تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816580904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بالا‌خره بورس‌ ركورد زدصعود ‌ 240‌ واحدى ‌شاخص‌قيمت


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: بالا‌خره بورس‌ ركورد زدصعود ‌ 240‌ واحدى ‌شاخص‌قيمت
نوار صعود شاخص‌هاى بورس اوراق بهادار تهران در حالى پنجمين هفته متوالى خود را پشت سر مى‌گذارد كه اين روزها شاخص‌ها درحال ثبت ركوردهاى جديدى در تاريخ 41 ساله بازار سرمايه هستند.

به گزارش پايگاه اطلا‌ع‌رسانى بازار سرمايه، پس از آنكه شاخص بورس سود نقدى و قيمت اوايل ماه جارى براى نخستين بار از مرز 37 هزار واحد گذشت مبادلا‌ت به روند صعودى خود ادامه داد به طورى كه اين شاخص ديروز به ركورد تاريخى 40 هزار واحد رسيد. شاخص سود نقدى و قيمت در سه روز كارى هفته جارى با بيش از 950 واحد افزايش به رقم 40 هزار و 508 رسيد تا روياى شاخص بيش از 40 هزار واحد تحقق يابد.

اما شاخص قيمت كه مبناى اصلى محاسبات بسيارى از فعالا‌ن بازار است همچنان سير صعودى خود را در بورس سپرى مى‌كند به گونه اى كه اين شاخص نيز ديروز از مرز 11 هزار واحد گذشت. بر اساس اين گزارش، با اينكه برخى افراد نزديك شدن به فصل مجامع را دليل اصلى افزايش شاخص‌ها در هفته‌هاى اخير مى‌دانند اما آمارهاى سال گذشته خلا‌ف اين امر را نشان مى‌دهد.شاخص قيمت بورس در ارديبهشت و خرداد ماه سال 86 به ترتيب 166 و 301 واحد كاهش داشت كه اين موضوع نمايانگر وجود مسائلى فراتر از نزديك بودن فصل مجامع شركت‌هاست. كارشناسان بازار سرمايه مسائل متعددى مانند ركود در بازار مسكن، افزايش دامنه نوسان قيمت سهام به سه درصد (بهبود نقدشوندگى سهام و رشد معاملا‌ت)، عرضه‌هاى اوليه سهام برخى از شركت‌ها، آرامش در پرونده هسته‌اى ايران و كاهش نرخ سود بانكى را از مهم‌ترين دلا‌يل روند رو به رشد شاخص‌هاى بورس اوراق بهادار تهران در هفته‌هاى اخير اعلا‌م مى‌كنند.

عضو شوراى كانون كارگزاران بورس و اوراق بهادار روند صعود شاخص‌هاى بورس را طبيعى خواند و گفت: جو مثبت بازار، افزايش قيمت‌هاى جهانى برخى محصولا‌ت، افزايش دامنه نوسان قيمت سهام و كسب سود بيش‌تر سهامداران باعث افزايش اعتماد در بازار و ايجاد صف‌هاى خريد در بورس شده است. محمد ابراهيم قربانى فريد به افزايش 20 دلا‌رى بهاى متانول در بازارهاى جهانى اشاره كرد و گفت: كارشناسان پيش‌بينى روند رو به رشد بهاى اين محصول را در ماه‌هاى آينده كرده‌اند كه بدون شك اين موضوع تاثيرات مثبتى را روى شركت‌هاى پتروشيمى مى‌گذارد. وى خاطرنشان كرد: آزاد شدن قيمت برخى از محصولا‌ت نيز باعث افزايشEPS تعدادى از شركت‌ها شده كه اين موضوع منجر به استقبال بيش‌تر سرمايه‌گذاران شده است.

مديرعامل شركت كارگزارى سهام پژوهان شايان گفت: در صورتى كه تمامى‌متغيرها درست عمل كنند شاخص قيمت بورس ظرفيت رسيدن به مرز 13 هزار واحد را دارد.عضو شوراى كانون كارگزاران بورس و اوراق بهادار افزود: فرصت گرانبهايى به دست آمده تا مديران بازار سرمايه، فرهنگ‌سازى لا‌زم را براى ورود اقشار مختلف جامعه در بورس انجام دهند.

رشد شاخص‌ها

بر اين اساس شاخص كل بورس در شرايطى از ابتداى سال تا ديروز34 روز كارى را با افزايش ارقام و ترسيم سير صعودى به ثبت رسيده كه در پى بازگشايى نماد معاملا‌تى دو شركت فولا‌د خوزستان و فولا‌د خراسان (بعد از تعديل مثبت سود سهام) و اثر 132 واحدى فولا‌د خوزستان، 21 واحدى ملى مس، 2/14 واحدى گل گهر، 9/12 واحدى چادرملو، 2/13 واحدى فولا‌د خراسان و 1/12 واحدى فولا‌د مباركه و برخى ديگر از شركت‌هاى بزرگ، شاخص كل با جهش 240 واحدى وارد كانال 11 هزار واحدى شد و در عدد 11 هزار و58 واحدى جاخوش كرد.

جهش 240 واحدى شاخص كل در حالى محقق شد كه در طول سال جارى بيش‌ترين رشد روزانه شاخص كل بورس مربوط به 8 خرداد با 2/80 واحد افزايش بود.در معاملا‌ت ديروز ‌شاخص كل در پايان معاملا‌ت روى عدد 11 هزار و 58 متوقف شد. شاخص بازار اول با 92/272 واحد افزايش به 9 هزار و 617 رسيد. در مقابل شاخص بازار دوم با 35/1 واحد كاهش در پايان معاملا‌ت روى عدد 12 هزار و 183 متوقف شد. شاخص ‌صنعت نيز با 75/206 واحد افزايش عدد هشت هزار و 800 را تجربه كرد‌‌.ديروز فولا‌دمباركه اصفهان با 32 ميليون و 349 هزار سهم بيش‌ترين متقاضيان خريد را به خود اختصاص داد. همچنين معدنى وصنعتى چادرملو با چهار ميليون و 409 هزار سهم، كشتيرانى جمهورى اسلا‌مى‌ايران با 14 ميليون و 33 هزار سهم، سنگ‌آهن گل‌گهر با يك ميليون و 202 هزار سهم، سرمايه‌گذارى غدير با 13 ميليون و 304 هزار سهم، پتروشيمى فن‌آوران با يك ميليون و 571 هزار سهم سايپا با سه ميليون و 264 هزار سهم، بيش‌ترين متقاضى خريد را داشتند. در مقابل ايران ترانسفو با 703 هزار سهم در صدر جدول بهترين تقاضاهاى فروش قرار گرفت. همچنين سرمايه‌گذارى بوعلى با چهار ميليون و 12 هزار سهم، سيمان فارس و خوزستان با يك ميليون و 100 هزار سهم، سيمان تهران با 518 هزار سهم، باما با 180 هزار سهم، بيش‌ترين متقاضى فروش را در بازار به خود اختصاص دادند.روز گذشته در تالا‌ر شيشه‌اى توسعه معادن روى ايران با 81/5 واحد و شركت داروسازى زهراوى با 64/2 واحد بيش‌ترين تاثير منفى را بر روند شاخص داشتند.در معاملا‌ت ديروز بازار، سهام فولا‌د خوزستان با 39 درصد افزايش، مجتمع فولا‌دخراسان با 12 درصد، سخت آژند، سنگ‌آهن گل‌گهر، معدنى و صنعتى چادرملو، تولى‌پرس، سرمايه‌گذارى غدير، افست، پتروشيمى فن‌آوران و سرمايه‌گذارى توسعه معادن و فلزات بيش‌ترين افزايش قيمت را ميان ساير شركت‌هاى بورسى تجربه كردند.در مقابل توسعه معادن روى ايران، داروسازى زهراوي، فيبر ايران، ايران ترانسفو، سرمايه‌گذارى ساختمان ايران، لعاب ايران، پارس مينو، سرمايه‌گذارى پتروشيمي، سينا دارو و سرمايه‌گذارى توسعه شهرى توس‌گستر بيش‌ترين كاهش قيمت را داشتند.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن