تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816766979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير بهداشت: وزارت بهداشت 400 ميليارد تومان به پرسنل خود بدهكار است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير بهداشت: وزارت بهداشت 400 ميليارد تومان به پرسنل خود بدهكار است
خبرگزاري فارس: وزير بهداشت گفت: وزارت بهداشت 400 ميليارد تومان بابت حقوق و مزاياي در سال 86 به پرسنل خود بدهكار است كه اين بدهي به امسال منتقل شده است با اين حال در انجام وظايف ذاتي خود براي خدمت به مردم كوتاهي نمي‌كنيم.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، كامران باقري لنكراني امروز در سمينار سراسري اقتصاد سلامت، عوامل اجتماعي موثر بر سلامت و ارزيابي فن‌آوري‌هاي سلامت در دانشگاه علوم پزشكي تهران، افزود: وزارت بهداشت با كوهي از مشكل مواجه است كه براي اينكه آدم دلش خالي شود كافي است ولي ما براي خودمان كار نمي‌كنيم بلكه مي‌خواهيم به رعيت حضرت صاحب زمان(عج) خدمت كنيم، فرصت خدمت كوتاه است و بايد هر چه در توان داريم انجام دهيم.
وي ادامه داد: براي رسيدن به اين هدف، 300 هدف راهبردي را در وزارت بهداشت طراحي كرده‌ايم، در ذيل آن 1200 برنامه نهايي شده است و كل اقدامات وزارت بهداشت در ذيل اين برنامه‌ها در سال به 4 هزار برنامه عملياتي مي‌رسد كه با توجه به محدوديت منابع در حال اولويت بندي آنها هستيم.
وي گفت: در زمان حاضر با وجود محدويت‌ها مي‌توانيم بگوئيم وزارت بهداشت 80 درصد وظايفي را كه بايد انجام دهد، انجام مي‌دهد. با وجود اين عملكرد پرسنل وزارت بهداشت در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و ساعاتي را كه به خدمت رساني به مردم اختصاص مي‌دهند، نسبت به سال 83، افزايش محسوس دارد و من از اين نظر از زحمات پرسنل دانشگاه‌ها راضي هستم.
وي ادامه داد: با اين حال معتقدم همه آدم ها نيازمند نظارت هستند، بررسي‌ها نشان داده است، هر جا كه نظارت و بازرسي كم شده است در مدت كوتاهي بازدهي و كارايي به شدت افت كرده است و ما با خطاهاي مقطعي مواجه شده‌ايم، مشكل و ايراد در مراكز درماني زياد است، اما ما بايد با وجود كمبودها نگاه علاج جويانه به امور داشته باشيم.
باقري لنكراني گفت: به عنوان مثال در يك استان با توجه به نظام سطح بندي خدمات نيازمند ايجاد تعداد مشخصي تخت بيمارستاني بوديم، توان مالي براي ساخت چنين بيمارستاني نبود اما مسئولان دانشگاه علوم پزشكي با نوآوري و فعال كردن تخت‌هاي بيمارستاني در مراكز موجود، با يك دهم اعتبار ساخت بيمارستان كمبود را جبران كردند.
وزير بهداشت افزود: اقدامي كه براي نظارت بيشتر بر مراكز درماني انجام شده است، راه‌اندازي خط تلفن نداي سلامت است، بررسي ها نشان داده است به خاطر وحشت بيماران در بيمارستان، نظرخواهي از آنان در فضاي بيمارستاني اعتبار ندارد به همين علت نظر سنجي از بيماران از طريق نداي سلامت مدتي پس از ترخيص آنها و در فضايي خارج از بيمارستان انجام مي‌شود.
باقري لنكراني گفت: يكي از مشكلات ما در تامين سلامت جامعه، در بحث نظارت بر بهداشت محيط است، در زمان حاضر حداكثر 5 هزار مامور بهداشت محيط در كشور داريم و اگر بخواهيم با روش سنتي فعلي از اماكن عمومي و بازرسي كنيم به 60 هزار بازرس نياز داريم كه تصور تامين آن هم غير ممكن است زيرا افزايش منابع اين بخش حداكثر 20 تا 30 درصد در سال است، بنابراين با توجه به تجربه موفق نظارت مردمي و اصناف و گزارش آن به مراكز نظارتي بناست اين تجربه در كل كشور اجرايي شود، به خصوص اينكه همكاري خود اصناف در اين زمينه تعارض و مقاومت آنان را هم از بين مي‌برد و كار بزرگي است كه بهينه سازي اماكن عمومي و اغذيه فروشي ها را در پي دارد.
وي گفت: يكسري خدمات بهداشتي- درماني است كه ارائه آن جزء وظايف حاكميتي است و اگر دولت نباشد، هيچ كس ديگري آن خدمت را ارائه نمي‌كند، مانند بيمارستان‌هاي دولتي در جاهايي كه بخش خصوصي حضور ندارد، ما مجبوريم در اين جاها يارانه پراخت كنيم، اقداماتي مانند اعتبار بخشي و نظارت و پيگيري بر كيفيت خدمات سلامت نيز حتماً جزء وظايف حاكميتي است.
وي افزود: با اين وجود مراكز بهداشتي- درماني در كشور داريم كه روزانه حتي به تعداد نيروهاي آن نيز مراجعه كننده ندارند، 36 هزار نيرو در اين مراكز فعال هستند كه مي‌توانيم با تعريف فعاليت‌هاي جديد بهداشتي براي آنها از اين ظرفيت و توان موجود بهتر استفاده كنيم.
وزير بهداشت گفت: مسئولان دانشگاه هاي علوم پزشكي بايد با تعامل با دستگاه‌هاي ديگر در شوراهاي سلامت استان‌ها از ظرفيت و توان ساير بخش ها نيز براي ارتقاي سلامت مردم استفاده كنند و نمونه‌‌هاي موفقي از اين تعامل در برخي استانها مثال زدني است.
وي گفت: بررسي هاي علمي ثابت كرده است كه 75 درصد عواملي كه به سلامت مردم مربوط است خارج از اختيار وزارت بهداشت و سيستم سلامت است و سيستم بهداشتي- درماني حداكثر بين 20 تا 25 درصد در اين زمينه تاثير گذاري است، در مورد حداقل 50 درصد اين عوامل مانند، سواد، مسكن، درآمد، راه و مانند آن مي توان با مداخلات لازم سطح سلامت جامعه را بالا برد.
وي ادامه داد: امروزه هيچ بحث و حوزه اجتماعي وجود ندارد كه نظام سلامت در آن حرفي براي گفتن نداشته باشد از ميز و صندلي گرفته تا ساختمان و راه و آموزش، بنابراين نگاه كلان به حوزه سلامت و تاكيد بر آموزش حساس سازي دستگاههاي مختلف ما را در تامين سلامت مردم به موفقيت مي رساند و اين وظايف مسئولان بهداشتي و درماني دانشگاه‌هاي علوم پزشكي نيز هست.
وي افزود: در خود سيستم سلامت نيز در اين شكي نيست كه منابع ما محدود است و ما به منابع بيشتر نياز داريم، اما وظيفه ماست كه با مديريت منابع و هزينه كردن آن در جاهايي كه اثربخشي بيشتري دارد بهترين بازدهي را داشته باشيم.
وزير بهداشت همچنين به بهبود برخي شاخص‌هاي بهداشتي از جمله كاهش موارد برخي بيماري‌هاي واگير طي 3 سال گذشته اشاره كرد و گفت: ميزان بروز بيماري مالاريا در سال‌هاي 83 تا 85 حدود 35درصد كاهش داشت ولي با وجود بروز سيل و طوفان گونو در سال گذشته باز هم شاهد كاهش 9 درصدي اين بيماري بوديم.
وي اضافه كرد: ميزان بروز بيماري بروسلولوز در سال 86 نسبت به سال 83 حدود 40 درصد كاهش يافت و ميزان بروز بيماري ليشمانيوز پوستي در سال 86 به 10 هزار مورد رسيد كه در سال 85 شاهد بروز 17 هزار مورد اين بيماري در كشور بوديم.
وي گفت: مرگ و مير مادران باردار نيز اكنون در 9 استان كشور صفر شده است و در كشور كشور نيز 20 درصد كاهش يافته است.
انتهاي پيام/ز
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن