تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815971630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بنزين و تورم باز هم تيتر اول شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بنزين و تورم باز هم تيتر اول شد


روزنامه- اكثر روزنامه‌هاي امروز موضوعات اقتصادي از جمله تورم و پيامد‌هاي افزايش قيمت بنزين براي برخي خودرو‌ها را مورد توجه قرار داده‌اند.

صف طولاني متقاضيان عضويت در ٦ كميسيون مجلس

روزنامه خراسان نوشت: درحالي كه انتخاب اعضاي كميسيون‌هاي مجلس در دستور كار امروز و فرداي مجلس شوراي اسلامي قرار دارد گزارش‌ها حاكي از صف طولاني متقاضيان براي عضويت در ٦ كميسيون است كه در اين ميان كميسيون امنيت و سياست خارجي بيشترين و كميسيون اصل نود كمترين متقاضي عضويت از سوي نمايندگان مجلس را دارا هستند.

حجت‌الاسلام حسين سبحاني نيا نماينده نيشابور در مجلس شوراي اسلامي ضمن اعلام اين مطلب اظهار داشت: درحالي كه ٤٧ نفر از نمايندگان متقاضي عضويت در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي هستند تنها ٥ نفر از نمايندگان متقاضي عضويت در كميسيون اصل نود شده‌اند.

هم چنين كميسيون صنايع با ٣٤، برنامه و بودجه با ٢٨ و عمران با ٢٦ متقاضي پس از كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي قرار دارند و كميسيون‌هاي كشاورزي با ١٢ و اجتماعي با ٩ متقاضي قبل از كميسيون اصل ٩٠ قرار گرفته‌اند. تعداد اعضاي هر كميسيون مجلس ٢١ تا ٢٣ نفر است.

نماينده نيشابور با بيان اينكه ٦ كميسيون امنيت ملي، برنامه و بودجه، عمران، صنايع، انرژي و اقتصاد با تراكم متقاضي عضويت روبه‌رو هستند اظهار داشت: اميدوارم در تبادل نظر با نمايندگان اين مشكل مرتفع شود در غيراين صورت تصميم نهايي براي عضويت نمايندگان در كميسيون‌ها به‌عهده هيأت رئيسه مجلس خواهد بود.

سبحاني نيا كه رياست يكي از شعب بررسي اعتبارنامه‌هاي نمايندگان را به‌عهده دارد افزود: در نشست امروز صبح روساي شعب و هيأت رئيسه اين موضوع بررسي مي‌شود و فردا سه‌شنبه نتيجه نهايي توسط هيأت رئيسه اعلام خواهد شد. بنابراين با تصميم هيأت رئيسه ترافيك عضويت در ٦ كميسيون برطرف خواهد شد.

وي هم چنين به ادامه بررسي اعتبارنامه‌ها در شعب اشاره كرد و افزود: نزديك به ٩ اعتبارنامه در حال بررسي است كه اگر به نتيجه نرسد براي بررسي نهايي به كميسيون تحقيق ارسال خواهد شد.

هم‌چنين حجت‌الاسلام محمدرضا ميرتاج‌الديني در گفت‌وگو با ايرنا در مورد دستور كار جلسات علني مجلس پس از مشخص شدن اعضاي كميسيون‌ها گفت: طبق آيين‌نامه داخلي مجلس طرح‌ها و لوايح باقي مانده از مجلس هفتم درصورتي در مجلس هشتم مطرح خواهد شد كه هر كدام از طرح‌ها و لوايح به امضاي ٢٥ نفر از نمايندگان برسد.

نماينده تبريز خاطرنشان كرد: تا اين لحظه نمايندگان با امضاي دو طرح اصلاح آيين‌نامه داخلي مجلس و تدوين و تنقيح قوانين كشور خواستار در دستور قرار گرفتن آنها شده‌اند. وي افزود: در مورد لوايح نيز همين روال پيش‌بيني شده است مگر اينكه دولت در مورد لوايح تقاضاي استرداد كند كه در آن صورت لايحه موردنظر بدون بررسي به دولت بازگشت داده خواهد شد. وي هم چنين اعلام كرد مجلس اين هفته روز سه‌شنبه جلسه علني خواهد داشت.

20 سال سكوت كافي است

روزنامه جام‌جم در سرمقاله جذاب خود با اشاره به كوتاهي در معرفي مقام معظم رهبري به جامعه نوشته است: عده‌اي از باب حفظ حرمت و عظمت بنيانگذار جمهوري اسلامي، حضرت امام خميني(ره)، عده‌اي ديگر به دليل توقف در امام‌خميني و گرايش به نوعي «واقفي‌گري»، عده‌اي هم به سبب نداشتن شجاعت و جسارت لازم و برخي هم به ملاحظات ديگر! البته ممكن است نوعي عادت فرهنگي هم در اين زمينه موثر باشد؛ عادتي كه همواره ما را مشغول آنچه از دست داده‌ايم مي‌كند و غافل از آنچه داريم.

حفظ حرمت و عظمت امام راحل(ره) بهانه‌اي بيش نمي‌تواند باشد، چرا كه اولا نورانيت، عظمت و شعاع وجودي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را نمي‌توان مورد غفلت قرار داد و ثانياً معناي توجه به رهبر انقلاب اسلامي، بي‌توجهي به مبدا و منشاء انقلاب نيست و نمي‌تواند باشد. در ادامه اين مقاله آمده است: واقعيت اين كه نسل امروز، حداقل به ميزاني كه بايد بنيانگذار انقلاب را بشناسند، نيازمند شناخت هدايت‌كننده فعلي انقلاب هم هست. اگر امروز شاهد برنامه هدفمند بيگانگان براي كمرنگ نشان دادن رهبر انقلاب اسلامي هستيم همين براي ايجاد پرسشي در ذهن ما و برنامه‌ريزي‌ هدفمند براي معرفي ايشان در داخل و خارج كافي است.

چرا بايد از ديدن رهبر انقلاب در حال كوهنوردي تعجب كنيم؟ چرا از شنيدن خبر ديدارهاي سرزده ايشان با خانواده معظم شهدا شگفت‌زده ‌شويم؟ چرا برخي ديدگاه‌هاي ايشان در حوزه‌هاي گوناگون ادبي، هنري، فرهنگي، سياسي و اجتماعي براي بسياري بديع و دور از انتظار مي‌نمايد؟ چرا نقش هدايتگر و تاثيرگذار معظم له در اكثر حوزه‌هاي متحول شده از شعر و مداحي و قرائت قرآن گرفته تا تحولات عظيم علمي در حوزه‌هاي نانو، شبيه‌سازي، صنايع نظامي و فناوري هسته‌اي بايد ناگفته بماند؟ چرا ساده‌زيستي ايشان در حدي كه هست، باور نكردني است؟ و صدها چراي ديگر. اگر مردم زمان امام علي(ع) را به دليل نشناختن امامشان و تعجب از شهادت او در محراب مذمت مي‌كنيم، در قرن بيست‌ويكم و با اين همه رسانه و وسايل ارتباط جمعي، نشناختن و نشناساندن رهبر؛ جامعه مستحق چيست؟

به هر حال 20 سال سكوت و كم‌كاري در اين حوزه كافي است. بايد طرحي نو در انداخت و افكار عمومي داخل و خارج را با «رهبر و رهبري انقلاب اسلامي» آشنا كرد.

افزايش قيمت بنزين مقدمه گراني ساير كالاها

روزنامه كارگزاران در سرمقاله خود مي‌نويسد: تعديل قيمت سوخت در شرايطي كه دولت به دليل مسائل سياسي و يا احيانا سوء‌تفاهمات اجرايي نتوانسته مسائل حمل‌ونقل عمومي در شهرهاي بزرگ را حل كند، اقدامي پرهزينه است. نمونه آن را مي‌توان در تهران ديد. ممانعت وزارت كشور از دادن اتوبوس به شهر تهران، اصرار عبث برخي از مسئولان دولتي بر روي راه‌اندازي مونوريل بدون در نظر گرفتن ابعاد كارشناسي آن، مختل ماندن فرآيند افزايش خدمات مترو در تهران، نيمه‌كاره رها كردن راه‌اندازي خطوط مترو در برخي از شهرهاي بزرگ چون مشهد، اصفهان، شيراز و... حكايت از آشفتگي در تصميم ‌آزادسازي سوخت دارد.

در حالي كه دولت كمك عاجلي به گشايش اعتبار براي تهيه قطارها بنا به گفته مسئولان مترو نكرده است، تعديل قيمت سوخت آن هم براي بخشي از اتومبيل‌هاي سواري مردم جز ايجاد جو نگراني نتيجه ديگري را در بر نخواهد داشت، چرا كه عموما ديده مي‌شود كساني كه امكانات دارند، مي‌توانند در عين داشتن ماشين‌هاي با مصرف بالا از وسايل نقليه‌اي چون وانت و غيره استفاده كنند و هيچگاه در مضيقه سوخت نباشند و حال آنكه افزايش قيمت سوخت مي‌تواند ابزاري براي گران شدن ساير كالاها باشد. هرچند كه اقدام اخير دولت خود تنبيهي براي خودرو‌هاي خارجي است كه به نسبت توليدات داخلي مصرف بنزين كمتري دارند. در حقيقت قطع سهميه بنزين خودروهاي وارداتي گامي در راستاي اجبار كردن مصرف‌كنندگان به خريد خودروهاي داخلي است هرچند كه توليدكنندگان ياراي رقابت با خودروهاي خارجي را در كيفيت و مصرف‌ بنزين نداشته باشند.

عامل اصلي افزايش قيمت نفت

روزنامه جمهوري اسلامي مي‌نويسد: ناظران نفتي پيش‌بيني مي‌كنند كه با شروع فصل سفرهاي تابستاني در آمريكا يعني تا يك ماه ديگر قيمت نفت به حدود 150 دلار در هر بشكه افزايش يابد. در چنين شرايطي كنگره آمريكا انگشت اتهام را به سوي سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك ) نشانه گيري كرده و در تدارك زمينه‌ها براي محاكمه كشورهاي صادركننده نفت است. اما آيا در افزايش قيمت نفت بايستي كشورهاي توليدكننده و صادركننده نفت را ملامت كرد مسائل زيادي وجود دارد كه مستقيما و به‌طور غيرمستقيم روي ثبات بازار نفت و به‌ويژه بر قيمت‌ها اثر مي‌گذارد و با اقدامات و تصميمات كنگره آمريكا نمي‌توان روي تحولات آشكار در بازار جهاني نفت سرپوش گذاشت.

اين روزنامه مي‌افزايد: كاهش مستمر و بحث انگيز «ارزش دلار» يكي از اصلي‌ترين علل و عوامل مؤثر در افزايش قيمت نفت است. دلايل موجهي در دست است كه نشان مي‌دهد كاهش ارزش دلار يك اقدام عمدي و برنامه‌ريزي شده از سوي «فدرال رزرو بانك آمريكا» به‌منظور تاثيرگذاري مستقيم بر مناسبات اقتصادي آمريكا در مقياس جهاني محسوب مي‌گردد آمريكا با اين تصميمات و اقدامات خود از يك طرف سعي دارد بحران عظيم اقتصادي خود را پشت سر بگذارد و از طرف ديگر تا سرحد امكان از طريق بازي كردن با نرخ برابري ارزهاي معتبر جهاني بحران اقتصادي خود را به خارج از مرزهاي جغرافيايي آمريكا منتقل كند.

فحاشى به استقامت دينى

روزنامه ايران با اشاره به اظهارات اخير حجت‌الاسلام محتشمي‌پور عليه آيت‌الله مصباح نوشته است: از خطرناك‌ترين آسيب‌ها عرصه تخريب عالمان دينى توسط منحرفان ملبس به نمادهاى دينى است. موضوعى كه متأسفانه در سال‌هاى اخير عليه برخى از شخصيت‌هاى بزرگ و برجسته معارف دينى كشورمان به‌ويژه آيت‌الله مصباح‌يزدى رواج يافته و تأسف‌برانگيزتر اينكه دامنه آن به فحاشى و ناسزا و اهانت نيز كشيده شده است.

بى‌ترديد اين واقعيت ناخوشايند و دردناكى است كه اين روزها و پس از گذشت قريب به ۳۰ سال از انقلاب در مقابل سيل فحاشى‌ها و اهانت‌ها به اين استاد برجسته فلسفه و انديشه دينى بايد به مقابله و دفاع پرداخت ولى به ناچار بايد گفت آيت‌الله مصباح يزدى از جمله فيلسوفان برجسته و عالمان دينى هستند كه تلاش‌هاى شايان توجه و ارزشمند وى در حوزه معارف دينى و نيز تبيين انديشه امام خمينى(ره) موجب قدردانى بسيارى از شخصيت‌هاى برجسته كشورمان به‌ويژه رهبر معظم انقلاب، علامه طباطبايى و شهيد بهشتى شده است.

در ادامه اين مطلب آمده است: ترديدى نيست كه غرض‌ورزى‌هاى شخصى و نيز نگاه‌هاى سياسى اصلى‌ترين عامل اين اهانت‌ها و فحاشى‌هاست. آن هنگام كه آيت‌الله مصباح يزدى چنان پلوراليسم دينى را به نقد مي‌كشد و با آوردن ادله مبتنى بر آموزه‌هاى دينى رستگارى مورد ادعاى آنها را حقير مي‌كند، آن زمان كه وى اثبات مي‌كند نظريه تقدم اصالت حقوق بر اصالت تكليف ناشى از انحرافات كليساى قرون وسطى و تفسير شتابزده صاحبان آن است و تسرى غيرعقلانى اين نظريه به آموزه‌هاى اسلام را ساخته و پرداخته افكار سودجو و بيمار طرفداران داخلى آن معرفى مي‌كند، زمانى كه اين فيلسوف برجسته غايت آمال اين افراد يعنى مدرنيزاسيون عقل گراى لذت محور و طرفداران پروپاقرص داخلى آن را چنان به مسلخ نقد مي‌كشد كه طرفداران اين نظريه هنوز كه هنوز است تاب سر برآوردن در مقابل انتقادات وى را ندارند و... مطمئناً طرفداران اين نظريات تحمل حضور يك عالم دينى قدرتمند را در مقابل خواسته‌هاى عاريه‌اي خود نخواهند داشت.

توبه كنيد

روزنامه كيهان نيز در همين زمينه مي‌نويسد: نكته قابل توجه آنكه تقريباً تمامي مدعيان اصلاحات از نظرات و ديدگاه‌هاي زشت و پلشتي كه در دوران اصلاحات مطرح شده حمايت كرده و يا بدون اعتراض و موضع‌گيري از كنار آن گذشته‌اند و در اين ميان سكوت همراه با حمايت برخي از اعضاي مجمع روحانيون مبارز كه يكي از گروه‌هاي اصلي در جبهه موسوم به اصلاحات بوده‌اند، بسيار سؤال‌برانگيز و غيرقابل توجيه است و معلوم نيست چگونه مي‌توان پذيرفت افرادي در كسوت روحاني - و بعضاً با سوابق انقلابي- و ادعاي اعتقاد به مباني اسلام و انقلاب در مقابل اين همه اهانت و پلشتي عليه خدا و پيامبر و ائمه و اسلام وانقلاب و امام نه فقط سكوت كرده و كمترين عكس‌العملي نشان ندهند، بلكه با اهانت‌كنندگان، ائتلاف حزبي و سياسي نيز داشته باشند؟!

مخصوصاً آنكه اين هجوم بي‌شرمانه به مباني اسلام و انقلاب در خلوت و به‌طور پنهاني صورت نگرفته كه آقايان بتوانند سكوت در برابر آن و يا حمايت از اهانت‌كنندگان را به بهانه «بي‌خبري» توجيه كنند.

همه اين مواضع ضد‌اسلامي و ضد‌انقلابي در روزنامه‌ها و نشريات زنجيره‌اي متعلق به جبهه اصلاحات چاپ و منتشر شده و اين نشريات و گردانندگان آن به صراحت و آشكارا مورد حمايت و پشتيباني مالي و سياسي گروه‌هاي مدعي اصلاحات - از جمله مجمع محترم روحانيون مبارز - بوده است. بنابراين چگونه است كه اگر بخشدار فلان نقطه دور افتاده كشور، سخني برخلاف حزب و گروه آقايان بر زبان مي‌آورد، بلافاصله عليه او موضع گرفته و به جرم اينكه «اصلاحات را درك نكرده است» از كار بركنارش مي‌كردند، اما در مقابل اهانت آشكار و صريح همفكران و هم حزبي‌هاي خود به اسلام و امام و انقلاب، از يك اعتراض خشك و خالي هم دريغ مي‌ورزيدند؟!

چشم‌انداز مشترك

روزنامه اعتماد ملي با اشاره به ديدار مالكي از تهران مي‌نويسد: دولت مالكي كه در آغاز ترديدهاي فراواني نسبت به توان آن دولت براي كنترل امور امنيتي مي‌رفت، به تدريج توانست قابليت مناسبي از خود نشان دهد. در آن ايام حتي گزارش‌هايي مبني بر تحرك برخي جريان‌هاي افراطي در آمريكا عليه مالكي انتشاريافته بود؛ اما مالكي با درايت و كارداني و با حمايت مراجع شيعي و خيرخواهان عراقي بر بخش قابل توجهي از مشكلا‌ت غلبه نمود. اينك عراق مي‌رود تا به نقطه ثبات دست يابد.

جمهوري اسلا‌مي ايران از آنجا كه براي ايجاد ثبات و امنيت در عراق حتي حاضر شد با درخواست مقامات عراقي تابوي مذاكرات با آمريكايي‌ها را نيز زير پا گذارد، نقش غيرقابل انكاري در اين ميان دارد. با وجود زمزمه‌هاي فتنه‌آميز برخي دولت‌ها، مقامات و شخصيت‌هاي عراقي بهتر از همه از اين نقش آگاهي دارند. امروز بسياري از دولت‌هاي عرب كه حاضر نبودند دولت عراق را به رسميت بشناسند درصدد اعزام سفير به آن كشور هستند. اين در حالي است كه ايران جزو اولين دولت‌هايي بود كه رژيم جديد عراق را به رسميت شناخت و به آن كشور سفير اعزام كرد.

تاريخ درج: 20 خرداد 1387 ساعت 13:56 تاريخ تاييد: 21 خرداد 1387 ساعت 12:01 تاريخ به روز رساني: 20 خرداد 1387 ساعت 15:56
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 416]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن