تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816935261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در اولين جلسه محاكمه از سوي اولياي‌دم مطرح شد؛عاملا‌ن قتل خيّر مدرسه‌ساز بايد قصاص شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در اولين جلسه محاكمه از سوي اولياي‌دم مطرح شد؛عاملا‌ن قتل خيّر مدرسه‌ساز بايد قصاص شوند


اعتماد ملي: جلسه محاكمه 4 زن و مرد جوان كه يكي از خيرين مدرسه‌ساز تهران را به قتل رسانده بودند روز گذشته در حالي در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد كه تنها با مطرح شدن دفاعيات يكي از متهمان ادامه جلسه به صبح امروز موكول شد. ‌ اين در حالي است كه پيش از اين متهمان 43 روز پس از قتل اين خير مدرسه‌ساز دستگير شده بودند.

جسد اين خير مدرسه‌ساز كه نام داشت ساعت 2 بامداد 19 آذرماه سال 85 در محل كارش واقع در خيابان ايرانشهر كشف شد و پس از آن بود كه دستگيري قاتل يا قاتلا‌ن اين مرد 83 ساله در دستوركار پليس قرار گرفت.

جسد غلا‌مرضا در حالي كه آثار خفگي روي جنازه مشهود بود چند ساعت بعد از قتل كشف شد. در نگاه اول با توجه به اينكه شواهدي حاكي از ورود به محل كار و يا به هم ريختگي ناشي از سرقت وجود نداشت و چون مرد مدرسه‌ساز با كشيده شدن نايلون روي سرش جان سپرده بود، احتمال خودكشي قوت گرفت اما با بررسي دقيق‌تر محل كشف جسد و خود جسد، فرضيه خودكشي كمرنگ شد چون دست‌هاي جسد با چسب نواري پهن، در حالي كه روي صندلي نشسته بود، بسيار محكم و از پشت به هم بسته شده بود. بنابراين در ادامه، قتل غلا‌مرضا ثابت شد و به عنوان يك ظن قوي در نظر گرفته شد اما با توجه به گردش مالي بالا‌ي شركت مشخص شد چيزي سرقت نشده است. با اين حال مشخص شد كه عامل يا عاملا‌ن جنايت كت و شلوار مقتول را سرقت كرده‌اند. ‌ در بررسي‌ها معلوم شد چند روز قبل از قتل منشي شركت دو چك به مبلغ 21 ميليون تومان به نام خودش صادر كرده است. در ادامه تحقيقات با به دست آمدن اين نتايج سوابق منشي شركت مورد بررسي قرار گرفت و معلوم شد وي حدود 14 سال است كه در شركت آسانسورسازي مقتول مشغول به كار است. وي در بازجويي هاي اوليه منكر قتل شد با اين حال بارها مورد بازجويي قرار گرفت. در مراحل مختلف تحقيقات، ماموران به ضد و نقيض‌گويي‌هاي وي پي بردند و سرانجام ساعت 30/7 دقيقه اولين روز بهمن‌ماه متهم لب به اعتراف گشود و گفت: من با انگيزه مالي براي قتل كارفرماي خود آدم اجير كردم. وي در ادعاهاي خود گفت: من حدود 300 ميليون به كارفرماي خود دادم اما در اين اواخر با هم دچار اختلا‌ف حساب مالي شديم، بنابراين تصميم گرفتم به اين شيوه طلب خود را وصول كنم. در روز حادثه به بهانه مشورت در مورد مسائل خانوادگي خود در شركت ماندم. همچنين 3 نفري كه اجير كرده بودم با شركت تماس گرفته و ادعا كردند افرادي هستند كه تعداد زيادي قطعات آسانسور از شركت گرفته‌اند اما در لوازم نقايص وجود دارد. به همين دليل قرار ملا‌قاتي با مقتول گذاشتند، به طوري كه ملا‌قات من و آنها به طور همزمان با هم ترتيب داده شد در حالي كه ساعت كاري من تمام شده بود. ليلا‌ درباره هويت افرادي كه اجير كرده بود گفت: يكي از آنها خواهرزاده 23 ساله خودم به نام بود و دو نفر ديگر و نام دارند. ناصر 45 ساله از خواستگاران قديمم بود و مجيد هم دوست او است.

با اين اعترافات ليلا، ماموران شبانه براي دستگيري 3 مرد كه در قتل خير مدرسه‌ساز دست داشتند وارد عمل شدند و در عمليات‌هاي همزمان و جداگانه هر 3 مرد را دستگير كردند و به اداره پليس آگاهي تهران انتقال دادند. در بازجويي‌هاي اوليه از 3 متهم مرد پرونده معلوم شد كه هر 3 آنها قرار بوده است پس از مدتي 20 ميليون دريافت كنند كه تا زمان دستگيري حدود 5 ميليون تومان دريافت كرده بودند. همچنين معلوم شد همه متهمان در زمان مرگ غلا‌مرضا در اتاق حضور داشته‌اند و مجيد و حسين دست و پاي مقتول را بسته‌اند و قاتل اصلي ناصر بوده است.با به دست آمدن اين نتايج هر 4 متهم بازداشت شدند و با صدور كيفرخواست متهمان پرونده به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شدند. ‌ در نشست رسيدگي به اين پرونده كه از صبح روز گذشته در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي نورالله عزيزمحمدي و با حضور چهار قاضي مستشار برگزار شد، نماينده دادستان به تشريح كيفرخواست پرداخت و در نهايت براي 4 متهم پرونده تقاضاي صدور حكم قانوني كرد. ‌ در نهايت دفاعيات متهمان در جلسه محاكمه آغاز شد و متهم رديف نخست رو به پنج قاضي ايستاد و خاله ناتني‌اش به نام را عامل اصلي قتل خير مدرسه‌ساز معرفي كرد و گفت: رفتم. شب پيش از حادثه به خانه ناصر رفتيم. ليلا‌ گفت كه من به عنوان تعميركار وارد دفتر شوم و سر غلا‌مرضا را گرم كنم و سپس حسين از پشت دهان او را با دستمال بگيرد و ناصر هم پاهايش را ببندد. ساعت هفت شب بود كه ما به دفتر غلا‌مرضا رفتيم. طبق نقشه من با او صحبت كردم. حسين دستمال را روي دهانش گذاشت و ناصر پاهايش را گرفت. پس از آن هم كه غلا‌مرضا بي‌حال روي زمين افتاد، ليلا‌ دستمال را داخل دهانش فرو كرد و كيسه پلا‌ستيكي را روي صورتش پيچيد.> با پايان يافتن حرف‌هاي اين متهم، وكيل او به دفاع پرداخت و گفت: پس از مطرح شدن دفاعيات متهم نخست پرونده، ادامه جلسه به خاطر پايان يافتن وقت اداري به صبح امروز موكول شد تا در اين جلسه سه متهم ديگر از اتهامشان دفاع كنند.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن