تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816610753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير ارتباطات مخابرات پس از خصوصي‌سازي با يارانه دولتي سرمايه‌گذاري مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير ارتباطات مخابرات پس از خصوصي‌سازي با يارانه دولتي سرمايه‌گذاري مي‌كند
وفا غفاريان در آييني كه شب گذشته - سه شنبه شب - به مناسبت عرضه پنج درصدي سهام شركت مخابرات در بورس برگزار شد، گفت: پس از خصوصي‌سازي مخابرات، چنانچه سرمايه‌گذاري از نظر اقتصادي توجيه نداشته باشد، اما مورد توجه دولت باشد، با يارانه دولتي انجام مي‌شود.

وي گفت: اين موضوع به شركت مخابرات كمك مي‌كند تا پس از خصوصي‌سازي گام هاي اساسي تر و بلندتري براي شاخص‌هاي اقتصادي بردارد .

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه حفظ اصل يكپارچگي مخابرات از جمله موضوعات مهمي است كه مخابرات براي خصوصي‌سازي به آن توجه مي‌كند، گفت: اصل يكپارچگي مخابرات از نظر فني و اقتصادي داراي اهميت است و مانع نوسانات احتمالي ناشي از تحولات منطقه‌اي مي‌شود.

غفاريان به روند خصوصي‌سازي شركت‌هاي مخابراتي در آسيا اشاره كرد و گفت:
اين روند از ‪ ۳۰‬سال پيش در آسيا آغاز شده است و شركت‌هاي مخابراتي دنيا در خصوصي شدن اهدافي چون جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي، افزايش بهره وري عملياتي و سرمايه و افزايش سرعت توسعه را دنبال مي‌كنند.

رييس هيات مديره شركت مادر تخصصي مخابرات ايران گفت: از بعد ملي، خصوصي سازي شركت‌هاي مخابراتي به جز اين اهداف، توسعه اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي را به دنبال دارد.

وي به مطالعه كشور عربستان در ‪ ۱۲‬كشور در حال توسعه اشاره كرد و گفت: بر اساس اين مطالعه بالاترين جذب سرمايه مستقيم خارجي به بخش مخابرات و ارتباطات اختصاص داشته و پس از آن، صنايع غذايي و توريسم داراي بيشترين ميزان جذب سرمايه مستقيم خارجي بوده است.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بالا بودن جذب سرمايه در بخش مخابرات را به علت زودبازده بودن آن ذكر كرد و گفت: توان اقتصادي كشور در قالب درآمد سرانه يكي از شروط بازدهي سرمايه‌گذاري ها در بخش ارتباطات و مخابرات است.

غفاريان گفت: هر چه درآمد سرانه كشور بالاتر باشد، حجم ارتباطات در سبد هزينه خانوار افزايش مي‌يابد.

وي ضريب نفوذ ارتباطات را نيز به عنوان يكي از شروط بازدهي سرمايه‌گذاري در بخش ارتباطات و مخابرات دانست و گفت: هر چه ضريب نفوذ پايين تر باشد، سرعت توسعه آن بيشتر مي‌شود.

رييس هيات مديره مخابرات به ضريب نفوذ ‪ ۳۴‬درصدي تلفن ثابت و حدود ‪۵۵‬ درصدي تلفن همراه در كشور اشاره كرد و اظهارداشت: اين در حالي است كه در بيشتر كشورها به عنوان نمونه ضريب نفوذ تلفن همراه به ‪ ۱۰۰‬درصد مي‌رسد كه با شرايط فعلي كشور در ضريب نفوذ، فضاي زيادي براي توسعه ارتباطات به ويژه تلفن همراه داريم.

غفاريان همچنين پروانه مخابرات را يكي ديگر از شروط بازدهي سرمايه‌گذاري ها در بخش ارتباطات و مخابرات دانست و گفت: پروانه مخابرات ايران بسيار وسيع و باز است و بسياري از حيطه‌هايي كه اپراتورهاي مختلف مي‌توانند داشته باشند، در پروانه مخابرات ايران پيش بيني شده است.

وي به ساختار و مكانيزم تعيين تعرفه‌هاي مخابراتي نيز اشاره كرد و افزود:
براساس لايحه‌اي كه در آينده به صورت قانون در مي‌آيد، يك اپراتور مخابراتي مجاز است، براي خود ، تعرفه تعيين كند.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه شركت‌هاي متعدد خارجي آسيايي و اروپايي با شركت مخابرات ايران مذاكره كرده اند، گفت: ما علاقه مند به جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي هستيم و ورود به بازار بورس به ما كمك مي‌كند تا براي توسعه سريعتر بتوانيم از منابع سرمايه داخلي و خارجي كشور استفاده كنيم .

غفاريان گفت: بر اساس مطالعه‌اي كه در‪ ۳۱‬اپراتور مخابراتي از ‪ ۲۵‬كشور دنيا در خصوص شاخص‌هاي بهره وري انجام شد، پس از خصوصي شدن، همه شاخص ها در يك شيب جهشي قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اينكه مخابرات سريعترين رشد را در سبد هزينه خانوار به خود اختصاص داده است، گفت: تفاوت مخابرات با مسكن در اين است كه قيمت مسكن افزايش يافته، ولي نرخ مخابرات كاهش و ميزان بهره وري آن افزايش يافته است.

رييس هيات مديره شركت مادر تخصصي مخابرات ايران اظهارداشت: مخابرات در سبد هزينه خانوار در سال‌هاي ‪ ۸۴‬و ‪ ،۸۵‬از رشدي معادي ‪ ۴۲/۹‬درصد برخوردار بوده است.

غفاريان با بيان اينكه هم اكنون سهم مخابرات در سبد هزينه خانوار شش در صد است، گفت: اميدواريم اين سهم پس از خصوصي‌سازي بيشتر نيز شود.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن