تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816708274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*ساعت20:30؛ پيشنهاد وزارت نيرو براي اتمام كار روزانه اصناف* معاون وزير نيرو درگفت‌وگوباايسنا: عملي شدن اين كار مستلزم تصويب ستادخشكسالي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *ساعت20:30؛ پيشنهاد وزارت نيرو براي اتمام كار روزانه اصناف* معاون وزير نيرو درگفت‌وگوباايسنا: عملي شدن اين كار مستلزم تصويب ستادخشكسالي است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

وزارت نيرو پيشنهادش را درباره ساعت خاتمه كار اصناف به ستاد خشكسالي كشور ارائه كرد.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين‌كه در اين ستاد از نظرات نهادهاي ذيربط مانند وزارت بازرگاني، وزارت كشور، نيروي انتظامي و نمايندگان تشكل‌هاي صنفي براي تصميم‌گيري استفاده خواهد شد، افزود: اين طرح داراي جنبه‌هاي مختلفي است و لذا تصميم‌گيري در مورد آن به بررسي و دقت كافي نياز دارد و عملي شدن آن مستلزم تصويب ستادخشكسالي است.

محمد احمديان در اين باره اظهار كرد: پيشنهاد وزارت نيرو اين است كه ساعات پاياني كار اصناف به غير از اصنافي كه خدمات ضروري را عرضه مي‌كنند، محدود به ساعت 20:30 شود كه البته در مناطق گرمسير اين ساعت متغير خواهد بود.

وي درخصوص مشكلات اين طرح اضافه كرد: با توجه به اين‌كه اجراي اين طرح در ايران سابقه ندارد، لذا به طور طبيعي اقداماتي در مورد اجراي آن وجود دارد. به عنوان مثال برخي از اصناف نگران هستند كه با تطعيل شدن آنها و بازماندن اصنافي كه خدمات ضروري را عرضه مي‌كنند، دچار ضرر و زيان‌ ‌شوند.

او در مورد ساير جنبه‌هاي اين طرح از جمله اثرات اجتماعي آن افزود: از آن جايي كه ساعات كاري اصناف كم مي‌شود، لذا زمان خريد مردم نيز محدود مي‌شود و اين امر مي‌تواند تاثيراتي بر مسايلي مانند ترافيك داشته باشد، ولي به دليل محدوديت‌هاي جدي كه در تابستان امسال براي تامين برق با آن مواجه هستيم، حتي اگر شده به صورت موقت خواهان اجراي اين طرح به واسطه اثر آن در كاهش مصرف برق هستيم.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در مورد توليد و مصرف شبكه سراسري در طول هفته‌ گذشته گفت: روز سه‌شنبه - 7 خرداد - ميزان مصرف برق به 33 هزار و 200 مگاوات رسيد و در روزهاي 12 و 13 خرداد نيز بيشتر از 33 هزار مگاوات در شبكه مصرف داشتيم.

احمديان ادامه داد: در روزهاي 14 و 15 خرداد به دليل مصادف شدن با تعطيلات و كاهش مصرف شبكه به حدود 31 هزار مگاوات، از خاموشي‌ها كاسته شد، ولي پس از اتمام تعطيلات و گرم‌تر شدن هوا دوباره شاهد افزايش مصرف برق در شبكه سراسري خواهيم بود و لذا از تمام مشتركان برق تقاضاي حداكثر صرفه‌جويي را داريم.

او درباره‌ي نشست وزارت نيرو با وزير انرژي سيرالئون اظهار كرد: هدف وزارت نيرو توسعه صادرات فني و مهندسي و تجهيزات مورد نياز صنعت برق به اين كشورهاست و به اين ترتيب شركت‌هاي فعال در حوزه برق مي‌توانند به بازارهاي تازه‌اي دسترسي پيدا كنند و خدمات و محصولات خود را بفروشند و امكان رقابت با شركت‌هاي صاحب نام دنيا را پيدا كنند.

به گزارش ايسنا، پيش از اين حسين فرجي - دبير هيات عالي نظارت بر سازمان‌هاي صنفي - با اشاره به اينكه يكي از وظايف كميسيون‌هاي نظارت بر سازمان‌هاي صنفي شهرستانها، تعيين ساعت كار صنوف است، گفته بود كه طبق روال قانوني اتحاديه‌ها پيشنهادات خود را در مورد ساعت كاري به كميسيون هيات نظارت هر شهرستان مي‌دهند و با تصويب اين كميسيون اين ساعت كاري اجباري خواهد شد، اما اگر نهاد ديگري براي تغيير ساعت كار درخواستي داشته باشد، بايد پيشنهاد خود را به طور مستدل به كميسيون‌هاي نظارت و هيات عالي نظارت بر سازمان‌هاي صنفي ارايه كند؛ تا پس از تصويب كميسيون، اين ساعت كاري‌هاي جديد به صورت قانون رعايت شود.

او با بيان اين كه تا اين لحظه وزارت نيرو هيچ پيشنهادي مبني بر تغيير ساعت كار صنوف يا برخي از آنها اعلام نكرده است، تاكيد كرده بود كه اگر ضرورت شديدي در تغيير ساعات كاري وجود داشته باشد، قطعاً اصناف كه هميشه در كنار دولت بوده‌اند، آن را رعايت خواهند كرد.

در همين باره جلال‌الدين‌محمد شكريه‌ ـ نايب رييس اول شوراي اصناف كشور ـ‌ نيز گفته بود كه تغيير ساعت كاري اصناف منجر به بروز مشكلات مالي و ضرر و زيان و حتي ورشكستگي بسياري از صنوف خواهد شد و اين تصميم كارشناسي نيست.

انتهاي پيام
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن