تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815251399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با كشف كودك درونمان دوباره متولد مي‌شويم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با كشف كودك درونمان دوباره متولد مي‌شويم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

منبع اصلي مشكلات بسياري از افراد مي‌تواند مربوط به گذشته‌شان باشد. مشكلاتي كه در گذشته براي آن‌ها پيش آمده و حالا بعد از سال‌ها بر تمام مسائل زندگي‌شان سايه اندخته است. مسائلي از گذشته كه در زندگي امروز ظاهر مي‌شود و لحظه حال را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگ "قرآن و قانون" به نشاني http://tebb.blogfa.com آمده است: در درون هر يك از ما لايه‌هاي مختلفي وجود دارد و يكي از آنها كودك ماست كه بايد او را از لابه‌لاي لايه‌ها، بيرون بياوريم و به او زندگي تازه‌اي ببخشيم. با كمك اين روش مي‌توانيم از گذشته رها شويم و زندگي‌مان را در زمان حال هدايت كنيم.

مرحله‌ شناخت كودك درون و نشان دادن جهان به او و دعوت كردن او به زندگي مي‌تواند به طرز معجز‌ه‌آسايي مسير زندگي و نحوه انتخاب‌هاي‌تان را تغيير دهد و شما را به سمت انتخاب‌هاي بهتر و مثبت‌تر هدايت كند.

براي اين كودك نام‌هاي مختلفي به‌كار گرفته شده: عده‌اي به او كودك غيب‌گو مي‌گويند و عده‌اي آن را كودك «معجزه‌گر» ناميده‌اند، بعضي روان درمان‌گران نام «خود واقعيت‌گر» را انتخاب كردند و در نهايت چارلز فيلمور نام "كودك درون" را برگزيد.

كودك درون، ‌بخشي از درون ماست كه مي‌تواند در اوج سرزندگي و شادابي قرار داشته باشد. كودك درون همان خود عاطفي ماست، او در جايي است كه احساسات ما زنده هستند. وقتي احساس لذت، غم، خشم، ترس، يا محبت و شفقت مي‌كنيم، اين همان كودك درون ماست كه ظاهر شده است.

وقتي بازيگوش مي‌شويم و پر جنب‌وجوش، وقتي خلاق و آگاه مي‌شويم و اوقاتي كه حسي شهودي در ما زنده مي‌شود و با خويشتن معنوي‌مان رابطه برقرار مي‌كنيم، همان خود اصلي‌مان، كودك درون‌مان، چيزي كه مي‌دانيم در عمق وجودمان ريشه دارد خود را نشان مي‌دهد، به ما خوشامد مي‌گويد و ما را تشويق مي‌كند تا در لحظه حال حضور داشته باشيم.

بهتر است باور كنيم كه همه ما كودكي در درون‌مان داريم و نحوه برخورد ما با اين كودك، زندگي‌مان را تحت تاثير قرار مي‌دهد. علاوه بر خودمان، والدين و جامعه نيز در شكل‌گيري اين كودك تاثير‌گذار هستند. وقتي اين كودك اجازه پيدا نكند تا خود را نشان دهد، شنيده نشود، و حتي حضورش به كلي ناديده گرفته شود و هيچ شناختي از او نداشته باشيم، كم‌كم يك خود غيرواقعي ظاهر مي‌شود، تصويري غيرواقعي از ما.

يكي از مواردي كه بايد مراقبش باشيم و در دامش گرفتار نشويم، خود انتقاد‌گر ماست. بخشي كه دايم در پي پيدا كردن ايراد و بهانه و سركوفت زدن به ماست. بخشي كه مي‌خواهد زندگي ما را كنترل كند، صدايي كه دايم از كودك درون‌مان ايراد مي‌گيرد، به او طعنه مي‌زند و او را به ياد انتقاد مي‌اندازد. اين همان صدايي است كه تمام اشتباهات و شكست‌هايي كه داشته‌ايم را دائم به رخ‌مان مي‌كشد و احساس بي‌كفايتي را به ما منتقل مي‌كند. اما در عوض بخشي نيز هست كه در نقش حامي كودك درون ظاهر مي‌شود. وظيفه او اين است كه به كودك درون عشق بورزد، او را تشويق كند و به او اين احساس را منتقل كند كه ارزشمند است.

شما مي‌توانيد خود را از حلقه باورهاي غلط نجات دهيد و زندگي جديدي را تجربه كنيد. طي پروسه شفاي كودك درون براي شما بسيار آسان مي‌شود تا با درون‌تان ارتباط برقرار كنيد. در اين پروسه مهم نيست كه چه سن و سالي داريد.

مهم اين است كه دوباره متولد مي‌شويد و اين بار خودتان والد و حامي خودتان هستيد. كودكتان را حمايت مي‌كنيد، به خودتان عشق و محبت لازم را هديه مي‌دهيد. تمام تشويق‌هايي كه از كودكي به شنيدنش احتياج داشتيد و دريافت نكرديد را از اين بار از زبان خودتان مي‌شنويد و اوج مي‌گيريد. شما قادر خواهيد بود تا يك بار ديگر رشد كنيد، دوران رشدي همراه با عشق و حمايت عميق.

باورهاي شما تغيير مي‌كند و درمي‌يابيد كه اين گذشته نبوده كه زندگي شما را تحت تاثير قرار مي‌داده چون گذشته، گذشته است و هيچ‌قدرتي ندارد بلكه اين تصوير ما از گذشته بوده كه در ذهن‌مان نگه داشته بوديم و حالا مي‌توانيم ذهن‌مان را از آن تصويرها رها كنيم و تصاوير جديدي به ذهن‌مان هديه دهيم.

طي دوره شفاي كودك درون ما قدم به حيطه خودآگاه و ناخودآگاه ذهن‌مان مي‌گذاريم، باورهاي كهنه را زير و رو مي‌كنيم و ارزش‌هاي جديدي براي ادامه ي زندگي‌مان انتخاب مي‌كنيم.

به تدريج و با كمك تمرين‌هاي مختلف و ايجاد آشتي با كودك درون‌تان، اين كودك هوشمند و شفا يافته، حرف‌هايي به شما مي‌زند كه شما تمام عمر مي‌خواستيد آن را بر زبان بياوريد، اما نمي‌توانستيد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 355]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن