تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820908797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صبح امروز و در ‌زندان اوين 8 محكوم به دار مجازات آويخته شدند‌، 3 نفر مهلت گر‌فتند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: صبح امروز و در ‌زندان اوين 8 محكوم به دار مجازات آويخته شدند‌، 3 نفر مهلت گر‌فتند
خبرگزاري فارس: صبح امروز و در محوطه زندان اوين 8 محكوم به قصاص به دار مجازات آويخته شدند و 3 محكوم ديگر موفق شدند از اولياي دم يك ماه مهلت بگير‌ند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، سحرگاه امروز‌ در محوطه زندان اوين 8 متهم به قصاص و اعدام به دار مجازات آويخته شده و به اين ترتيب پرونده آن‌ها مختومه شد.
نخستين محكوم به قصاص كيارش 32 ساله بود كه در يك درگيري در سال 84 جواني به نام نادر را با ضربات چاقو به قتل رسانده‌ و سپس از صحنه متواري شده بود اما پس از گذشت 2 ماه توسط مأموران دستگير‌ و مدعي شده بود به دليل اختلافات قبلي با مقتول با وي درگير شده و وي را به قتل رسانده است.
با توجه به اعتراف صريح كيارش قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران براي اين فرد حكم قصاص صادر كرد كه اين حكم از سوي شعبه 33 ديوان عالي كشور نيز تأييد ‌و پس از گذشت 9 ماه از صدور حكم و تأييد آن صبح امروز كيارش به دار آويخته شد.
دومين محكوم به قصاص فردي به نام عليرضا 28 ساله بود كه در يك جريان سرقت از يك خانه با فردي به نام روح‌الله درگير شده و وي را با ضربه چوب به سرش مجروح كرده و سپس براي اطمينان از فوت وي او را خفه كرده بود.
عليرضا در جريان استفاده از يكي از اموال مسروقه توسط مأموران دستگير شد و در بازجويي مدعي شد اموال را از فردي خريده است اما تحقيقات بيش‌تر نشان داد خود وي قاتل است.
قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران براي عليرضا حكم قصاص صادر كرد كه اين حكم عيناً از سوي شعبه 40 ديوان عالي كشور تأييد شد و به اين ترتيب اين فرد نيز امروز به دار آويخته شد.
اما سومين فردي كه صبح امروز با طناب دار سپرده شد، جوان 34 ساله‌اي به نام عبدالحميد بود كه جرم وي قتل نبود بلكه ‌به جرم تجاوز به عنف اعدام شد.
عبدالحميد ابتدا در سال 80 در ‌زاهدان به 2 دختر دانشجو تجاوز كرده بود اما در آن پرونده قاضي پرونده نتوانست جرم وي را به اثبات برساند و به اين ترتيب وي از مجازات رهايي يافت اما 4 سال بعد در تهران زماني كه در حال خريد روزنامه بود، دختر‌ جواني را با وعده انتخاب رشته دانشگاه اغفال كرد‌ و پس از كشاندن وي به مخفيگاهش ‌او‌ را مورد آزار و اذيت قرار داد.
اين دختر جوان تنها توانسته بود در فرصتي موضوع را به پليس اطلاع دهد و مأموران نيز در همان محل موفق شدند عبدالحميد را دستگير كرده و تحويل مقام قضايي دهند.
عبدالحميد وقتي خود را در چنگ قانون گرفتار ديد، لب به اعتراف گشود و به جرم خود اعتراف كرد و به اين ترتيب از سوي قاضي شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران به اعدام محكوم شد كه اين حكم از سوي شعبه 39 ديوان عالي كشور تأييد و صبح امروز اجرا شد.
‌علي‌اكبر، چهارمين محكومي بود كه علي‌رغم تلاش واحد صلح و سازش دادسراي امور جنايي تهران موفق به اخذ رضايت از اولياي دم نشد و به اين ترتيب پس از چند سال تحمل حبس، صبح امروز زندگي‌اش ‌خاتمه يافت.
وي كه در جريان يك درگيري و نزاع محلي يك جوان را با ضربات مشت و لگد به قتل رسانده بود، از اواخر سال 83 يعني پس از يك ماه از وقوع قتل توسط مأموران دستگير شده بود.
علي‌اكبر پس از تكميل پرونده از سوي قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران به قصاص محكوم شد كه اين حكم نيز از سوي شعبه 33 ديوان عالي كشور تأييد‌ و به اين ترتيب پرونده وي نيز صبح امروز بسته شد.‌
پنجمين محكوم به قصاص محمد 27 ساله بود كه در سال 80 جوان 21 ساله‌اي به نام محمد‌حسين را در جريان يك درگيري با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند‌ و در همان محل جنايت از سوي شهروندان دستگير شد‌.
محمد به محض دستگيري مدعي شد با محمد‌حسين درگيري لفظي پيدا كرده و پس از يك هفته با يكديگر مجدداً درگير شده و اين درگيري با قتل محمد‌حسين خاتمه يافته است.
قاضي شعبه 1157 دادگاه كيفري استان تهران پس از مطالعه پرونده براي وي حكم قصاص صادر كرد كه اين حكم از سوي شعبه 16 ديوان عالي كشور تأييد ‌و به اين ترتيب اين فرد نيز به دار مجازات آويخته شد.‌
اما ششمين و هفتمين محكومان به اعدام كه صبح امروز در زندان اوين عدالت درباره آن‌ها انجام شد دو پسر عمو به نام‌هاي علي و علي بودند كه در يك افدام شيطاني اقدام به ربودن يك دختر جوان و تجاوز به عنف به وي كرده بودند.
اين دو پسر عمو در يك روز تابستاني گرم در سال 84 زماني كه در خيابان با خودروي پيكان در حال چرخ زني بودند اقدام به ربودن يك دختر 23 ساله كرده و سپس با بردن او به مخفيگاه شيطاني خود به وي تجاوز كرده و سپس بدن نيمه جان وي را در حوالي جاده تهران كرج رها كرده بودند.
مأموران موفق شدند پس از آن‌كه اين دختر جوان به هوش آمد با راهنمايي وي دو جوان را شناسايي كرده و آن‌ها را دستگير كنند و مورد بازجويي قرار دهند.
اين محكومان با رأي شعبه 77 دادگاه كيفري استان تهران به اعدام محكوم شدند كه اين حكم از سوي شعبه 33 ديوان عالي كشور تأييد شد و به اين ترتيب اين افراد نيز به دار آويخته شدند.
اما آخرين محكوم به قصاص فرهاد 31 ساله بود كه در يك درگيري و نزاع دسته جمعي فردي به نام سعيد را به قتل رسانده ‌و توسط مأموران و راهنمايي شاهدان پرونده دستگير شده بود.
فرهاد از سوي قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران به قصاص محكوم شد و اين حكم به تأييد شعبه 11 ديوان عالي كشور رسيد.
مسئولان واحد صلح و سازش نيز سعي كردند‌ رضايت اولياي دم را بگيرند اما موفق نشدند و به اين ترتيب پرونده وي نيز امروز با اجراي حكم قصاص بسته شد.‌
همچنين بهنود شجاعي، فدايي و داود محدور 3 محكوم به قصاص ديگر موفق شدند به مدت يك ماه از اولياي دم مهلت بگير‌ند تا بتوانند با رايزني رضايت گرفته و از اجراي حكم قصاص رهايي يابند.‌
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن