تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815387016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد دانشگاه:براي توسعه پايدار بايد به اهميت حفظ محيط زيست توجه ويژه شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاد دانشگاه:براي توسعه پايدار بايد به اهميت حفظ محيط زيست توجه ويژه شود
رشت - خبرگزاري مهر: محمد نظري گفت: براي توسعه پايدار بايد به اهميت حفظ محيط زيست توجه ويژه شود.

به گزارش خبرنگار مهر در رشت، نظري استاد و پژوهشگر مسائل محيط زيستي صبح امروز در نشست "توسعه پايدار و محيط زيست" در رشت، افزود: توسعه از يك سو با صنعت و تكنولوژي و از سوي ديگر با تخريب و آلودگي هاي محيط زيست ارتباطي ارگانيك دارد.

وي همچنين بيان داشت: با افزايش توسعه صنعتي و استفاده از منابع محدود تجديد پذير و غير قابل تجديد در كره زمين، نگراني هاي بشر در زمينه محيط زيست در ابعاد ملي، منطقه اي و جهاني به وضوح مشاهده مي شود.

نظري ادامه داد: امروز ديگر حتي از ديدگاه دوستداران و متخصصين محيط زيست نمي توان متوقع بود كه همراه با توسعه صنعتي كه از ملزومات پيشرفت و رونق اقتصادي بشر است محيط زيست دست نخورده و بكرباقي بماند زيرا رشد شديد جمعيت نيازها و ملزوماتي را خواستار است كه از طريق اينگونه فعاليتها پاسخگو است.

وي با اعلام اينكه مديريت محيط زيست نيز به دنبال چنين امر محالي نيست، افزود: تقليل آلودگي ها و كاهش اثرات تخريبي آن در حدي معقول و در روند توسعه پايدار همراه با استفاده از تكنولوژي هاي متعادل و منطبق با وضعيت فيزيكي جامعه، همراه براي حفظ و تضمين سلامت، رشد و بقاي حال و آينده موجودات زنده و بستر حياتشان مد نظراست.

نظري خاطرنشان كرد: اين امر مهم از طرق مختلف مديريت صحيح، آموزش و تحقيقات محيط زيست اعمال ارزيابي زيست محيطي (E.I.A ) قبل و بعد از اجراي هرگونه پروژه عمراني ، تصويب لوايح و قوانين لازم جهت پيشگيري و بالاخره كاربرد وسايل مورد لزوم و نظارت و پايش بموقع و صحيح، ممكن مي شود.

اين استاد دانشگاه ضرورت سرمايه ‌گذاري وبرنامه ‌ريزي براي حفظ محيط زيست در شرايط كنوني را امري مهمي دانست و گفت: فرهنگ‌سازي و مشاركت مردمي بهترين راهكار براي حفظ محيط زيست است.

نظري، نا آگاهي نسبت به اهميت محيط زيست و دخل و تصرفات ناصحيح را عامل تخريب محيط زيست دانست و افزود: بايد در اين عرصه بيش از پيش اطلاع رساني شود.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن