تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815427476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمريكا: كانال گفتگو با ايران را نخواهيم بست


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آمريكا: كانال گفتگو با ايران را نخواهيم بست
وي گفت كه توافق امنيتي آمريكا با عراق كه هنوز امضا نشده، تهديدي براي تهران نخواهد بود و افزود: ساير كشورها نيز بايد به حاكميت ملي عراق احترام بگذارند و عراق را به محلي براي مناقشه خود چه با ما، يعني آمريكا و چه با ديگران تبديل نكنند.
هماهنگ كننده وزارت امور خارجه آمريكا در عراق، با تأكيد بر اين‌كه آمريكا براي مذاكره با ايران درباره امنيت عراق باز برخورد مي‌كند، گفت كه پيمان امنيتي عراق تهديدي براي ايران نيست.

به گزاريش «ايسنا»، «ديويد ساترفيلد»، هماهنگ كننده وزارت خارجه آمريكا در عراق، روز سه شنبه با تأكيد بر اين‌كه كانال گفت‌وگو با ايران بر سر امنيت عراق همچنان باز است، گفت: هرچند اكنون برنامه‌اي براي ديدار با ايران وجود ندارد، اما ما نمي‌توانيم اين كانال را ببنديم و نخواهيم بست، اما مهم است كه پيش از برنامه‌ريزي در اين باره، بدانيم كه امكان مفيد و موفق بودن چنين گفت‌وگوهايي هست.

آمريكا و ايران تاكنون سه بار درباره عراق در بغداد با يكديگر گفت‌وگو كرده‌اند.

وي در سخناني كه مضمون آن به روشني تدافعي بود، با اشاره به ايران گفت: ديگر كشورها بايد به حاكميت ملي عراق احترام بگذارند.

به گزارش «رويترز»، وي گفت كه توافق امنيتي آمريكا با عراق كه هنوز امضا نشده، تهديدي براي تهران نخواهد بود و افزود: ساير كشورها نيز بايد به حاكميت ملي عراق احترام بگذارند و عراق را به محلي براي مناقشه خود چه با ما، يعني آمريكا و چه با ديگران تبديل نكنند.

شبكه خبري «بي.بي.سي» در اين باره گزارش داد: دولت عراق در واكنش به مخالفت ايران با اين پيمان تلاش كرده است اين كشور را نسبت به بي خطر بودن آن راضي كند. يكي از اهداف سفر اين هفته نوري‌المالكي، نخست وزير عراق به ايران رفع نگراني‌هاي مقامات ايراني در اين مورد بود.

مالكي در ديدار با محمود احمدي‌نژاد گفت: ايران در هيچ قرارداد امنيتي كه عراق مي‌بندد، قرباني نخواهد شد. او همچنين گفت اجازه نخواهد داد از كشورش به عنوان پايگاهي براي حمله آمريكا عليه ايران استفاده شود.

هرچند عراقي‌ها همواره تلاش مي‌كنند اختلافات خود با ايران را با لحني دپيلماتيك بدون خشمگين كردن همسايه بزرگتر خود مطرح كنند، اما علي الدباغ، سخنگوي دولت عراق گفته است كه عراق از اضطراب ايران بر سر موافقتنامه امنيتي با آمريكا آگاه است و اين وظيفه عراق است كه براي ايران توضيح دهد اين پيمان خطري را متوجه آنها نمي‌كند.

«بي.بي.سي» افزود: هرچند ايران به امضاي چنين پيماني اعتراض كرده،‌ اما مستقيم از نگراني در اين باره حرفي نزده است.

«ديويد ساترفيلد» همچنين گفت: دولت‌هاي آمريكا و عراق، همچنان تلاش دارند پيمان امنيتي درازمدت ميان دو كشور را تا پايان ماه ژوئيه نهايي كنند.

وي در حالي اظهار نظر مي‌كرد كه با توجه به توفان اعتراض‌ها، بسياري از سياستمداران عراقي ترديد دارند كه چنين توافقي در موعد تعيين شده، امضا شود. منتقدان شكايت دارند كه اوضاع كنوني پيمان، باعث استحكام تسلط نظامي، اقتصادي و سياسي آمريكا بر عراق براي چند دهه خواهد شد.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن