب‌شناسي فيلم كوتاه، ‌بررسي فيلمنامه‌ فيلم كوتاه در حوزه‌ فيلمنامه‌نويسي در حوزه فيلم كوتاه و كارگاه هاي آموزشي خواهيم داشت.
وي عنوان كرد: علاوه بر اينكه در سال نوآوري و شكوفايي قرار داريم،دو مناسبت ديگر هم داريم كه سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و شصتمين سال اشغال سرزمين فلسطين از مناسبت هاي اين بحث به شمار مي رود.
باكيده تأكيد كرد: در بخش ويژه به مناسب شصتمين سال اشغال سرزمين فلسطين، منتخبي از فيلم‌هاي بين‌المللي و ساخته شده توسط فيلمسازان خارجي را به نمايش درمي آوريم.
وي افزود: براي اينكه سمت و سوي معنايي و مفهومي ديگري را پيش روي هنرمندان قرار دهيم، نشست ويژه «درجستجوي حقيقت» با اكران فيلم‌هاي كوتاه خارجي ترسيم مي ‌كنيم.
باكيده اظهار داشت: علاوه بر نمايش و رقابت توليدات شاخص فيلمسازان جوان استان هاي مختلف در جشنواره‌هاي منطقه‌اي، پيش‌بيني كارگاه‌هاي تخصصي، بخش‌هاي ويژه، جلسات سخنراني،‌ برنامه ‌هاي ديدار جهت آشنايي بيشتر با ميراث فرهنگي، تاريخي و مذهبي استان ‌ها، نشست‌هاي نقد و بررسي و برنامه‌هاي ويژه استان ميزبان را از جمله برنامه‌هاي جشنواره‌هاي منطقه‌اي سينماي جوان اعلام كرد.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن