تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821178076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جلوگيري از تباني براي خريدشركتها/ تعيين قيمت واقعي سهام شركتهاي اصل 44


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: جلوگيري از تباني براي خريدشركتها/ تعيين قيمت واقعي سهام شركتهاي اصل 44
رييس سازمان حسابرسي با اشاره به تباني براي ارزان خريدن شركتهاي دولتي گفت: از اين پس تلاش مي كنيم قيمت گذاري شركتهاي اصل 44 به صورت واقعي تعيين شود.


"كاظم نجفي علمي"درگفت وگو با خبرنگار اقتصادي برنا، از امكان مشاركت سازمان حسابرسي طبق مذاكرات صورت گرفته، در ارزش گذاري سهام شركتهاي مشمول واگذاري خبرداد.

وي افزود:براين اساس سازمان حسابرسي با كمك سازمان خصوصي سازي و كارشناسان رسمي به ارزش گذاري سهام شركتهاي مشمول واگذاري مي پردازد.

رييس سازمان حسابرسي با تاكيد بر ارزش گذاري واقعي سهام شركتها ادامه داد: به دليل بي دقتي در ارزش گذاري سهام شركتها، عده اي بعد از خريد سهام متوجه مي شدند كه ارزش سهام كمتر از قيمت اعلام شده است.

وي با بيان اينكه تعيين ارزش واقعي سهام خارج از عهده يك فرد است گفت: بر اين اساس بايد حداقل يك حسابدار و كارشناس همراه هم به ارزش گذاري سهام شركتها بپردازند.

رييس سازمان حسابرسي ارزش روز دارايي فيزيكي و ارزش حسابداري شركت مشمول واگذاري را در تعيين ارزش واقعي سهام شركتها ضروي اعلام كرد.

وي افزود: اين در حالي است كه از نظر حسابداري تعيين ارزش سهام با حسابداران است و تعيين ارزش روز املاك و اموال با كارشناسان است.

رييس سازمان حسابرسي با بيان اينكه مردم ما عادت كرده اند عين را و نه سهم را بخرند، علت اين امر را شفاف نبودن اطلاعات دانست گفت: از آنجا كه مردم نمي دانند پشت سهم چه چيزي است؛ اما عين را مي بينند بنابراين به خريد عين مي پردازند.

به گفته وي سازمان حسابرسي بايد به مردم كمك كند تا ارزش واقعي دارايي ها و بدهي هاي شركتها را تشخيص دهند.

نجفي علمي با بيان اينكه بايد كاري كنيم تا ارزش واقعي سهام ارايه شده شفاف باشد افزود: در حال حاضر اين شفافيت به طور فيزيكي وجود ندارد؛ لذا تعدادي از كارگزاران مي توانند دست به يكي كنند و چيزي را كم يا زياد بخرند.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن