تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816692406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله جوادي آملي:حجاب مسأله‌اي عفيفانه نه عنيفانه


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:

عفت از جمله كمالات نفساني است كه با غيرت همراه بوده و غيرت نيز با دارا بودن شريف‌ترين اوصاف نفساني مقدمه‌اي در امر عفاف استآيت الله جوادي آملي گفت: عفت هر كسي به اندازه غيرت اوست و عفاف خصلتي است كه تنها مختص به زنان نيست بلكه مردان را نيز در بر مي گيرد.ويعفيف بودن در قرآن را از اوصاف اولياي الهي بر شمرده و افزودند: در حديثي از مولاي متقيان علي(ع) مسأله عفت به اندازه غيرت هر كسي بيان شده است كه اگر اين حديث تحليل شود عناصر و محورهاي آن مشخص خواهد شد.اين عالم گرانقدر غيرت را غيرشناسي غيرزدايي، غيرروبي و غيرپراكني دانستند و گفتند: كسي كه وارد حريم غير شود و يا اجازه دهد غير وارد حريم او شود اهل غيرت و عفاف نيست.آيت الله جوادي آملي با اشاره به آيات نوراني قرآن مجيد در خصوص عفاف و حجاب فرمود: در قرآن مردم به عفاف دعوت شده اند و حق تعالي فرموده اگر تنگدستي لباس مناسب بپوش و فقر خود را علني نكن، چرا كه قرآن اين عفت را كه همان آبروداري و قناعت است مي ستايد.ويافزود: عفت در قرآن، به فقرا، اغنيا، اوصيا و سرپرستان توصيه شده و به دنبال آن به حفظ حجاب تأكيد شده است.آيت الله جوادي آملي همچنين تصريح كرد: مسأله حجاب در اسلام مسأله اي عفيفانه است نه عنيفانه و زن بسيار آسيب پذير بوده و نبايد با اجبار از وي حجاب خواست بلكه بايد سطح آموزش را تعالي بخشيد.ويبه مسئولين در خصوص امر به معروف و نهي از منكر يادآور شد: زنان گل هايي لطيف هستند كه با درختان مقاوم متفاوتند بنابراين نياز به آبياري و مراقبت دارند و نبايد با فشار و اجبار از آنها چيزي خواست بلكه بايد از راه آموزش وارد شد تا شاهد رشد و تعالي آنها باشيم.اين عالم بزرگوار با اشاره به خطبه امير متقيان أميرالمؤمنين علي(ع) مردان و زنان پرهيزگار را انسانهايي قانع عنوان كردند و افزودند: پرهيزگاران كم حاجب و دور از زينت پروري هستند كه اين حجاب عفيفانه آنها اگر در اقتصاد نيز مورد توجه قرار گيرد ديگر سازمان ها هم عفيفانه خواهند شد.عالم گرانمايه، استقلال كشور را بر دو عنصر محوري "تلاش در توحيد" و "قناعت در مصرف" كه همان عفاف است دانستند و يادآور شدند: اگر مي خواهيد با شرف زندگي كنيد، قانع باشيد و اگر كشوري به اين سمت حركت كند عفيف و خودكفا خواهد شد.آيت الله جوادي آملي درباره مسأله آموزش زنان در جامعه گفتند: زنان عفيف آموزش ديده در يك جامعه اسلامي بايد به حدي باشند كه ديگر زنان و دختران در مشكلات خود به آنها مراجعه كنند و اين نياز براي جامعه همانند نياز به وجود بيمارستان ها و مراكز آموزشي مخصوص زنان، مورد اهميت است و بايد اين علوم براي همه نسل ها حفظ شود.ويادامه داد: هنگامي كه حضرت زهرا(س) فرمودند "زينت زن اين است كه مرد او را نبيند و او هم مرد را نبيند" براي شرايط عادي است و امروز حاجت و اضطرار حكم مي كند زنان ما آموزش ديده باشند.عالم گرانقدر با اشاره به زندگي حضرت زهرا(س) دوران حيات آن بزرگوار را سراسر علم آموزي و فهم دانستند و گفتند: پس از رحلت پيامبر(ص) حضرت فاطمه(س) با دريافت معارف غيبي، مصحف را براي علي(ع) املاء مي فرمودند كه ايراد خطبه فاطمه(س) نشانگر فهم آن حضرت است، همچنين آيه سوره زخرف نيز اشاره به همين امر دارد.وي با بيان اينكه حجابي مناسب است كه با عفاف نزديكي داشته باشد، تصريح كرد: حجاب يعني نه درون بيرون را ببيند و نه بيرون نظاره گر درون باشد چرا كه حجاب يك طرفه، حجاب بي عفاف است و جوانان بايد به غيرت و عفاف در عصر حاضر توجه ويژه داشته باشند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن