تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820785847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله سبحاني:تربيت مبلغ از وظايف حوزه‌هاي علميه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: آيت‌الله سبحاني:تربيت مبلغ از وظايف حوزه‌هاي علميه است
گروه خبرنگاران افتخاري / فخرالدين يوسف‌پور: آيت‌الله «جعفر سبحاني» در ديدار با اعضاي برگزار كننده دومين آئين نكوداشت برترين‌هاي تبليغ گفت: تربيت مبلغ از وظايف حوزه‌هاي علميه است.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در قم، آيت‌الله العظمي سبحاني در ديدار با برگزاركنندگان دومين آئين نكوداشت برترين‌هاي تبليغ با اشاره به اهميت تبليغ گفت: تربيت مبلغ از وظايف حوزه‌هاي علميه است.

وي با تأكيد بر توجه بيشتر به ويژگي‌هاي تبليغ و مبلغ تصريح كرد: بقاي اسلام براساس تربيت مبلغان قوي است كه بتوانند با آموزش شيوه‌هاي مختلف در عرصه‌هاي گوناگون به تبليغ دين مبين اسلام بپردازند.

وي با اشاره به اهميت تبليغ در دين اسلام تأكيد كرد: تبليغ نيازمند برنامه ويژه‌اي است كه حوزه‌هاي علميه بايد به آن بپردازند و تنها با كتاب‌هاي مانند رسائل و مكاسب نمي‌توان اين امر را پويا كنيم بلكه بايد با برنامه‌ريزي قوي به آن بپردازيم.

اين استاد سطح عالي حوزه علميه قم با تأكيد بر بهره‌گيري از دانش‌هاي روز براي تبليغ دين اسلام گفت: مبلغان بايد در عصر حاضر آگاه به زمان و مسائل روز باشند، ميان سخنان خود هماهنگي ايجاد‍ و از پراكندگي پرهيز كنند.

وي بر ضرورت استفاده از احاديث و روايات مربوط به اهل بيت‌ (ع) در امر تبليغ تأكيد كرد و آشنايي با تاريخ اسلام و جهان‌، فصاحت كلام و آشنايي با علوم روز را از ديگر ويژگي‌هاي مبلغان دانست.

اين مرجع تقليد با انتقاد از برخي مستندات ضعيف در منبرهاي حسيني ابراز كرد: بايد منبرهاي حسيني از مستحكمات مانند كتاب، سنت و دانش‌هاي امروزي بهره گيرد و نبايد مطالبي را بيان كنيم كه به عنوان دسيسه براي دشمنان قرار گيرد.

آيت‌الله سبحاني ادامه داد: مبلغان جوان بايد حافظ قرآن و حديث باشند؛ زيرا از با اهميت‌ترين مسائل در امر تبليغ قرآن و حديث به شمار مي‌آيد، وقتي اين دو را مبلغ داشت مي‌تواند به مستندات قوي تكيه كند.

رئيس مؤسسه آموزشي ـ تحقيقاتي امام صادق(ع) با اشاره به برنامه‌هاي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، گفت: اين نهاد حوزوي و ديگر نهادهاي فعال در عرصه تبليغ بايد نسبت به تربيت مبلغ اقدام كرده و از ورود كساني كه توانايي تبليغ دين را ندارند به اين عرصه جلوگيري كنند.

استاد سطح عالي حوزه علميه قم در پايان تصريح كرد: بايد الگوهاي شايسته‌اي را براي مبلغان شناسايي و به آن‌ها معرفي كنيم و همچنين ويژگي‌هاي مبلغ را گردآوري و تدريس كرد.

در ابتداي اين نشست، حجت‌الاسلام «رضا اسكندري» دبير دومين آئين نكوداشت برترين‌هاي تبليغ به گزارشي از دستاوردهاي دبيرخانه همايش ارائه كرد و گفت: دومين آئين نكوداشت برترين‌هاي تبليغ با رويكرد مبلغان عرصه جوان 22 و 23 خردادماه برگزار مي‌شود و از چهل نفر از مبلغان برگزيده كشور تجليل و قدرداني به عمل مي‌آيد.

همچنين، هشت نهاد دفتر تبليغات اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي، مركز مديريت حوزه علميه قم، صدا و سيما، مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران، نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملي جوانان برگزار كنندگان اين همايش هستند.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن